Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syntynyt 1975 ja aletaan miehen kanssa yrittämään esikoista heinäkuussa. :)

Vierailija
20.05.2016 |

Kysyttävää?

Kommentit (285)

Vierailija
181/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vain oksennus refleksi ja jäin sanattomaksi.

Kaikenlaisia mielenterveysongelmia sitä onkin...

Vierailija
182/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea yritykseen! Ite sain ekan 27v, tokan 29 v ja sen jälkeen hormonaalisia ongelmia ja kolmas 35 v iässä. Mulla siis vanhin 11 v, ja syntynyt oon 77. Itseäni huolestuttaisi kolmen kokemuksella miten raskaus sujuu, onko lapsi terve, miten jaksaisin sitoutua enää tässä iässä muutamaksi vuodeksi täysin lapseen (sitä 0-3-vuotias vaatii). Oon huokaissut helpotuksesta kun isommat on jo omatoimisia ja pieninkin jo isompi.

Eli sun nuorin on 3v. Millä tavoin hän on jo isompi? Mulla just samanikäinen kiljuu leivän kanssa ja illat menee väsymys taisteluissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vanha? Tuohan on paras ikä  tehdä lapsi. Minä tein 39 vuotiaana ja nyt poika pääsee ylioppilaaksi. Tyhmää edes puhua vanhasta, lapsi pitää vanhemmat ikinuorena..Ai niin.. en ole eläkkeellä... ja sisko sai vauvan 46 vuotiaana. Aika tyhmää puhua mitään vanhasta kun  ensisynnyttäjät ovat 30-40 v ja huom... minun lääkäri teki ekan 48 v.

Vierailija
184/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea yritykseen -77 syntynyt vaimoni on 6kk pieniin päin ja kaikki mennyt hyvin. Tiineeksikin tuli alle 2kk tunnollisella yrittämisellä. Sinänsä sääli, että tuli niin nopeasti. Oli melkein teinivuosien kertaus kun oli munissa kiinni päivittäin.  Itseäkin kyllä hieman mietitytti ajatus, että on ihan mahdollista, että olen haudan levossa ennen kuin iltatähti on täysi-ikäinen. (Olen syntynyt -70) No ompahan motivaatiota pitää itsensä kunnossa.

Kaikkea hyvää ja äläkä ota nokkiisi kaiken maailman besserwisserien mollauksista. Neli-viiskymppisenä on parhaassa vedossa jos on edes pikkuisen pitänyt itsestään huolta.

Vierailija
185/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 40 ja näytän 30 vuotiaalta. Lapsi 2 kk ja ei mua kyllä mistään bongaa että olisin muita selkeesti vanhempi. Osa äideistä näyttää mummoilta mutta ovat sitten lähempänä 50 kuin 40:ntä.

Mulla raskaus ja synnytys oli helppo ja oon saanut ihmetystä nopeasta palautumesta. Ehkä urheilutausta vaikuttaa mutta todellakaan kaikki 40 vuotiaat ei ole liisn vanhoja vauvalle.

Vierailija
186/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vvanhako? kirjoitti:

Miten niin vanha? Tuohan on paras ikä  tehdä lapsi. Minä tein 39 vuotiaana ja nyt poika pääsee ylioppilaaksi. Tyhmää edes puhua vanhasta, lapsi pitää vanhemmat ikinuorena..Ai niin.. en ole eläkkeellä... ja sisko sai vauvan 46 vuotiaana. Aika tyhmää puhua mitään vanhasta kun  ensisynnyttäjät ovat 30-40 v ja huom... minun lääkäri teki ekan 48 v.

39-vuotias on vanha josarvioidaan ihan vain synnyttäjänä.

Mun mielestä todella piittaamatonta lasta kohtaan tehdä lapsi 48-vuotiaana. Kiva mummoäidin sitten 58-vuotiaana eli melkein 6-kymppisenä olla 10-vuotiaan lapsen huoltajana, hohohijaa...

ja sitten kuin lapsi on 20-vuotias on mummoäiti jo 70....siinä sitten omaishoitajaksi kukkeimman nuoruuden keskellä...

Vierailija
187/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietittekö yhtään sitä, että parhaat sukusolunne ovat jo menneet? Lapsi jonka mahdollisesti saatte on laadullisesti kaukana lapsesta jonka olisitte voinut saada? Itse mietin näitä asioita aika paljon, vaikka en ihan noin vanha olekaan. Miksi odotatte heinäkuuhun? Eikö kannattaisi aloittaa saman tien?

Olen itse syntynyt 1990 ja äitini on syntynyt 1946. Valmistuin lukiosta laudaturin papereilla ja olen tällä hetkellä tohtorikoulutettavana. Ne parhaat sukusolut olivat varmaan juuri valuneet sitten niihin äidin menkkarätteihin jo vuosia sitten, kun minusta kerran tuli tällainen luuseri. Minulla on muuten myös 10 vuotta vanhempi isosisko, joka työskentelee parturi-kampaajana.

Vierailija
188/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi helvetti

Vierailija
189/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vvanhako? kirjoitti:

Mun mielestä todella piittaamatonta lasta kohtaan tehdä lapsi 48-vuotiaana. Kiva mummoäidin sitten 58-vuotiaana eli melkein 6-kymppisenä olla 10-vuotiaan lapsen huoltajana, hohohijaa...

ja sitten kuin lapsi on 20-vuotias on mummoäiti jo 70....siinä sitten omaishoitajaksi kukkeimman nuoruuden keskellä...

Anna mun kaikki kestää, toivottavasti tämä on vitsi. :D Jo tämä ketju osoittaa, että osa ihmisistä näköjään on valmis eläkkeelle jo kolmikymppisenä vaivoineen ja väsymyksineen. Osa taas elää parhainta aikuisuutta loistavassa kunnossa nelikymppisenä ja sen jälkeen. Ja luulenpa että se on tämä jälkimmäinen porukka, joka päättää vauvoja tehdä, eivätkä ne väsähtäneet ja sairaat nuoremmat naiset. Todennäköistä on, että nämä itsestään huolta pitävät myös elävät vanhemmaksi, ja ovat osa lastensa elämää pidempään kuin sairaat/ylipainoiset äiskät ja iskät. Tietenkään ihan kaikkea ei voi ennustaa kenelle on suotu mikäkin määrä elinpäiviä kun tuo syöpäkin vie ihmisiä vauvasta vaariin. 

Omat vanhempani saivat minut "vanhana" ja olen heistä saanut nauttia kyllä hyvään keski-ikääni saakka ja edelleen teräksisessä kunnossa ovat yli kasikymppisinä - liekö sitten tuo vanhempana lapsen saanti pitänyt heitä vireämpänä ja se näkyy yhä. Toisaalta moni ystävä on  vanhempansa jo nuorena  menettänyt kuka millekin onnettomuudelle tai sairaudelle. 

Vierailija
190/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita kommentteja täällä. Ei todellakaan kannata muodostaa mielipiteitään tämän palstan perusteella. Ylelläkin vastikään julkaistun tutkimuksen mukaan iäkkäiden äitien lapsista tulee keskimäärin korkeammin koulutettuja ja paremmin menestyviä kuin nuorten äitien lapsista. Siis *keskimäärin*. Onnea yritykseen, toivottavasti tärppää!

Vierailija
191/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vvanhako? kirjoitti:

Anna mun kaikki kestää, toivottavasti tämä on vitsi. :D Jo tämä ketju osoittaa, että osa ihmisistä näköjään on valmis eläkkeelle jo kolmikymppisenä vaivoineen ja väsymyksineen. Osa taas elää parhainta aikuisuutta loistavassa kunnossa nelikymppisenä ja sen jälkeen. Ja luulenpa että se on tämä jälkimmäinen porukka, joka päättää vauvoja tehdä, eivätkä ne väsähtäneet ja sairaat nuoremmat naiset. Todennäköistä on, että nämä itsestään huolta pitävät myös elävät vanhemmaksi, ja ovat osa lastensa elämää pidempään kuin sairaat/ylipainoiset äiskät ja iskät. Tietenkään ihan kaikkea ei voi ennustaa kenelle on suotu mikäkin määrä elinpäiviä kun tuo syöpäkin vie ihmisiä vauvasta vaariin. 

Omat vanhempani saivat minut "vanhana" ja olen heistä saanut nauttia kyllä hyvään keski-ikääni saakka ja edelleen teräksisessä kunnossa ovat yli kasikymppisinä - liekö sitten tuo vanhempana lapsen saanti pitänyt heitä vireämpänä ja se näkyy yhä. Toisaalta moni ystävä on  vanhempansa jo nuorena  menettänyt kuka millekin onnettomuudelle tai sairaudelle. 

Sun mielestä on ok olla 60 vuotias ala-aste ikäisen äiti, 20 vuotiaana 70 vuotiaat vanhemmat kun muilla isovanhemmat samanikäiset. Ja isovanhemmat, saako heistä nauttia vai ovatko jo haudassa? 

Sä yrität väittää, että 30-vuotias ja 70-vuotias on jotenkin energialtaan samalla tasolla? Nyt on kyllä isot harhat sulla päällä.

Vierailija
192/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muuten ihan okei, mutta missä tahansa iässä on naurettavaa aloittaa jossain tietyssä kuussa, ei lapsia tilata noin, että nyt just ens heinäkuussa mä haluan raskautua. 

muutenkin monilla on vähän hämärtynyt toi lapsihomma, kun elämässä on nykyään niin helppoa hallita kaikkea, suunnitella ja laskelmoida uraa ja etelänmatkoja ja tonttikauppoja ja talopaketteja. Lapsi ei kuitenkaan ole mikään kaupasta ostettava talopaketti, jonka voi ajoittaa huhtikuulle, kun sillon sopii parhaiten :)

Juuri näin! Itse olen 30-vuotias ja olemme yrittäneet luomuna 2 vuotta. Kyllä tuossa iässä etenkin kannattaa aloittaa HETI jos vauvan haluaa :) Onnea kuitenkin yritykseen!

Vierailija
193/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti oli 40v kun sai minut.. Olen nyt itse 30v ja äiti täytti 70 :) pienenä mua hävetti kun kaikki luuli vahempiani mun isovanhemmikseni. . Mutta se meni ohi. Mulla on maailman parhaat ja rakastavimmat vanhemmat, jotka ovat mun tukena tilanteessa kuin tilanteessa! Tietysti toivon että pysyvät terveinä vielä mahd. Pitkään! Tällä hetkellä he ovat kuitenkin aktiivisia ja hyväkuntoisia :)

useiden vanhojen kavereideni vanhemmat jotka olivat saaneet lapsensa 20 vuotiaana ekoissa suhteissaan, ovatkin sitten eronneet ja olleet useassa suhteessa. Omat vanhempani ovat olleet yhdessä 35v.. ja oon siitä ylpeä! Onnea vaan lapsenteko yritykselle, ja kaikkea hyvää!:)

Vierailija
194/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea yritykseen! Pieniä ne riskit loppuviimeiseksi on. Tietenkin raskautuminen on kysymysmerkki, mutta jos siinä onnistuu eikä mene kesken, saa suurella todennäköisyydellä terveen lapsen.

Tällä palstalla on paljon nuoria ja huonokuntoisia, joille varmaan raskaus olisi suurempi riski.

Vierailija
195/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ette saa vammaista lasta, riskit on jo aika suuret. Ja toivottavasti synnytys menee hyvin, iäkkäillä synnyttäjillä on komplikaatioriskejä enemmän. Myös keskenmenoriski on omaa luokkaansa. Mutta nämä riskit on tietysti valmis ottamaan kun vanhoilla päivillä havahtuu siihen että sittenkin lapsi olisi kiva. Miten olette varautuneet hedelmöityshoitoihin, menettekö yksityiselle vai julkiselle?

elämä on täynnä riskejä, ei tullut keskenmenoa, ei kompikaatioita, oli kiireellinen sektio, ei ollut hedelmöityshoitoa, ei paniikkia, terve vauva tuli yli 40 vee . Olisi jäänyt paljon elämättä ellei olisi omaa lasta. En oo tiennytkään kuinka antoisaa on olla äiti mutta hyvin vaativaa. 

Vierailija
196/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vvanhako? kirjoitti:

Sun mielestä on ok olla 60 vuotias ala-aste ikäisen äiti, 20 vuotiaana 70 vuotiaat vanhemmat kun muilla isovanhemmat samanikäiset. Ja isovanhemmat, saako heistä nauttia vai ovatko jo haudassa? 

Sä yrität väittää, että 30-vuotias ja 70-vuotias on jotenkin energialtaan samalla tasolla? Nyt on kyllä isot harhat sulla päällä.

Ethän sä pysy edes omissa numeroissasi kartalla. :) Taidat olla sitä lahjattomampaa teiniäitien jälkikasvustoa.  Meinaatko nyt että 10-vuotiaana pitäisi lapset vääntää, että on energinen kolmikymppinen 20-vuotiaan äitinä. 

Vierailija
197/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea teille! Itse sain esikoisen 40 vuotiaana. Raskaus oli vauvaton, ei mitään ongelmia, alkuraskauden lievää kuvotuksentunnetta lukuunottamatta. Ei tullut turvotusta ei ollut ongelmia selän tai liikkumisen tai minkään suhteen. Synnytyskin eteni hyvin enkä tarvinnut epiduraaliakaan. Ja lapsi on terve ja ihana!

Sitten taas minua nuoremmat synnyttäjät on kaiken kokeneet niin hirveänä ja vaivalloisena ja on kipuja ym. Eli älä huoli noista pelotteluista, joita täällä on!

Anteeksi, repesin! Vauvaton raskaus :)

Vierailija
198/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!!! Itse 42 v ja kolmas toiveissa.

Vierailija
199/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keskikova paskahätä.

Vierailija
200/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohitseminen on paras ehkäisykeino

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme