Olen syntynyt 1975 ja aletaan miehen kanssa yrittämään esikoista heinäkuussa. :)
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi on täysikänen, ni te olette kuuskymppisiä.
Niin, mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä!!! Itse 42 v ja kolmas toiveissa.
Kohta 43 ja kakkosta yritetään. Ykkönenkin syntyi kun olimme molemmat +40. Toivotaan plussia kaikille meille :-) Ykkönen muuten on kohta 2 vee, täysin terve, vauvarokko oli mietona puolivuotiaana, ei muuta, ei edes korvatulehduksia.
Hei, mut kukaan kai ei vielä tarttunut siihen, et ap on SOSIAALITYÖNTEKIJÄ ja haluaa TYTÖN.
Vierailija kirjoitti:
Onnea yritykseen! Pieniä ne riskit loppuviimeiseksi on. Tietenkin raskautuminen on kysymysmerkki, mutta jos siinä onnistuu eikä mene kesken, saa suurella todennäköisyydellä terveen lapsen.
Tällä palstalla on paljon nuoria ja huonokuntoisia, joille varmaan raskaus olisi suurempi riski.
Saanko mä yrittää lasta kun oon 40 ja huonokuntoinen?
Isoäitini löysi puolison vasta päälle nelikymppisenä. Sai sitten vielä kaksi tervettä lasta, joista vanhempi on isäni. Isoäiti eli vanhaksi, molemmat hänen lapsensa oli yli 50, ennenkin isoäitini kuoli. Lapsenlapsenlapsiakin hänellä oli silloin jo kolme. Eli kyllä ehtii!
Ja sitten ollaankin pian hedelmoityshoidoissa kun ei olla viitsitty aloittaa lastentekoa aikaisempaa. Ja kukas senkin maksaa...jep, me muut veronmaksajat. Nuo pitäisi kyllä kieltää (julkisella puolella) yli 35v. kun eivät ole älynneet aikaisemmin ryhtyä lapsentekoon.
Haha :D äitini on syntynyt 1975. Mä olen 19, ja itselläni on kolme pienokaista! Eli hän on sinun ikäisenäsi jo "isoäiti":)Onnea kovasti tulevaan!
Jokainen toki tehköön lapsensa silloin kun siltä tuntuu, mutta karu fakta on se, että mitä vanhempana lapsen tekee, sitä lyhyemmäksi yhteinen taival yleensä jää. Lisäksi vanha äiti on myös vanha isoäiti sitten joskus, jos on enää elossa kun lapsi alkaa lapsia tekemään.
Mun isoäitini sairastui dementiaan 68-vuotiaana ja jos hän olisi äitini saanut vasta päälle nelikymppisenä, ei olisi mummi meitä lapsenlapsia koskaan oppinut tuntemaan.
Lapsi tottakai rakastaa vanhempaansa, oli tämän ikä mikä hyvänsä, mutta mun mielestä on aika kauhea ajatus, että mun vanhempani olisivat nyt 76- ja 74-vuotiaita, jos olisivat olleet 20 vuotta vanhempia mut saadessaan, mulla on ikää 28 vuotta.
Antakaa alapeukujen sataa.
Me yritetään myös kolmatta. Ja vaimo saman ikäinen. Minä olen nuori pukki 28v.
Esikoinen toisesta liitosta on nyt 12 vuotias. En ole koskaan tavannut häntä, asuu Italiassa.
Sitten on kaksi lasta ja haluan kolmannen. Vaimo on jo iäkäs, mutta minä olen nuori pukki. Heinäkuussa aloitetaan. Koko kevät syöty terveellisesti ja jätetty alkoholi pois ruokavaliosta.
Uskon että hieno lapsi siitä tulee. Onnea ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vvanhako? kirjoitti:
Miten niin vanha? Tuohan on paras ikä tehdä lapsi. Minä tein 39 vuotiaana ja nyt poika pääsee ylioppilaaksi. Tyhmää edes puhua vanhasta, lapsi pitää vanhemmat ikinuorena..Ai niin.. en ole eläkkeellä... ja sisko sai vauvan 46 vuotiaana. Aika tyhmää puhua mitään vanhasta kun ensisynnyttäjät ovat 30-40 v ja huom... minun lääkäri teki ekan 48 v.
39-vuotias on vanha josarvioidaan ihan vain synnyttäjänä.
Mun mielestä todella piittaamatonta lasta kohtaan tehdä lapsi 48-vuotiaana. Kiva mummoäidin sitten 58-vuotiaana eli melkein 6-kymppisenä olla 10-vuotiaan lapsen huoltajana, hohohijaa...
ja sitten kuin lapsi on 20-vuotias on mummoäiti jo 70....siinä sitten omaishoitajaksi kukkeimman nuoruuden keskellä...
Oon aika lailla samaa mieltä. Olen 36v ja äitini on mulle maailman rakkain ihminen. Olisi kauheeta jos hän olisi jo raihnainen vanhus. Vaikken enää itsekään mikään tytönhupakko ole, tarvitsen (henkisesti) äitiäni ehkä enemmän kuin koskaan aiemmin aikuisiällä ja haluan pitää hänet luonani niin kauan kuin mahdollista.
Joten mun mielestä on kyllä varsin itsekästä lasta ajatellen tehdä se liian vanhana, etenkin esikoinen kun sillä ei sitten ole edes sisaruksia tukemassa kun katselee surullisena rapistuvia vanhempiansa. Ei lasta pelkästään arkunkantajaksi pidä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes yritätte enää? Onko se nyt kivaa, että lapsi pääsee riparille samaan aikaan, kun vanhemmat eläkkeelle?
Heh, melkein puolet ihmisistä ei osaa yhteenlaskua :D Osaattekko auttaa alakouluikäistenne matikanläksyissä?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen toki tehköön lapsensa silloin kun siltä tuntuu, mutta karu fakta on se, että mitä vanhempana lapsen tekee, sitä lyhyemmäksi yhteinen taival yleensä jää. Lisäksi vanha äiti on myös vanha isoäiti sitten joskus, jos on enää elossa kun lapsi alkaa lapsia tekemään.
Mun isoäitini sairastui dementiaan 68-vuotiaana ja jos hän olisi äitini saanut vasta päälle nelikymppisenä, ei olisi mummi meitä lapsenlapsia koskaan oppinut tuntemaan.
Lapsi tottakai rakastaa vanhempaansa, oli tämän ikä mikä hyvänsä, mutta mun mielestä on aika kauhea ajatus, että mun vanhempani olisivat nyt 76- ja 74-vuotiaita, jos olisivat olleet 20 vuotta vanhempia mut saadessaan, mulla on ikää 28 vuotta.
Nykyään ei vaan nuorena kannata tehdä niitä lapsia ellei ole rikkaasta suvusta. Pitää ensin hankkia omaisuutta ja löytää vakituinen työ. Harva siihen kykenee ja siksi Suomessa syntyvyys on niin paska että koko Suomi ja suomalaisuus katoaa hyvin nopeasti.
Pääseekö julkiseen muka yli 40-vuotiaat?
Mutta onnea yritykseen Ap!! Meillä lapset 1 ja 2 ja itsellä ikää 25. Liian nuori olen henkisesti äidiksi. Todella rankkaa oikeasti. Mutta tehtiin toinen perään kun ensimmäinen oli vahinko. Näillä mennään ja lisää ei tule.
Toivon teille oikeasti onnea! Moni tuttuni on saanut esikoisen noin 40-vuotiaana 😊 Yksi työkaveri sai 42, mutta kävi yksityisellä. Jonkun tukoksen takia vain kesti tulla raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes yritätte enää? Onko se nyt kivaa, että lapsi pääsee riparille samaan aikaan, kun vanhemmat eläkkeelle?
Olisin 57-vuotias kun lapseni pääsee riparille, siinä iässä tuskin olen vielä eläkkeellä ja eläke-ikäkin nousee vain jatkuvasti. Minusta tuo ensimmäinen kysymys on törkeä, tottakai mulla aikuisella naisella on oikeus yrittää lasta juuri sillon kun haluan...!
Välittämättä lapsesta ollenkaan. Äiti ja isi haluaaaaa!!
Tämä koskee ihan kaikkia porsijoita :D
Siitähän on puhuttu, että pitäisi jäädyttää munasoluja parikymppisenä ja ottaa ne sitten käyttöön kun on talo, autot ja ura. Tulisi terveempi lapsi! Tämä on kuitenkin epäeettistä.. Olisihan lapsi "20 vuotta vanha" 😁
Vierailija kirjoitti:
Hienosti laskettu, onneksi olkoon! Monennellako luokalla olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei vaan nuorena kannata tehdä niitä lapsia ellei ole rikkaasta suvusta. Pitää ensin hankkia omaisuutta ja löytää vakituinen työ. Harva siihen kykenee ja siksi Suomessa syntyvyys on niin paska että koko Suomi ja suomalaisuus katoaa hyvin nopeasti.
Ja saasteet sen mukana. Onneksi. Kunhan vaan muissakin kermapersemaissa tajutaan olla lisääntymättä.
Tai sit ei porhalleta yksityissaastuttimella ja koko suku asuu samassa pienessä läpi talven lämmitetyssä pienessä asunnossa.
Ap provoilee. Vastaukset ylimielisiä ja itsetyytyväisiä. Eikä oikeastaan ddes vastaa vaan diivailee.
'78 syntynyt, vaikeasti ylipainoinen (n.170cm, reilusti yli 100kg), 1-diabetesta sairastava (ja huonosti sitä hoitava) kaveri sai viime vuonna lapsen, ja hyvin menee.