Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelin 10km 1h 25 min ajassa, oliko kävely reipasta?

Vierailija
16.05.2016 |

Kävelin siis 10km matkan aikaan 1h 25min eli noin 7km tunnissa. Oliko kävely reipasta? Entä paljonko noin suurin piirtein kului kaloreita? Painan tällä hetkellä 90kg.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan selkee provo.

Miten niin?

No onhan tää ihan selkee. Miten et nää sitä? Ap:n on täytyny mennä ihan saatanallista laukkaa, et tossa ajassa ehtis 10km kävellä. Hän on narsisti, joka haluu, että tänne tullaan hänen tekemisiä kommentoimaan ja siks keksi ton valheen.

Tuo ei todellakaan ole saatanallista laukkaa, vaan vain vähän tavallista tahtia reippaampaa kävelyä. Sen sijaan kävelytestissä käyttämäni nopeus 8,5 km / h oli jo ainakin tällaiselle 160-senttiselle lähes saatanallista laukkaa, kun ei ole hajuakaan kilpakävelytekniikasta.

Vierailija
62/93 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen alle 165 senttinen nainen (ei kilpakävelijä), joka väittää kävelevänsä tavallisten taatiaisten tekniikalla 10 kilometriä 7 km/h vauhtia ihan tavallisessa maastossa (ei siis radalla) , niin voi ilmoittautua tässä ja nyt lenkikaverikseni. Maksan jokaisesta onnistuneesta suorituksesta riihikuivaa 20 ekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Mikä kommentoijia vaivaa? Siis miten niin älyttömän reipas vauhti? Itse sportstrackerin kanssa monesti mitannut, 10km matkaan menee aika lailla tuo 1h 20min. Reippalla kävelyllä ja koiran kanssa, joka välillä pysähtelee. En nyt ymmärrä miksi vastaajat kyseenalaistavat aloituksen totuudenmukaisuutta? Ai niin, itsellä kalorit tuolla vauhdilla ja matkalla noin 500kcal. Paino 63kg ja nainen olen. Toki pohjakuntoa on ja tuollainen lenkki tulee tehtyä useamman kerran viikossa.

Sportstrackerin lukemat taitaa heittää yläkanttiin. Näyttää 5 km, kun Suunnon mittarini samalla kävelymatkalla antoi lukemat 4,5 km. Tästä aiheesta löytyy netistäkin joku artikkeli, jos jaksaa kaivella.

Itselläni ainakin Suunto antoi aikanaan karvan isompia lukemia, kuin google maps.

Nyt kun vertasin Sports Trackerin lukemaa mapsilla mittaamaani, niin maps antoi 5 kilsan lenkille 40 metriä enemmän matkaa. Tuollainen 10% heitto on kyllä jo melkoinen ja ainakaan minä en ole koskaan moista heittoa havainnut missään gps-laitteessani.

Prosenttilaskusi ei mennyt ihan oikein. 40 m heitto 5 kilometrin matkalla on alle prosentti. 10 % viidestä kilsasta olisi 500 m.

Viitattiin ymmärtääkseni siihen mitä lainattiin eli 4,5km matka näytti 5km, eli virhettä 500m, eli todellinen matka oli 10% vähemmän.

Vierailija
64/93 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan selkee provo.

Miten niin?

No onhan tää ihan selkee. Miten et nää sitä? Ap:n on täytyny mennä ihan saatanallista laukkaa, et tossa ajassa ehtis 10km kävellä. Hän on narsisti, joka haluu, että tänne tullaan hänen tekemisiä kommentoimaan ja siks keksi ton valheen.

Tuo ei todellakaan ole saatanallista laukkaa, vaan vain vähän tavallista tahtia reippaampaa kävelyä. Sen sijaan kävelytestissä käyttämäni nopeus 8,5 km / h oli jo ainakin tällaiselle 160-senttiselle lähes saatanallista laukkaa, kun ei ole hajuakaan kilpakävelytekniikasta.

Ehhehe. Kaskun et mennyt ryömien 8,5 km/h. Kai vielä testimatkanakin oli 42 kilometriä :D

Vierailija
65/93 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen alle 165 senttinen nainen (ei kilpakävelijä), joka väittää kävelevänsä tavallisten taatiaisten tekniikalla 10 kilometriä 7 km/h vauhtia ihan tavallisessa maastossa (ei siis radalla) , niin voi ilmoittautua tässä ja nyt lenkikaverikseni. Maksan jokaisesta onnistuneesta suorituksesta riihikuivaa 20 ekee.

Palataanko asiaan parin viikon kuluttua, kun olen saanut varpaani kuntoon? Tuletko Espooseen kävelemään? Tosin sillä edellytyksellä, että reitti on suhteellisen tasainen. Jyrkät ylä- ja alamäet pienentävät keskinopeutta selvästi.

Nainen 50 v, 160 cm

Vierailija
66/93 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palataanko asiaan parin viikon kuluttua, kun olen saanut varpaani kuntoon? Tuletko Espooseen kävelemään? Tosin sillä edellytyksellä, että reitti on suhteellisen tasainen. Jyrkät ylä- ja alamäet pienentävät keskinopeutta selvästi.

Nainen 50 v, 160 cm

Normaalilla lenkillä on aina jonkun verran ylä ja alamäkiä. En tule Espooseen, sen sijaan sinä voit tulla tänne keski-suomeen. Mitä sinä laitat pottiin, jos et onnistu ;)

Vierailija
67/93 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hölkkään 10 km tuossa ajassa. Kävellen menee maastosta riippuen 7-8 km tuohon aikaan.

Vierailija
68/93 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 50 v, 160 cm

Normaalilla lenkillä on aina jonkun verran ylä ja alamäkiä. En tule Espooseen, sen sijaan sinä voit tulla tänne keski-suomeen. Mitä sinä laitat pottiin, jos et onnistu ;)

Toki loivia ylä- ja alamäkiä saa olla, mutta jyrkät mäet verottavat liikaa aikaa. Keski-Suomeen en kuitenkaan tämän asian vuoksi lähde. Menen nyt nukkumaan, mutta palaan katsomaan tänne tulleita viestejä myöhemmin.

Vierailija
69/93 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vitun lyllertäjät :D Se ettette itse kykene samaan, ei tarkoita etteikö muut pystyisi. Minä olen lyhyt, lyhytkoipinen, mutta yksin kävellessä menen helposti 7 km/h vauhdilla. On se ripeää minun tavallisestikin nopealle kävelyvauhdille, muttei mitenkään ilmiöimäistä. Joku pitkäaskelisempi varmaan menee helposti tuota nopeutta.

Minä olen yli 180 senttinen kohtuu pitkäjalkainen mies ja kävelen aina reippaasti, enkä muista, että kukaan olisi koskaan minua ohittanut kävellen, näillä kulmilla kun ei asu oikeita kilpakävelijöitä, jotka sitten meneekin jo ihan toista vauhtia. Minulla on tasaisella asfalttitiellä melko usein vauhti juuri tuossa 7km/h haminoilla, eikä se siitä enää paljoa kiristyisi, vaikka vetäisin täysilläkin, siis normi tuularin kävelytekniikalla.

Haluaisin todella nähdä sellaisen lyhyen naisen (jos siis olet nainen) kävelevän, joka pysyy vauhdissani 1,5 tuntia 7 km/h vauhdilla, joten kerro toki missäpäin lenkkeilet, niin tulen lenkkikaveriksesi testaamaan (jos satut asumaan kohtuullisen matkan päässä), onko puheissasi katetta ;) 

Emmä uskalla, en jaksa tuota tahtia noin pitkään :D Ehkä puolet tuosta ajasta. Ja sportstrackerin tiedoin, joka kuulemma liioittelee. Mutta ehkä jos lupaat olla ilkkumatta lenkin jälkeen, niin uskaltaudun testaamaan.

Vierailija
70/93 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vitun lyllertäjät :D Se ettette itse kykene samaan, ei tarkoita etteikö muut pystyisi. Minä olen lyhyt, lyhytkoipinen, mutta yksin kävellessä menen helposti 7 km/h vauhdilla. On se ripeää minun tavallisestikin nopealle kävelyvauhdille, muttei mitenkään ilmiöimäistä. Joku pitkäaskelisempi varmaan menee helposti tuota nopeutta.

Minä olen yli 180 senttinen kohtuu pitkäjalkainen mies ja kävelen aina reippaasti, enkä muista, että kukaan olisi koskaan minua ohittanut kävellen, näillä kulmilla kun ei asu oikeita kilpakävelijöitä, jotka sitten meneekin jo ihan toista vauhtia. Minulla on tasaisella asfalttitiellä melko usein vauhti juuri tuossa 7km/h haminoilla, eikä se siitä enää paljoa kiristyisi, vaikka vetäisin täysilläkin, siis normi tuularin kävelytekniikalla.

Haluaisin todella nähdä sellaisen lyhyen naisen (jos siis olet nainen) kävelevän, joka pysyy vauhdissani 1,5 tuntia 7 km/h vauhdilla, joten kerro toki missäpäin lenkkeilet, niin tulen lenkkikaveriksesi testaamaan (jos satut asumaan kohtuullisen matkan päässä), onko puheissasi katetta ;) 

Emmä uskalla, en jaksa tuota tahtia noin pitkään :D Ehkä puolet tuosta ajasta. Ja sportstrackerin tiedoin, joka kuulemma liioittelee. Mutta ehkä jos lupaat olla ilkkumatta lenkin jälkeen, niin uskaltaudun testaamaan.

En tietenkään ilkkuisi, minähän olen herrasmies :)

Toki 5 kilsaakin olisi ihan hyvä suoritus tolla vauhdilla, jos siis oikeasti olet lyhyt, mutta 10 kilsasta oli nyt puhe. Toki mielelläni kanssasi lenkille lähtisin  ;)

Vierailija
71/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas sohvaperuna av-mammat huutelee, ettei voi olla mahdollista!

Vierailija
72/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävelit takaperin, niin ihan ok. Etuperin kävellessä yritä nipistää tunti pois ajasta, niin sit ihan ok kävelyvauhti. 

Vierailija
73/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä aloitus.

Vierailija
74/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä aloitus.

Miten niin taas?

Vierailija
75/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä aloitus.

Miten niin taas?

Huoh. Yritä nyt edes.

Vierailija
76/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hitaasti olet löntystellyt.

Vierailija
77/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sports Tracker osaa mitata sekä matkan että ajan. Olen katsonut kävelymatkani myös netistä kartasta ja se ilmoittaa saman matkan. 2km kävelen varttitunnissa, kävelytahti on silloin kovempi kuin se mihin pystyn hölkätessä. 2km matkalle reittiopas ilmoittaa kävelyajaksi 25 min, en tiedä miten voisin kävellä niin hitaasti, että saisin kulutettua matkalla noin pitkän ajan.

Lyhyempi matka on helppo kävellä nopeampaa vauhtia, mutta en usko että voisin pitää yllä samaa vauhtia 10km matkan ajan. Ap:n vauhti on ollut reipasta ja matkalla on kulunut kaloreita useamman suklaapalan verran. 1km kävelyä kuluttaa noin yhden suklaapalan verran energiaa ainakin reittioppaan laskukaavalla, se ei erottele kävelijöitä koon mukaan.

Vierailija
78/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tuossa nyt on mahdotonta? Tsekkasin juuri SportsTrackeristani pari pidempää lenkkiä viime viikolta, ja tulokset on 9430 metriä/1:28 h (keskinop. 6,4 km/h) ja toinen 9640 metriä/1:27 h (keskinop. 6,6 km/h). Aiemmassa lenkissä en juossut, mutta kävelin ripeästi, toisessa hölkkäilin osan matkaa. Kuitenkin molemmilla mukana koira, jonka kanssa luonnollisesti tuli myös pysähtelyä. 

Pituutta 170 cm, normaalipainon ylärajalla, en harrasta muuta liikuntaa kuin lenkkeilyä. En näe mitenkään mahdottomana tuota aloitusta.

Vierailija
79/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kysymys ap:lta, jolla on omien sanojensa mukaan ollut aiemmin kova kunto ja juoksutaustaa. Varmaan tiedät siis ilman ylimääräisiä seläntaputuksiakin, että olet ollut reipas tyttö.

Vierailija
80/93 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sports Tracker osaa mitata sekä matkan että ajan. Olen katsonut kävelymatkani myös netistä kartasta ja se ilmoittaa saman matkan. 2km kävelen varttitunnissa, kävelytahti on silloin kovempi kuin se mihin pystyn hölkätessä. 2km matkalle reittiopas ilmoittaa kävelyajaksi 25 min, en tiedä miten voisin kävellä niin hitaasti, että saisin kulutettua matkalla noin pitkän ajan.

Lyhyempi matka on helppo kävellä nopeampaa vauhtia, mutta en usko että voisin pitää yllä samaa vauhtia 10km matkan ajan. Ap:n vauhti on ollut reipasta ja matkalla on kulunut kaloreita useamman suklaapalan verran. 1km kävelyä kuluttaa noin yhden suklaapalan verran energiaa ainakin reittioppaan laskukaavalla, se ei erottele kävelijöitä koon mukaan.

Enpä ole kyllä ikinä nähnyt kävelijää joka vetelee 10km/h vauhtia, mikä on  minun normaali lenkkivauhti ja tarkistettu kymmeniä kertoja gepsillä. Tuhansia kävelijöitä olen luonnollisesti ohitellut itse lenkkeillessä. Paskapuheelta kuulostaa että joku kävelisi tuota tahtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän