Lentokoneen penkin selkänojan kääntäminen
Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, miten usein te etenkin paljon matkustavat olette tähän törmänneet? Kehtaako kovinkin moni kääntää selkänojan alas oman mukavuutensa tähden?? Ja mitä tapahtuu, jos asiasta huomautatte? Itse lennän muutaman kerran vuodessa ja onneksi näitä idiootteja ei ole kohdalleni osunut
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia penkkejä teidän koneissa on?? Kaikissa niissä, joissa itse olen matkustanut (kymmeniä matkoja) se penkki nitkahtaa noin 5 cm taaksepäin eli ei todellakaan ole kenenkään sylissä tms.
Minä ihmettelen samaa, eihän se liiku kuin muutaman hassun sentin. Eikä todellakaan vaikuta jalkatilaan mitenkään. Vaan enpä ole minäkään kanarian karjankuljetuskoneilla matkustanut, ehkä ongelma onkin noissa halpislentoyhtiöissä. Joka tapauksessa suosittelen ykkösluokkaa jos tuntuu että tilaa ei ole tarpeeksi. Vaihtoehtoisesti voi myös jäädä kotiin.
Olen matkustellut ainoastaan reittikoneilla, yhtiöinä Finnairi, Lufthansa, Norwegian, KLM ... koneina Boeing, Airbus ja kaikissa sama tilanne, kun polvet jo valmiiksi hipovat selkänojaa, niin se pieni kallistus riittä saamaan polvet tukevasti kiinni selkänojaan.
Kokeilepas seuraavalla kerralla suoristaa ne kirahvikoipesi.
minkäkään en ymmärrä. Kaikilla on epämukavaa economy-luokassa. Jokaisella on oikeus kallistaa penkkiään. Se penkin kallistus ei ole niin suurta etteikö siellä takana oikeasti mahtuisi olemaan ja jos ei mahdu, pitää ostaa paikka jostain muusta kohdasta eli esim eturivistä ja maksaa siitä Ekstraa.
Kerran minulle on mannertenvälisellä yölennolla jonkun pojan äiti sanonut, että en saa kallistaa penkkiäni koska hänen poikansa ei mahdu. Sanoin, että olen pahoillani, mutta en voi olla tuntikausia kallistamatta penkkiä saati nukkua ja että penkkiä saa kallistaa.
Ei ole kyse siitä, ettenkö ymmärtäisi että takana olevalle tulee ns ahtaampaa. Mutta takana oleva voi itsekin kallistaa omaa penkkiään, jolloin ongelma on ratkaistu.
Itse olen sen verran järkevä, että ei ollut ennen tätä topikkia käynyt oikein mielessäkään että joku voisi pahastua selkänojan kallistamisesta. Olen joskus kokenut tuota penkin rynkyttämistä, mutta en ole ajatellut sen olevan kosto kallistetusta penkistä, vaan ahtaudesta johtuvaa pakollista rymyämistä. En ole ikinä häiriintynyt siitä :D
Kaikkea sitä oppii! Aion jatkossakin kallistaa penkkiäni yölennoilla ja pitkillä lennoilla. En aio jatkossakaan häiriintyä asioista, mitkä ovat aivan normaaleja lentokoneen turistiluokassa eli edessä olevan selkänojan asennosta tai lievästä epämukavuudesta kun vesipullo on selkäni takana.
Itse olen paksureitinen ja vankkaperseinen 185 cm ex-urheilija, jolla se pöytä ei laskeudu Euroopan lennoilla (kun ei ole erikseen sitä oikeaa business- tai junior business -luokkaa) aivan vaivattomasti vaakatasoon vaikkei edessä oleva kallistelisikaan. Työtä voi tehdä pöydällä läppärillä, kun selkänoja pysyy pystyssä. Mikäli edessä istuva kallistelee syliin, nousee pöytä pystyyn ja homma on siinä.
Olen ratkaissut ongelman laittamalla pöydän kiinni ja nostamalla läppärin edessä kallistelevan selkänojan päälle. Toimii minulla, eikä häiritse kirjoittamista tai lukemista. Mikäli häiritsee alapuolella röhnöttäjää, niin yleensä ovat sitten ymmärtäneet nostaa penkin pystyyn. Minulle aivan sama, töitä olen kuitenkin yleensä lennoilla tehnyt joko valmistellen asioita määränpäähän tai kirjoittamalla raporttia palatessa kotipesään. Ja lentoja tulee viikottain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niitä asioita joiden takia menetän aina vähän lisää uskoani ihmiskuntaan. Yksi konkreettisimmista arkisista esimerkeistä jossa oma hyöty on suoraan toiselta pois, ja kovin kovin moni sitä mahdollisuutta silmää räpäyttämättä käyttää. Aivan erityisesti inhoan niitä tyyppejä, jotka eivät edes ruokailun ajaksi tajua nostaa selkänojaa pystyyn, siinä varsinkin huomaa etteivät muut ihmiset kiinnosta yhtään ja vain omalla navalla on väliä. Ja siis kyllä tätä harrastetaan todella paljon, myös lyhyillä lennoilla.
Tiedän kyllä että asiasta on olemassa eri näkökulmia, joidenkin mielestä koska penkki kallistuu ja siitä on maksettu, niin penkin voi myös surutta kallistaa. Pitkillä yölennoilla tämä on vielä jokseenkin ymmärrettävää, mutta esimerkiksi lyhyillä Euroopan päivälennoilla penkeistä voisi hyvin jättää koko kallistusominaisuuden pois. Haitta takanaistujalle verrattuna hyötyyn kallistajalle on niin paljon suurempi.
Air Francen ja Lufthansan mannertenvälisillä lennoilla henkilökunta nostattaa selkänojat yläasentoon ruokailujen ajaksi. Kaikkien on nostettava.
Näin toimitaan muillakin asiallisilla lentoyhtiöillä.
Lensin juuri Finnairilla Miamiin ja sielläkin oikein kuulutuksella pyydettiin nostamaan selkänoja ruokailun ajaksi. Silti edessäni istuva ei tajunnut ennen kuin ruokaa tuodessa lentoemäntä erikseen pyysi tätä nostamaan selkänojan.
Työmatkaaja kirjoitti:
Itse olen paksureitinen ja vankkaperseinen 185 cm ex-urheilija, jolla se pöytä ei laskeudu Euroopan lennoilla (kun ei ole erikseen sitä oikeaa business- tai junior business -luokkaa) aivan vaivattomasti vaakatasoon vaikkei edessä oleva kallistelisikaan. Työtä voi tehdä pöydällä läppärillä, kun selkänoja pysyy pystyssä. Mikäli edessä istuva kallistelee syliin, nousee pöytä pystyyn ja homma on siinä.
Ei millään pahalla, mutta sun kannattaisi varmaan vähän laihduttaa. :o
Jos takana istuvalla on tilantarve, on erittäin noloa, jos edessä huvikseen löhöävä alkaa siitä nillittämään. Selkävammaiset erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia penkkejä teidän koneissa on?? Kaikissa niissä, joissa itse olen matkustanut (kymmeniä matkoja) se penkki nitkahtaa noin 5 cm taaksepäin eli ei todellakaan ole kenenkään sylissä tms.
Minä ihmettelen samaa, eihän se liiku kuin muutaman hassun sentin. Eikä todellakaan vaikuta jalkatilaan mitenkään. Vaan enpä ole minäkään kanarian karjankuljetuskoneilla matkustanut, ehkä ongelma onkin noissa halpislentoyhtiöissä. Joka tapauksessa suosittelen ykkösluokkaa jos tuntuu että tilaa ei ole tarpeeksi. Vaihtoehtoisesti voi myös jäädä kotiin.
Olen matkustellut ainoastaan reittikoneilla, yhtiöinä Finnairi, Lufthansa, Norwegian, KLM ... koneina Boeing, Airbus ja kaikissa sama tilanne, kun polvet jo valmiiksi hipovat selkänojaa, niin se pieni kallistus riittä saamaan polvet tukevasti kiinni selkänojaan.
Minun kirahvikoipeni kutittelevat edessäni istuvan kantapäitä, jos laitan ne suoriksi.
Vierailija kirjoitti:
Työmatkaaja kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta sun kannattaisi varmaan vähän laihduttaa. :o
Reisissä ja pyllyssä on muutakin kuin sellua :) Masu on kapeampi kuin lantio puhumattakaan hartialinjasta. Sun kannattaisi varmaan opetella sisälukua, ei millään pahalla myöskään.
Terv. ex-urheilija työmatkaaja
Vierailija kirjoitti:
Nämä itkijät taitaa olla vähän hidasta porukkaa... Jos edessä oleva laittaa sen selkänojansa alas, niin sitten vain laittaa vahingon kiertämään ja laittaa omansa. Ja oikeasti naurattaa nämä pa*kantärkeää pisnesmiestä ja -naista leikkivät, joiden on PAKKO rassata sitä konettaan lennon aikana niin kuin olisi jotakin niin tärkeää tekemistä. Työnantaja kyllä ostaa sen business-luokan lipun, jos aikataulu on niin hektinen, että pitää tehdä koneessa duunia. Ja jos ei osta, niin raottaa sitten itse sitä lompakkoaan.
Esimerkiksi minä matkustan enimmillään noin 120 matkapäivää vuodessa, eikä matkoja tehdä bisnesluokassa, ellei ole mannertenvälinen lento ja työpäivä alkaa heti matkan jälkeen. Kyllä silloin on pakko leikkiä paskantärkeää pisnesmiestä ja -naista ja tehdä töitä koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on pidemmänpäälle tuskasta istua jalat edessäolevan penkin alle työnnettynä.
Koitappas itse istua jalkoja liikuttamatta muutama tunti lentokoneessa.
No lyhkäsillä on lyhkästen murheet, koitan ymmärtää, kun valittelet toisaalla kuinka pätkänä on kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Sorry vaan kaikille piittaamattomille, mutta jos tarvitsen istumatilani työskennelläkseni, kukaan ei tule makaamaan siihen. Huomautan siitä ja nostatan penkin ylös, ja jos et nosta, tottelet viimeistään lentoemäntää.
Sorry vaan itsellesi! Varaa itsellesi business paikka, vaikka ei ne Euroopan sisäisillä lennoilla hirveästi tilavampia ole, jos haluat sitä tilaa. Minä kaadan sen penkin jos haluan! Ruokailun ajaksi nostan sen ylös se on selvää mutta muuna aikana pidän sen selkänojan juuri siinä asennossa kuin haluan.
Voit valittaa lentoemännälle ihan niin paljon kuin haluat mutta se ei valitattavasti auta, paitsi mainitussa ruokailu tilanteessa mutta silloin selkänojani on ylhäällä.
Taitaa nyt kuitenkin olla niin, että täällä av-mammat, jotka lentää kerran viiteen vuoteen lomalennolla Mallorcalle valittaa asiasta josta eivät tiedä hevonpeetä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä itkijät taitaa olla vähän hidasta porukkaa... Jos edessä oleva laittaa sen selkänojansa alas, niin sitten vain laittaa vahingon kiertämään ja laittaa omansa. Ja oikeasti naurattaa nämä pa*kantärkeää pisnesmiestä ja -naista leikkivät, joiden on PAKKO rassata sitä konettaan lennon aikana niin kuin olisi jotakin niin tärkeää tekemistä. Työnantaja kyllä ostaa sen business-luokan lipun, jos aikataulu on niin hektinen, että pitää tehdä koneessa duunia. Ja jos ei osta, niin raottaa sitten itse sitä lompakkoaan.
Esimerkiksi minä matkustan enimmillään noin 120 matkapäivää vuodessa, eikä matkoja tehdä bisnesluokassa, ellei ole mannertenvälinen lento ja työpäivä alkaa heti matkan jälkeen. Kyllä silloin on pakko leikkiä paskantärkeää pisnesmiestä ja -naista ja tehdä töitä koneessa.
Just just, ja mites ne lentobonukset? Noilla matkustusmäärillä saat takuuvarmasti niin paljon lentobonuksia, että olet helposti kultatasolla. MUTTA koska liioittelet matkustuspäiväsi noin 10-kertaisesti, niin eihän sinulla mitään kultaista bonuskorttia ole. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lyhkäsillä on lyhkästen murheet, koitan ymmärtää, kun valittelet toisaalla kuinka pätkänä on kurjaa.
Olen 180 cm ja pystyn helposti istumaan 10-tuntisen lennon ongelmitta. Välillä kun voi käydä vessassa ja venytellä vähän jalkoja. Ja todella usein raotan lompsaani sen verran, että maksan sen 50 egeä varauloskäyntipaikasta, jolloin jalkatila on aika rajaton, ellei nyt satu olemaan Väinö Myllyrinne tai Manute Bol.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just just, ja mites ne lentobonukset? Noilla matkustusmäärillä saat takuuvarmasti niin paljon lentobonuksia, että olet helposti kultatasolla. MUTTA koska liioittelet matkustuspäiväsi noin 10-kertaisesti, niin eihän sinulla mitään kultaista bonuskorttia ole. :)
Niitä bonuksia ei joka työpaikassa saa omaan käyttöön. Jos nyt työmatkoista puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Maailma on meidän pitempien. Ihmisten keskipituus on kasvanut ja kasvaa koko ajan.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/01/28/ihmisen-keskipituus-kasvaa-mill…
Antaa persjalkaisten parahtaa vielä kerran, ennen kuin evoluutio korjaa vääristymän. ;)
Työmatkaaja kirjoitti:
.
Olen ratkaissut ongelman laittamalla pöydän kiinni ja nostamalla läppärin edessä kallistelevan selkänojan päälle. Toimii minulla, eikä häiritse kirjoittamista tai lukemista. Mikäli häiritsee alapuolella röhnöttäjää, niin yleensä ovat sitten ymmärtäneet nostaa penkin pystyyn. Minulle aivan sama, töitä olen kuitenkin yleensä lennoilla tehnyt joko valmistellen asioita määränpäähän tai kirjoittamalla raporttia palatessa kotipesään. Ja lentoja tulee viikottain.
Millä ihmeen yhtiöllä matkustat jolla penkki muka kaatuu noin paljon? Ootko oikeesti ikinä ollut lentokoneessa etkä tiedä niistä siis mitään? Vai onko selkäsi puolitoistametrinen ja pääsi siis keikkuu jossain niskatuen yläpuolella?
Ihmettelee yksi oikeasti paljon matkusteleva.
Vierailija kirjoitti:
Työmatkaaja kirjoitti:
.
Millä ihmeen yhtiöllä matkustat jolla penkki muka kaatuu noin paljon? Ootko oikeesti ikinä ollut lentokoneessa etkä tiedä niistä siis mitään? Vai onko selkäsi puolitoistametrinen ja pääsi siis keikkuu jossain niskatuen yläpuolella?
Samaa ihmettelin! :D Kuulostaa ihan Fictive Airlinesin reittilennolta Bullshitiaan. :)
Miksei sitten ole kaikilla vain se makuuasento. Miksi on eri asentoja. Olsi vaan makuu ja hätälaskuasento. Ei tulis kiistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmatkaaja kirjoitti:
.
Samaa ihmettelin! :D Kuulostaa ihan Fictive Airlinesin reittilennolta Bullshitiaan. :)
Aika merkillisiä matkaajia ja lentokoneita täällä muutenkin kuvaillaan. Aivan ilmeisesti moni ei ole ollut lentokoneessa kuin ehkä joskus lapsena tai nähnyt kuvissa....
Terveisin se jonka mies on selkäinvalidi ja laskee aina penkkinsä, kukaan ei ole ikinä välittänyt.
Millähän tavalla tämä sinun hieno kuningasideasi vie polvia kauemmaksi edessä olevan selkänojasta, jos itse kallistaa selkänojaansa.
Syöppä vähän särkeä, se kasvattaa ...