Kannattaako lähestyä kolkkopeppuista naista salilla, joka kyykkää väärin?
Salilla monesti samaan aikaan kanssani on kolkkopeppuinen nainen, joka viettää paljon aikaa kyykkytelineessä. Olen huomannut, että hänen peppunsa ei ole kasvanut/saanut muotoa, vaikka varmasti sitä juuri haluaisi. Syy tähän on hyvinkin simppeli, hän tekee liian paljon toistoja liian pienillä painoilla. Yleinen aloittelijan virhe. Kehtaanko lähestyä naista ja vähän opastaa, millä painoilla kannattaisi kyykätä, että peppu saa sitä haluttua muotoa ja kauneutta? Toivottavasti ei luule että olen joku pervo.
M24, 5 vuotta saliharrastusta takana
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on söpöä, että ap haluaa auttaa kanssatreenaajaa :)
kyllä aplla on ihan muu mielessä kuin platoninen treeniapu.
Sitähän sinä et voi varmaksi tietää.
Sattuneesta syystä tiedän mitä/miten miehet ajattelee ja kukaan mies ei kurki jonkun naisen pepputreeneja salilla neutraalisti ja lyllerrä jonnekin AV:lle kyselemään käytösohjeita vain treeniopastus mielessä. Niin hinttiä ei ole olemassakaan.
Olenko ainoa joka jäi nyt miettimään väärin kyykkäävää salia?
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Takapuolen muoto tulee kai geeneistä.
Ja sen lisäksi kyykyllä saa helposti selän hajalle. Pygmipylly ja kovat tulokset eivät ole sen arvoisia että joutuu konttaamaan puoli vuotta vessaan sen jälkeen.
Tämä ihan totta! T. Kolmatta kuukautta sairaslomalla välilevyn pullistuman takia
Vierailija kirjoitti:
Ja sen lisäksi kyykyllä saa helposti selän hajalle. Pygmipylly ja kovat tulokset eivät ole sen arvoisia että joutuu konttaamaan puoli vuotta vessaan sen jälkeen.
Tämä ihan totta! T. Kolmatta kuukautta sairaslomalla välilevyn pullistuman takia
Itsekin ollut koko kevään selkävaivainen ja juuri eilen iskiasoireet siirtyivät oikealle puolelle kehoa. En tiedä tulenko olemaan kunnossa koko kesänä, vaikka olen jo kaksi kuukautta sairastanut. Yhdet kuvaukset käyty, kohta toiset edessä ja sitten pian selviää mitä siellä on näkynyt.
En enää ikinä aio tehdä näitä typerimpiä macholiikkeitä kuten maastavetoa ja kyykkyä (vapailla painoilla) vaikka nykyinen vammani ei suoraan niistä tullutkaan. Jos ihminen on käynyt kuussa sun muuta, niin pitää keksiä järkevämpiä tapoja treenata jalkoja kuin peruuttaa telineestä pois isot painot niskassa. Siinä pienikin horjahdus voi johtaa katastrofaaliseen loukkaantumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa joka jäi nyt miettimään väärin kyykkäävää salia?
Olenko ainoa joka jäi miettimään että onko ote kartusta väärin.
Mulla ei ole mitään annettavaa tähän ketjuun, mutta mimmonen on kolkkopeppu? Mistä tiedän, etten itse ole tuollainen kolkkopeppu? Ap? Joku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on söpöä, että ap haluaa auttaa kanssatreenaajaa :)
kyllä aplla on ihan muu mielessä kuin platoninen treeniapu.
Sitähän sinä et voi varmaksi tietää.
Sattuneesta syystä tiedän mitä/miten miehet ajattelee ja kukaan mies ei kurki jonkun naisen pepputreeneja salilla neutraalisti ja lyllerrä jonnekin AV:lle kyselemään käytösohjeita vain treeniopastus mielessä. Niin hinttiä ei ole olemassakaan.
Mitä väliä sillä on, vaikka ap:lla olisi mielessä jotain muutakin kuin treeniapua? Älä nyt aliarvioi naista ja sen valintaa suhtautua asiaan.
Vaikka nainen alkaisikin treenata lyhyemmillä sarjoilla ja suuremmilla painoilla, peppu ei välttämättä muutu miksikään. On alkanut tulla tutkimustuloksia siitä, että kaikkiin ei lihasvoima ja -massa tartu. Syy voi olla geneettinen.
Myöskään aerobinen kunto ei kaikilla kasva, vaikka kuinka harjoittelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nainen alkaisikin treenata lyhyemmillä sarjoilla ja suuremmilla painoilla, peppu ei välttämättä muutu miksikään. On alkanut tulla tutkimustuloksia siitä, että kaikkiin ei lihasvoima ja -massa tartu. Syy voi olla geneettinen.
Myöskään aerobinen kunto ei kaikilla kasva, vaikka kuinka harjoittelisi.
Oli joku tutkimus, jossa iso määrä ihmisiä laitettiin treenaamaan samalla tavalla. Pieni osa kasvoi kuin sienet sateella ja oli muutaman prosentin vähemmistö, jotka enintään tulivat entistäkin heikommiksi. Useimmat ihmiset taitavat olla siltä väliltä.
Onko sulle tullut mieleen, et jos se on esim. balettitanssija eikä halua lisää massaa?
Itse teen pitkiä sarjoja pienillä painoilla vaikka olen mies. En halua lihasmassaa. Se on turhaa kuormaa pyöräilyssä joka on päälajini.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole mitään annettavaa tähän ketjuun, mutta mimmonen on kolkkopeppu? Mistä tiedän, etten itse ole tuollainen kolkkopeppu? Ap? Joku?
Kolkko peppu ei hymyile.
Kyllä, jos olet komea mies.
Ei, jos olet tavismies.
EI, jos olet ruma mies.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ollut koko kevään selkävaivainen ja juuri eilen iskiasoireet siirtyivät oikealle puolelle kehoa. En tiedä tulenko olemaan kunnossa koko kesänä, vaikka olen jo kaksi kuukautta sairastanut. Yhdet kuvaukset käyty, kohta toiset edessä ja sitten pian selviää mitä siellä on näkynyt.
En enää ikinä aio tehdä näitä typerimpiä macholiikkeitä kuten maastavetoa ja kyykkyä (vapailla painoilla) vaikka nykyinen vammani ei suoraan niistä tullutkaan. Jos ihminen on käynyt kuussa sun muuta, niin pitää keksiä järkevämpiä tapoja treenata jalkoja kuin peruuttaa telineestä pois isot painot niskassa. Siinä pienikin horjahdus voi johtaa katastrofaaliseen loukkaantumiseen.
Samassa veneessä ollaan. Mun selkää on leikattu kahdesti viimeisen kahden kuukauden sisään välilevyn pullistuman vuoksi. Tämän tytön osalta saa kyykkääminen ja mave jäädä historiaan, keskityn jatkossa ihan muihin lajeihin kuin saliin. Ja turha tulla kenenkään selittämään oikeasta tekniikasta ja blaa blaa, onneksi on muitakin keinoja pitää kropastaan huolta. Kiva niille, jotka salilla viihtyy ja joille se sopii! Valitettavasti vaan viimeaikoina on ollut vähän sellainen ilmapiiri, että sen pitäisi kuulua ihan kaikkien harrastuksiin, tai muuten on joku ryhditön "laihaläski". Argh miten muuten vihaan tuota sanaa. :D
Kyllä mulle saa ja mieluiten pitääkin tulla sanomaan jos teen väärin, olisin otettu että joku suomalainen oikeasti haluaa auttaa. Eli rohkeasti vaan mutta ole kohtelias äläkä ylimielinen "kyllä minä tiedän sinä et"
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle saa ja mieluiten pitääkin tulla sanomaan jos teen väärin, olisin otettu että joku suomalainen oikeasti haluaa auttaa. Eli rohkeasti vaan mutta ole kohtelias äläkä ylimielinen "kyllä minä tiedän sinä et"
Mun mielestä silloin on ihan ok mainita, jos toisen tekniikka näyttää siltä, että siinä on oikeesti iso riski saada vammoja. Kenenkään painot tai sarjojen pituus taas ei kyllä kuulu muille, varsinkaan, kun ei voi tietää toisen tavoitteista.
Miksi ihmeessä "oikein" tarkoittaa ap:n mielestä samaa kuin "lisää kokoa berberiin"?!