Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYHY 2023 -2024

Vierailija
09.05.2024 |

Tärkeimmät:

Aloitan tärkeimmillä opetuksilla tästä piinasta. Nix ei toimi. Eikä ivermektiini (SCATOL) Vaadi lääkäriltä suoraan rikkivaseliinia. Otin rikkivaseliinit Scatolin kanssa, mutten usko tästä olleen apua. Oli nimittäin 4 Hoitokertaa Scatolilla takana. Ainakin omassa pitkittyneessä tapauksessani jälkioireet tuntuivat lähes juuri samalta kuin oireet niissä tapauksissa, joissa hoito oli epäonnistunut. Aiemmat epäonnistuneet hoitokerrat paljastuivat aikalailla päivälleen kuukauden päästä viimeisimmästä hoidosta. Tämä ilmeni "traileillä" Eli tunnelimaiset jäljet joissa musta näppy päässä (syyhypunkki), (itsellä sormien välissä). Onnistuneessa hoidossa uusia näppyjä ilmeni vielä kuukaudenkin jälkeen ja kutina oli hyvin samankaltaista kuin aiemmin, mutta kutina ei alkanut pahentumaan kuukauden jälkeen, eikä "trailejä" ilmennyt. Katso siis hoidot loppuun saakka. Jos olet vasta saanut tämän taudin tätä ei kannata jättää hoitamatta. Kutina todellakin pahenee taudin edetessä. Ihon kunto huonontuu sekä hoidoista, että taudista itsestään. Taudin pitkittyessä mielenterveytesi kuitenkin kärsii eniten (ainakin itselläni). Ole tarkka hoito-ohjeissa ja siivouksessa.

Onnistuneen hoidon toteutus:

Rikkivaseliinia noin puoli pötköä/ Pv           *100 Gramman pötköstä

3 vuorokautta putkeen rasvapäällä.

14 päivää väliä ja

3 vuorokautta putkeen rasvapäällä.

Käytin myös rikkikuurien ensimmäisinä päivinä ivermektiinit. En osaa sanoa oliko tämä tarpeellista. ivermektiinit eivät toimineet itsekseen eivätkä Nixin kanssa lukuisina kertoina. Otin tyhjään vatsaan ja en syönyt heti sen jälkeen. Näin luki lääkärin ohjeissa. Luin myös tutkimuksia, jossa suositeltiin syömään rasvaisen ruuan kanssa, mutta tiedä häntä. Jos haluat säästää parikymppiä ottaessa ivermektiiniä, katso Medical valleyn ivermektiini ja Scatol pakettikokoja. Jos olet 75 kiloinen eli 5 pilleriä per kerta niin edullisin on muistaakseni Medical valleyn 10 kpl laatikko. Scatolit tulee neljän ja kahdentoista pillerin paketeissa.

Pesin iltapäivisin aiemman vuorokauden rasvan pois ja siivosin. Siivouksen jälkeen levitin uuden rasvan. 1 -  2 tuntia tuli siis aikaa ilman rasvaa per vuorokausi.

Imuroin ja pyyhin puhelimen ja airpodit siivouksen ohessa.

Avaimet pakkaseen 3 vuorokauden ajaksi. 

Huom. Rikkivaseeliniin koskeneet vaatteet, petivaatteet ja tekstiilit ovat entisiä. Niitä ei voi pestä. Haju ei lähde. Jos erehdyt laittamaan kuivuriin vaatteen missä on vähänkin rikkivaseliinin jäämää kuivuri alkaa savuamaan. Kun päätät kolmen vuorokauden rikkihoidon et luultavasti saa ihan kaikkea rasvaa pestyä pois. Vaikka saippuoisit ja pesisit itsesi kahdesti. Hoitoa seuraavan päivän vaatteet, ehkä jopa sitä seuraavat vaatteet menevät pilalle. Ainakin minulle kävi näin vaikka saippuoin 2-3 kertaa.

Syyhystä eroon ?

Vaihtoehdot

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous:

Käytin lääkäristä saatuja ohjeita alla olevia seikkoja lukuunottamatta. Nämä muutokset loputtoman googlauksen ja lukuisien potilaskertomusten lukemisen jälkeen.

Luin netistä, että punkit selviytyvät matalahkoissa lämpötiloissa pidempään kuin vaikka huoneenlämmössä. Jopa 19 päivää. En sitten tiedä onko tämä totta. Viimeisessä hoidossa en kuitenkaan enää laittanut vaatteita ullakkovarastolle. Vaan olivat suljetuissa pusseissa sisällä. Punkkien selviytyminen 19 vuorokauden ajan viileissä/kylmissä olosuhteissa oli tutkimus. Ei siis koskenut pakastin lämpötiloja.

Nukuin rikkikuurin yöt patjalla. Suosittelen samaa, ettet pilaa petaria ja vähennät uudelleentartunnan mahdollisuutta sängystäsi. Monet onnistuneen hoidon tekijät olivat nukkuneet patjalla tai teipanneet sängyn viikoksi. Mutten tiedä onko tämä välttämätöntä.

Vierailija
2/12 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaistuotteet:

En henkilökohtaisesti suosittelisi eliksiirejä/luontaistuotteita. Tein toiseksi viimeisellä hoitokerralla sekoituksen jossa oli: neilikkauutetta, teepuuöljyä, neem-öljyä, kookosöljyä, kurkumaa. Tein myös tämän ohessa Nix ja ivermektiini hoidot. Tämän päätteeksi puhkesi aika raju nokkosihottuma. Syyhy ei lähtenyt.

Ihottuman/Dermatitiksen hoito:

Ihottuma levisi noin vuorokaudessa lähes kaikkialle kehoon ja olo oli kuumeinen/tulehdusmainen. Ihottuma teki ikäänkuin kerroksen punaista näppyä, joka oli todella ikävän tuntuista. Kutisi illalla eniten, myös päivällä oli kosketusarka.

Menin päivystykseen, josta sain Prednisolon 20 mg 2 tablettia viitenä päivänä. Kokeilin itse ihottumaan hydrokortisonivoidetta, vaseliinia ja aloeverahyytelöä. Näistä eniten apua sain vaseliinista. Hydrokortisoni paranti ihottuma alueita huomattavasti hitaammin kuin vaseliini. Aloevera osoittautui pahentamaan ihottumaa, koska se hetkellisesti viilentää ihoa. Ihottuma puhkesi vielä pari kertaa uudelleen ja vaihtoi paikkaa. Huomasin tärkeintä olevan ihon pitäminen tasalämpöisenä. Vältä ihon kylmentymistä tai kuumentumista sekä hinkkaavia vaatteita.

Tiivistetty tarina:

Aloin epäilemään 2023 Lokakuussa, että minulla on syyhy. Soitin tästä heti lähimmälle terveysasemalleni, jossa neuvottiin ostamaan 2x Nixiä. Kuukauden kuluttua hoidoista oireet palasivat ja minulle suositeltiin uudestaan Nix kuuri. Sitten tein ivermektiinikuurin. Ei toiminut. Yhdistetty nix ja ivermektiinikuuri. Ei toiminut. Uudestaan yhdistetty nix ja ivermektiinikuuri (myös eliksiirit testattu tässä vaiheessa). Ei toiminut. Vielä kerran yhdistetty nix ja ivermektiini, koska lääkärin mukaan rikkivaseliini olisi liian työläs prosessi. Ei toiminut. Vihdoin rikkivaseliini. Toimi. Kaikkeen tähän meni 8 kuukautta ja tuhat euroa. Välttäkää rahan haaskausta, mielenterveyden menettämistä ja vaatikaa suoraan rikkivaseliinia. Terveyskeskukset, sairaanhoitajat ja lääkärit olivat ainakin minun tapauksessani aika jämähtäneitä tiettyihin hoitotapoihin ja myös minun kohdallani jämähtäneitä toimimattomaksi todettujen tapojen käyttöön. Kerkesin viimeisellä kahdella hoitokerralla pyytää rikkivaseliinia. En kuitenkaan saanut sitä vaan jo toimimattomiksi todettuja ivermektiini ja Nix. Olen lukenut Suomessa saman tapahtuneen monelle muullekkin. Onko Suomeen rantautunut jenkkien kulttuurista tuttu lääkärien lahjonta ? Rikkivaseliinin pystyy myös tekemään itse tilaamalla netistä rikkiä ja sekoittamalla sen voiteeseen. Vink vink.

Yritin tässä kokonaisuudessa selventää asioita mitkä arvelluttivat minua hoidoissa, niiden epäonnistumisessa ja viimein onnistumisessa. Jaksamista kaikille, jotka tästä kärsivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti jouduin pätkimään tätä tekstiä vähän, jotta mahtuu lähetettäväksi. Alunperin siivous oli paikalla: Tärkeimmät, Siivous, Onnistuneen hoidon toteutus

Vierailija
4/12 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Mies ja minä, kumpikin kokeiltu lähes kaikkea. Lattialla ei ole mattoja. Patjat tiiviisti muovin sisällä. Minä nukun sohvalla, joka on myös kauttaaltaan tiiviisti muovin alla. Keittiössä enää kaksi tuolia, joissa ei ole pehmusteita. Imuroin joka päivä, pyykit pestään 60 asteessa ja 40 asteen pyykki pidetään väh. 5 vuorokautta pesun jälkeen muovipusseissa.

Aloitimme bentsyylibentsoaatilla. Sitten tehtiin omaa rikkilotionia, muistaakseni 10%. Kolme päivää peräkkäin. Uusittiin kuuri. Nestesaippuaankin lisättiin rikkiä.

Sitten taas bentsyylibentsoaattia, 2 x 3 päivää.

Sitten käytiin lääkärissä. Ivermectin + permetriini. Voidetta oli aivan liian vähän. Ei riittänyt edes kasvoihin, saati sitten päähän.

Hankittiin itse permetriiniä. Nyt voideltu sillä kaksi kertaa ja siinä välillä neem- ja kookosöljyllä. Saa nähdä.

Rahaa on uponnut ja väsyttävää on tämä ruljanssi...

Vierailija
5/12 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bionixilla vedettiin meillä. Hoidot aloitettiin helmikuun lopullta ja koko perheeltä lähti. Bionix on tosin todella stydiä kamaa, eikä tee iholle hyvää. Poika piti TV:n muovista kaukosäädintä kädessä ja se alkoi SULAA eli muovi alkoi pehmetä. Ei siis tee ihollekaan kovin hyvää. Nix-voiteella ei tehnyt mitään. Hoidettiin sillä ensin ohjeen mukaan, muttei sillä ollut mitään tehoa.

Minulle on jäänyt kummallisia jälkioireita, jotka ovat kestäneet nyt jo yli 2,5 kk vaihtelevasti. Iho kutisee ajoittain sieltä, mistä vaatteet painaa tai hankaa tai hauduttaa ja iho on herkkä eli kassien molemmilta sivuilta ja joskus harvemmin vyötäröltä, kun housun vyötärö painaa ja hankaa. Kutina ei ole läheskään samanlaista infernaalista sietämätöntä kutinaa, joka pakotti raapimaan itsensä mustelmille ja verille sekä valvotti kaikki yöt, vaan paljon lievempää, eikä ole levinnyt mihinkään muualle. Ei ole pallukoita kasseissa, ei käytäviä, ei mitään.

Syyhyn aikana minulla oli rajuimmat oireet eli ihan helvetillinen kutina navanseudusta polvitaipeisiin joka puolella ja ihan koko ajan pahimpana nivusseutu etureisien puolelta, vyötärö, peffakannikat, takareidet ja polvitaipeet. Kuin olisi ollut järkyttävästi kutisevat pitkät bokserit jalassa koko ajan ilman housujakin. Se siis tuntui koko ajan ympäri vuorokauden. Kuumotti, poltti, pisteli, kihelmöi ja kutisi niin, että meinasi järki lähteä, eikä raapiminen auttanut.

Muu perhe on ollut täysin oireeton jo 2 kk eli hoitojen lopusta asti. Olisi varmasti jo tarttunut heihinkin, jos minulla edelleen syyhy olisi ja minä olin se, joka oli kaikkein pedanttisin kyttämään, että voidetta on varmasti joka ikisessä paikassa koko ajan. Uudelleentartunnassahan oireet alkavat lähes välittömästi. Nyt voi mennä useita päiviä, ettei ole mitään ja sitten taas kutiaa kassien jommalta kummalta sivulta. Kun se rahoittuu yhdeltä puolelta, voi taas jokusen päivän päästä kutista toiselta puolelta. Olen käyttänyt välillä kortisonivoidetta pari päivää, mutta en pitkäkestoisesti. Ehkä pitää kokeilla pidempi aika. Vahva veikkaus on, että Bionix otti ihon päälle. Se nimittäin kuivatti ihoa aivan hillittömästi. Olen välttänyt käyttämästä pesuainetta ongelma-alueilla ja siitä on ollut apua. Alkaa vain tympiä nämä paljon pienemmätkin ajoittaiset kutinat, koska koko ajan pyörii se syyhy sitten mielessä, että olisko se kuitenkin sitä vai eikö. Vaan kun muilla ei ole mitään oireita enää. Viimeksi tarttui kaikkiin pojalta. Olen lukenut, että joillakin muillakin on ollut jopa kuukausia kestäviä jälkioireita, joten sinänsä en ole yllättynyt. Ottaa vain päähän. Paskamainen tauti kertakaikkiaan.

Vierailija
6/12 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
7/12 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Haluaisin tulla tänne tuomaan lohtua syyhyhelvetin keskellä oleville. Varovaisen toiveikkaana luulen, että perheemme on painajaisessa voiton puolella.

Minulla alkoi yhtenä iltana kaamea kutina nilloissa. Ensin luulin, että lintukirput ovat purreet. Muutamien päivien aikana kutina ja punaiset näpyt levisivät muuallekin jalkoihin. Myös käsiin tuli jokunen pieni punainen näppy.

Kutina ja pistely oli pahinta ikinä. En pystynyt nukkumaan kunnolla. Revin itseni verille. Jalkoihin ilmestyi laajoja mustelmia, kun niin revin itseäni. Tilannetta pahensi lämmin suihku, peiton alla olo tai jopa se, kun autossa puhalsi lämmintä ilmaa nilkkoihin.

Menin ihotautilääkärille ajatuksin, että kyse on syyhystä. Maksoin suolaisen hinnan tohtorin käynnistä ihan turhaan. Sain reseptit kosteusvoiteeseen, kortisonirasvaan ja antihistamiiniin. Diagnoosi oli kuiva iho.

Hölväsin pari viikkoa rasvoja ja tilanne vain paheni. Seuraavaksi tutkittiin maksa-arvot, jos niissä olisi ollut selittävää. No ei osunut oikeaan.

Sitten suunnistin taas uudestaan ihotautilääkärille. Tämä lääkäri ei katsonut edes suurennuslasilla ihoani. Intin, että ihan varmasti on syyhy. Tämä kaikui kuuroille korville, koska sormien välissä ei ollut käytäviä. Diagnoosiksi tuli märkärupi. 

Tässä kohtaa meikäläisellä hirtti kiinni. Olen kerran nähnyt ihmisen iholla syyhyn ja tunnistin näppyläni samanlaisiksi. Kaikille ei tule käytäviä. Kaikkien oireet eivät ole samanlaisia. 

En enää jäänyt odottamaan, että tauti leviää koko perheeseen, vaan aloin hommiin. Seuraavilla toimilla vaikuttaa siltä, että homma saatiin kuosiin kerta hoidolla:

1. Ostin apteekista Tenutex-voidetta. Nixillä ei tee mitään

Vierailija
8/12 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Koko perhe suihkuun ja pesu kunnolla pesusienellä. Ostin jokaiselle oman sienen, jotka heitettiin roskiin suihkun jälkeen. Jokainen pyyhki puhtaaseen pyyhkeeseen, jotka laitettiin pesuun.

Suihkussa leikattiin varpaiden ja sormien kynnet todella lyhyiksi. Leikkaaminen on tärkeää, koska raapiessasi itseäsi saat kynsien alle punkkeja ja munia, joita sitten levität.

Suihkun jälkeen annettiin ihon kuivua kunnolla. Voiteen teho on parasta, kun se levitetään viileälle iholle.

Vierailija
9/12 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Minä rasvasin lapset ja miehen ja mies rasvasi minut. Ei kannata nuukailla rasvan kanssa. Minä laitoin voidetta myös päänahkaan, muut eivät. Levitin lattialle talouspaperia, jonka päällä seistiin, koska jalkapohjissa oli rasvaa. 

Odotimme, että rasva imeytyi, minkä jälkeen puimme päälle pitkähihaiset ja -lahkeiset vaattet sekä sukat. Käsiin puettiin puuvillahanskat. Olin jo aiemmin pessyt nämä vaatteet 60 asteessa ja pitänyt vielä pakastimessa 24 tuntia.

Rasvaamista seuraavan yön nukuimme vielä sängyissä, joihin kuitenkin vaihdoin puhtaat petivaatteet.

Vierailija
10/12 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Annoimme rasvan olla 24 tuntia päällä. Sen jälkeen huolellinen pesu uusilla pesusienillä. Ja päälle taas vaatteet, jotka oli pesty kuumassa ja sitten vielä pakastettu. Pesusienet heitettiin taas roskikseen. Jokainen käytti ihon kuivaamiseen puhdasta pyyhettä, jotka laitettiin heti pesuun.

5. Jo siinä vaiheessa, kun rasva oli vielä iholla, aloitettiin infernaalinen siivous.

Sängyt, sohvat, nojatuolit ja pelituolit imuroitiin huolellisesti moneen kertaan. Tämän jälkeen vedin ne vielä höyrypesurilla. Seuraavaksi peitin nojatuolit ja sohvan remonttisuojamuovilla. Ajattelin, että jos joku punkki olisi jäänyt eloon, se ei pääse muovin läpi.

Imuroimme huolellisesti lattiat ja pyyhimme kaikki pinnat (mm. pöydät, ovet, ovenkahvat, valokatkaisijat, avaimet, lompakot, kännykät, läppärit, hiiret, näppikset, kuulokkeet).

Tavarapaljouden vuoksi lapsille otettiin esiin joitain tavaroita, mutta kaikki miljoonat kynät, paperit, pienet lelut laitettiin pöytälaatikoihin ja annettiin olla siellä viikon.

Myös autot putsattiin hyvin. Unohtamatta urheilukamoja mm. (sählymaila ja muut varusteet).

Vierailija
11/12 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. Viikon päästä sama suihku- ja rasvausoperaatio. Tämän jälkeen siirryttiin takaisin omiin sänkyihin. Vieraspatjat imuroitiin hyvin ja laitettiin sivuun. Ja jälleen tietenkin sama siivousoperaatio.

Koko rallin aikana emme kulkeneet kotona paljain jaloin. Sohvalle ja tuoleille laitettiin muovin päälle lakanat, jotka vaihdettiin joka päivä, jos niissä oltiin. Käytössä oli rajallinen määrä vaatteita ja vaatehuoneesta/vaatekaapeista ei otettu mitään viikkoon.

Joka kerran, kun joskin johonkin mietin, onko tämä esine ollut ihokontaktissa ja onko se putsattu. Yllättäen kävi usein niin, että tajusi, että hitsit, eihän tätä ole huomattu siivota (esim. uniapnealaitteen maski ja remmit, rannekello, käsilaukku).

Vierailija
12/12 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitojen jälkeen kutina loppui oikeastaan kokonaan. Sitten noin viikon päästä ilmestyi uusi näppy ja alkoi kutittaa. Tässä kohtaa olin todella epätoivoinen. Mutta, kun aikaa kului vielä 1-2 viikkoa, kutina alkoi helpottaa. Nyt uskon, että olemme voiton puolella.

Tämän siivousrupeama ei olisi ollut mahdollista, jos mieheni ei olisi auttanut minua. Lisäksi ostin Torista käytetyn pyykkikoneen, jonka laitoimme ulkorakennukseen. Pesimme pyykkiä tauotta viikon kahdella koneella.

Koko hommaan meni rasvoineen, pesuaineineen, pyykkikoneineen ja lääkäreineen n. 1.000 euroa. Jäätävä määrä rahaa ja työtä. 

Itse taisin saada syyhyn jalkahoidosta. Mitään muuta kontaktia en keksinyt.