Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset käy töissä jos ei saa kunnon palkkaa?

Vierailija
15.05.2016 |

En tajua ihmisiä jotka tekee töitä jollain alle parin tonnin kuukausipalkalla kun työttömänä tienaa melkein saman verran. Se on kuitenkin 8 tuntia päivästä ihan hukkaan.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhjää sohvalla reilut 500 päivää niin se varmasti selviää sullekin. Sitä paitsi miten helvetissä sen kaiken vapaa-ajan saa kulumaan jos jää alle kaks tonnia käteen?

Vierailija
2/66 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin naisten palkat ovat useimmiten niin huonoja, ettei parin tonnin korvausta voi saada, kun saisi tuo bruttona edes palkkaa! Kuukausien karenssikin tulisi jos irtisanoutuisi tai itse aiheuttaisi irtisanomisen. Työn saaminen sitten myöhemmin olisikin paljon vaikeampaa, töihin kun otetaan vain työssäkäyvä ...

Ei mokoma tulisi mieleenkään, pitkän työttömyyden jälkeen oikea "palkkapussi" tuntuu tosi juhlavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tulevaisuusessa voi saada sen parempipalkkasen työn ku on työkokemusta. Ja tuet ei todellakaan oo noin isot muualla kuin helsingissä ja sielläkin vaan naurettavien vuokrien takia.

Vierailija
4/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pienituloisena tuloni ovat silti suuremmat, kuin työkkärin rahoilla. Lisäksi koen, että saan kyllä kohtuullisen korvauksen työstäni, vaikka ainahan enemmänkin kelpaisi. Viimeiseksi pidän työstäni niin paljon, että se kompensoi pienempää palkkaani. Nyt jää vapaa-ajallekkin rahaa käyttöön, työttömänä käytin aikani leipäjonoissa ja kirjastoissa, mutta ei se pidemmän päälle ollut tarpeeksi aktiivista.

5/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta saisin edes sitä huonoa palkkaa. CV näyttää pahalta jos se on tyhjä enkä minä työttömänä saanut mitään huimia summia, 600 euroa kuukaudessa, vaikka tällä hetkellä opiskelijana tuo tuntuu käsittämättömän huikealta.

Vierailija
6/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nopeasti huomaisin olevani työkkärin "työharjoittelussa" samaisissa hommissa. Ilman palkkaa.

7/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyhjää sohvalla reilut 500 päivää niin se varmasti selviää sullekin. Sitä paitsi miten helvetissä sen kaiken vapaa-ajan saa kulumaan jos jää alle kaks tonnia käteen?

Jos et keksi muuta kuin nyhvätä sohvalla ja et keksi asioita milla saa ajan kulumaan pienelle rahalla (tai ilman kin), niin se kyllä kertoo jonkin verran sinusta. En ottais ketään töihin kuka ajattelee tuolla tavalla. Mielestäni kuulostat hyvin tyhmältä ihmiseltä.

Olen itse ollut 2 vuotta ilman töitä ja tekemistä ja iloa riitti koko sen ajan. Esim. voi aina opiskella asioita kun on aikaa, harrastaa jotain miihin muuten aika tai energia ei riittäsi, tehdä vapaehtoistyötä tai tehdä remonttia kotona tai mökillä mihin muuten ei olisi varaa palkata työntekijöidä tai ei tarpeeksi aikaa.

Vierailija
8/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analiisti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et keksi muuta kuin nyhvätä sohvalla ja et keksi asioita milla saa ajan kulumaan pienelle rahalla (tai ilman kin), niin se kyllä kertoo jonkin verran sinusta. En ottais ketään töihin kuka ajattelee tuolla tavalla. Mielestäni kuulostat hyvin tyhmältä ihmiseltä.

Olen itse ollut 2 vuotta ilman töitä ja tekemistä ja iloa riitti koko sen ajan. Esim. voi aina opiskella asioita kun on aikaa, harrastaa jotain miihin muuten aika tai energia ei riittäsi, tehdä vapaehtoistyötä tai tehdä remonttia kotona tai mökillä mihin muuten ei olisi varaa palkata työntekijöidä tai ei tarpeeksi aikaa.

Työkkäri rankaisee vapaaehtoistoiminnasta, eikä remppaaminen ole ilmaista, puhumattakaan siitä, ettei kaikilla ole omaa asuntoa/mökkiä mitä rempata. Eikä kaikki harrastuketkaan ole ilmaisia. Mettässä kävely ny ei mitään maksa, mutta ei sitä voi verrata vaikkapa ratsastukseen, jalkapalloon tai seinäkiipeilyyn.

Taidat olla kultalusikka perseessä syntynyt, jos et ymmärrä, että rahattomana työttömyys on todella kurjaa.

9/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mamma kirjoitti:

Analiisti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri rankaisee vapaaehtoistoiminnasta, eikä remppaaminen ole ilmaista, puhumattakaan siitä, ettei kaikilla ole omaa asuntoa/mökkiä mitä rempata. Eikä kaikki harrastuketkaan ole ilmaisia. Mettässä kävely ny ei mitään maksa, mutta ei sitä voi verrata vaikkapa ratsastukseen, jalkapalloon tai seinäkiipeilyyn.

Taidat olla kultalusikka perseessä syntynyt, jos et ymmärrä, että rahattomana työttömyys on todella kurjaa.

Kurjaa on jos eläät jossain missä et saa edes ruokaa eikä terveypalveluita ja joudut asuu kadulla. Jos olet työtön voit kyllä ihan helposti treenata paljon ja hoitaa kroppaa hyvän kuntoon. Jos rastastus, jalkapallo tai seinäkiipeily on sitten jotenkin tärkeät tai ainoot harrasut tavoitteet tai vaihtoehdot, niin sitten näkemys elämästä on ehkä vähän suppea ja jos on työtön niin pitäisi olla ehkä vähän enemmän realisti.  Siihen lisäksi voit opiskella vaikka mitä netin kautta ja kehittää omaa osamista sillä aika kun olet työtön. Se auttaa aika paljon saada sitten jonkun työpaikan. Ja tuosta remppaamisesta: Riippuu minkälaista remonttia halua tehdä. Esim. seinien maalaminen ei maksa paljon ja jos katsoo torsita, niin sieltä löytyy hyvin materialia halvalla. Minä löysin koko kasan ikkunoita ilmaiseksi ja niistä rakenssin kasvihuoneen. Ruuvit piti maksaa ja muutaman metrin pitkää tavaraa (hinta 25e). Olen elänyt pitkään 3 euron ruokabudjetilla per päivä. Ei mun perseestä löydy kultalusikkaa.

Vierailija
10/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analiisti kirjoitti:

Av-mamma kirjoitti:

Analiisti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa on jos eläät jossain missä et saa edes ruokaa eikä terveypalveluita ja joudut asuu kadulla. Jos olet työtön voit kyllä ihan helposti treenata paljon ja hoitaa kroppaa hyvän kuntoon. Jos rastastus, jalkapallo tai seinäkiipeily on sitten jotenkin tärkeät tai ainoot harrasut tavoitteet tai vaihtoehdot, niin sitten näkemys elämästä on ehkä vähän suppea ja jos on työtön niin pitäisi olla ehkä vähän enemmän realisti.  Siihen lisäksi voit opiskella vaikka mitä netin kautta ja kehittää omaa osamista sillä aika kun olet työtön. Se auttaa aika paljon saada sitten jonkun työpaikan. Ja tuosta remppaamisesta: Riippuu minkälaista remonttia halua tehdä. Esim. seinien maalaminen ei maksa paljon ja jos katsoo torsita, niin sieltä löytyy hyvin materialia halvalla. Minä löysin koko kasan ikkunoita ilmaiseksi ja niistä rakenssin kasvihuoneen. Ruuvit piti maksaa ja muutaman metrin pitkää tavaraa (hinta 25e). Olen elänyt pitkään 3 euron ruokabudjetilla per päivä. Ei mun perseestä löydy kultalusikkaa.

Seinäkiipeily oli vain esimerkki, äläs hiilly. Itse ainakin arvostan omaa hyvinvointiani ja nautin hyvästä ruuasta sen verran, että kolmen euron ruokabudjetti olisi tuskaa.

Nautin myös matkustamisesta. 24 neliön yksiössä seinät kaatuu muutenki jo päälle ja ei siellä paljon nikkaroi eikä ole lupaa mitään maalata tai muuttaa.

Jäisi myös pilatestunnit (auttaa selkävaivoihini) ynnä muut käymättä. Ja onhan se statusasia, että ei ole töissä. Hävettäisi (!!!) kaikille selitällä, että kun emmä viiti elättää itteäni ku haluun harrastella.

Vierailija
11/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se moraali joka joullain ihmisillä on. Ja varmasti myös sosiaalinen kanssakäyminen myös muun kuin työkkärin ja sossun kanssa

Vierailija
12/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pienipalkkainen työ. Työttömyyttä ja pätkätöitä on tullut kokeiltua sen verran paljon, että paljon mieluummin käyn töissä. Toki sitä työttömänä oli aikaa remontoida kotia ja kontata kasvimaalla, mutta itsetunto kärsi, kun joka välissä piti kerjätä mieheltä rahaa näihin "harrastuksiin". 0lisi ollut aikaa treenata, mutta ei rahaa salikorttiin tai uimahallilippuun. Lenkkipolut kävi aika äkkiä tylsäksi, kun aina lähti kotiportilta liikkeelle.

Taidanpa siis laittaa puhelimen pois ja lähteä töihin ansaitsemaan pientä palkkaani ja tapaamaan mukavia työkavereita.

Vierailija
13/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein töitä noin 800-1300 euron kuukausipalkalla (välillä oli vähemmänkin). Epävarma työsuhde ja huonot työehdot (ns. nollatuntisopimus) saivat vaihtamaan alaa ja lähdin kouluttautumaan eri alalle. Työllistyminen vaikuttaa epävarmalta. Kyseinen työ oli siinä mielessä hyvä että olin tyytyväinen kun kerrankin sain palkkaa vaikka pientä sekä lomakorvauksen, pyhälisät tms. kun aikaisemmin olin tehnyt palkattomia työharjoitteluita, välillä jopa iltaisin ja viikonloppuisin ilman korvausta.

Vierailija
14/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä????

Tajuatko kuinka monta ihmistä tässä maassa ei saa tuloja edes bruttona tuota?

Elät kyllä jossain pilvilinnoissa Porvoossa.

Vierailija
15/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itseasiassa pidän työstäni niin paljon, että tekisin sitä vaikka ilmaiseksi, jos olisi pakko.

Vierailija
16/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole muuhun työhön. Tehnyt tätä 26v.

En jaksa olla kotona rahattomana.

Vierailija
17/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki halua elää yhteiskunnan rahoilla. Ihmiset haluavat olla itsenäisiä. Ja työ on monelle iso osa identiteettiä muutenkin.

Vierailija
18/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki on 700€/kk, miinus verot.

Vierailija
19/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, työssä ollessa käteen jäi rahaa 900€ kk.

Nyt työttömänä ( en omasta halusta ) käteen jää 600€.

300€ jaettuna kuukauden työtunneilla, eihän se hääppöstä ole.

2€ tunnilta sai enemmän kuin kotona ollessa.

Vierailija
20/66 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ei ole työssä ainoa merkittävä asia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän