Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset? Kertokaa!
Itse voisin kirjoittaa näistä kirjan, jo kahden edellisen suhteen perusteella, mutta arkipäivää oli:
- Kaupasta kuitti miehelle, että näki kellonajan ja pääsi laskemaan paljonko aikaa kului matkaan ja jos edellisenä päivänä olin suoriutunut kaupasta 10 minuuttia nopeammin, niin olin käynyt toisen miehen luona.
- Tekstiviestinä piti lähettää sijainti tai valokuva paikasta missä olin, jos mies joutui lähtemään töiden takia toiseen kaupunkiin.
Kestin tätä kaikkea, koska olin hölmö ja luulin, että todistelemalla mies muuttuu ja alkaa luottamaan. Nyt tiedän, että mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane.
Kertokaa mihin olette nöyrtyneet?
Kommentit (3463)
Ex-mieheni sopii moneen tänne kerrottuun kuvaukseen. Koskaan en ollut tarpeeksi hyvä. Hirveää haukkumista, joihin aloin lopulta itsekin uskoa. Nöyryyttävää kokemuksia ystävien ja suvun edessä, joita yritin selitellä hänen parhaakseen. Hänen mukaansa petin häntä kaikkien mahdollisten miesten kanssa. Lopulta mitta tuli täyteen kaiken nöyryytyksen ja turhan syyttäminen vuoksi ja tein sen, mistä minua vuosia oli aiheetta syytetty. Loppui erän itsemurhalla uhkailu, perässä seuraaminen ja käyttäminen ja henkinen väkivalta. Ei tarvinnut enää kestää kuin muutama huorittelu viesti sen jälkeen. Ennen niitä tuli toista sataa , kun olin tyttöjen kanssa päivällä kahvilla ulkona. Lähti mies itse menemään, nyt olen onnellinen ja vapaa!
Tää on ihan paras ketju :D Pakko laittaa oma tarina. Kaikki alkoi pienestä ja viattomalta. Sellaisesta, minkä saattoi sekoittaa välittämiseen. Loppu menikin yli ymmärryksen.
Exiä ei suvainnut, kaivamalla kaivoi läpi exiäni. Olin tyhmä ja paljastin muutaman ennen kuin ymmärsin, mistä itelu johtui. Kun sitten en enää kertonutkaan, olin automaattisesti pannut kaikkia. Pahin oli yksi exä, jonka kanssa välillä jouduin olemaan tekemisissä. Lopulta yritin hoitaa jokaisen tapaamisen (julkisissa tiloissa, noin minuutti) salaa. Harmi, hän oli hyvä kaveri, jonka kanssa oli mukava jutella. Ei vaan enää ollut kemiaa välillämme.
Sain mennä kavereiden kanssa ulos. Sattumalta riita ja mökötys alkoi viimeistään kyseisenä päivänä. Jokainen reissu meni piloille, koska mies sai fiiliksen latistettua. Parin viikon sisään seurasi myös tenttaus "kenet nähnyt/kelle puhunut/montako exää baarissa...". Mutta "kyllä sä saat mennä ihan vapaasti".
Whatsupin poistin kokonaan, koska en jaksanut vastata uteluihin, kenelle kirjoittelin (parhaalle kaverille).
Mun vika oli, jos joku pyysi treffeille. Ei riittänyt, että kieltäydyin. Olin jotenkin toiminut väärin... (Jostain syystä pari tyyppiä pyysi mua ihan sattumalta kahville.)
Alkuun teki myös pillutarkistuksia. En edes tajunnut asiaa, ennen kuin luin tätä ketjua. Osasi jotenkin naamioida ne vitsiksi. Kerran sitten riidan yhteydessä kysyin suoraan "haluaako vielä pillunkin tarkistaa". Käsi ojossa oli tulossa kokeilemaan. Suuttui kun en sallinut.
Vaati saada lukea viestejäni. En suostunut. Keksi sitten keinon vakoilla vuoden puhelintani ja sijaintiani. Kun sain tämän sattumalta selville, kysyin, uskooko jo, ettei muita miehiä ole... Sain vastaukseksi, ettei voi tietää, mitä olen tietokoneella tehnyt. En tiennyt itkeäkö vai nauraa. Harkitsin pitkään rikosilmoitusta. Suuttui, kun kerroin kavereilleni (joiden henkilökohtaisia asioita oli lukenut).
Olin sulkenut verhot illalla, jottei ulkoa näy sisälle -> naapuri kävi panemassa.
Olin leiponut kakun, johon tarvitsee kahvia (en juo normaalisti). -> päiväkahviseuraa.
Festareilla kävin vessassa -> bajamajassa panemassa toista.
Lopulta olin pannut koko työporukan läpi. Eikä tietenkään auttanut, jos myös tämä "panokaverini" kertoisi asian oikean laidan. Eihän kukaan sitä nyt hänelle tunnusta... Ei osannut kertoa, miten asian pystyisi todistamaan.
Vertasi, kuinka monta kertaa enemmän olen päivässä soittanut kenellekin (työkseni joudun soittelemaan).
Otti tavakseen hengailla työpaikallani odottamassa. Todellisuudessa vahti, etten pane ketään työkaveria (ainuttakaan sinkkumiestä ei löytynyt, mutta se ei asiaan vaikuttanut).
Itsemurhalla uhkailuja löytyi ja kaikki alkoholipitoinen juhliminen hänen kanssaan loppui, kun uhkasi pariin otteeseen hypätä ratin taa.
Näitä tapauksia on satoja... En edes muista pahimpia aivoituksiaan. Sairaan ihmisen kanssa on mahdoton puolustella itseään. Mikään todiste ei ole riittävä. Ei mikään! Miksi sitten jäin... Mies haki (ainakin väitti hakeneensa) apua. En halunnut hylätä kesken kaiken. Hänessä oli kuin kaksi eri ihmistä. Toinen, joka täytti kaikki toiveeni ja toinen, jota vihasin ja halveksin. Lopulta se toinen söi toisen kokonaan ja jäljelle ei jäänyt enää mitään kaunista.
Kun olin oksennustaudissa, tuli vara-avaimilla (jotka olin hölmönä antanut että jos saan migreenikohtauksen) katsomaan, että tosiaan olen kipeä enkä peuhaa rakastajan kanssa!
Kun lähdin tyttöjen iltaan piti olla tennarit ja farkut, mutta jos lähdimme kahdestaan alkoi hirveä mökötys mikäli näytin epänaiselliselta ,eli en laittanut mekkoa!
Puhkonut vaimon ystävättären autonrenkaat, kun oli kylässä (oli jopa ne lesboepäilyt).
Haisteli pikkuhousuja ja vaati nähtäväksi: onko oltu vieraissa.
Uhkaili tekevänsä itsemurhan, jos mm. tuota ystävätärtä nainen tapaa (tunteneet toisensa 20 v kauemmin kuin tämä pari).
Laittoi miespuolisia ystäviään vahtimaan naista, tekemään raporttia liikkeistä.
Tähän vois kyll lisätä, että osaa ne naisetkin olla kusipäitä. Nimimerkillä en pysty enään normaaliin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Mies oli varma, että petän häntä erään erittäin hyvän (miespuolisen) ystäväni kanssa. Kerran sain luvan lähteä tämän ystäväni kanssa piknikille/pussikaljalle puistoon, vaikkakin hyvin vastahakoisesti. Myöhemmin kotiin palattuani selvisi, että mies oli seurannut minua ja kykkinyt koko istuskelun ajan takanamme pusikossa kuuntelemassa mitä puhuimme. Sehän kiehui kiukusta, kun olin kehdannut mainita joitakin suhteemme ongelmia. Mies oli näin ollen täysin varma, että halusin vain päästä ystäväni kanssa sänkyyn.
Nuo suhteen ongelmat tuskin kuuluu ystävällesi. Kunnioita vähän miestäsi.
Minäkin olin sairaalloisen mustasukkainen, kunnes tuli ilmi exän seurustelleen työkaverinsa kanssa useamman kk. Hän oli oudon poissaoleva ja vaistosin jonkin olevan pielessä. Arvasin heti kenestä hän haaveilee vaikka hän kielsi kaiken. Hän ohimennen kertoi miten toivoisi mun muuttavan ulkonäköäni tyylin, hiusten ja meikin suhteen. Ylläri, hän halusi minusta salatyttöystävänsä kloonin. Näin heidän tykkäilevän toistensa päivityksistä ja sanoin, että en tykkää sitten jos henk. kohtaisia viestejä lähettelevät toisilleen vapaa-ajalla esim. meidän suhteesta. Työasiat, harrastukset jne. ok. Olin vahtiva vaimo, joka ei luota. Kun hän tuli kotiin tuoksuen naisten hajuvedeltä, hän kertoi ostaneensa uutta dödöä. Hän sanoi minun olevan vainoharhainen ja sairas kyttääjä. Minun takiani hän kuulemma joutuu aina käymään taloyhtiön suihkussa etten kommentoi tuoksuista. Tunsin itseni hirviöksi. Kunnes lopulta jäi kiinni rysän päältä. En enää ikinä ryhdy suhteeseen, oli sen verran traumaattinen kokemus.
Pistää eron jälkeen mun nimissä viestejä muille missä kysyy onko myydä tai ostatko huumeita (kesti hetki tajuta vaihtaa kaikki tunnukset).
Minulla ei onneksi ole noin karmeita kokemuksia mitä osalla täällä. Mutta olin 3v. sellaisessa suhteessa, jossa mies meni ja tuli ja teki mitä tykkäsi, mutta minä en olisi saanut ikinä mennä minnekään ilman mustasukkaisuusdraamaa. Tietysti menin, en todellakaan jäänyt kuuntelemaan sitä "menet nussimaan sinne taas, näet varmaan sen "Ollin" oikeasti ja menet panemaan sitä, ketä menet iskemään tuollaisen näköisenä" ym. Ja tämä sama tietty jatkui, kun palasin baarista kotiin. Kauhea tivaaminen missä olin ja kenen kanssa ja ketä vaihteeksi panin... Ikinä en siis pettänyt häntä.
Sen sijaan mies oli pettänyt minua tuon 4 vuoden aikana muutamia kertoja ja katosi välillä koko viikonlopuksi jonnekin ryyppäämään ja puhelin kiinni. Harmi, kun tajusin jättää vasta 4 vuoden jälkeen... Ei ole ikävä :D hänellä muuten vissiin on, kun välillä kyselee kuulumisia.
Ex-mieheni oli sairaalloisen mustasukkainen. Aluksi selitti että mustasukkaisuus johtuu siitä että hän vain rakastaa minua niin älyttömän paljon.. Myöhemmin selvisi että mies petti itse minkä ehti, joten epäili tietysti minuakin. Hulluinta oli että miehen jäädessä eka kertaa kiinni uskottomuudesta, hän sai käännettyä asian niin että sai silti jatkaa minun kyttäämistäni, vaikka oli siis itse jäänyt rysänpäältä kiinni! Ja minä hullu alistuin..
Tässä esimerkkejä:
- Puhelimestani poistui mystisesti miespuolisten ihmisten numeroita kerta toisensa jälkeen. Ihmettelin asiaa kunnes selvisi että mies poisteli mustasukkaisuuksissan ihan summamutikassa yhteystietoja puhelimestani, riitti kun oli miehen nimi.
- Jos olin joskus harvoin ulkona, mies vaati raportoimaan 15 min välein missä olen ja kenen kanssa. Jos tulin humalassa kotiin, alkoi aivan sairas tenttaus kenen kanssa olen "huorannut" ja luonnollisesti mies tutki puhelimen läpikotaisin. Mies itse oli rellestämässä baareissa tms vähintään 2 x kuukaudessa, eikä hänen tarvinut raportoida missä ja kenen kanssa on, saati tulla kotiin yöksi /ilmoittaa ettei tule
- Vaati että minun piti alkaa etsiä uutta työpaikkaa, sillä nykyinen ei sopinut- olihan työyhteisössä 95% miehiä. Kaikki firman juhlat kiellettiin ja eron jälkeen (joka tuli siis miehen oman uskottomuuden takia) mies lähetti firman johdolle viestejä joissa huoritteli minua ja väitti että ero tuli huoraamiseni takia. (Kieltämättä noloa selittää yrityksen johdolle että exäni sekoilee, mutta enenn kaikkea noloa miehelle..)
- Eron jälkeen 1-2 vuotta kyttäsi mustasukkaisesti etten vaan ala tapailla ketään. Kun sitten tapasin muutama kk erosta uuden miehen, sabotoi exäni sen: lähetti tälle uudelle miehelle viestejä joissa selitti että minulla on sukupuolitauteja, olen hirveä huora ja perheenrikkoja. Ja sitten että jos uusi mies tapailee minua enää, exäni "voi järjestää onnettomuuden.." Uusi mies tietysti säikähti, vaikka olin kertonut millainen hullu exäni on. Tapailu loppui siihen ja exäni naljaili että pitää huolen siitä etten tule koskaan tapailemaan ketään koska hän sabotoi kaikki alkavat suhteet.
No, erosta on nyt 7 vuotta, exäni on työtön alkoholisti ja minä onnellisesti naimisissa. Ihmettelen ainoastaan miten suostuin elämään vuosia sen kyttäämisen ja alistamisen alaisuudessa ja suostuin siihen kaikkeen.
Exä (nainen) oli lähes sairaalloisen mustasukkainen. Milloin olin iskemässä hänen serkkuaan siellä kahvilla käydessämme (Välittömästi kun hissin ovi lähtiessä meni kiinni niin alkoi paasaus) ja naispuolisia kavereitahan minulla ei saanut olla. Jopa omat serkkuni aiheuttivat hänessä mustasukkaisuuspuuskia koska hehän olivat naisia.
Kyseinen exä kyllä sitten osasi avata saksensa vieraalle miehelle kun oli kuullut mukamas "luotettavasta lähteestä" että paneskelen työalueellani (Olin postikuski) vierasta naista. Tämäkin tapahtui työpäiväni aikana.
Ja olihan hänellä muitakin erittäin erikoisia mielipiteitä, lukuisia kertoja olin hänen mielestään pedofiili, homoseksuaali, tai muuten vaan helvetin omituinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse voisin kirjoittaa näistä kirjan, jo kahden edellisen suhteen perusteella, mutta arkipäivää oli:
- Kaupasta kuitti miehelle, että näki kellonajan ja pääsi laskemaan paljonko aikaa kului matkaan ja jos edellisenä päivänä olin suoriutunut kaupasta 10 minuuttia nopeammin, niin olin käynyt toisen miehen luona.
- Tekstiviestinä piti lähettää sijainti tai valokuva paikasta missä olin, jos mies joutui lähtemään töiden takia toiseen kaupunkiin.Kestin tätä kaikkea, koska olin hölmö ja luulin, että todistelemalla mies muuttuu ja alkaa luottamaan. Nyt tiedän, että mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane.
Kertokaa mihin olette nöyrtyneet?
Tärkein kysymys kuitenkin lienee, mitä sinä tällä mässäilyllä hoidat itsessäsi? Et sinä mässäilemällä saa itseäsi kuntoon, vaikka hetken siltä tuntuisikin. Niin kauan kun tuo lumipallo pyörii päässäsi, se vain kasvaa ja kasvaa! Mitä suuremmaksi kasvaa, sen kovempi pamaus, kun lopulta tulee matkansa päähän.
En tajua mikä ajaa jonkun käyttäytymään tällä tavalla. Suosittelen kaikkia lähtemään välittömästi semmoisesta suhteesta jossa näkyy yhtään tällaista käytöstä. Tunnen monia joita on ihan oikeasti petetty, eivätkä he kulje pitkin kyliä eron jälkeen "h*orittelemassa" eksää ja lähettele pomolle viestejä, kuinka noloa ja tosiaan noloa vain sille mustasukkaiselle.
Hui mitä juttuja, mutta osa niistä valitettavasti tuttuja. Ex-tuli kerran kotiin ja syytti, että minulla on suhde jonkun pelastuslaitokseen kuuluvan kanssa, koska kun hän oli painanut puhelimen uudelleenvalintanappia se oli mennyt hätänumeroon!!!! (Älkää naurako - tämä on totta) Sama tyyppi tarkasti kuitit ja vertaili todellakin päivän kertomustani kuittien kellonaikoihin, kielsi minua olemasta seurassa missä oli myös miespuolisia ystäviä, laittoi aamulla ylös autoni matkamittarista lukemat ja vertaili niitä taas päivän kertomukseeni. Ei uskonut, jos sanoin olleeni vain ajelemassa koska kukaanhan ei "vain ajele". Otti ylös myös kondomien sarjanumerot, jotta olisi nähnyt, jos olen ostanut uusia kulutettujen tilalle....Kun vihdoin erottiin äijällä oli itse uusi nainen alta aikayksikön katsottuna ja sama nainen oli myös raskaana hänelle....niin että...se joka epäilee tekee myös itse!
Ex erosi minusta puhelimitse ja puolen vuoden päästä vinkui takaisin koska oli nähnyt, että olin mennyt elämässäni eteenpäin. Ei tullut rakkaudesta vaan mustasukkaisuudesta, että joku oli päässyt hänen tilalleen. Jätti minut uudestaan kun oli leikkinsä leikkinyt. Sairas ukko. Tunnusti vielä itse tekonsa ja motivinsa.
Seurustelin ulkoisesti erittäin kauniin tytön kanssa, jolla kuitenkin oli ilmeisesti oman isän pettämisten takia suuria henkisiä ongelmia. Mustasukkaisuus, ainainen syyttely ja epäily lopulta romahdutti myös oman mielenterveyteni vaikka kuinka yritin saada hänet 'järkiinsä' puhumalla asiasta. Pahoja ja minua satuttavia ylilyöntejä sattui erittäin paljon ja riitelimme monta kertaa viikossa. Täysin arkipäiväistä oli esimerkiksi se, kun katselimme yhdessä tv:stä jotain tyhjänpäivästä sarjaa, niin jossain vaiheessa minua alettiin syyttämään jonkun naisnäyttelijän tuijottamisesta ja kuolaamisesta.. Samaa sattui myös mainosten kohdalla. Niin ikään autolla ajaminen ja muun liikenteen/jalankulkijoiden huomioiminen oli vaikeaa, kun automatka yleensä päätyi syytöksiin siitä että pää on taas pyörinyt väkkäränä muiden naisten perässä. Kävimme myös yhdessä lomalla eräässä euroopan rantalomakohteessa, jossa luonnollisesti ihmiset oleskelivat vähissä vaatteissa. Tämä loma oli minulle jatkuvien syytösten takia aivan uskomattoman stressaava kokemus. Muistan kun loman viimeisenä päivänä olin henkisesti niin loppu, että päätin keskittyä vain tuijottamaan omia jalkojani lisäriitojen välttämiseksi ja törmäsin kadulla kävellessäni palmuun. Aloin myös muuttumaan totaalisen vainoharhaiseksi ja itsetietoiseksi omasta käytöksestäni, vaikka nyt tajuan että siinä ei ollut yhtään mitään moittimista.
Olin silloin vähän nuorempi ja kokemattomampi enkä oikein osannut käsitellä asiaa ja annoin suhteen jatkua aivan liian pitkään. Lopuksi tämä nainen sitten meni ja petti minua useampaan kertaan koska oli varma että olin itsekin pettänyt häntä. Sitä en kuitenkaan ollut ikinä tehnyt, vaikka tuo suhde minun olisi kyllä pitänyt tajuta paljon aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin sairaalloisen mustasukkainen, kunnes tuli ilmi exän seurustelleen työkaverinsa kanssa useamman kk. Hän oli oudon poissaoleva ja vaistosin jonkin olevan pielessä. Arvasin heti kenestä hän haaveilee vaikka hän kielsi kaiken. Hän ohimennen kertoi miten toivoisi mun muuttavan ulkonäköäni tyylin, hiusten ja meikin suhteen. Ylläri, hän halusi minusta salatyttöystävänsä kloonin. Näin heidän tykkäilevän toistensa päivityksistä ja sanoin, että en tykkää sitten jos henk. kohtaisia viestejä lähettelevät toisilleen vapaa-ajalla esim. meidän suhteesta. Työasiat, harrastukset jne. ok. Olin vahtiva vaimo, joka ei luota. Kun hän tuli kotiin tuoksuen naisten hajuvedeltä, hän kertoi ostaneensa uutta dödöä. Hän sanoi minun olevan vainoharhainen ja sairas kyttääjä. Minun takiani hän kuulemma joutuu aina käymään taloyhtiön suihkussa etten kommentoi tuoksuista. Tunsin itseni hirviöksi. Kunnes lopulta jäi kiinni rysän päältä. En enää ikinä ryhdy suhteeseen, oli sen verran traumaattinen kokemus.
Niin, miksipä olla uskollinen, kun tulee joka tapauksessa kohdelluksi petturina. Mies oli onneton kanssasi eikä osannut irrottautua muuten.
Minulla myös mustasukkainen seurustelukumppani, ainut oli, että en siinä vaiheessa enää kun niitä vinkeitä alkoi tulemaan tajunnut mistä on kyse, ja kait hän sai sekoitettuakin päätäni sillä jatkuvalla draamaamisella ja epämääräisellä käytöksellä. Muutamia esimerkkejä: 1. Jos lähdimme yhdessä ulos, hän ikäänkuin alkoi elämään vasta sitten kun olin häneen täysin keskittynyt, hymyili, pystyi nauramaan. Jos juttelin muille, alkoi mökötys tai masentunut käytös, vaikka kohteliaasti yritin sanoa, että voit samalla tavalla nauttia ja jutella sinäkin ystävien kanssa, ei kyennyt ymmärtämään, vaan huomiota olisi pitänyt antaa koko ajan nonstoppina. 2. Syyllistäminen: Jos olimme yhdessä jossain, ja hän kehitti riidan välillemme, niin se käännettiin jotenkin syykseni. Oli minun vikani, kun hänet pyysin mukaan, käytin häntä hyväksi, kun menimme yhdessä ulos. Hän saattoi todetakkin minulle "Miksi pyysit minut, jos et halua olla kanssani?", vaikka hänen oma käytöksensä oli syynä tähän, jos ilta päättyi huonosti tai jos en halunnut häntä lähelleni. 3. Itsemurhalla uhkailu. Jos ystävällisesti yritin kertoa, että en enää halua jatkaa tätä suhdetta, niin alkoi puheet itsensä lopettamisesta. Aluksi en uskaltanut häntä jättää tämän vuoksi, vaan koetin saada apua. Myöhemmin huomasin, että se oli yksi kiristyskeino muiden joukossa. Tai sitten 4. Puheet "minun olisi pitänyt uskoa niitä puheita, minua varoitettiin sinusta". Saattoi myös tulla oven taakse eron jälkeen, aivan kuin oltaisiin edelleen yhdessä. Kaiken käänsi syykseni, manipuloi. Jos rakentavaan sävyyn yritimme puhua,niin se oli taas yksi syy ratketa ryyppäämään. Yritti myös tehdä minut mustasukkaiseksi, no ei onnistunut, koska tiesin, että mitä hän yrittää. Raskaita tämmöiset tyypit! Yhden kerran tapasin ohimennen hänet pari kesää sitten, ja se pari minuuttia riitti palauttamaan kaiken uudelleen mieleen, ei kiitos!
UP!