Lentokoneen penkin selkänojan kääntäminen
Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, miten usein te etenkin paljon matkustavat olette tähän törmänneet? Kehtaako kovinkin moni kääntää selkänojan alas oman mukavuutensa tähden?? Ja mitä tapahtuu, jos asiasta huomautatte? Itse lennän muutaman kerran vuodessa ja onneksi näitä idiootteja ei ole kohdalleni osunut
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on se säätömahdollisuus sen takia, että sitä on lupa säätää. Nämä, jotka siitä loukkaantuvat niin voivat vaikka ostaa yksityiskoneen ja sillä lennellä, ei enää häiritse turhat selkänojat. Voi myös mennä ykkösluokkaan, siellä on enemmän tilaa jos ei meinaa mahtua istumaan halvemmalla puolella.
Osaan kyllä tehdä halutessasi edessä istuvan olon niin epämukavaksi tuollaisen ääliön tavatessani, että et varmasti halua pitää istuinta kallistettuna. Aikasi yrität, nostat selkänojan etkä halua olla missään tekemisessä takana istuvan kanssa. Jos mahdollista niin yrität ennen pitkää vaihtaa paikkaa :)
Olen sen monta kertaa tehnyt ja teen vastedeskin, jos ei muu auta niin vesi roiskuu lasista, lehdet ja muu lukeminen on naamallasi, rouskutan pretseleitä, puistellen niiden muruja ja suolaa päällesi, pyydellen vuolaasti anteeksi kun huomaat ja näytät närkästyneeltä. Muuten touhuan omiani koko ajan hyräillen jotain idioottimaista korvaamatobiisiä rummutellen sormillamselkänojaasi. Nousen muutaman minuutin välein ylös ja kolhin sinua ohimennen laukulla jota kaivan ja palautan ylälokeroon teeskennellen että unohdin tarkastaa/laittaa/ottaa/palauttaa jotain. Pudotan sieltä aina huovan naamallesi ja viimein jos et ymmärrä vihjettä niin heitän välillä lennolla mukana olevat viilasukat istuimesi selkänojalle ja suoraan naamallesi, koko ajan ja jatkuvasti ollen erittäin kohtelias ja pyydellen anteeksi että en huomannut teitä, olen todella pahoillani - vielä tämän yhden kerran ... ja kaikki niin monta kertaa kuin tarpeen aina välillä muistuttaen, että en häiritsisi teitä niin paljoa jos istuimenne selkänoja olisi yläasennossa. Tiedän ja osaan näytellä roolin ja tunnen rajat mitä ei kannata ylittää niin hyvin, että uskottavuus säilyy enkä joudu itse hankaluuksiin henkilökunnan kanssa.
Usko pois, et halua istua edessäni jos en ole tyytyväinen tilaan joka puolelleni jää, koska penkkiksi selkänoja on liian alhaalla.
Joten, kaada itsellesi vaan, jos alat hankalaksi :P
Minä ihan vahingossa voisin loiskauttaa tulikuumaa kahvia kasvoillesi. :)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tämä keskustelu on? =D
Lentokoneen penkit kun ei juurikaan taakse taivu. Kyse on noin kolmesta sentistä. ? =D Miten penkki voisi olla kenenkään sylissä???? Kertokaa!
Äh... mammat jotka on kerran lentäneet Kanarialle jollain sillipurkilla täällä vaan provoaa kuin kokeneemmatkin matkamiehet!
Kaikki viestit jossa on totutta ja asiaa alapeukutetaan ja päinvastoin.
Miksi ne penkit saa laskettua alas jos tarkoitus ei ole et ne voi laskea alas? Itse lennän noin 20 - 40 lentomatkaa vuodessa enkä oo koskaan itse *ittuuntunut siitä et joku laskee penkin alas tai huomannut et joku *ittuuntuisi siitä et lasken penkin alas. Toki lomalennoilla ruoan saapuessa penkki ylös.
Aika monta sataa lentoa viimeisen 15 vuoden aikana lentäneenä voin sanoa että ikinä ei ole tullut minkäänlaista vastalausetta kun on selkänojan kääntänyt. Ja se johtuu siitä että av-mammat ei oikeasti (onneksi) matkusta lentokoneella!
Voi, voi, voi...
Penkin selkänoja on säädettävä ja sitä saa säätää. Minä säädän sitä aina. Muutkin säätävät sitä.
Palstatrollit kirkuvat kiukusta mielikuvituslentokoneissaan ja kostavat mielikuvitusistuimen säätämisen mielikuvitushillunnalla, josta mielikuvituslentokoneessakin joutuisi mielikuvitusköytetyksi mielikuvituspenkkiin lopun mielikuvitusmatkan ajaksi :D :D :D
Tästä keskustelusta välittyy hyvin selvästi näiden penkkinsä laskijoiden tympeän itsekeskeinen ja välinpitämätön asenne. "Minä olen sentään MAKSANUT tästä lennosta!!!!11"
Laske istuimesi vain
1. pidemmillä lennoilla
2. mielellään vain yöaikaan
3. tilanteen huomioiden eli ei erityisen pitkän ihmisen edessä/ läppärillään työskentelevän/ lasta sylissään pitävän/ ruokailun ajaksi
Kiitos!
Ja kommenteista ja peukuista voi huomata, että nämä laskijat on vähemmistössä mutta silti se yksi kymmenestä, joka pilaa lopun 9/10 lennon.
Vierailija kirjoitti:
Voi, voi, voi...
Penkin selkänoja on säädettävä ja sitä saa säätää. Minä säädän sitä aina. Muutkin säätävät sitä.
Palstatrollit kirkuvat kiukusta mielikuvituslentokoneissaan ja kostavat mielikuvitusistuimen säätämisen mielikuvitushillunnalla, josta mielikuvituslentokoneessakin joutuisi mielikuvitusköytetyksi mielikuvituspenkkiin lopun mielikuvitusmatkan ajaksi :D :D :D
Ite pystyn kyllä nukkumaan ilman penkin kallistamistakin. Jos haluatte paremman asennon, miksi että pyydä lentoemännältä tyynyä selän taakse? Etenkin jos takana istuvalla on lapsi sylissä tai läppäri esillä työntekoa varten tai muuten vain tilantarve? Voisi joskus ajatella muitakin ja tehdä kompromisseja.
Ärsyttää tommoset ihmiset, "minulla on oikeus, se sano niin". Entäpä se minun matkustusmukavuus kun tila loppuu, en saa omia tavaroitani jalkatilasta (pitkiä jalkoja on muuten mahdoton suoristaa, jos käsimatkatavarat on jalkatilassa. Ja kyllä, joskus ne ei mahdu sinne ylälokeroon.) tai en pidä siitä kallistetulla penkillä istumisesta?
KOHTELIASTA olisi kysyä siellä takana olevalta, että sopiiko jos kallistan penkin.
Vierailija kirjoitti:
Aika monta sataa lentoa viimeisen 15 vuoden aikana lentäneenä voin sanoa että ikinä ei ole tullut minkäänlaista vastalausetta kun on selkänojan kääntänyt. Ja se johtuu siitä että av-mammat ei oikeasti (onneksi) matkusta lentokoneella!
Niin tai kukaan ei ole siitä sulle kehdannut sanoa. Onhan se toki niiden oma moka kun suutaan eivät ole saaneet auki, mutta siltikin, kysykää sieltä takanaolevalta, että sopiiko sen penkin kääntää.
Vierailija kirjoitti:
Entä kuinka monta kertaa olet kysynyt kohteliaasti takanasi matkustavalta, onko ok, että lasket selkänojan? Minäkin olen lentänyt satoja lentoja viimeisen 20 vuoden aikana, ja näitä on osunut omalle kohdalle tasan kaksi, kummatkin ulkomaalaisia.
Yleensä prosessi menee niin, että edessä istuva alkaa kiehnätä paikallaan ja mulkkailee salavihkaa penkkinsä raosta taaksepäin. Ja sitten NIRSK, tuoli ala-asentoon. Jotkut vaivihkaa vähän kerrallaan, jotkut kertarynkkäisyllä.
En voi ymmärtää...
Itse olen pidemmän puoleinen ja vieläpä selkävaivainen, eikä koskaan ole kenenkään taakse säädetty penkki haitannut. Ymmärrän täysin, että penkki säädetään myös lyhyillä lennoilla. Penkit ei kaikille ole paras istuinpaikka ja makuuasentoon säädettynä, olo helpottuu ainakin minulla!
Itse surutta pötköttelen makuuasennossa varsinkin pitkät lennot alusta loppuun. Jos jollain on ongelma asian kanssa, siitä voi ystävällisesti mainita.
Säätövara on penkeissä niin pienet, ettei se penkki kenenkään sylissä ole. Muutenkin jos ei lentämisestä tykkää, unten mailla sujuu matka aina astetta helpommin.
Jos tällainen tilanne oikeasti noin paljon kismittää, matkustakaa muilla kulkuvälineillä. Tai nielkää ärsytys, aikuisia ihmisiä kaikki olette.
Economy-comfortissa on myös enemmän jalkatilaa, maksakaa 60 euroa niin saatte enemmän tilaa ruikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää...
Itse olen pidemmän puoleinen ja vieläpä selkävaivainen, eikä koskaan ole kenenkään taakse säädetty penkki haitannut. Ymmärrän täysin, että penkki säädetään myös lyhyillä lennoilla. Penkit ei kaikille ole paras istuinpaikka ja makuuasentoon säädettynä, olo helpottuu ainakin minulla!
Itse surutta pötköttelen makuuasennossa varsinkin pitkät lennot alusta loppuun. Jos jollain on ongelma asian kanssa, siitä voi ystävällisesti mainita.
Säätövara on penkeissä niin pienet, ettei se penkki kenenkään sylissä ole. Muutenkin jos ei lentämisestä tykkää, unten mailla sujuu matka aina astetta helpommin.
Jos tällainen tilanne oikeasti noin paljon kismittää, matkustakaa muilla kulkuvälineillä. Tai nielkää ärsytys, aikuisia ihmisiä kaikki olette.
Economy-comfortissa on myös enemmän jalkatilaa, maksakaa 60 euroa niin saatte enemmän tilaa ruikuttaa.
Onko se nyt oikeasti noin vaikeaa huomioida ne muut matkustajat siellä lennolla? Nielkää ärsytys?!? Oikeasti, vain siis sinulla on oikeus mukavuuksiin siellä lennolla? Entäpä jos nielen ärsytykseni vain puolet lennosta? Kärsithän sinäkin sitten sen toisen puolikkaan nostamalla sen selkänojan?
Lähes poikkeuksetta koneiden penkin tarjottimet on sellaisia että ne pysyy paikallaan vaikka penkkiä kallistaa. Ja jos tila tuntuu loppuvan kesken, voi kallistaa omaa penkkiään myös ja tilanne on silloin lähes sama kuin alkutilanteessa. Käytännössä tuolla ei ole mitään muuta merkitystä kuin että läppärin käyttäminen sillä tarjottimella hankaloituu hieman. Itse joudun lentämään jatkuvasti ja välillä nukun koneessa enemmän kuin sängyssä. Jos joku pari kertaa vuodessa lentävä siitä siitä harmistuu niin kehotan varaamaan lisämaksullisen paikan jossa on enemmän tilaa tai menemällä businekseen (joskin euroopan lennoilla niissä harvoin on enempää tilaa ja siellä penkit kallistetaan lähes poikkeuksetta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää...
Economy-comfortissa on myös enemmän jalkatilaa, maksakaa 60 euroa niin saatte enemmän tilaa ruikuttaa.Onko se nyt oikeasti noin vaikeaa huomioida ne muut matkustajat siellä lennolla? Nielkää ärsytys?!? Oikeasti, vain siis sinulla on oikeus mukavuuksiin siellä lennolla? Entäpä jos nielen ärsytykseni vain puolet lennosta? Kärsithän sinäkin sitten sen toisen puolikkaan nostamalla sen selkänojan?
Sinähän sitä mukavuutta haluat kun et anna edessä istuvan penkkiään kallistaa!
Ruokailutilanne siis pois lukien!
Vierailija kirjoitti:
Yleensä prosessi menee niin, että edessä istuva alkaa kiehnätä paikallaan ja mulkkailee salavihkaa penkkinsä raosta taaksepäin. Ja sitten NIRSK, tuoli ala-asentoon. Jotkut vaivihkaa vähän kerrallaan, jotkut kertarynkkäisyllä.
Ja ongelma on missä? Miksi sen edessä istuvan pitäisi antaa SINUN matkustaa niin kuin SINÄ haluat???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää...
Economy-comfortissa on myös enemmän jalkatilaa, maksakaa 60 euroa niin saatte enemmän tilaa ruikuttaa.Onko se nyt oikeasti noin vaikeaa huomioida ne muut matkustajat siellä lennolla? Nielkää ärsytys?!? Oikeasti, vain siis sinulla on oikeus mukavuuksiin siellä lennolla? Entäpä jos nielen ärsytykseni vain puolet lennosta? Kärsithän sinäkin sitten sen toisen puolikkaan nostamalla sen selkänojan?
Sinähän sitä mukavuutta haluat kun et anna edessä istuvan penkkiään kallistaa!
Ruokailutilanne siis pois lukien!
Minulla on siihen aivan yhtä suuri oikeus kuin edessä istuvalla. Kuitenkin kunnioitan esimerkiksi takana istuvan mukavuutta sillä, etten kallista selkänojaa, ainakaan kysymättä sopiiko se, vaikka se asento olisikin leppoisampi.
Vierailija kirjoitti:
Voi ristus sentään. Varatkaa kaksi peräkkäistä paikkaa, jos ei kärsi selkänojaa laskea.
Ei vois vähempää kiinnostaa ahdistuuko takana oleva kermaperse vai ei.
Eipä ahdista minuakaan jos edessä istuva Jeesus elää -paskiainen ei löydä hampaitaan sen jäljeen kun ne on lyöty kunnolla pois suusta...:D
No, kyllä se henkilökunta sut aisoihin saa...