Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset? Kertokaa!

Vierailija
15.05.2016 |

Itse voisin kirjoittaa näistä kirjan, jo kahden edellisen suhteen perusteella, mutta arkipäivää oli:

- Kaupasta kuitti miehelle, että näki kellonajan ja pääsi laskemaan paljonko aikaa kului matkaan ja jos edellisenä päivänä olin suoriutunut kaupasta 10 minuuttia nopeammin, niin olin käynyt toisen miehen luona.

- Tekstiviestinä piti lähettää sijainti tai valokuva paikasta missä olin, jos mies joutui lähtemään töiden takia toiseen kaupunkiin.

Kestin tätä kaikkea, koska olin hölmö ja luulin, että todistelemalla mies muuttuu ja alkaa luottamaan. Nyt tiedän, että mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane.

Kertokaa mihin olette nöyrtyneet?

Kommentit (3463)

Vierailija
1461/3463 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö se ole aivan ihanaa, kun mies seisoo työpaikan pihalla odottamassa tuntitolkulla? Ja kun niin huolehtivaisesti aina tulee vastaan ja vie autolla kotiin, ettei vaan tarvitse kulkea sateessa ja siellä voi sattua vaikka mitä ...

Tai kun mies on niin suunnattoman rakastunut, että haluaa olla ehdottomasti sinun kanssasi, vaikka sinulla olisi juuri silloin jotain tärkeää menoa - ja sinun pitää todistaa miehelle, että hän on sinulle kaikkein tärkein ja rakastat häntä yhtä paljon kuin hän sinua ja siksi jätät menemättä?

Osuvasti kirjoitettu. Tässä syyt varmasti suureen osaan näitä tapauksia - ensin kaikki hivelee itsetuntoa ja on vain todiste 'rakkaudesta', sitten huomaakin vähitellen olevansa sinänsä merkityksetön reviiriin kuuluva osa, jota vahditaan, koulutetaan ja alistetaan. Näinhän se usein menee.

Itse ainakin tunnistan tähän kamalaan suhteeseen liittyvän tarpeeni olla tarvittu ja rakastettu.

Jos jo kotona ei ole koskaan kelvannut omana itsenään, vanhemmat ovat itse kovan elämän ja kasvatuksen tuloksena kykenemättömiä antamaan rakkautta ja hyväksyntää - siinä sitä on valmis maaperä josta kumpuaa se tarvitsemisen ja hoivaamisen tarve. Enkä hyväksy, että siinä olisi mitään pilkattavaa, ei se lapsi ole osannut kertoa, että rakastakaa minua, niin en pilaa elämääni ripustautumalla täysin kelvottomaan ihmiseen, luullen sen olevan rakkautta. Olen itse joutunut tutkimaan elämääni, syitä ja seurauksia. Minullakin on lapsi, ja mielestäni olen ollut takuulla parempi vanhempi kuin omat vanhempani. En heitä enää syytä, levätköön rauhassa. Mutta hyvä koti ja ihminen/ihmiset siellä on se pohja, josta kasvetaan vahvoiksi. Kyllähän nämä miehenroikaleet tunnistavat sen naisen, joka heitä jaksaa sietää ja huoltaa.

Vierailija
1462/3463 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että kun ahdistaa tämä ketju. Tsemppiä oikeasti kaikille, jotka ovat jotain tällaista kokeneet. Tuli ihan paha olo, hyrrh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/3463 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän se terve ihminen etääntyy, sitä lujemmin läheisriippuva takertuu. Hyvä kysymys varmaankin miten huomata ajoissa epäterve käytös ja milloin asettaa rajat. Jatkuvien myönnytysten tekemin on red flag, olipa mistä tahansa tilanteesta kyse. Omat tuntemuksethan ne ovat avainasemassa aina, sekin kertoo jo paljon, viekö joku omaa tilaa väärällä tavalla, ahdistunko minä tästä, joudunko minä miettimään koko ajan asioita, pyörittelenkö samoja kysymyksiä mielessä, ilman minulle sopivaa ratkaisua. Kenestä ne ajatukset on lähtöisin? Minusta vai siitä toisesta? Iha selvä ongelma on kuitenkin se, että se terve kiltti ihminen ei osaa itsekkään sanoa ei sanaa, tai pelkää asettaa selkeitä rajoja muille. Tilannehan olisi täysin eri, jos kyseessä olisikin toinen terve ihminen, niin silloinhan voi vapaasti olla mukava, tarvitse miettiä epäolennaisia kysymyksiä vähän väliä. Tällaista tuli mieleen.

Vierailija
1464/3463 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei saanut koskaan olla hame päällä, jos lähdin yksin jonnekin. Se kun kuulemma on niin helppo heittää ylös ja antaa vieraan nussia.

Vierailija
1465/3463 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli nähtyä pari yötä taaksepäin painajaisia, tais tämän ketjun tarinat vaikuttaa. Pahalta tuntuu lukea, että osa ihmisistä on alkavassa suhteessa tai jo suhteessa mustasukkaiseen kumppaniin, mistä ei pääse irti ja ajattelee, että tilanne muuttuu parempaa. Terveisiä heille, että toipukaa, tutustukaa siihen oman elämän tärkeimpään henkilöön uudestaan eli juuri sinuun itseen, tämä on paras tapa luoda terveet menetetyt rajat uudestaan. Erityisesti ne, joilla muistot tai traumat on vielä pinnalla, eheytykää rauhassa ja valitkaa vasta tämän polun jälkeen se uusi kumppani! Kaikkea hyvää!

Vierailija
1466/3463 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi h*lvetti tuo Marja-kertomus jossa asuntoonkin oli murtauduttu.. Itsellä ei ole kokemuksia tällaisesta parisuhteesta, mutta voin kuvitella kuinka vaikeaa ja vaarallista eroaminen on, sillä itse vain TAPAILIN miestä joka alkoi hiljalleen vaikuttamaan häiriintyneeltä, ja tämän tapailun lopettamiseen tarvitsin apua poliisilta, lähestymiskiellon ja asunnon vaihtamisen. Tutkimusten mukaanhan väkivaltainen suhde on vaarallisin vuosi eron jälkeen (muistelen joskus lukeneeni näin).

Vierailija
1467/3463 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut parvekkeella ja siksi laittoi kaasun pohjaan. Sen hän väisti että miten oli löytänyt perille. Samalla vuodatin hänelle omat patoutumat millaiseksi itse tunsin "kaveruudemme" näiden tapahtuneiden asioiden vuoksi. Vastaukseksi sain marttyyrimaista puolestelua. Lopetin kaveruuden siihen. Ja olen todella onnellinen siitä että tein sen. Paljon muutakin hänen kanssaan ehti tapahtua, mutta tässä nyt muutama mieleenpainuvin. Itse mietin, että olikohan hän ihastunut minuun. Hänellä kyllä itsellään oli miesystävä, mutta...[/quote]

Hankkiudu eroon.

Et vastaa puheluihin, palautat asunnon avaimen ja töissä hoitelette vain työasiat.

Stalkkeri, ihan selvä stalkkeri.

Olisin heittänyt pihalle jo silloin kun rupesi äkseeraamaan omassa kotonani kaikella.

Sellaista ei tarvitse, eikä pidä sietää.

Mites jatko?

Oletteko vielä kavereita?

Vierailija
1468/3463 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä esimerkiksi kokeili mun pakaroiden ihoa oliko lämmin vai kylmä kun tulin baarista yöllä. Siitä sitten päätteli lämpötilan perusteella olinko ollut ulkona vai jossain sisällä baarin jälkeen. Kaivoi myös mun pikkarit pyykkikaapista ja analysoi niistä olinko ollut pettämässä.

Jos sheivasin kun olin lähdössä johonkin, olin menossa pettämään. Jos laitoin hajuvettä hänen mielestä ilman hyvää syytä, yritin iskeä naapurin miestä. Tässä nyt joitain esimerkkejä

Vierailija
1469/3463 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkeri se on kirjoitti:

minut parvekkeella ja siksi laittoi kaasun pohjaan. Sen hän väisti että miten oli löytänyt perille. Samalla vuodatin hänelle omat patoutumat millaiseksi itse tunsin "kaveruudemme" näiden tapahtuneiden asioiden vuoksi. Vastaukseksi sain marttyyrimaista puolestelua. Lopetin kaveruuden siihen. Ja olen todella onnellinen siitä että tein sen. Paljon muutakin hänen kanssaan ehti tapahtua, mutta tässä nyt muutama mieleenpainuvin. Itse mietin, että olikohan hän ihastunut minuun. Hänellä kyllä itsellään oli miesystävä, mutta...

Hankkiudu eroon.

Et vastaa puheluihin, palautat asunnon avaimen ja töissä hoitelette vain työasiat.

Stalkkeri, ihan selvä stalkkeri.

Olisin heittänyt pihalle jo silloin kun rupesi äkseeraamaan omassa kotonani kaikella.

Sellaista ei tarvitse, eikä pidä sietää.

Mites jatko?

Oletteko vielä kavereita?

Stalkkeri varmasti, mutta oli hänellä myös paljon mustasukkaisuuden piirteitäkin.

Ei olla kavereita enää. Tuon parveke tapahtuman jälkeen laitoin välit kokonaan ja lopullisesti poikki. Samassa työpaikassa ei olla enää, koska itse vaihdoin  työpaikkaa paremman palkan perässä. Onneksi näin.

Vara-avaimen palautin hänelle jo silloin kun hän sai sen ihme nyyhkykohtauksen ja soitti äidilleen.Kun annoin hänelle sen avaimen niin sain monta itkupuhelua ja mökötystä töissä. Hänellä ei kuulemma ollut ketään muuta kuin minut ja me vielä oltiin hänen  mukaansa niin samanlaisia. Niin, olihan hänellä se miesystäväkin... Olisi pitänyt laittaa hänet pihalle jo aiemmin, mutta aina sieltä tuli sitten sen kiva puoli myös esille. Kunnes alkoi draama ja mustasukkaisuus kun elin myös omaakin elämää.

Nämä kaikki asiat tapahtui kahden vuoden aikana. Eikä se kaks vuotta ollut pelkkää kivaa kaveruutta, vaan meidän välit oli sinä aikana monesti "katkolla".  Enkä siis aiemmin ole ollut kenenkään kanssa sellaisessa on/off kaverisuhteessa joten hänen kanssaan se kaikki oli niin hämmentävää ja ailahtelevaa. Kävin hänen kanssaan monet keskustelut mm. siitä miten hän ei voi itkeä minulle töissä jos teen töissäni töitä ja juttelen muiden kanssa, ja siitä että tarvitsen omaa tilaa enkä ole hänelle velvollinen selittämään omia menojani. Yleensä hän antoi muutaman viikon mulle hiljaista aikaa kunnes se soittelu ja draamailu taas alkoi. Mutta tuo parveke juttu oli se viimeisin niitti. Mietin vain, että kaukohan hän oli siellä parkissa silloin odotellut ja kytännyt...?

Whatsapissa hän jaksoi kyylätä sitä milloin olin ollut paikalla ja siitä alkoikin se draama miksi en ollut juuri silloin vastannut hänen viestiin. Jouduin laittamaan itselleni asetukset siten ettei muut näe koska olen ollut siellä paikalla. Sitten jouduinkin estämään hänet ettei hän voi laittaa viestejä mulle sitä kautta. 

Vierailija
1470/3463 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon edeltävään viestiin, toimin samoin ihmisen kohdalla, jolla oli koulukiusaus -tausta. Hänkin takertui ja jouduin laittamaan sittemmin välit poikki. Ahdistava kokemus, kun piti tulkita, että nytkö hän suuttui taas siitä, kun en heti ole vastaamassa hänen lähettämään viestiin facebookissa, mitenköhän hän reagoi jos naurankin keskustelun aikana, aiemmin hän suuttui, kun kuvitteli, että nauran hänelle. Saattoi tulkita ihmisten katseita aivan väärin. Asiat tulkittiin vain oman maailman kautta, eikä hänellä ollut mahdollisuuksia vaikuttaa itse omaan käytökseen. Ja mistä huomasin tämän, siitä että useita tunteja saatoin kuunnella hänen elämäntarinaa, niin ne useat tunnit ja järkevien neuvojen tms. antaminen, eivät siltikään helpottaneet häntä. Järkisyitä ei ollut, vaan hänessä oli vika, olipa mitä tahansa tapahtunut. Myös mielialan vaihtelut oli yleisiä tai ylireagointi kaikkeen. Tunnetilat oli joko ylimitoitettu tai sitten ei reagoitu asioihin yhtään. Mutta kai nämä piirteet on sitten yleisiä koulukiusatuilla, traumatisoituneilla, jotka sairastuu sen trauman myötä läheisriippuvuuteen. Hän oli saanut terapiaa useamman vuoden koulukiusaustaustan vuoksi nuorempana. Olisinko ehtuinyt vuoden päivät tuntea tämän ihmisen ja ehdotin hänelle uutta terapian aloitusta, mutta hän ei kokenut sitä tarpeelliseksi' mitä muuta voi tehdä? En mitään, en ole hänen terapeuttikaan. Nyt en ole hänestä enää kuullut, ja välien katkaisu onnistui näinkin helposti , jätin vaan vastaamatta hänen viesteihin. En koe olevani mitenkään paha ihminen, kun toimin näin, päinvastoin on tervettä ajatella itseä ja omaa hyvinvointia. Voin nyt itse paremmin, kun ei tarvitse terapioida ketään.

Vierailija
1471/3463 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkainen M37 kirjoitti:

Melko suuressa osassa tarinoista aika hulluja ex-miehiä.

SILTI. Osassa tarinoista paistaa läpi, että kyseessä hu.0.ra, joka petti tai olisi niiiiiiin paljon halunnut pettää ja siksi pelasi jatkuvasti miesten kanssa, ja tämä sai poikaystävän sitten menemään sijoiltaan mustasukkaisuudesta.

Toivottavasti mammat tajuatte, että mustasukkaisuus on kontekstista riippuvaa. Itse olen ollut mustasukkainen sellaisten naisten kanssa, jotka liikaa rakastavat miesten huomiota (tosin mitään kovin hullua en ole ikinä tehnyt, aika kesyä on ollut mustasukkaisuuteni verrattuna tämän ketjun tarinoihin). Joitain suhteita olen itsekin joutunut päättämään, johtuen siitä että nainen on niin sairas, ettei kestä ilman vieraiden miesten huomiota. Toisaalta samaan aikaan, onnistuneimmissa suhteissa en ole ollut yhtään mustasukkainen.

Miksi näin? Siksi, että mustasukkaisuus on kontekstiriippuvaista. Mitään mustasukkaisuutta ei edes synny, jos vieraiden miesten seksuaalinen huomio ei ole naiselle tärkeä juttu - ja uskokaa pois, kaikki naiset eivät sitä tarvitse, vaikka moni teistä tähän ketjuun kirjoittaneista tarvitseekin.

Ei, se ei ole aina kontekstiriippuvaista.

Jos itse tuntisin, etten voi luottaa puolisoon, niin tuollaisen jahtaamisen, vartioinnin ja stalkkaamisen sijasta ensin puhuisin, ehdottaisin ehkä parisuhdeterapiaa ja jos mikään ei auta, niin eroaisin.

Se on terve reagointitapa, jos kokee ettei toiseen voi luottaa. Ei se, että toista varjostetaan, tutkitaan puhelimet ja loukataan yksityisyyttä kaikella tapaa.

Ja muuten, sairaalloinen mustasukkaisuus on jäännettä varhaislapsuudesta, eikä ole sidoksissa siihen, onko henkilöä koskaan oikeasti petetty vai ei. Kyse on vahvasta omistushalusta yhdistettynä vahvaan menettämisen pelkoon, ja näiden takia uhkia nähdään joka puolella. Tämä käytös on sitä tunnetta, jota pikkulapsi kokee lähihuoltajaansa kohtaan ja silloin pikkulapsivaiheessa ihan normaalia, koska yleensä siitä turvallisen vanhemmuuden ansiosta kasvetaan yli.

Mutta sitten on ne muutamat, jotka eivät siitä pääse kasvamaan yli ja lopputulos on ketjussa moneen otteeseen kuvailtua.

Vierailija
1472/3463 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SILTI. Osassa tarinoista paistaa läpi, että kyseessä hu.0.ra, joka petti tai olisi niiiiiiin paljon halunnut pettää ja siksi pelasi jatkuvasti miesten kanssa, ja tämä sai poikaystävän sitten menemään sijoiltaan mustasukkaisuudesta.

Toivottavasti mammat tajuatte, että mustasukkaisuus on kontekstista riippuvaa. Itse olen ollut mustasukkainen sellaisten naisten kanssa, jotka liikaa rakastavat miesten huomiota (tosin mitään kovin hullua en ole ikinä tehnyt, aika kesyä on ollut mustasukkaisuuteni verrattuna tämän ketjun tarinoihin). Joitain suhteita olen itsekin joutunut päättämään, johtuen siitä että nainen on niin sairas, ettei kestä ilman vieraiden miesten huomiota. Toisaalta samaan aikaan, onnistuneimmissa suhteissa en ole ollut yhtään mustasukkainen.

Miksi näin? Siksi, että mustasukkaisuus on kontekstiriippuvaista. Mitään mustasukkaisuutta ei edes synny, jos vieraiden miesten seksuaalinen huomio ei ole naiselle tärkeä juttu - ja uskokaa pois, kaikki naiset eivät sitä tarvitse, vaikka moni teistä tähän ketjuun kirjoittaneista tarvitseekin.

Ongelma piilee kyllä siinä, että sinunlaisesi tulkitsevat "seksuaalisen huomion" hakemiseksi jo sen, jos nainen esim. tervehtii iloisesti kaupan mieskassaa. Tai kertoo tärkeästä työprojektista, jota vetämään hänet on valittu kollegansa "Petrin" kanssa. Toisaalta oletko koskaan miettinyt, että pieleen menneissä suhteissasi naiset ovat hakeneet huomiota muilta miehiltä siksi, että sinun kanssasi on ollut niin ahdistavaa olla. Ovat saattaneet myös laskelmoida, että todennäköisesti sanot suhteen heti irti, jos he alkavat osoittaa laimeaakin kiinnostusta muita miehiä kohtaan. Miksi näin? Siksi, että vaikutat jo yhden viestin perusteella mieheltä, jolle olisi törkeä loukkaus joutua naisensa jättämäksi. Ovat varmasti pelänneet, että käyt kiinni, jos he oma-aloitteisesti haluavat erota sinusta.

Entäpä nämä onnistuneet suhteesi? Veikkaan, että joko naisille ei ole selvinnyt todellinen minäsi tai sitten he ovat pelänneet henkensä puolesta ollessaan kanssasi suhteessa. Hae ammattiapua. Ei sinusta ole parisuhteeseen tuossa mielentilassa.

Vierailija
1473/3463 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muuten, sairaalloinen mustasukkaisuus on jäännettä varhaislapsuudesta, eikä ole sidoksissa siihen, onko henkilöä koskaan oikeasti petetty vai ei.

Aika varmaa scheissee sieltä lauotaan, ilman parempaa tietoa.

Itse en ollut aluksi yhtään mustasukkainen, kun lukioikäisenä ja siinä lukion jälkeen jotain epämääräisiä tapailuja oli. Ei edes sänkyyn asti osa näistä, mutta silti nuorelle miehelle elämää isompia juttuja. Ja silti en ollut mustasukkainen.

Mustasukkainen minusta tuli ensimmäistä kertaa siinä vaiheessa, kun olin ensimmäisessä parisuhteeksi kehittyneessä suhteessa, ja kyseinen nainen sattui olemaan luonteeltaan tiivistetysti sanottuna hu.0.ra. Siis jotain häikkää oikeasti näillä tietyntyyppisillä naisilla on, joilla miesten seksuaalinen huomio on elinehto. Ja tällaisen kanssa sitten yritin yhdessäasumista. Ja jouduin kestämään sitä kidutusta, kuinka nainen jatkuvasti pelasi viestein ja tapaamisin erilaisten entisten miesten ja uusien ihailijoiden kanssa ja joka baarireissu, vaikka oltaisiin oltu yhdessäkin siellä baarissa, meni siihen että jostain ilmestyi joku äijä ja tämä ex alkoi pitämään peliä.

Kyseinen ex siis oikeastikin petti minua ainakin suhteen alkuaikoina, mutta kaikkein opettavaisinta kannaltani oli kuitenkin se, miten nainen jatkuvasti heitti verkkoja vesille saadakseen seksuaalista huomiota miehiltä. Siitä lähtien, tämän opittuani, siis hu.0.ran luonteen, joka monille naisille on siunaantunut, olen ollut tarpeen mukaan erittäin mustasukkainen.

Niin, tiesithän, että naisetkin ovat yksilöitä? On kivoja ja ei-niin kivoja tyyppejä.

Älä ryhdy parisuhteeseen, ennenkuin sisäistät sen.

Ja muuten, mitä tämä huomionhaku sitten ihan tarkasti kuvailtuna oli?

Monelle ylimustasukkaiselle kun se "huomionhaku" on jo,sitä, että nainen pukee hameen ja meikkaa.

Vierailija
1474/3463 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tiesithän, että naisetkin ovat yksilöitä? On kivoja ja ei-niin kivoja tyyppejä.

Niinhän minä jo aiemmin sanoin: Suurella osalla naisista on hu.0.ran luonne, mm. osalla tähän ketjuun kirjoittaneista naisista, mutta onneksi kaikilla ei sentään ole. Ja siksi mustasukkaisuus on kontekstiriippuvaista.

Tee kuitenkin kaikille naisille sellainen palvelus, että pysy kokonaan erossa naisista. Kuulostat ihan hirveältä ihmiseltä.

Vierailija
1475/3463 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain totta mitä kirjoitit, että on ihmisiä jotka provosoivat omalla käytöksellään toisia ihmisiä ja näin syntyy kehä. Eikö ihminen ole itse vastuussa kuitenkin siitä miten reagoi? Sanompa sinulle, että on olemassa miehiä jotka kuvittelee voivansa hallita toista kieltämällä täysin normaaleja asioita, mitkä mustasukkaisen silmissä näyttäytyy sairaalta tai huomionhakemiselta. Jos asiat tulkitaan pelkästään mustasukkaisuuden kautta, niin mitä jää jäljelle? Mustavavalkoinen ajattelutapa - olit niin tai näin, silti kaikki väärinpäin. Hymyily, muiden ihmisten kanssa jutteleminen, omista mielenkiinnon kohdeista huolta pitäminen, ystävät elämässä, kaunistautuminen, tähän kaikkeen ja paljon muuhun on jokaisella oikeus, eikä se tarkoita että yritetään tahallisesti tehdä jostain mustasukkaista. Ketään ei voi rajoittaa olasta oma itsensä. On muitakin syitä kaikelle edellä mainitulle, kuin tarkoituksella mustasukkaiseksi tekeminen, ihmisen käytöksellekkin on eri syitä. Älä silti tule väheksymään kommenteillasi muita ihmisiä ja heidän kokemuksiaan.

Vierailija
1476/3463 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän minä jo aiemmin sanoin: Suurella osalla naisista on hu.0.ran luonne, mm. osalla tähän ketjuun kirjoittaneista naisista, mutta onneksi kaikilla ei sentään ole. Ja siksi mustasukkaisuus on kontekstiriippuvaista.

Kuka puhuttelee naisista sanalla hu**a ylipäätään? Sinulla on itsellä mahdollisuus reagoida asioihin kypsästi, jos joku sua on pettänyt, niin se ei silti oikeuta haukkumaan ketään hu**ksi, eikä silti kaikki naiset vastaavalla tavalla käyttäydy. Sekin nainen joka sua on pettänyt niin sekin on ihminen, jolla on omat taustat ja ongelmat. Tulkinnanvaraista, voihan se olla, että olet itse omalla käytöksellä tehnyt jotain, mikä on ajanut toisen kauas. Ainakaan et uskalla täällä rehellisesti kertoa asioita, vaan päädyt haukkumaan naisia alentavaan sävyyn, mitä tämä kertoo susta? ;)

Vierailija
1477/3463 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muuten, sairaalloinen mustasukkaisuus on jäännettä varhaislapsuudesta, eikä ole sidoksissa siihen, onko henkilöä koskaan oikeasti petetty vai ei.

Itse en ollut aluksi yhtään mustasukkainen, kun lukioikäisenä ja siinä lukion jälkeen jotain epämääräisiä tapailuja oli. Ei edes sänkyyn asti osa näistä, mutta silti nuorelle miehelle elämää isompia juttuja. Ja silti en ollut mustasukkainen.

Mustasukkainen minusta tuli ensimmäistä kertaa siinä vaiheessa, kun olin ensimmäisessä parisuhteeksi kehittyneessä suhteessa, ja kyseinen nainen sattui olemaan luonteeltaan tiivistetysti sanottuna hu.0.ra. Siis jotain häikkää oikeasti näillä tietyntyyppisillä naisilla on, joilla miesten seksuaalinen huomio on elinehto. Ja tällaisen kanssa sitten yritin yhdessäasumista. Ja jouduin kestämään sitä kidutusta, kuinka nainen jatkuvasti pelasi viestein ja tapaamisin erilaisten entisten miesten ja uusien ihailijoiden kanssa ja joka baarireissu, vaikka oltaisiin oltu yhdessäkin siellä baarissa, meni siihen että jostain ilmestyi joku äijä ja tämä ex alkoi pitämään peliä.

Kyseinen ex siis oikeastikin petti minua ainakin suhteen alkuaikoina, mutta kaikkein opettavaisinta kannaltani oli kuitenkin se, miten nainen jatkuvasti heitti verkkoja vesille saadakseen seksuaalista huomiota miehiltä. Siitä lähtien, tämän opittuani, siis hu.0.ran luonteen, joka monille naisille on siunaantunut, olen ollut tarpeen mukaan erittäin mustasukkainen.

Älä ryhdy parisuhteeseen, ennenkuin sisäistät sen.

Ja muuten, mitä tämä huomionhaku sitten ihan tarkasti kuvailtuna oli?

Monelle ylimustasukkaiselle kun se "huomionhaku" on jo,sitä, että nainen pukee hameen ja meikkaa.

Juuri näin. Ja tuon kommentoijan h*** nimitykset naisista kertoo jo paljon hänestä itsestä.

Vierailija
1478/3463 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää että miten vähitellen? 1v ensin kivaa, ja sitten alkaa haukkuminen ja kyttäys? Onhan sille mustasukkaisuudelle ensimmäinen kerta. Ja kuitin kyttäämiselle ensimmäinen. Kun mies sen ihanan vuoden jälkeen haluaa nähdä ensimmäistä kertaa kuitin että tarkistaa kellonajan, niin se on se hetki kun sanotaan että EI KÄY.  Ei niin että ensin annetaan kuitit vuoden ajan, ja sitten ollaan "ansassa".

Itse tapailin miestä pari kuukautta. Ihan normaali ok mies. Sitten yhtenä iltana baariin lähtiessämme sanoi että tuollaisilla korviksilla(roikuvat blingbling-korvikset) naiset haluavat viestittää miehille että ovat huomionkipeitä, ja että naiset käyttävät tuollaisia vain jos haluavat miesten katseita. Seuraavana päivänä totesi että naiset käyttävät tietyssä vaiheessa kk-kiertoa paljastavia vaatteita saadakseen miesten huomion. Silloin sanoin että eiköhän tämä ollut nyt tässä. Mies yritti selitettä että tarkoitti yleisesti jne, ja lopulta ettei tarkoittanutkaan mitään, mutta sen kirjan kansi oli jo osaltani suljettu. 

Tarkoitukseni ei siis tässä ole moittia että joku (ilmeisesti aika moni) on haksahtanut suhteeseen tuollaisen tyypin kanssa, vaan tuoda esiin se että jos kumppani alkaa tekemään/sanomaan jotain inhottavaa, niin siihen kannattaa reagoida aika välittömästi.

Vierailija
1479/3463 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omalle kohdalle ole onneksi sattunut hullun mustasukkaista paria. Mutta seurasin muutaman vuoden vierestä hyvän ystävän sekopäisiä mustasukkaisuuskohtauksia...

Kerran olin hänen luonaan synttärikahveilla. Hänen mies tuli jotiin ja toi hänelle kukkia. Heitti kukat seinään ja kirkuen/itkien tivasi, kenen kanssa on nainut. Oltiin miehen kanssa molemmat ihan "Mitämitämitä?!". Kukat oli olleet vaaleanpunaisia ruusuja ja kaverin mukaan kukkaiskielellä näin tunnusti pettämisen.

Harrasti myös ansojen virittelyä. Pikkukiviä auton renkaiden päälle (onko mies liikkunut päivän aikana jonnekin ja valehtelee, ettei ole?). Hius yläkerran vessanpöntön kannen väliin (mies käytti vain alakerran wc:tä. Jos hius on kadonnut --->asunnossa on ollut joku muu). Shampoot tms. järjestelty TASAN tietyllä lailla kallelleen (onko niitä liikutteltu?). Jos joku ansa oli "lauennut", veti järjettömät kilarit. Saattoi mennä johonkin rautatielle makaamaan tms. Kävi mieheen käsiksi ja viilteli itseään.

Meidän välit meni, kun kehotin hakemaan apua siihen hulluuteen, kun TAAS miehensä kanssa käytiin hakemassa hänet sieltä rautatieltä... Onneksi se mieskin sitten uskalsi lähteä (pysyi suhteessa pitkää rakkauden sammumisen jälkeen vain, koska pelkäsi, että tämä tappaa itsensä. Ei tappanut sitten kuitenkaan).

Vierailija
1480/3463 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuitenkaan ollut itseluottamusta lähteä tilanteesta? Entä jos se nainen ei ollut valmis parisuhteeseen ja sen vuoksi toimi niinkuin toimi. Pakottiko joku sinut jäämään suhteeseen? Miksi jäit roikkumaan naiseen joku ei ollut sinusta kiinnostunut? Onko sinulla huono itsetunto? Oletko jäänyt kiinni vihaan? Vastaa ihmeessä, tiedät selvästi enemmän aiheesta kuin me muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi