Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset? Kertokaa!
Itse voisin kirjoittaa näistä kirjan, jo kahden edellisen suhteen perusteella, mutta arkipäivää oli:
- Kaupasta kuitti miehelle, että näki kellonajan ja pääsi laskemaan paljonko aikaa kului matkaan ja jos edellisenä päivänä olin suoriutunut kaupasta 10 minuuttia nopeammin, niin olin käynyt toisen miehen luona.
- Tekstiviestinä piti lähettää sijainti tai valokuva paikasta missä olin, jos mies joutui lähtemään töiden takia toiseen kaupunkiin.
Kestin tätä kaikkea, koska olin hölmö ja luulin, että todistelemalla mies muuttuu ja alkaa luottamaan. Nyt tiedän, että mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane.
Kertokaa mihin olette nöyrtyneet?
Kommentit (3463)
m34 kirjoitti:
Seurustelin ulkoisesti erittäin kauniin tytön kanssa, jolla kuitenkin oli ilmeisesti oman isän pettämisten takia suuria henkisiä ongelmia. Mustasukkaisuus, ainainen syyttely ja epäily lopulta romahdutti myös oman mielenterveyteni vaikka kuinka yritin saada hänet 'järkiinsä' puhumalla asiasta. Pahoja ja minua satuttavia ylilyöntejä sattui erittäin paljon ja riitelimme monta kertaa viikossa. Täysin arkipäiväistä oli esimerkiksi se, kun katselimme yhdessä tv:stä jotain tyhjänpäivästä sarjaa, niin jossain vaiheessa minua alettiin syyttämään jonkun naisnäyttelijän tuijottamisesta ja kuolaamisesta.. Samaa sattui myös mainosten kohdalla. Niin ikään autolla ajaminen ja muun liikenteen/jalankulkijoiden huomioiminen oli vaikeaa, kun automatka yleensä päätyi syytöksiin siitä että pää on taas pyörinyt väkkäränä muiden naisten perässä. Kävimme myös yhdessä lomalla eräässä euroopan rantalomakohteessa, jossa luonnollisesti ihmiset oleskelivat vähissä vaatteissa. Tämä loma oli minulle jatkuvien syytösten takia aivan uskomattoman stressaava kokemus. Muistan kun loman viimeisenä päivänä olin henkisesti niin loppu, että päätin keskittyä vain tuijottamaan omia jalkojani lisäriitojen välttämiseksi ja törmäsin kadulla kävellessäni palmuun. Aloin myös muuttumaan totaalisen vainoharhaiseksi ja itsetietoiseksi omasta käytöksestäni, vaikka nyt tajuan että siinä ei ollut yhtään mitään moittimista.
Olin silloin vähän nuorempi ja kokemattomampi enkä oikein osannut käsitellä asiaa ja annoin suhteen jatkua aivan liian pitkään. Lopuksi tämä nainen sitten meni ja petti minua useampaan kertaan koska oli varma että olin itsekin pettänyt häntä. Sitä en kuitenkaan ollut ikinä tehnyt, vaikka tuo suhde minun olisi kyllä pitänyt tajuta paljon aikaisemmin.
Mä myös yritin auttaa, mutta se olikin se mikä lopulta imi mut kuiviin, kesti pitkään ennenkuin pystyin olemaan normaalisti vastakkaisen sukupuolen kanssa. Koko ajan pelkäs mitä tapahtuu seuraavaksi, entä jos tämä henkilö järjestääkin jonkun elämääkin suuremman kohtauksen, jos en hänestä kiinnostu suhdemielessä. Anturat jäi herkiksi, mutta olo palautunut ajan kanssa normaaliksi.
Yhden tutun mies oli asentanut sen vaimolle autoon jonkun paikantimen, tai vastaavan, että tiesi missä se liikkui. Muistan hyvin kun vietimme iltaa yhdessä, ja jos suunnitelmiin tuli muutos, niin ehdottamaani suunnitelmaa i voinut toteuttaa, kun mies saattaa hermostua. Kerran ehdotin, että mennään hyvän ystäväni luokse ja hän oli mies ja oli järkännyt hyvät ruoat ja illan meille, niin ei onnistunut koska piti toimia niinkuin hän oli miehell luvannut. Siis minun piti aina tarkkaan ystävälleni raportoida illan kulusta, ei menty sitten syömään. Raskaalta tuntui myös se, että tämä ystävä ei ikinä avautunut ongelmistaan miehensä kanssa ja puollusteli jopa häntä.
Mies otti töihin lähtiessään modeemin mukaan etten pääse netissä "kirjoittelemaan miehille". Tämä siis siihen aikaan kun netti oli vasta piuhan päässä.
Samainen exä lukitsi minut tuntikausiksi vessaan. Joskus irroitteli myös sulakkeita ettei ollut sähköjä. En muista enää miksi.
Vierailija kirjoitti:
Mies lähti reissuhommiin, oli viikot toisaalla ja silloni tilanne alkoi kärjistymään, koska mies ei luottanut minuun. Parhaita hetkiä olivat perjantait, jolloin mies tuli kotiin ja harrastimme seksiä; jos olin yhtään märkä, niin sisälläni oli jonkun toisen miehen mehut. Nuo syytökset alkoivat pikkuhiljaa kuvottamaan ja seksi ei enää maistunut. Mies tulkitse sen niin, että kävin vieraissa, kun kotona en halunnut. Idiootti ei koskaan katsonut peiliin.
Buaaahh, ei suatana, kyllä miehet osaa. Tämäkin on varmasti nussiskellut läpi viikon siellä sun täällä, mut viikonlopuksi pitää tulla kuulustelemaan kotiin, et kuuliainen pikku vaimuli on ollut uskollinen omalle pikku krvälleen.
Ja kuuliainen pikku vaimuli vakuuttelee ja vakuuttelee kyynelsilmin olevansa ikuisesti uskollinen vain tälle rvälle. Ei helevata, mitä komiikkaa...
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkainen kumppani tunnustaa: laskin miehen työmatkojen pituuksia ja halusin nähdä viestit tietyille henkilöille.
Luottamus meni, kun mies petti minua ja vaikka vannoi katkaisseensa välit exään, jonka kanssa petti, niin oli häneen aktiivisesti yhteydessä vuosia. Pilkkasi ja raivosi minulle vainoharhaisuudesta, kun avauduin epäilyksistäni.
Kerran epäilin miehen ylitöitä ja lähdin työpaikalle kyttäämään. Ehti tulla itku omasta tyhmyydestä, epätoivosta ja kumppanin kaltoinkohtelusta, mutta kyllä se exäkin lopulta talsi sinne miehen työpaikalle ja hyppäsi hänen autoonsa.
En ole muutamaan vuoteen edes harkinnut parisuhdetta, koska pelkään tuon käytöksen seuraavan minua uuteen suhteeseen. Sitä enemmän pelkään, että uusi kumppani olisi samanlainen. Tuntuu, että tuollaisesta on mahdotonta päästä yli.
Kaikella rajansa, mutta yrittäkää ymmärtää. Mustasukkainen kumppani voi hyvinkin olla sairas, mutta ei hän tahallaan ole ilkeä ja vaikea.
Hei sun pitää käsitellä nuo kokemukset pois mielestä, mieluummin vaikka jonkun ammattilaisen kanssa. Saat itselle selkeämmän kuvan tapahtumista, ja voitkin huomata, että tuo mustasukkaisuus on voinut tulla ihan syystä. Kerron lyhyen tarinan tähän. Tutustuin yhteem mieheen illanvietossa, olin silloin itse sinkku. Mies kertoi myös itse olevansa sinkku, no hän ei ollut sinkku vaan varattu vaan varattu. Tämä kyseinen mies oli pettänyt naistansa lukuisia kertoja, ja sain sitten itse tämän naisen vihat päälleni, vaikka miehen ja minun välillä ei mitään tapahtunut. Yritin tälle naiselle tätä kertoa, koska näin miten tämä kumppani oli nöyryyttänyt häntä. Nainen siis epäili, että mies pettää, mutta mies kielsi asian täysin. Ja taitavat olla edelleen yhdessä. Se on kamala yhtälö, kun kumppani ei kerro totuutta, ja petetty on täysin oikeassa omissa tuntemuksissaan. En tiedä miksi nainen jäi tähän suhteeseen, ehkä hän halusi säilyttää sen kuvan miehestä luotettavana kumppanina. Mitä mieltä taas itse olen, jos epäilee pettämisestä, ja jos luottaa omaan intuitioon, niin sehän ei estä eroamasta vaikka todisteita ei olisi. Julmaa se on silti, että pettäjä suojelee itseään toisen hyvinvoinnin hinnalla viimeiseem asti.
Vierailija kirjoitti:
Mies tuli selkäni taakse ivaamaan ja tivaamaan kenen kanssa olin menossa panemaan, kun niin itseäni puunasin= kampasin hiukset ponnarille ennen lähtöä opiskelemaan (sh-opinnot). Hän väitti, että aion panna koulussani kaikkia miehiä, ja kun ihmettelin missä välissä tuon tekisin kaikkien silmien alla, kun tulen kotiinkin minuutilleen, hän keksi, että hississä! Niin. hississä, joka kulki siellä koulussa maksimissaan 2 kerrosta.
Hän laski kuinka kauan kestää tulla kotiin sieltä koulusta. Aikaikkuna oli siis 13-15 minuuttia. En saanut jäädä koskaan opiskelukavereiden kanssa edes kahville, siihen olisi mennyt liikaa aikaa. Tupakan ehdin polttaa nopeasti, muuten olin ollut taas panemassa.
Hän haukku minua jatkuvasti H'''aksi, jota kukaan muu ei koko kaupungissa edes huolisi ja saisin olla onnellinen, että kelpasin edes hänelle. Hän oli varmasti viimeinen mies maailmassa, joka minut huolisi. Tätä kuulin myös silloin, kun odotin yhteistä poikaamme viimeisilläni. Hän väkisinmakasi usein vetoamallas iihen. että kyllä voit antaa omalle miehelle, kun annat koko kaupungillekin.
Kaiken päälle rajoitin kaikki ystävyyssuhteeni, päiväkirjan kirjoittamisen, vuosien mittaiset kirjeenvaihtokaveruudet ympäri maailmaa, jotta hän uskoisi minun rakastavan rehellisesti. Pahin oli se, että hänen isosiskonsa (tuolloin jo yli neljäkymppinen) myös potki appailla ja hakkasi minua kotonamme, koska olin sellainen lut*avaimo hänen veljelleen.
Kerron vielä, että olin noihin aikoihin 21-25v, mies 34-38. Ja se sisko tosiaan yli 40.
Aikanaan pääsi suhteesta eroon ammattilaisten avulla. Sain lapset turvaan ajoissa. Mies on nyttemmin kuollut alkoholisoituneena.
Niin voisi ajatella, että kyllä on varmaan ollut joku mahtava mies, että tuollaista on siedetty. Varmaan maailman paras koomikko, Sherlockin tasoinen älykkö, huippurikas, joka jakaa rahaa tutkimukseen, kehitystyöhön, eläinsuojeluun tai joku taiteilija, joka maalaa huikeita näkyjä, kirjoittaa viisaita tai säveltää ihon alle meneviä biisejä,
Mut se onkin vain joku juoppo bensalenkkari, jonka takia on pilattu oma (ja takuuvarmasti lapsien) elämä. ehheeeeehh En kykene tuntemaan edes myötätuntoa näin huonosta miesmausta.
Seurustelin netissä tavatun puoolalaisen kundin kanssa. Kun tapasimme toisen kerran n. 4 kk jälkeen, hän ensin kieltäytyi seksistä ja sitten vaati että pitää käyttää kondomia tai mielummin kahta (!!!), koska olen kuitenkin häntä pettänyt. Vanhempansa olivat sanoneet saastaiseksi suomalaishu***aksi joka avaa jalkansa jokaiselle. En ollut pettänyt. Sitten lopulta kävi ilmi että hänpä kyllä oli. Annoin anteeksi, hän petti uudelleen. Pistin poikki ja ivaan vieläkin itseäni että olin niin tyhmä.
1471 jatkaa: siinä välissä oli siis tenttaamista siitä missä pyörin, piti selvittää mitä tein sekä syytöksiä pettämisestä jokaisen luokkakaverin kanssa. Ei koskaan käynyt kuitenkaan fyysisesti päälle, mutta varmaan lähinnä välimatkan ja harvojen tapaamisten vuoksi. Syytän nuoruuttani ja kokemattomuuttani sekä epävarmuuttani.
Pakko kertoa oma tarina, joka liittyy enemmänkin mustasukkaiseen tai muuten vain mieleltä sairaaseen ihmiseen. Seurustelin nuorempana, olin päälle parikymppinen. Tapasin kivan miehen alun, jonka täti sitten pyysi meidät luokseen, ja täti oli selvästi mieltynyt tähän poikaystävääni. Oli pihatöitä ja puita piti hakata, ja poikaystäväni oli urheilullinen, joka menimme heidän luokseen viikonlopuksi 40km päähän kaupungista. Puut hakattiin, ja lähdimme illanviettoon paikalliseen pubiin, siellä humalluimme sitten. Palasimme takaisin, talon väki meni nukkumaan ja me vielä jatkoimme saunomista poikakaverini kanssa. Olimme saunassa, ja yhtäkkiä huomasin, että saunan ovi on auki ja siellä on tämä täti, joka tuijotti meitä molempia oven raosta. Ovi paiskautuu kiinni yhtäkkiä. En tiedä kauanko täti siinä ovella oli meitä katsellut. Ja kyllä, olin alasti, makasin saunan lauteilla ja mies myös :D Palaamme takaisin talolle, minä vähän enemmän jännittyneenpänä ja siellä täti kunnon hepulit päällä, ja huutaa. Poikaystäväni yrittää rauhoitella häntä, ja tästä täti hyvin mielissään, kun minä taas kysyn tädiltä mikä hätänä? (mielessä tietty se saunaepisodi), niin hän alkaakin huorittelemaan minua ja haukkuu v**un huoranpenikaksi. Tädin mies herää tässä vaiheessa ja ihmettelee tapahtumia. Poikaystäväni oli halukas jäämään heille vielä yötä, mutta päätin, että tänne en jää, tulee mukaan tai ei, päätös hänen. Taksi tilattiin ja kotiin mentiin takaisin. Pihalla tädin mies pyytelee anteeksi hänen puolestaan ja on kyynel silmässä tapahtuneesta. En vieläkään ymmärrä miksi tämä täti päätti tulla saunalle koputtamatta, ja mitä hän oletti löytävän sieltä. Anteeksipyyntöä ei kuulunut myöhemmin, ja myös tiemme erosivat 'poikaystävän' kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kertoa oma tarina, joka liittyy enemmänkin mustasukkaiseen tai muuten vain mieleltä sairaaseen ihmiseen. Seurustelin nuorempana, olin päälle parikymppinen. Tapasin kivan miehen alun, jonka täti sitten pyysi meidät luokseen, ja täti oli selvästi mieltynyt tähän poikaystävääni. Oli pihatöitä ja puita piti hakata, ja poikaystäväni oli urheilullinen, joka menimme heidän luokseen viikonlopuksi 40km päähän kaupungista. Puut hakattiin, ja lähdimme illanviettoon paikalliseen pubiin, siellä humalluimme sitten. Palasimme takaisin, talon väki meni nukkumaan ja me vielä jatkoimme saunomista poikakaverini kanssa. Olimme saunassa, ja yhtäkkiä huomasin, että saunan ovi on auki ja siellä on tämä täti, joka tuijotti meitä molempia oven raosta. Ovi paiskautuu kiinni yhtäkkiä. En tiedä kauanko täti siinä ovella oli meitä katsellut. Ja kyllä, olin alasti, makasin saunan lauteilla ja mies myös :D Palaamme takaisin talolle, minä vähän enemmän jännittyneenpänä ja siellä täti kunnon hepulit päällä, ja huutaa. Poikaystäväni yrittää rauhoitella häntä, ja tästä täti hyvin mielissään, kun minä taas kysyn tädiltä mikä hätänä? (mielessä tietty se saunaepisodi), niin hän alkaakin huorittelemaan minua ja haukkuu v**un huoranpenikaksi. Tädin mies herää tässä vaiheessa ja ihmettelee tapahtumia. Poikaystäväni oli halukas jäämään heille vielä yötä, mutta päätin, että tänne en jää, tulee mukaan tai ei, päätös hänen. Taksi tilattiin ja kotiin mentiin takaisin. Pihalla tädin mies pyytelee anteeksi hänen puolestaan ja on kyynel silmässä tapahtuneesta. En vieläkään ymmärrä miksi tämä täti päätti tulla saunalle koputtamatta, ja mitä hän oletti löytävän sieltä. Anteeksipyyntöä ei kuulunut myöhemmin, ja myös tiemme erosivat 'poikaystävän' kanssa.
Lisään vielä kirjoittaani tekstiin, että mies/poikaystäväni oli minua 3-4 vuotta vanhempi, eli jo miehen iässä. Erikoinen suhde hänellä ja tätillä oli, tai sitten se oli vain tädin puolelta erikoinen.
Aikana ennen kännyköitä ym sähköisiä muistikirjavempaimia.
Parhaan ystäväni poikakaveri/avomies oli hullu. Epäili ystävääni kaikesta, myös lesbosuhteesta minuun (olen hetero). Kun he lopulta erosivat, oli ystäväni muuttokamoihin eksynyt pieni muistikirja . Autoin ystävääni siis muuttamaan ja jotenkin siellä hänen uuden sinkkukotinsa keittiössä muuttolaatikoiden järkkäillessämme sanoin hänelle, että ottaa nyt tuon päiväkirjansa parempaan talteen. Hän sitten ihmetteli, että mikä päiväkirja, ei hänellä sellaista ole.
Avasimme kirjasen, ja se oli täynnä tuon ystäväni exän merkintöjä! Ne olivat aivan sairaita, ja todella tarkkoja. Siis tähän tyyliin:
17.5.1990 klo 17.06 Minna väittää lähtevänsä Katjan kanssa jumppaan työväentalolle. Ottaa jumppatrikoot ja sinisen t-paidan valkoiseen urheilukassiin.
Klo 17.54 Minna ja Katja saapuvat työväentalolle. Naurua. Pihalla myös moottoripyörämies, vihreä Kawasaki 250, rek.nro ABC-123. Esittää, ettei tunne. Minna avaa takin vetoketjun. Koodikieltä?
Klo 18.09 Minna ja Katja ovat jumpassa. Ohjaajana naishenkilö, kiharat hiukset. Jumpassa ei miehiä.
Klo 18.16 Mies moottoripyörineen lähtee työväentalon pihalta.
Jne. Siis tuo ukko oli kytännyt salaa jostain puskasta ystäväni menoja ja merkinnyt sairaita yksityiskohtia muistiin monen vuoden ajalta.
Katja. kirjoitti:
Aikana ennen kännyköitä ym sähköisiä muistikirjavempaimia.
Parhaan ystäväni poikakaveri/avomies oli hullu. Epäili ystävääni kaikesta, myös lesbosuhteesta minuun (olen hetero). Kun he lopulta erosivat, oli ystäväni muuttokamoihin eksynyt pieni muistikirja . Autoin ystävääni siis muuttamaan ja jotenkin siellä hänen uuden sinkkukotinsa keittiössä muuttolaatikoiden järkkäillessämme sanoin hänelle, että ottaa nyt tuon päiväkirjansa parempaan talteen. Hän sitten ihmetteli, että mikä päiväkirja, ei hänellä sellaista ole.
Avasimme kirjasen, ja se oli täynnä tuon ystäväni exän merkintöjä! Ne olivat aivan sairaita, ja todella tarkkoja. Siis tähän tyyliin:
17.5.1990 klo 17.06 Minna väittää lähtevänsä Katjan kanssa jumppaan työväentalolle. Ottaa jumppatrikoot ja sinisen t-paidan valkoiseen urheilukassiin.
Klo 17.54 Minna ja Katja saapuvat työväentalolle. Naurua. Pihalla myös moottoripyörämies, vihreä Kawasaki 250, rek.nro ABC-123. Esittää, ettei tunne. Minna avaa takin vetoketjun. Koodikieltä?
Klo 18.09 Minna ja Katja ovat jumpassa. Ohjaajana naishenkilö, kiharat hiukset. Jumpassa ei miehiä.
Klo 18.16 Mies moottoripyörineen lähtee työväentalon pihalta.Jne. Siis tuo ukko oli kytännyt salaa jostain puskasta ystäväni menoja ja merkinnyt sairaita yksityiskohtia muistiin monen vuoden ajalta.
Kuulostaa hullulta kaverilta. Hyh hyh!
Ei helvetti noissa tilanteissa olisi kiva vetää vastakkainen vaihde päälle shokkihoitona, eli vakuutella puolisolle joka sekuntti että pettää.
”Missä oot ollu?” ”No Karilla ratsastamassa, niinhän mä sanoin ennenku lähdin.”
”Hei kulta mun rakastaja kävi syömässä kaikki myslit sillä aikaa ku olit koiran kanssa lenkillä, viitiitkö käydä ostaa lisää?"
”Hei nyt on kuule liukkaat ladut ku toi työpaikan ovimies jätti mällit sisään, haluutko tunnustella jälkilämpöjä?”
”Mä meen harrastamaan kiihkeää seksiä mun monilukuisten rakastajien kanssa, oho eiku sori aamuvuoroon oon siis lähössä, olipa nolo lipsahdus hehhe.”
”Aloin tossa hampaita harjatessa vähän miettimään ja tajusin hei et mullahan ei oikeestaan oo ketään miespuolisii tuttuja joiden kanssa en ole pannut. Siis eks ookki hassua?”
Oma kokemukseni mustasukkaisesta miehestä on ajalta ennen kännyköitä ja sosiaalista mediaa. Kauppa- ja työmatkojen mittaaminen minuutilleen on ihan tuttua, ja aina välillä mies tuli hakemaan mua yllättäen töistä, opinnoista tai harrastuksista. Hyvin kireänä, jos en ollut ulkona minuutti päättymisajan jälkeen, ja tarkasti muita tulijoita syynäillen. Sitkeästi kyllä pidin kiinni menoista, mutta yhtä sitkeästi mies etsi todisteita pettämisestä.
Tavaroiden penkominen, lompakon ja kalenterin tsekkaaminen ja lankapuhelimen viimeksi valitun numeron toistonappulan painelu olivat ihan säännöllistä toimintaa. Mies teki nämä salassa, ja kun jotain epäilyttävää löytyi, väitti lapsensa penkoneen mun tavaroitani ja löytäneen jotain. Omille menoilleen mies pyrki lähtemään silloin, kun lapsi oli hänellä eli minä jäin hoitamaan. Sitten kyseltiin lapselta, että keitäs setiä täällä on käynyt... Lapsen kuulusteleminen oli se, mikä avasi mun silmäni ja sai lähtemään suhteesta.
Mä olin tosi nuori ja ihan tavallisesta, hyvinkäyttäytyvästä perheestä. Ei tullut mieleenkään sen paremmin pettäminen kuin sekään, että joku alkujaan järkevästi käyttäytynyt ihminen voi osoittautua niin sekopäiseksi.
Hyvä sinänsä, että kännyköitä ja paikannusta ei silloin vielä ollut. Mitäköhän tuo olisi tuumannut esim. niistä parista ylimääräisestä mutkasta, jotka Google Maps tänään kehitti mun kaupunkireissuuni?
Eräs ex-tyttöystäväni viilteli jalkansa auki, kun kävin luokkakaverin kanssa kahvilla. Ei siinä, olihan se kahviseura näpsäkkä ja tätä exää nätimpi tyttö, mutta joimme vain kahvia :D Myöhemmin petin häntä kyllä toisen luokkakaverin kanssa kun se oli niin mustasukkainen ja sekaisin.
Mun on pakko kertoa oma tarinani. Ollaan siis oltu yhdessä seitsemän vuotta.Mainittakoon että mieheni on kontrollifriikki, kaikki täytyy suunnitella etukäteen. Hän valitsee aina meille ajankohdat milloin käydään syömässä tai lenkillä näin esimerkiksi. Jos tulisi tilanne, että olisin lähdössä yksin lenkille, puhelimen pitäisi aina olla mukana(en jaksaisi sitä aina ottaa). Hän soittelee ja tekstailee jatkuvasti. Kerran törmäsin bussissa vanhaan tuttuun, juteltiin ja vaihdettiin kuulumisia. Noh kun jäin bussista pois, katsahdin puhelimeeni. No 70 viestiä ja 20 puhelua. Sanoin,että tämä ei ole oikein, että mua ahdistaa tuollainen käytös. Siihen sanoi, että hän huolestui ja pimahti sen vuoksi.
Kerran unohdin kännykkäni töihin. No kotiin mennessäni mieheni ei puhunut mitään ja sanoi lopulta, että olisit voinut edes puhelimeen vastata. Ilta jatkui painostavana kunnes saimme sovittua. Hän sanoi, että älä lue viestejä mitä laitoin. No hain puhelimeni, luin viestit. Täynnä sellaista missä oot, missä oot, missä vitussa oot, voitko vastata, saaaatana vastaa. Noloa tässä oli se, että työkaveri oli lukenut nämä viestit ja laittanut vastauksen, kaikki hyvin puhelin jäi vaan töihin. Kertoo varmaan jotain, toisaalta en muutenkaan tykkää että joku lukee mun viestejä.
Noh ei siinä vielä kaikki. Aina jos meen jonnekkin, näkee kaveria, miehen on pakko tulla hakemaan mut autolla tai vastaan. En tiedä mikä siinä on, mutta välillä se ahdistaa. Hän laittaa viestejä, monelta olisit suunnilleen valmis tyylisiä viestejä. En minä tiedä, kauan nään kaveria.
Ja auta armias, jos menen joskus baariin ilman häntä. Iltaa edeltävä päivänä alkaa mökötys, että vastaathan puhelimeen ja viesteihin, vastaathan.Et sillon kerran neljä vuotta sitten vastannut, joten nytkään sinuun ei voi luottaa.
Huh tulipa romaani, mutta ihana purkautua. Oon yrittänyt ehdottaa miehelleni ammattiapua, mutta hän ei ole siihen suostunut. Voi tuo olla jonkin sortin ahdistuneisuushäiriö tai sitten ihan vain puhdasta mustasukkaisuutta. Mene ja tiedä :(
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkainen kumppani tunnustaa: laskin miehen työmatkojen pituuksia ja halusin nähdä viestit tietyille henkilöille.
Luottamus meni, kun mies petti minua ja vaikka vannoi katkaisseensa välit exään, jonka kanssa petti, niin oli häneen aktiivisesti yhteydessä vuosia. Pilkkasi ja raivosi minulle vainoharhaisuudesta, kun avauduin epäilyksistäni.
Kerran epäilin miehen ylitöitä ja lähdin työpaikalle kyttäämään. Ehti tulla itku omasta tyhmyydestä, epätoivosta ja kumppanin kaltoinkohtelusta, mutta kyllä se exäkin lopulta talsi sinne miehen työpaikalle ja hyppäsi hänen autoonsa.
En ole muutamaan vuoteen edes harkinnut parisuhdetta, koska pelkään tuon käytöksen seuraavan minua uuteen suhteeseen. Sitä enemmän pelkään, että uusi kumppani olisi samanlainen. Tuntuu, että tuollaisesta on mahdotonta päästä yli.
Kaikella rajansa, mutta yrittäkää ymmärtää. Mustasukkainen kumppani voi hyvinkin olla sairas, mutta ei hän tahallaan ole ilkeä ja vaikea.
Mustasukkaisille haluaisin visioida sellaisen vaihtoehdon että se on se mustasukkaisuus joka saa toisen etsimään muuta seuraa. Mitä väliä on sillä petätkö vai et, jos toinen joka tapauksessa uskoo niin? Silloinhan se on aivan sama tehdä ne kaikki asiat mistä syytetään. Ja loppujen lopuksi kun tuollainen käytös ei mitenkään ihmisiä lähennä, niin loppujen lopuksi sitä rakastuu helposti johonkin vähän helpompaan ihmiseen jonka kanssa ei ole jatkuva stressi siitä mistä nyt taas syytetään.
Jos tietää käyttäytyvänsä suhteessa sairaaloisesti kannattaa ihan vaan hakea mielenterveydellistä ammattiapua. Oman elämänhän tuossa vain pilaa kun loppujen lopuksi mikään rakkaus ei tuollaista kestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti noissa tilanteissa olisi kiva vetää vastakkainen vaihde päälle shokkihoitona, eli vakuutella puolisolle joka sekuntti että pettää.
”Missä oot ollu?” ”No Karilla ratsastamassa, niinhän mä sanoin ennenku lähdin.”
”Hei kulta mun rakastaja kävi syömässä kaikki myslit sillä aikaa ku olit koiran kanssa lenkillä, viitiitkö käydä ostaa lisää?"
”Hei nyt on kuule liukkaat ladut ku toi työpaikan ovimies jätti mällit sisään, haluutko tunnustella jälkilämpöjä?”
”Mä meen harrastamaan kiihkeää seksiä mun monilukuisten rakastajien kanssa, oho eiku sori aamuvuoroon oon siis lähössä, olipa nolo lipsahdus hehhe.”
”Aloin tossa hampaita harjatessa vähän miettimään ja tajusin hei et mullahan ei oikeestaan oo ketään miespuolisii tuttuja joiden kanssa en ole pannut. Siis eks ookki hassua?”
Tällaisia kun heittäisi niin varmaan saisi puukon rintaansa.
Mies on yrittänyt jäähdyttää mun kaikki ystävyys- ja perhesuhteet draamalla ja kiukuttelulla. Kukaan ystäväni ei tule meillä käymään, minä en saisi mennä minnekkään. Viimeksi mieheni kaverin uusi vaimo ja minä aloimme ystävystyä, niin mieheni päätti sitten käydä käsiksi tähän vaimoon, koska hän oli meillä kylässä (asiaan liittyi toki hieman viiniä ja olutta) ja miehet oli muualla. Mustasukkaisuutta on montaa laatua.
On kyllä aivan sairasta, että miten mustasukkainen ihminen ei tajua sitä omaa käytöstänsä. Ja miten helvetissä monet heistä ei ymmärrä hakea apua!? Siinä imetään se kumppani aivan kuiviin ja yleensä se mustasukkainen osapuoli ei osaa kuunnella, ei vastaa toisen tarpeisiin, rikkoo vain sitä toista...Sairasta!!