Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin ainoana puolisona miehen ystäväpiiristä ilman hääkutsua

Vierailija
19.05.2016 |

Enpä ole tällä tavalla tullut koskaan kohdelluksi. Mieheni ystävä siis menee naimisiin, ja kutsu tuli pelkällä miehen nimellä ilman mainintaa avecista. Muiden porukan miesten kutsut on osoitettu myös puolisoille. En tiedä miten tätä pitäisi tulkita. Olen kyllä uusin tulokas tässä ystäväpiirissä, enkä ole usein noita ystäviä nähnyt pitkän välimatkan vuoksi, mutta olemme mekin sentään seurustelleet jo kaksi vuotta ja asumme yhdessä. Olen tavannut sekä tulevan sulhasen että morsiamen.

Ei ole mitään syytä olettaa, että minusta ei pidettäisi. Yksi tekijä kuitenkin erottaa minut muista: nämä kaikki muut puhuvat ruotsia äidinkielenään, minä en. Voiko tässä oikeasti olla selitys asiaan? Olisin järkyttynyt, jos olisi. Toisaalta olisin järkyttynyt myös siitä, jos minua ei vain jostain henkilökohtaisesta syystä haluttaisi mukaan. En puhu ruotsia hyvin, mutta ymmärrän sitä kyllä. En ehkä olisi noissa juhlissa ensimmäisenä äänessä, mutta en varmaan jäisi ihan ulkopuolellekaan kun ymmärtäisin kuitenkin mistä puhutaan. Vai pelkäävätkö juhlien järjestäjät, että kaikkien pitäisi minun vuokseni puhua suomea?

Olen hämilläni. Ei minua haittaa jäädä pois, mutta haluaisin tietää miksi minut on jätetty kutsumatta.

Kommentit (432)

Vierailija
21/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "sinut jätettiin kutsumatta" ihan kuin se kutsu olisi subjektiivinen oikeus ja kutsumattomuus loukkaus. Ei kutsu häihin ole mikään itsestäänselvyys eikä kutsumattomuuteen välttämättä liity yhtään mitään muuta kuin halu pitää häät hääparin näköisenä. Sinä olet mitätön pikkutekijä, sinua ei siellä kaivata. Et merkitse hääparille enempää kuin naapurisi, joka ei hänkään saanut kutsua (eli hääparin suunnasta sinua ei ole eikä kaivata).

Voi miten sydämelliseltä ihmiseltä kuulostat. Kaikkea ihanaa sun elämään, hei!

Vierailija
22/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska menitte naimisiin ja oliko häissänne kaikki miehen kaverit puolisoineen?

Kutsut itseäsi puolisoksi, mutta kerrot vain seurustelusta. Ehkä hääpari ja koko miehen kaveripiiri ei pidä teitä samanarvoisina kuin vihittyjä pareja tai avopareja, joilla on lapsia ja yhteinen asuntolaina.

Emme ole naimisissa, eikä ole valtaosa muistakaan kutsutuista pareista. Asuntolainaakaan ei kaikilla ole, meillä on.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikooko mies mennä, jos/kun sinua ei ole kutsuttu? Ehkä tosiaan kannattaisi vielä kysyä ilmoittautumisen yhteydessä tai muuten, jos mies näkee tuota ystäväänsä. Tokikaan ei ole kiva, jos kutsun joutuu anelemaan.. :(

Mies haluaisi mennä, ja hän haluaisi kysyä ystävältään saanko minä tulla. Hän on edelleen sitä mieltä, että kutsun täytyy koskea myös minua (vaikka selvästi ei koske). Minä en halua hänen kysyvän yhtään mitään, sillä aikomukseni ei tosiaan ole anella kutsua itselleni. Samapa se minulle on, pääsenkö mukaan. Kiinnostaisi vain tietää miksi näin.

Ap

Vierailija
24/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "sinut jätettiin kutsumatta" ihan kuin se kutsu olisi subjektiivinen oikeus ja kutsumattomuus loukkaus. Ei kutsu häihin ole mikään itsestäänselvyys eikä kutsumattomuuteen välttämättä liity yhtään mitään muuta kuin halu pitää häät hääparin näköisenä. Sinä olet mitätön pikkutekijä, sinua ei siellä kaivata. Et merkitse hääparille enempää kuin naapurisi, joka ei hänkään saanut kutsua (eli hääparin suunnasta sinua ei ole eikä kaivata).

Eeh, minäkö tekisin sitten häistä sellaiset, etteivät ne ole hääparin näköiset? :D Olen ehkä pikkutekijä, mutta oman maalaisjärkeni mukaan jos ystäväpiiristä kutsutaan myös puolisot, niin yhtä heistä ei voi jättää kutsumatta.

Ap

Hääpari haluaa paikalle vain aidosti mukavat ihmiset! Siksi on lapsettomia häitä ja häitä, joissa ei ole sukulaisia ja häitä, joissa ei ole kuin 2 parasta kaveria jne. Sinun tapauksessasi hääpari ei halua juhliinsa ripustautujaa, joka koko ajan ruikuttaa, että hei haloo, olen olemassa.

Maalaisjärjen mukaan ei tarvitse kutsua puolisoita, lapsia tai vaikka uusperheiden kaikkia jäseniä. Hääpari päättää ja kutsutut sopeutuvat. Ei sen miehen ole pakko häihin lähteä, jos sinä et sitä päästä. Kavereille riittää kyllä hauskanpitoa asiasta pitkäksi aikaa ja saat aika lailla jomentelevan ämmän maineen. Tai ehkä sinulla on se jo.

Sinäpä se osaat puhua kauniisti... kyllä, hääpari päättää ja mieheni on vapaa osallistumaan pippaloihin. Niitä ystäviäkin voi kuitenkin yrittää kohdella tasapuolisesti. En minä tässä ainoana ole vähän loukkaantunut, vaan samoin tuntee mieheni, joka joutuu ainoana menemään juhliin yksin. En minä ainakaan omissa häissäni asettaisi ketään yksittäistä ystävää sellaiseen asemaan, mutta kuten sanoit, hääpari päättää. Uteliaisuuteni on kuitenkin herännyt, ja olisi hauska tietää miksi tällainen ratkaisu on tehty.

Ap

Rautalangasta: sinua ei kutsuttu, koska olet miehen kaveripiirin mielestä ikävä ja hankala ihminen, koko ajan suuna ja päänä, keräämässä huomiota ja ennen kaikkea tekemässä vertailuja. Sinusta ei pidetä, miestäsi säälitään ja hääparin lähipiiri ilmoitti, että jos sinä saat kutsun niin he eivät tule paikalle.

Kelpasiko tämä uteliaisuutesi tyydyttämiseen? Kyse ei ole kielitaidostasi vaan persoonastasi. Olet ärsyttävä ja pyrit tahallasi levittämään huonoa ilmapiiriä.

Vierailija
25/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eeh, minäkö tekisin sitten häistä sellaiset, etteivät ne ole hääparin näköiset? :D Olen ehkä pikkutekijä, mutta oman maalaisjärkeni mukaan jos ystäväpiiristä kutsutaan myös puolisot, niin yhtä heistä ei voi jättää kutsumatta.

Ap

Hääpari haluaa paikalle vain aidosti mukavat ihmiset! Siksi on lapsettomia häitä ja häitä, joissa ei ole sukulaisia ja häitä, joissa ei ole kuin 2 parasta kaveria jne. Sinun tapauksessasi hääpari ei halua juhliinsa ripustautujaa, joka koko ajan ruikuttaa, että hei haloo, olen olemassa.

Maalaisjärjen mukaan ei tarvitse kutsua puolisoita, lapsia tai vaikka uusperheiden kaikkia jäseniä. Hääpari päättää ja kutsutut sopeutuvat. Ei sen miehen ole pakko häihin lähteä, jos sinä et sitä päästä. Kavereille riittää kyllä hauskanpitoa asiasta pitkäksi aikaa ja saat aika lailla jomentelevan ämmän maineen. Tai ehkä sinulla on se jo.

Sinäpä se osaat puhua kauniisti... kyllä, hääpari päättää ja mieheni on vapaa osallistumaan pippaloihin. Niitä ystäviäkin voi kuitenkin yrittää kohdella tasapuolisesti. En minä tässä ainoana ole vähän loukkaantunut, vaan samoin tuntee mieheni, joka joutuu ainoana menemään juhliin yksin. En minä ainakaan omissa häissäni asettaisi ketään yksittäistä ystävää sellaiseen asemaan, mutta kuten sanoit, hääpari päättää. Uteliaisuuteni on kuitenkin herännyt, ja olisi hauska tietää miksi tällainen ratkaisu on tehty.

Ap

Rautalangasta: sinua ei kutsuttu, koska olet miehen kaveripiirin mielestä ikävä ja hankala ihminen, koko ajan suuna ja päänä, keräämässä huomiota ja ennen kaikkea tekemässä vertailuja. Sinusta ei pidetä, miestäsi säälitään ja hääparin lähipiiri ilmoitti, että jos sinä saat kutsun niin he eivät tule paikalle.

Kelpasiko tämä uteliaisuutesi tyydyttämiseen? Kyse ei ole kielitaidostasi vaan persoonastasi. Olet ärsyttävä ja pyrit tahallasi levittämään huonoa ilmapiiriä.

Aa, taisitkin olla provo :)

Ap

Vierailija
26/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaavassa tilanteessa jäisi mieheltäkin häät väliin. Ei tuo halua mennä juhliin pönöttämään ilman minua.

Vierailija
27/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikooko mies mennä, jos/kun sinua ei ole kutsuttu? Ehkä tosiaan kannattaisi vielä kysyä ilmoittautumisen yhteydessä tai muuten, jos mies näkee tuota ystäväänsä. Tokikaan ei ole kiva, jos kutsun joutuu anelemaan.. :(

Mies haluaisi mennä, ja hän haluaisi kysyä ystävältään saanko minä tulla. Hän on edelleen sitä mieltä, että kutsun täytyy koskea myös minua (vaikka selvästi ei koske). Minä en halua hänen kysyvän yhtään mitään, sillä aikomukseni ei tosiaan ole anella kutsua itselleni. Samapa se minulle on, pääsenkö mukaan. Kiinnostaisi vain tietää miksi näin.

Ap

Mene ihmeessä mukaan! Saat seisoskella eteisessä, koska sinulle ei ole varattu paikkaa pöydässä. Kutsumattomat vieraat ei yleensä ole tervetulleita.

Vierailija
28/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se että olet tavannut sulhasen ja morsiamen, tee sinusta vielä sisäpiirin jäsentä, läheistä ystävää. Ja koska morsiuspari totesi tämän, niin jättivät kutsumatta. En minä ainakaan edes odottaisi, että jotkut ihmiset, jotka olen tavannut muutaman kerran, kutsuisivat minut juhliinsa, ei vaikka asuinkumppanini olisi heidän ystävänsä. Jos te olisitte naimisissa, niin luultavasti sinutkin miehesi vaimona olisi kutsuttu, mutta avokumppani saa jäädä lehdellä soittelemaan. Suomenkieliset olisivat saattaneet kutsuakin, jos kekkerit olisivat riittävän isot, että yksi tuntematonkin sinne sekaan uppoaisi, mutta ruotsinkielisillä on paljon tiukempi etiketti. Ankkalammessa polskivathan tuntevat kaikki toisensa, mutta sinua he eivät tunne. Keksi siis jotain muuta kivaa tekemistä siksi ajaksi, kun avopuolisosi on ystäviensä häissä.

Vierailija
29/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisit tietää syyn siihen, miksi sinua ei ole kutsuttu mutta et halua miehesi kysyvän asiasta. Miten sitten meinaat saada vastauksen tuohon?

Vierailija
30/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyllä epäilen, että kielipolitiikka saattaa olla vastaus. :/

Vierailija
31/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei me sitä tiedetä. Turhaan täältä kyselet.

Vierailija
32/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se että olet tavannut sulhasen ja morsiamen, tee sinusta vielä sisäpiirin jäsentä, läheistä ystävää. Ja koska morsiuspari totesi tämän, niin jättivät kutsumatta. En minä ainakaan edes odottaisi, että jotkut ihmiset, jotka olen tavannut muutaman kerran, kutsuisivat minut juhliinsa, ei vaikka asuinkumppanini olisi heidän ystävänsä. Jos te olisitte naimisissa, niin luultavasti sinutkin miehesi vaimona olisi kutsuttu, mutta avokumppani saa jäädä lehdellä soittelemaan. Suomenkieliset olisivat saattaneet kutsuakin, jos kekkerit olisivat riittävän isot, että yksi tuntematonkin sinne sekaan uppoaisi, mutta ruotsinkielisillä on paljon tiukempi etiketti. Ankkalammessa polskivathan tuntevat kaikki toisensa, mutta sinua he eivät tunne. Keksi siis jotain muuta kivaa tekemistä siksi ajaksi, kun avopuolisosi on ystäviensä häissä.

Yksi teorioistani onkin se, etten kuulu joukkoon juuri siksi, että nuo ihmiset kuuluvat pieneen porukkaan, jossa kaikki tuntevat toisensa jotain kautta. Eivät kaikki noista kutsutuista puolisoista ole olleet kuvioissa mukana niinkään pitkää aikaa kuin minä, mutta samaan ryhmään he silti varmasti kokevat kuuluvansa. Minä olen sitten joku muukalainen pohjoisesta. Kyllä minä voin jäädä juhlista pois ilman ongelmia, mutta kyllä tämä miestänikin loukkaa.

Ap

Vierailija
33/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti toi viiminen vastaus on joku provo. Mutta jollei syynä tosiaan ole mikään, että olet negatiivinen ihminen ja hääpari ei halua sinua synkistelemään häihinsä. Tuskinpa siitä kyse, jos kerran sanoit että olet porukassa enemmänkin hiljainen. Itse kysyisin ehkä häiden jälkeen, että miksi sua ei kutsuttu. Nyt jos kysyt niin se on ehkä vähän kiusallista.

Vierailija
34/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut monissa mieheni kavereiden häissä, joista en ole tuntenut ketään. Mies on saanut avec-hääkutsun ja halusi mut ehdottomasti mukaan. Hyvin tulin näissä häissä juttuun itselleni tuntemattomien ihmisten kanssa. Suomenruots. häistä en tiedä, mutta suomenkielisissä tai suomalais-brittiläisissä häissä ei kukaan katsonut avec:ja kieroon.

Vierailija
35/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä ihme teinejä täällä on kommentoimassa??? On todella tökeröä hääparilta olla kutsumatta pariskunnasta kumpaakin osapuolta, huolimatta siitä, kuinka monta kertaa on tavattu. Kyseessä on vielä avopari, ketkä asuvat yhdessä.

Mutta asia ei kuitenkaan selviä tässä palstalla vaan asiaa kannattaa kysyä suoraan hääparilta. Asia jää varmasti muuten vaivaamaan sinua.

Vierailija
36/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat tietää mitä taustalla ja oletat että vastaus löytyy av:lta??

Vierailija
37/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti toi viiminen vastaus on joku provo. Mutta jollei syynä tosiaan ole mikään, että olet negatiivinen ihminen ja hääpari ei halua sinua synkistelemään häihinsä. Tuskinpa siitä kyse, jos kerran sanoit että olet porukassa enemmänkin hiljainen. Itse kysyisin ehkä häiden jälkeen, että miksi sua ei kutsuttu. Nyt jos kysyt niin se on ehkä vähän kiusallista.

En tosiaan aio kysyä, sen verran selvää on että minua ei ole kutsuttu. Vielä kun saisi miehenkin lupaamaan, ettei kysy. Hän saa sitten itse päättää, meneekö mukaan. Minun puolestani saa mielellään mennä. Mutta jokin ihmeellinen epävarmuus minussa heräsi. Olen tullut kaikkien miehen ystävien kanssa hyvin toimeen, ja nyt epäilyttää että olenko minä ollutkin muiden silmissä jotenkin vähempiarvoinen, vaikka äidinkieleni vuoksi.

Ap

Vierailija
38/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok ettei ketään random-aveceja kutsuta mutta kyllä yhdessä asuvat tai erillään asuvat ja pitkään yhdessä olleet tulisi kutsua pariskuntana. Omassa ystäväpiirissä yksiin häihin ei myöskään kahden rouvan aviopuolisoita ei oltu kutsuttu. Toinen tuli yksin toinen ei tullut ollenkaan. Minusta oli melko noloa kun kuitenkin meitä oli 8 pariskuntaa joista oli molemmat kutsuttuina.

Vierailija
39/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari päättää. Miehesi on heidän ystävänsä, sinut he ovat kerran tavanneet ettekä ole naimisissa. Miehelläsi on häissä ystäviä niin hääparin mielestä se riittää. Hääpari kutsuu itselleen merkityksellisiä ihmisiä häihin niin sinä olet jäänyt etäisemmäksi. Minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä tai etiketin vastaista.

Vierailija
40/432 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on hyvä tilaisuus kostaa kun itse menet naimisiin. Jätät tämän eukon kutsumatta ja kutsut vaan miehen:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän