Lentokoneen penkin selkänojan kääntäminen
Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, miten usein te etenkin paljon matkustavat olette tähän törmänneet? Kehtaako kovinkin moni kääntää selkänojan alas oman mukavuutensa tähden?? Ja mitä tapahtuu, jos asiasta huomautatte? Itse lennän muutaman kerran vuodessa ja onneksi näitä idiootteja ei ole kohdalleni osunut
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Millaisia penkkejä teidän koneissa on?? Kaikissa niissä, joissa itse olen matkustanut (kymmeniä matkoja) se penkki nitkahtaa noin 5 cm taaksepäin eli ei todellakaan ole kenenkään sylissä tms.
Minä ihmettelen samaa, eihän se liiku kuin muutaman hassun sentin. Eikä todellakaan vaikuta jalkatilaan mitenkään. Vaan enpä ole minäkään kanarian karjankuljetuskoneilla matkustanut, ehkä ongelma onkin noissa halpislentoyhtiöissä. Joka tapauksessa suosittelen ykkösluokkaa jos tuntuu että tilaa ei ole tarpeeksi. Vaihtoehtoisesti voi myös jäädä kotiin.
Puolisoni, joka on selkäinvalidi, joutuu laskemaan istuimensa. Koskaan ei ole kukaan takanaoleva tullut valittamaan. Jos valittaisi, voisin vaihtaa kyllä paikkaa hänen kanssaan, koska itseäni ei edessäolevan selkänojan kallistus juuri haittaa, pieni ja siro kun olen.
Sorry vaan kaikille piittaamattomille, mutta jos tarvitsen istumatilani työskennelläkseni, kukaan ei tule makaamaan siihen. Huomautan siitä ja nostatan penkin ylös, ja jos et nosta, tottelet viimeistään lentoemäntää.
Vierailija kirjoitti:
Sorry vaan kaikille piittaamattomille, mutta jos tarvitsen istumatilani työskennelläkseni, kukaan ei tule makaamaan siihen. Huomautan siitä ja nostatan penkin ylös, ja jos et nosta, tottelet viimeistään lentoemäntää.
Lentoemäntä sanoo sulle, että selkänojaa saa kallistaa. Kokeile joskus matkustaa lentokoneella jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
Sorry vaan, mutta kuten joku jo aiemmin sanoi, jokaisella on oikeus pitää selkänojansa missä asennossa haluaa ja lentoemäntä on myös samaa mieltä. Jos olet niin iso kiho varmaan myös varaa matkustaa ykkösluokassa, ilmainen neuvo ole hyvä.
Selitys "mä olen maksanut tästä" ei oikein päde tässä, koska jokainen koneessa oleva on jotenkin maksanut paikkansa. Vähän pitää olla käytöstapoja. Edes sen verran että kysyy, haittaako jos lasken tämän.
Busseissa ihan sama. Eilen viimeksi matkasin kuusi tuntia, ja neljä tuntia edessäni istui nainen joka laski heti penkkinsä alas. Tai niin alas kuin pystyi, minun polvet tuli siinä sitten vastaan. Koko matkan ajan hän koitti laskea ja rynkytti, mutta eipä se alas mennyt kun ei ollut tilaa. Tyhjiä paikkoja olisi ollut kun hän tuli bussiin, mutta päätti istua juuri siihen eteeni. Ja en ole lihava. 164cm ja pienikokoinen olen.
Mutta nykyään kaikki välittää vaan siitä ettö itsellä on mukava olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valittakaa nyt oikein sydämienne kyllyydestä. Niin kauan kuin penkeissä on säätömahdollisuus eikä säätämistä ole matkustamohenkilökunnan toimesta kielletty kippaan penkin lokoisampaan asentoon heti turvavyövalon sammuttua. Ehkä läskien valittajien kannattaa tyytyä matkustamaan maata pitkin tai vesitse.
Itse olen 190 cm / 115 kiloinen eikä läskistä tietoakaan ja polvet osuvat taatusti selkänojaan jos edessäoleva sen kippaa.
Tuolla asenteella varustetulle idiootille etsaan mielelläni kesto aurinkolasit silmien ympärille.
No voi äitin pientä perse-einari parkaa :D Lentokone ei ole mikään peruskoulun takapiha.
Sinä istut ihan nöyränä sen kallistetun penkin takana tai sitten matkustat nippusiteillä matkustajahenkilökunnan penkkiin sitomana ja kentällä pulitat roimat sakot hillunnastasi. Pus.
Miksi sitä koneessa pitäisi välejä selvitellä, kun enemmän tilaa on lennon jälkeen maankamaralla ?
Olisi hyvä saada nuo minä minä ihmiset eroteltua jo ennen murrosikää, niin kastraatiolla voitaisiin hillitä näiden tulevaa esiintymistiheyttä.
Vierailija kirjoitti:
Selkänojaa saa säätää ja lentoemäntä kertoo sen sulle siinä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Sorry vaan, wannabe-uranainen, mutta se lentoemäntä ei voi tehdä muuta kuin voivotella. Seuraavaksi ostat suosiolla lipun sinne bisnekseen, niin ei tarvitse sitten nolata itseään opettelemalla Excelin alkeita täydessä lentokoneessa ja esittämällä tärkeääkin bisnesnaista :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Selitys "mä olen maksanut tästä" ei oikein päde tässä, koska jokainen koneessa oleva on jotenkin maksanut paikkansa. Vähän pitää olla käytöstapoja. Edes sen verran että kysyy, haittaako jos lasken tämän.
Busseissa ihan sama. Eilen viimeksi matkasin kuusi tuntia, ja neljä tuntia edessäni istui nainen joka laski heti penkkinsä alas. Tai niin alas kuin pystyi, minun polvet tuli siinä sitten vastaan. Koko matkan ajan hän koitti laskea ja rynkytti, mutta eipä se alas mennyt kun ei ollut tilaa. Tyhjiä paikkoja olisi ollut kun hän tuli bussiin, mutta päätti istua juuri siihen eteeni. Ja en ole lihava. 164cm ja pienikokoinen olen.
Mutta nykyään kaikki välittää vaan siitä ettö itsellä on mukava olla.
.
Okei, eli edessä istuvasi välittää vain siitä, että hänellä on mukava olla, mutta mistäs sinä välität? Siitä, että SINULLA on mukava olla vai siitä, että muillakin on mukava olla?
Oma napa, paras napa, eikö niin? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntä sanoo sulle, että selkänojaa saa kallistaa. Kokeile joskus matkustaa lentokoneella jos et usko.
Ei sano, vaan sanoo edessä röhnöttävälle, että tämä nostaa penkkiään, koska takana ei mahdu olemaan.
Ei minulle kukaan ole koskaan valittanut, vaikka aina lasken istuintani taaksepäin. Ei ole myöskään protestoitu potkimalla, hiuksista vetämällä tai mitenkään muutenkaan. On myös fyysinen mahdottomuus, että kukaan olisi myöskään silmiin tapittanut, joten jotkut taitavat liioitella täällä hieman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valittakaa nyt oikein sydämienne kyllyydestä. Niin kauan kuin penkeissä on säätömahdollisuus eikä säätämistä ole matkustamohenkilökunnan toimesta kielletty kippaan penkin lokoisampaan asentoon heti turvavyövalon sammuttua. Ehkä läskien valittajien kannattaa tyytyä matkustamaan maata pitkin tai vesitse.
Itse olen 190 cm / 115 kiloinen eikä läskistä tietoakaan ja polvet osuvat taatusti selkänojaan jos edessäoleva sen kippaa.
Tuolla asenteella varustetulle idiootille etsaan mielelläni kesto aurinkolasit silmien ympärille.
No voi äitin pientä perse-einari parkaa :D Lentokone ei ole mikään peruskoulun takapiha.
Sinä istut ihan nöyränä sen kallistetun penkin takana tai sitten matkustat nippusiteillä matkustajahenkilökunnan penkkiin sitomana ja kentällä pulitat roimat sakot hillunnastasi. Pus.
Miksi sitä koneessa pitäisi välejä selvitellä, kun enemmän tilaa on lennon jälkeen maankamaralla ?
Olisi hyvä saada nuo minä minä ihmiset eroteltua jo ennen murrosikää, niin kastraatiolla voitaisiin hillitä näiden tulevaa esiintymistiheyttä.
Ihan nyt tärisen kauhusta :D Ihan sama missä kohtaa tulet pulkannarujasi heiluttelemaan. Maailmakaan ei ole peruskoulun takapiha. Sakot ja/tai häkkiä saat sekä kivat vahingonkorvaukset maksettavaksesi joka tapauksessa ja bonuksena toisella oikeus puolustaa itseään hyökkäykseltä eli potkia sua kasseille luvan kanssa.
Lentokoneen penkkiä saa säätää. Se on säädettävä penkki. Ei se asia siitä muutu vaikka joisit kaikki maailman meret kuivaksi, rikkoisit kaikki keilapalloa pienemmät kivet tai itkisi Vauva-palstalla seuraavat 1000 vuotta. Tiedätkö miksi? KOSKA OLET VÄÄRÄSSÄ :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sano, vaan sanoo edessä röhnöttävälle, että tämä nostaa penkkiään, koska takana ei mahdu olemaan.
Osta joskus lentolippu vaikka jollekin 40 euron kotimaanlennolle tai pyydä äitiä maksamaan ja testaa tota käytännössä :D Selkänojan saa laskea.
Nämä itkijät taitaa olla vähän hidasta porukkaa... Jos edessä oleva laittaa sen selkänojansa alas, niin sitten vain laittaa vahingon kiertämään ja laittaa omansa. Ja oikeasti naurattaa nämä pa*kantärkeää pisnesmiestä ja -naista leikkivät, joiden on PAKKO rassata sitä konettaan lennon aikana niin kuin olisi jotakin niin tärkeää tekemistä. Työnantaja kyllä ostaa sen business-luokan lipun, jos aikataulu on niin hektinen, että pitää tehdä koneessa duunia. Ja jos ei osta, niin raottaa sitten itse sitä lompakkoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia penkkejä teidän koneissa on?? Kaikissa niissä, joissa itse olen matkustanut (kymmeniä matkoja) se penkki nitkahtaa noin 5 cm taaksepäin eli ei todellakaan ole kenenkään sylissä tms.
Minä ihmettelen samaa, eihän se liiku kuin muutaman hassun sentin. Eikä todellakaan vaikuta jalkatilaan mitenkään. Vaan enpä ole minäkään kanarian karjankuljetuskoneilla matkustanut, ehkä ongelma onkin noissa halpislentoyhtiöissä. Joka tapauksessa suosittelen ykkösluokkaa jos tuntuu että tilaa ei ole tarpeeksi. Vaihtoehtoisesti voi myös jäädä kotiin.
Olen matkustellut ainoastaan reittikoneilla, yhtiöinä Finnairi, Lufthansa, Norwegian, KLM ... koneina Boeing, Airbus ja kaikissa sama tilanne, kun polvet jo valmiiksi hipovat selkänojaa, niin se pieni kallistus riittä saamaan polvet tukevasti kiinni selkänojaan.
Jos koneessa ei pysty nukkumaan tuolin selkänoja pystyasennossa, ei ole unen tarpeessa. Tuolin romauttajien perustelu, että eihän se ole kuin muutama sentti, pätee myös vastakkaiseen suuntaan: jos muutos on kerran niin huomaamattoman pieni, ettehän te tarvitse sitä myöskään. Saman efektin saa aikaan kun taittelee vaikka huivin tai jonkun muun pienen vaatekappaleen alaselän tueksi, tai pyytää henkilökunnalta pienen tyynyn.
Siis istutteko te niillä penkeillä niin kuin tikut pa*kassa jalat 90 asteen polvikulmassa vai miten pitkiä te olette? :D Yksi itkijä oli varmaan alle 170 senttinen mies/teletappi. Olen itse 180, eikä ikinä ole ottanut edessä oleva penkki polviin edes laskettuna.
Vinkki: NE POLVET SAA SUORIKSI laittamalla jalkaterät EDESSÄ ISTUVAN PENKIN ALLE! :D
Kun ovat laittaneet tuoleihin ne kallistusmekanismit, ollisivat samalla mitanneet ne jalkatilat ihmisen kokoisella sapluunalla. Hyvä idea olisi asentaa tuolirivejä eri etäisyyksille toisistaan ja myydä paikkoja sitten matkustajien pituuksien mukaan, lyhytjalkaisille pienemmät jalkatilat.
Kyllä estää pöydän käytön. Kun yrittää tehdä läppärillä siinä töitä, eikä läppärin näyttöä saa oikeaan asentoon.