Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelin 10km 1h 25 min ajassa, oliko kävely reipasta?

Vierailija
16.05.2016 |

Kävelin siis 10km matkan aikaan 1h 25min eli noin 7km tunnissa. Oliko kävely reipasta? Entä paljonko noin suurin piirtein kului kaloreita? Painan tällä hetkellä 90kg.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus vetänyt naistenkympin semmoisella "laahustus"hölkällä ja meni suurinpiirtein sama aika. Kyllä saa aika tiuhaan liikutella jalkojaan jos kävellen tuon vetää, mutta kaipa ihan mahdollista. 

Vierailija
82/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on reipasta kävelyä jos ilman kilpakävelytekniikkaa vetää tuohon aikaan. Riippuu vähän henkilön pituudesta, mutta jos vaikka 175-180cm pitkä niin on ihan reipasta kävelyä.

Tuon jos jaksat joka päivä tehdä tai vaikka 5 kertaa viikossa, niin onnittelut! Ei varmasti tule painonhallintaongelmia, paitsi että voi vahingossa laihtua liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on sitä av-mammojen 10kmh juok... eiku siis kävelyä. 

Vierailija
84/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tuossa nyt on mahdotonta? Tsekkasin juuri SportsTrackeristani pari pidempää lenkkiä viime viikolta, ja tulokset on 9430 metriä/1:28 h (keskinop. 6,4 km/h) ja toinen 9640 metriä/1:27 h (keskinop. 6,6 km/h). Aiemmassa lenkissä en juossut, mutta kävelin ripeästi, toisessa hölkkäilin osan matkaa. Kuitenkin molemmilla mukana koira, jonka kanssa luonnollisesti tuli myös pysähtelyä. 

Pituutta 170 cm, normaalipainon ylärajalla, en harrasta muuta liikuntaa kuin lenkkeilyä. En näe mitenkään mahdottomana tuota aloitusta.

Hyvä esimerkki. 9,43km antaa keskinopeuden 6,4km/h ja pyöräistys "10km" antaa nopeudeksi 7.0km/h. On käytännössä aika merkittävä kävelynopeuden muutos, joka johtuikin matkan epätarkkuudesta.

Vierailija
85/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on sitä av-mammojen 10kmh juok... eiku siis kävelyä. 

Hehe. Joo on kovaa meininkiä kevyenliikenteen väylillä ja pururadoilla kun supermammat kävelee tuota vauhtia. Ei tahdo päästä juoksemallakaan ohi. Tosin ei tässä ketjussa olla niin paljoa valehdeltu kuin aikaisemmin missä 8-10kmh kävelyvauhdit oli ihan normia mameille. Hurjimmat meni vaunujen kanssa.

Vierailija
86/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetteko UKK-kävelytestin, eli 2km kuntotestin? Siinä kävellään 2km matka mahdollisimman nopeasti ja mitataan lopussa syke. Kaavalla lasketaan sitten kävelyajasta, loppusykkeestä ja painoindeksistä kuntoindeksi.

Katselin omia tuloksiani ja parhaimmillaan olen kävellyt 2km aikaa 14:37 eli 8,28km/h. ja tuo on kyllä jo meikäläiselle sellainen kävelyvauhti että joka askeleella pitää keskitittyä siihen että yrittää kävellä nopeasti.

http://www.huippukuntoon.fi/liikunta/testaa-kuntosi

Saatu indeksi oli tuohon aikaan 120, eli keskimääräistä parempi kunto

6km tunnissa kävelen aika helposti. 5km/h tuntuu hitaalta. 7km/h on hyvinkin reipasta kävelyä.

t. 175cm mies.

Vierailija
87/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen alle 165 senttinen nainen (ei kilpakävelijä), joka väittää kävelevänsä tavallisten taatiaisten tekniikalla 10 kilometriä 7 km/h vauhtia ihan tavallisessa maastossa (ei siis radalla) , niin voi ilmoittautua tässä ja nyt lenkikaverikseni. Maksan jokaisesta onnistuneesta suorituksesta riihikuivaa 20 ekee.

Palataanko asiaan parin viikon kuluttua, kun olen saanut varpaani kuntoon? Tuletko Espooseen kävelemään? Tosin sillä edellytyksellä, että reitti on suhteellisen tasainen. Jyrkät ylä- ja alamäet pienentävät keskinopeutta selvästi.

Nainen 50 v, 160 cm

Normaalilla lenkillä on aina jonkun verran ylä ja alamäkiä. En tule Espooseen, sen sijaan sinä voit tulla tänne keski-suomeen. Mitä sinä laitat pottiin, jos et onnistu ;)

mä voin tulla Jyväsjärveä kiertämään, oon huudeilla ainakin Finlandiamaratonin aikana. Täällä on kyllä harvinaisen urpoa porukkaa kun aina kuvitellaan että jos itse ei pysty johonkin niin muutkaan ei. En mäkään pysty vetämään leukaa mutta uskon että joku toinen voi.

Vierailija
88/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelenyvauhtini on noin 7km/h joka on mielestäni reipas vauhti.

Vierailija
89/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelenyvauhtini on noin 7km/h joka on mielestäni reipas vauhti.

ja sanottakoon, että tämä ei ole mksimaalisin kävelyvauhti vaan sellainen mitä jaksan noin tunnin hyvin. Kävelytekniikkani on kunnossa ja pitkät jalat. Jalan ojennus lähtee lonkasta asti ja askel on vetävä, tämä on monilla puutteellinen.

Vierailija
90/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

UKK instituutin mukaan "reipas kävely" = 6-8 km/ h. 7km/ h on siis sekä reipasta mutta kuitenkin erittäin mahdollista normaalikuntoilijallekin. Case closed ja hitaat voi ensi kerralla tarkistaa sen tekniikkansa kuntoon.

91/93 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo semi-reipasta marssia ollut, itse 190cm 31v ukko ja treenikiertoni kestää 8pv, joka sisältää viitenä päivänä painoharjoittelua (isot lihasryhmät kerran, pienet kahteen otteeseen em. 5 pv aikana), sekä yksi kunnollinen aerobinen harjoituspäivä (esim. 20 min soutulaitetta täysillä ja täydellä vastuksella + 40 min kuntopyöräilyä täysillä ja täydellä vastuksella), sekä 2 kpl "lihashuoltopäiviä" = lepoa, venyttelyä ja tankkaamista. Painoni pyörii 96-100kg paikkeilla, näin isokokoisella ihmisellä pelkät kelit vaikuttavat aamupainoon monen kilon verran.

Anyway itse köpöttelen reipasta tahtia semmoiset 8km/h, minulla on siis pitkät jalat, en tupakoi/käytä päihteitä jne ja olen keskiverto-toimistotyöntekijään verraten erinomaisessa fyysisessä kunnossa (mm hemoglobiini on 165 ja leposyke 55, verenp. optimaaliset [tarkkoja lukemia en muista] ja olen ikäni harrastanut liikuntaa eri muodoissa. 

Kaikki mikä tehdään rakkaudesta, tapahtuu kehä-kolmosen tuollapuolen

Vierailija
92/93 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mahdollista ku itekkin vasta 13 vuotias kun oon niin kävelen jo noin 6 km tuntivauhtia.

Vierailija
93/93 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7km tunnissa on armeijan marssinopeus. MOT.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä