Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syntynyt 1975 ja aletaan miehen kanssa yrittämään esikoista heinäkuussa. :)

Vierailija
20.05.2016 |

Kysyttävää?

Kommentit (285)

Vierailija
161/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauti Downista kärsivästä lapsestasi. :)

Etpä sinä sitä tiedä syntyykö lapsemme terveenä vai sairaana. Eiköhän sieltä terve lapsi putkahda, kun noudatan paljon terveitä elämäntapojakin ja huolehdin aina riittävästä unesta. Syön siis terveellisesti, harrastan monipuolisesti liikuntaa, nukun 8h, ei ole ylipainoa, en tupakoi tai juo kauheasti edes alkoholia. :)

Terveet elintavat ovat tietysti positiivinen juttu, mutta ne eivät vaikuta siihen tuleeko down-lapsi vai ei. Yksi suuri riskitekijä siihen on ikä.

Suurin riskitekijä on ikä. Itsellekin se tuli yllätyksenä, siis downin aiheuttavat tekijät. Elintavoilla ei siinä ole mitään tekemistä tai geeneillä tms.

Vierailija
162/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui miten eri tilanteessa sitä saattaakaan samanikäiset olla. Itse en edes saanut omaa lastani kovin nuorena vaan pari vuotta alle 30-vuotiaana, mutta silti tässä jo odottelen vaihdevuosia. Ja syntymävuosi siis sama kuin AP:lla. Mä en varmaan edes enää tulis raskaaksi vaikka yrittäisin...

Apua, minä olen syntynyt -64 ja en kyllä vieläkään mitään vaihdevuosia odottele :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-75 syntynyt ja meillä on 4v lapsi joka hätäsektioitiin rv31.

Samalla muijalle laitettiin kusta päähän.

Vierailija
164/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui miten eri tilanteessa sitä saattaakaan samanikäiset olla. Itse en edes saanut omaa lastani kovin nuorena vaan pari vuotta alle 30-vuotiaana, mutta silti tässä jo odottelen vaihdevuosia. Ja syntymävuosi siis sama kuin AP:lla. Mä en varmaan edes enää tulis raskaaksi vaikka yrittäisin...

Apua, minä olen syntynyt -64 ja en kyllä vieläkään mitään vaihdevuosia odottele :D

Taitavat nuo nuoremmat palstailijat pitää meitä kaikkia yli 40-vuotiaita auttamattoman vanhoina ja ikäloppuina ihmisraatoina, joilla ei muuta virkaa enää ole, kuin valoa kohti kulkeminen. Itse olen vuoden nuorempi kuin ap, enkä osaa vaihdevuosia odottaa ainakaan kymmeneen vuoteen, jos vielä silloinkaan. Aika näyttää, milloin ne sitten oikeasti alkavat.

Aapeella on ikänsä puolesta vielä hyvin aikaa raskautua, vaikka hedelmällisyys onkin laskenut sitten niiltä "teinivuosilta".

Vierailija
165/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuoret äidit jaksaa hyvin ikänsä takia, miksi heiltä huostaanotetaan eniten lapsia? Miksi nuoret äidit ovat ylivoimainen enemistö perhetyössä? t. perhetyöntekijä

Vierailija
166/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata näiden standardiäitien mielipiteitä paljon lukea, jos on "liian" vanha, nuori tai muuten poikkeava äidiksi haluava tai äiti. :) Onnea meille erilaisille yritykseen! 

Vierailija
167/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä minua tässä keskustelussa ihmetyttää, niin ihmisten ilkeys. Sitten se, että mitenkä se muilta on pois, jos minä 41-vuotiaana yritän vielä lasta. Jaksetaan vaan jauhaa siitä kuinka noloa on kun on iäkkäämmät vanhemmat, mutta kukaan ei ota huomioon sitä yhtä ja ainoaa oikeaa pointtia millä on merkitystä, eli sillä miten rakastava ja huolehtivainen vanhempi olet ja minä uskon, että kun olen jo 11 vuotta tehnyt sosiaalityöntekijän töitä ja ollut paljon tekemisissä esimerkiksi erilaisten nuorten kanssa, mä tiedän tasantarkkaan miten lapset kasvatetaan ja musta tulee hyvä äiti... Ja mitä menetän, jos yritän lasta? Tämä on parhain ajankohta minulle ja tuleepahan kokeiltua, sitten ei tarvitse surkutella että miksi en yrittänyt...

Voisitte lopettaa myös minun kommenttejen vääristelyn, en usko että tulen välttämättä juurikaan heinäkuussa 2016 raskaaksi, mutta siitä lähtien me yritetään toukokuuhun 2019 asti jolloin täytän 44v. Mun ei tarvitse teille enempää perustella miksi halutaan juuri heinäkuussa alkaa yrittämään lasta!

Vittu mitä paskaa kirjoitat, oikein sossutantta ja tiedät lapsista kaiken, voin sanoa ettet tiedä hevon vittuakaan ja tulet sen katkerasti huomaamaan.

T.M-75

Joten lopettakaa turhan päivänen paskanjauhaminen ja ymmärtäkää että iällä ei ole vanhemmuudessa merkitystä, vaan sillä miten rakastava ja huolehtivainen vanhempi olet !!!

Kiusaajille luu kurkkuun. Adios. :) T. Aloittaja

Vierailija
168/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus onnistui puhelimella melko hyvin.

T.M-75

Vierailija
169/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37v

Se oli syksy 1996 kun tää teinityttö (silloin) odotti esikoistaan.

Nyt hän lähtee armeijaan heinäkuussa. 19-vuotias.

En aloittaisi enää, edes tässä iässä.

Vierailija
170/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauvan kanssa jaksaa, 2-4 v on villi ja sitten on hankaampaa. 

T: äippä 76, jolla on kolmevuotias

Vierailija
171/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 37v

Jaa. No onneksi sinun ei tarvitsekaan. Joku muu haluaa aloittaa. 

Vierailija
172/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi parikymppiset vauva-arkea elävät naiset ovat niiiiiiiiiiiin väsyneitä. Näiden 40-60 -vuotiaat äidit hoitaa vähän väliä vauvoja yökylässä, kun tämän parikymppisen äidin tarvii nukkua, kun ei muuten jaksa. Mistä näiden väsymys johtuu?

Vierailija
173/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että niin moni käy täällä julistamassa ettei kyllä alkaisi enää vauvarumbaan. :D Miten se liittyy muiden tilanteeseen?

Vierailija
174/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 37v

Ei sinun tarvitsekaan, jos et halua. Surullista vain, jos koet olevasi kunnoltasi ja vireystasoltasi jo tuossa iässä heikko. Otan osaa!

Vierailija
175/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap. Ei oikeasti ole provoileva nuori, niin olen hämmästynyt.

Vierailija
176/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä teille. On hyvä että elät terveellisesti, mutta tiedäthän että riski Down- vauvaan ei ole sidoksissa elintapoihisi vaan munasolujesi ikään, joka on siis yli 40 vuotta. 

Jokainen tekee tavallaan, eikä kukaan voi sanoa mikä on se oikea tapa. Olen myös syntynyt 1975 ja heinäkuussa mun esikoinen on 21 v, keskimmäinen 19 v ja kuopus 15 v. :)

Vierailija
177/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 37v

En minäkään. Kyllä piirua vaille 40 saati vanhempi on vanha, ihan jo fyysisiltä ominaisuuksiltaan. Vaikka kunto olisi kuinka hyvä aivot tarvitsevat enemmän unta ja palautumista.

Vierailija
178/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpölöpö, kaikki eivät mummoudu tai romahda fyysisesti nelikymppisenä. Hedelmällisyyden alenemisen ja riskit tietää jokainen, joka aikoo vanhemmaksi aikuisella iällä. Älkää yleistäkö omaa väsymystänne muihin naisiin. 

Vierailija
179/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaa ihmiset! Pudottakaa painoa, niin jaksatte! Uskomatonta, miten paljon paino ja kunto vaikuttaa vireystilaan. Minä, 39-v pudotin 40 kiloa pari vuotta sitten, kun aloimme yrittämään kuopustamme ja ero on valtava edeltavään. Sain kaksi vanhinta lastamme alle kolmekymppisenä ja todella ylipainoisena ja raskaudet ja vauva-ajat oli todella raskaita. Kevyempänä ja vanhempana olen jaksanut paremmin.

Vierailija
180/285 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin alkavat 51-vuotiaana, että kyllä ne sieltä pitäisi olla tulossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme