Lentokoneen penkin selkänojan kääntäminen
Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, miten usein te etenkin paljon matkustavat olette tähän törmänneet? Kehtaako kovinkin moni kääntää selkänojan alas oman mukavuutensa tähden?? Ja mitä tapahtuu, jos asiasta huomautatte? Itse lennän muutaman kerran vuodessa ja onneksi näitä idiootteja ei ole kohdalleni osunut
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Näin pitkähiuksisena ottaa myös päähän (kirjaimellisesti!) se kun takana oleva ottaa selkänojasta tukea niin että edellä olevan HIUKSET jäävät väliin... Jos voisi sen verran katsoa mistä ottaa kiinni ettei sentään tarvi toiselta hiuksia repiä päästä!
Juuri näin! Pidän selkänojani pystyssä, hiukseni omalla puolellani ja silti onnistuu joku ääliö takana tarraamaan tukkaani! Kerran oli hyvin lihava ja humalainen perheenisä takana, joka käytäväpaikaltakin joutui tarraamaan minun tuoliini ja hilaamaan lihavan ruhonsa ylös ja alas kun se kalja ei kauaa rakossa viihdy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin pitkähiuksisena ottaa myös päähän (kirjaimellisesti!) se kun takana oleva ottaa selkänojasta tukea niin että edellä olevan HIUKSET jäävät väliin... Jos voisi sen verran katsoa mistä ottaa kiinni ettei sentään tarvi toiselta hiuksia repiä päästä!
Ei niihin hiuksiin kädellä osu, jos et ole viskannut niitä selkänojan päälle tai yli.
Olet ilmeisesti aika lyhyt? Keskimittaisilla ja pitkillä ihmisillä pää on sen penkin yläosan kohdalla tai jopa sen yli, siihen kun nojaat ja takana olija ottaa kaksinkäsin kiinni katsomatta niin kyllä vaan jää monesti hiukset väliin. Ja ihan omalla puolella ovat olleet. Luulisi ihmisten tajuavan että ne sormet (tai mikään muukaan ruumiinosa) eivät ylipäätään kuulu edelläistujan penkin puolelle.
Ja mikä siinäkin on että ikkunapaikalla istuvan on päästävä vessan aina ja vain silloin kuin käytäväpaikan matkustajalla on ruoka tai juomat edessä?! Argh. Itse istun aina käytäväpaikalla ja nousen tasaisin väliajoin jaloittelemaan/käymään vessassa, niin miksi ihmeessä tämä toinen ei voi hoitaa asiansa myös silloin? Mutta ei, heti kun tulen takaisin istumaan ja saan juomalasin eteeni ja kuulokkeet korville jne., niin eiköhän hänen silloin juuri tarvitse nousta ylös... Huoh. Tämäkin on sitä toisen huomioonottamista, mutta kovin monelta tuntuu unohtuvan tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niihin hiuksiin kädellä osu, jos et ole viskannut niitä selkänojan päälle tai yli.
Olet ilmeisesti aika lyhyt? Keskimittaisilla ja pitkillä ihmisillä pää on sen penkin yläosan kohdalla tai jopa sen yli, siihen kun nojaat ja takana olija ottaa kaksinkäsin kiinni katsomatta niin kyllä vaan jää monesti hiukset väliin. Ja ihan omalla puolella ovat olleet. Luulisi ihmisten tajuavan että ne sormet (tai mikään muukaan ruumiinosa) eivät ylipäätään kuulu edelläistujan penkin puolelle.
170 cm pituinen ja hyvin usein on pitkähiuksisten karvat omalla puolellani. Niitä kun on niin ihquu pöyhiä, ravistella ja harjailla. En nyt väitä että sinä tai ylipäätään KAIKKI näin tekevät, mutta ei ole kerta tai ensimmäinen että näin on käynyt.
En laske selkänojaani muuten kuin yölennolla. On kuvottavaa saada jonkun talille haisevat hiukset syliinsä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä siinäkin on että ikkunapaikalla istuvan on päästävä vessan aina ja vain silloin kuin käytäväpaikan matkustajalla on ruoka tai juomat edessä?! Argh. Itse istun aina käytäväpaikalla ja nousen tasaisin väliajoin jaloittelemaan/käymään vessassa, niin miksi ihmeessä tämä toinen ei voi hoitaa asiansa myös silloin? Mutta ei, heti kun tulen takaisin istumaan ja saan juomalasin eteeni ja kuulokkeet korville jne., niin eiköhän hänen silloin juuri tarvitse nousta ylös... Huoh. Tämäkin on sitä toisen huomioonottamista, mutta kovin monelta tuntuu unohtuvan tämäkin.
Aivan. Jos olen ikkunapaikalla, hoidan vessakäyntini varmuuden vuoksi silloin kun vieressä oleva nousee itse mennäkseen vessaan, tällä minimoi ne kerrat kun joutuu vaivaamaan toisia. Itse välttelisin viimeisen asti pyytämistä jos toisella on edessä juuri nuo ruoat tai juomat, tai jos hän nukkuu. Mutta eipä itsekkäät ihmiset tällaisista asioista välitä.
Laihduttakaa läskit niin mahdutte istumaan :D
Jos lentokoneen henkilökunta ei kiellä niin 100% varmasti käännän selkänojaa taakse. Ihme pelleilyä. Soittakaa lentoyhtiöön älkääkä muille maksaneille matkustajille itkekö tai sitten business luokkaan jos perse kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkänoja on säädettävä, joten käytän sitä mahdollisuutta aina. Jos sen käyttö ei ole sallittua pitää asiasta tiedottaa lentoyhtiön toimesta. Valituksia en ole kuullut.
Saatat huomata jonkun potkivan penkin läpi persustasi, kun nykypäivänä ei uskalla kellekään valittaa kun ei tiedä mikä hullu edes istuu.
Meinaat, että perseelle potkiminen on turvallisempaa hullujen suhteen kuin sanominen...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä? Ei ole koskaan tullut mieleenkään, ettei istuinta saisi säätää taaksepäin. Ei minua ole koskaan häirinnyt, jos edessäistuja tekee niin, tuskin edes huomaan asiaa, sillä esimerkiksi pöytätason käyttöön se ei juurikaan vaikuta. Itse säädän istuinta melkein aina, koska yleensä nukun tai lepäilen koneessa. Ja niin havaintojeni mukaan tekevät melkein kaikki matkustajat.
Jos kallistaminen on niin totaalisen kiellettyä, miksi selkänojat pyydetään palauttamaan pystyasentoon laskeutumiseen tai ruokailuun valmistautuessa? Mielestäni se viestii siitä, että säätäminen on täysin normaalia ja hyväksyttyä. Jos se olisi niin epämukavaa takana istujalle, miksei säätöominaisuutta poisteta tai ainakin pyydetä välttämään taaksepäin kallistamista?
Joissain koneissa pöytää pystyy käyttämään kallistuksesta huolimatta, suurimmassa osassa kallistus estää pöydän käytön. Ei ole kohteliasta kallistaa tuolia päivälennoilla (ainakaan 5 cm enempää), yölennoilla kallistus on ok, kun nukutaan. Olen itse pienikokoinen, mutta en silti halua edessä olijaa syliini, haluan kaivella käsilaukkuani lattialta ja ristiä jalat toinen toisen yli. Olisi myös mukavaa että 15cm naamasta ole tuolin selkänoja.
Tuo, että voisi ristiä jalat, on aivan luksus-utopiaa pitkille ihmisille. :) Yli 180-senttinen ihminen pystyy juuri ja juuri istumaan normaalisti lennolla. Polvet osuvat edessä olevan istuimen selkänojaan, mutta minkäs teet. Minulta ei ole koskaan edessä oleva matkustaja kysynyt lupaa penkin laskemiseen. Mutta kun joku joskus penkin laskee, pyydän heti ihan ystävällisesti, että voisitko nostaa penkkisi ylös, koska minä olen näin pitkä, enkä pysty muuten olemaan täällä. Kyllä suu pitää saada sen verran auki, vaikka edessäistuva olisikin ajattelematon. Ei sellainen mulkero edessäolevan penkin tai matkustajan töniminen ole mistään kotoisin.
Itsekin 186-senttisenä olen kirjaimellisesti kiinni edessä olevassa, jos hän penkkinsä laskee. Ja ei, en ole mikään läski vaan aktiviurheilija.
Kerran kuulin tapauksesta, jossa naisen edessä oleva pöhöttynyt mies oli laskenut selänojansa kätännössä naisen syliin, jolloin naisen kirjanluku loppui siihen. Nainen pyysi, että voisitko nostaa selkänojaa kun ei tämä lento nyt niin pitkä ole. Mies ei suostunut, kun kerran selkänojan voi laskea niin minähän lasken!
No, kun tarjoilukärry tuli, niin nainen osti yhden oluen, meni miehen edessä olevan n. 30-v kaverin puheille, että saat oluet, jos viodaan vaihtaa paikkoja - istun tuossa kaksi penkkiä sun takana. Vaihto tottakai kävi nuorelle kaverille kun sai oluet samaan hintaan.
Nainen laski välittömsti penkin maksimiasentoon pöhömiehen syliin. Tarina kertoo, että joitakin murahduksia sieltä takaa kuului kuinka siellä joutuu olemaan pirun ahtaasti..
Valittakaa nyt oikein sydämienne kyllyydestä. Niin kauan kuin penkeissä on säätömahdollisuus eikä säätämistä ole matkustamohenkilökunnan toimesta kielletty kippaan penkin lokoisampaan asentoon heti turvavyövalon sammuttua. Ehkä läskien valittajien kannattaa tyytyä matkustamaan maata pitkin tai vesitse.
Lomalennolla kun ollaan kuin sillit purkissa niin en ymmärrä miten joku kehtaa röhnöttää siinä tuolissa kun on muutenkin tiukkaa.
Viimeksi edessäni istui juurikin joku "maailmanomistaja" joka renkautti heti tuolinsa niin taakse kuin ikinä. Hyvä ettei nenään osunut :O
Ja ei tietenkään edes ruokailun ajaksi voinut sitä tuolia suoristaa vaan lentoemännän piti aikuista ihmistä komentaa! Röhnöttäjä veti varmaan herneen nenuun kun minun paikkani ja minun tuolini...
Vierailija kirjoitti:
Valittakaa nyt oikein sydämienne kyllyydestä. Niin kauan kuin penkeissä on säätömahdollisuus eikä säätämistä ole matkustamohenkilökunnan toimesta kielletty kippaan penkin lokoisampaan asentoon heti turvavyövalon sammuttua. Ehkä läskien valittajien kannattaa tyytyä matkustamaan maata pitkin tai vesitse.
Itse olen 190 cm / 115 kiloinen eikä läskistä tietoakaan ja polvet osuvat taatusti selkänojaan jos edessäoleva sen kippaa.
Tuolla asenteella varustetulle idiootille etsaan mielelläni kesto aurinkolasit silmien ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettepa pulskia jos teitä alas käännetty selkänoja häiritsee. Minua se ei häiritse ollenkaan, tuskin edes huomaan sitä. Ja käännän itse aina ja joka lennolla. Jos on kovin paksu kannattaa matkustaa ykkösluokassa, siellä on enemmän tilaa penkkien välillä.
Olen normaalipainoinen ja 164 senttiä lyhyt. Silti se käännetty penkki ottaa minua polviin kiinni ja estää normaalin jalkojen liikuttelun. Lyhenevätkö reiteni jos laihdutan itseni laihaksi? Vai pitäisikö sinun olla se joka laihduttaa, jos koet että penkki on pakko kääntää jotta mahdut siihen?
Pakskapuhetta! Itse olen saman pituinen eikä se edessä oleva penkki ikinä osu polviini!
Tosin millään karjankuljetus chartereilla en ole Kanarialle lentänyt joten en niistä tiedä mutta noin noilla "normaaleilla" lentoyhtiöillä.
Olet siis pitkäselkäinen tappijalka.
Hankkikaa Knee Defenderit ja käyttäkää niitä. Roiskutelkaa "vahingossa" kuumaa kahvia tai punaviiniä.
Jos ne tuolit olisi suunniteltu järkevästi, niissä olisi lukitus selkänojan takana, jolla takanaistuja voi halutessaan tai tarvitessaan (esim. pitkäjalkainen) estää selkänojan laskemisen.
Öööö, kun nukun mannertenvälisellä yölennolla, niin totta hemmetissä kallistan penkin, ja niin kallistaa myös edessä olevakin. Yhden kerran minulle on tästä valitettu takana istuvan toimesta ja mussutettu, että pitkät jalat pitkät jalat, johon totesin, että suosittelelen seuraavalla kerralla maksamaan sen 50-75 € ylimääräistä hätäexitpaikasta, kuten itsekin olin tehnyt. Mussutti vielä hetken päästä uudestaan, jolloin sanoin, että aion nyt nukkua, ja se on sillä selvä, ja pyysin valittamaan asiasta matkustamohenkilökunnalle. Hänpä päätti sitten tehdä niin, ja lentoemäntä totesi ystävällisesti, että jokainen saa pitää selkänojaansa missä asennossa itse haluaa, kunhan nousun, laskun ja ruokailujen ajan on pystyssä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 190 cm / 115 kiloinen eikä läskistä tietoakaan ja polvet osuvat taatusti selkänojaan jos edessäoleva sen kippaa.
Tuolla asenteella varustetulle idiootille etsaan mielelläni kesto aurinkolasit silmien ympärille.
No voi äitin pientä perse-einari parkaa :D Lentokone ei ole mikään peruskoulun takapiha.
Sinä istut ihan nöyränä sen kallistetun penkin takana tai sitten matkustat nippusiteillä matkustajahenkilökunnan penkkiin sitomana ja kentällä pulitat roimat sakot hillunnastasi. Pus.
Vierailija kirjoitti:
En laske selkänojaani muuten kuin yölennolla. On kuvottavaa saada jonkun talille haisevat hiukset syliinsä.
Kysy siltä talipäältä, voisiko se samalla ottaa suihin, kun jo valmiiksi on pää sylissä.
Saatat huomata jonkun potkivan penkin läpi persustasi, kun nykypäivänä ei uskalla kellekään valittaa kun ei tiedä mikä hullu edes istuu.