Olen syntynyt 1975 ja aletaan miehen kanssa yrittämään esikoista heinäkuussa. :)
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä minua tässä keskustelussa ihmetyttää, niin ihmisten ilkeys. Sitten se, että mitenkä se muilta on pois, jos minä 41-vuotiaana yritän vielä lasta. Jaksetaan vaan jauhaa siitä kuinka noloa on kun on iäkkäämmät vanhemmat, mutta kukaan ei ota huomioon sitä yhtä ja ainoaa oikeaa pointtia millä on merkitystä, eli sillä miten rakastava ja huolehtivainen vanhempi olet ja minä uskon, että kun olen jo 11 vuotta tehnyt sosiaalityöntekijän töitä ja ollut paljon tekemisissä esimerkiksi erilaisten nuorten kanssa, mä tiedän tasantarkkaan miten lapset kasvatetaan ja musta tulee hyvä äiti... Ja mitä menetän, jos yritän lasta? Tämä on parhain ajankohta minulle ja tuleepahan kokeiltua, sitten ei tarvitse surkutella että miksi en yrittänyt...
Voisitte lopettaa myös minun kommenttejen vääristelyn, en usko että tulen välttämättä juurikaan heinäkuussa 2016 raskaaksi, mutta siitä lähtien me yritetään toukokuuhun 2019 asti jolloin täytän 44v. Mun ei tarvitse teille enempää perustella miksi halutaan juuri heinäkuussa alkaa yrittämään lasta!
Joten lopettakaa turhan päivänen paskanjauhaminen ja ymmärtäkää että iällä ei ole vanhemmuudessa merkitystä, vaan sillä miten rakastava ja huolehtivainen vanhempi olet !!!
Kiusaajille luu kurkkuun. Adios. :) T. Aloittaja
Heh, heh. Kaiken tämän olisit välttänyt pitämällä sormet pois näppikseltä. Mutta provohan tämä.
Että keskustelupalstalla ei tarvitse osata alkeellisiakaan käytöstapoja? On keskustelunaloittajan syy kun joku ei osaa ilmaista mielipidettään asiallisesti? Jep jep...
Niin ja sen verran pitää myös vielä sanoa, että kiitän kaikkia ystävällisesti kommentoneita ihmisiä ja onnea myös kaikille muille jotka vauvaa yrittää! :-) T. Aloittaja
Mikä sitten on aloittajan motiivi aloittaa aiheesta keskustelu? Itse tarkoituksellista provokaatiota aloittaa saatanallinen syyllistäminen vanhempia synnyttäjiä kohtaan? Onnistui siinä ja nyt syyttää siitä yksin muita?
Onnea yritykseen,vaikka en itsekään ymmärrä, miksi lapsen hankkiminen on ajankohtaista vasta nyt.
Ap kirjoitat yhdessä kommentissasi että tuleva lapsi ON TYTTÖ. ja samalla sanot että jää ainoaksi.
No miksi sitten otsikossa lulee esikoinen? Siinä pitäisi lukea vain, että ensimmäistä lasta.
Et taidakkaan olla niin korkeasti koulutettu, kuin väität.
Ja kuule, EI NIITÄ LAPSIA TILATA SUKUPUOLEN MUKAAN. Mutta tämänkin tietäisit, jos omaisit edes terveen tietopohjan lastensaannista.
huono provo
Onnea yritykselle :) Oon kateellinen, mies ei suostu enää lasta tekemään. Oon syntynyt 1976, vanhin täytti viime kuussa 18, nuorin maaliskuussa 2 vuotta :)
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitat yhdessä kommentissasi että tuleva lapsi ON TYTTÖ. ja samalla sanot että jää ainoaksi.
No miksi sitten otsikossa lulee esikoinen? Siinä pitäisi lukea vain, että ensimmäistä lasta.
Ja kuule, EI NIITÄ LAPSIA TILATA SUKUPUOLEN MUKAAN. Mutta tämänkin tietäisit, jos omaisit edes terveen tietopohjan lastensaannista.huono provo
Onko sulla kaikki valot päällä? :D Siellä lukee että jos lapsemme on tyttö, niin hänestä tulee Elisabeth. :D
Vääristelet mun sanomisia, vaikka aikasemmin just pyysin että ÄLÄ VÄÄRISTELE ja mulla ei ole mitään syytä valehdella koulutuksestani.
Ja saa kai minulla olla toiveita lapsen sukupuolen suhteen !?!?!?!?!?!??!?!?!?!??!?!!?!??!?!?!?!?!??!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuule, EI NIITÄ LAPSIA TILATA SUKUPUOLEN MUKAAN. Mutta tämänkin tietäisit, jos omaisit edes terveen tietopohjan lastensaannista.huono provo
Onko sulla kaikki valot päällä? :D Siellä lukee että jos lapsemme on tyttö, niin hänestä tulee Elisabeth. :D
Vääristelet mun sanomisia, vaikka aikasemmin just pyysin että ÄLÄ VÄÄRISTELE ja mulla ei ole mitään syytä valehdella koulutuksestani.
Ja saa kai minulla olla toiveita lapsen sukupuolen suhteen !?!?!?!?!?!??!?!?!?!??!?!!?!??!?!?!?!?!??!?
Mene nyt kotiin vähän vielä kasvamaan! Hymiöitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneppä vain itse. Mulla menee ainoastaan hermot tälläiseen paskapalstaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa iässä pitäisi olla kavereiden kanssa juomassa pussikaljaa, eikä provoilemassa jossain netin keskustelupalstalla? :D Tai onko tämä sitä nykynuorison ajanvietettä? Kyllä on köyhää.
Vierailija kirjoitti:
Tän on pakko olla provo xD Itse sain lapseni 20v ja äitini 41v on mummo :) Mummoiässä ei enää kukaan tervepäinen hanki lasta lol
Näin varmaankin pienillä maaseutupaikkakunnilla ja tietyissä lähiöissä pk-seudulla. Tuo yleensä indikoi myös matalampaa koulutus- ja tulotasoa.
Paloheinässä taitaa synnyttäjän keski-ikä olla lähempänä 40 kuin 30. En muista tilastoja.
Yleensä teiniäitiys periytyy. Samoin muut siihen liittyvät asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneppä vain itse. Mulla menee ainoastaan hermot tälläiseen paskapalstaan. :)[/quote
Vittuako sitten täällä notkut? Jos menee palsta tunteisiin niin miten luulet vanhempana pärjääväsi kun joudut olemaan muiden äitien kanssa oikeasti tekemisissä. Kukaan ei ole niin saatanallisen syyllistävä kuin toinen äiti niin tule paljon sympatia ja empatia säteilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa iässä pitäisi olla kavereiden kanssa juomassa pussikaljaa, eikä provoilemassa jossain netin keskustelupalstalla? :D Tai onko tämä sitä nykynuorison ajanvietettä? Kyllä on köyhää.
Joo menen pussikaljalle ja alan 60-vuotiaana sitten yrittämään sitä lasta, kun vielä olen nykynuorisoa.
Naapurin Pirkko kirjoitti:
AP on hyvä ja tekee abortin tultuaan raskaaksi. Ei tänne maailmaan tarvita yhtään lisää rääkyviä sekä tyhmiä lapsia.
...sanoo naapurin murkkuikäinen ja angstinen teini :)
Siis tää olikin jonkun teinin kirjoitama provo? Älä kuule hankkiudu raskaaksi vielä heinäkuussakaan, odota muutamas vuosi. Olen itse 40 v ja mun 13-vuotias tyttäreni olisi voinut hyvin kirjoittaa tällaista tekstiä.
Tsemppiä kaikille nelikymppisille ensisynnyttäjille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneppä vain itse. Mulla menee ainoastaan hermot tälläiseen paskapalstaan. :)[/quote
Vittuako sitten täällä notkut? Jos menee palsta tunteisiin niin miten luulet vanhempana pärjääväsi kun joudut olemaan muiden äitien kanssa oikeasti tekemisissä. Kukaan ei ole niin saatanallisen syyllistävä kuin toinen äiti niin tule paljon sympatia ja empatia säteilemään.
Enpä tiennyt että tällä palstalla tälläistä on, kun en tätä aikaisemmin ole käyttänyt.
Meillä päin on niin, että köyhemmät ja vähäosasemmat lisääntyy parikymppisinä. Paljon on huostaanottoja ja muita ongelmiä. Jotain noiden nuorten jaksamisessa on ongelmaa, kun monet tarvitsevat aktiivisesti perhetyöntekijää.
No huh, ihanko oikeasti näin moni on raihnainen mummo/pappa nelikymppisenä? Apua, varoitus sitten jo teille nuoremmille, älkää päästäkö itseänne rapakuntoon. Itse olen kyllä täysin hyväkuntoinen, mieleltäni ja keholtani nuori 40v. Enkä kyllä tarvitse mitään päikkäreitä jaksaakseni. Mutta toisaalta niinpä se menee, että ihmiset vanhenee olosuhteista riippuen kovin eri vauhtia, ehkä ne nuorempana saadut lapsetkin sitten vanhentavat ihmiset henkisesti ja fyysisesti. Ja ainakin suvaitsevuutta se näyttää vähentävän.
Vierailija kirjoitti:
Siis tää olikin jonkun teinin kirjoitama provo? Älä kuule hankkiudu raskaaksi vielä heinäkuussakaan, odota muutamas vuosi. Olen itse 40 v ja mun 13-vuotias tyttäreni olisi voinut hyvin kirjoittaa tällaista tekstiä.
Tsemppiä kaikille nelikymppisille ensisynnyttäjille!
¨Joo ei ole provo, sullakin menee vähän nuo tsemppaamiset nyt ristiin. Teen päivittäin teinien kanssa myös töitä ja ei heissäkään mitään vikaa ole.
Mutta mitä tulee vanhempien "oikeaan ikään". Jos oikeasti mietitään; lapsethan on vanhempien halinalleja. Eikai kukaan ajattele lapsia hankkiessaan että ihmiskunnan jatkuvuus täytyy varmistaa? Afrikassa kansalaisia sikiää sitä vauhtia että pitäisi mieluummin rajoittaa syntyvyyttä kuin lisätä. Lapsia hankitaan siksi että vanhemmilla olisi kivaa. Lapsi on jotain itsestä lähtevää ja osa itseä - muttei mikään välttämättömyys joka jokaisella ihmisellä pitäisi olla.
Joissain kulttuureissa lapsia hankitaan turvaamaan oma vanhuus. Siellä vanhukset hoidetaan kotona eikä yhteiskunta auta - kuten meillä.
Omissa koulukavereissa on niitä jotka tulivat teiniraskaaksi, jättivät opiskelut ja keskittyivät lasten kasvattamiseen. Se tuntui nuorena kauhealta vankilalta. Nyt jälkikäteen ajateltuna - olisi voinut olla hieno elämänvaihtoehto. Toisaalta - ystävissä on myös niitä jotka opiskelivat, pääsivät työelämään, pariutuivat ja hankkivat lapset ja omakotitalon - ja nyt eroavat.
Itse pidän omaa valintaani hyvänä koska tuli sekoiltua naisten kanssa, reissattua niin maan perkuleesti, rakennettua työura ja nähtyä maailmaa myös yhdessä vaimoni kanssa. Enää ei ole juurikaan poltetta reissata maailmalla - kuin ehkä lasten kanssa. Ei ole poltetta juosta sängystä toiseen - koska samanlaiselta se tuhero loppupeleissä tuntuu kaikkien kanssa. Nyt osaa olla iloinen siitä kun pieni sinappikone ottaa ensiaskeleensa tai saa eka kertaa laitettua lusikalla ruokaa suuhunsa.
Me kaikki kuolemme. Miksi meidän pitäisi miettiä niin hölmöjä asioita kuin minkä ikäinen lapsi on siinä vaiheessa kun jäämme eläkkeelle. Lapsi alkaa itsenäistyä murrosiässä ja kohta ei edes halua nähdä "hölmöjä" vanhempiaan. Tärkeintä on että itse kokee pystyvänsä antamaan lapselle itsestään kaiken. Paljon näkee nuorempiakin vanhempia jotka eivät kestä lapsia - menettävät hermonsa ja lapsia huostaanotetaan.
Tärkeintä että lapsi on rakastettu. Sillä pärjää pitkälle.
ps. ei kannata odotella mitään juhannussintaa vaan pistää peitto heilumaan heti. Se lapsen syntyminen kun ei ole automaatio vaan ensin voi tulla vaikka keskenmeno - kuten meille.