Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset? Kertokaa!
Itse voisin kirjoittaa näistä kirjan, jo kahden edellisen suhteen perusteella, mutta arkipäivää oli:
- Kaupasta kuitti miehelle, että näki kellonajan ja pääsi laskemaan paljonko aikaa kului matkaan ja jos edellisenä päivänä olin suoriutunut kaupasta 10 minuuttia nopeammin, niin olin käynyt toisen miehen luona.
- Tekstiviestinä piti lähettää sijainti tai valokuva paikasta missä olin, jos mies joutui lähtemään töiden takia toiseen kaupunkiin.
Kestin tätä kaikkea, koska olin hölmö ja luulin, että todistelemalla mies muuttuu ja alkaa luottamaan. Nyt tiedän, että mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane.
Kertokaa mihin olette nöyrtyneet?
Kommentit (4019)
Mulla entinen poikaystävä teki sitä että keksi pilkaten ja nauraen keneen jätkään olisin milloinkin lovena ja kuumana, osoitteli myös telkkarista näkyviä eri miehiä keihin minä käyn kuumana ja räkätti samalla. Kaikki tuo vaan hänen omista tärähtäneistä ajatuksista johtuen,hiton lapsellinen "poika" oli muutenkin.
Huutelut, haistattelut parvekkeeltaan ohikulkeville random miehille oli säännöllistä, epäili niitä minun rakastajiksi.
Kehuskeli kuinka oli iltakävelyillään monet kerrat rähissyt ykskaks useammalle miehelle, että sinä et saa minun naistani.
Syytti minua pettämisestä, luonani käy kuulemma viikottain eri mies kanssani kiksuttamassa.
Etsi netistä sattumanvaraisesti eri miesten puh. numeroita ja soitteli niihin solvauksiaan huvin vuoksi (yritti säikyttää kilpakosijat noin pois).
Selvinpäin teki noita asioita, epäilen kyllä, että oli/on jotenkin henkisesti sairas. Nopeasti tuli ero.
Sairaus se on. Siitä vain ikävä, että itse eivät sitä sairaudeksi tunnista.
On valtavan raskasta elää sellaisen ihmisen kanssa. Koskaan ei voinut tietää, mistä hän sai päähänsä mitäkin omituista. Pahinta oli, jos joku laski leikkiä jostain sellaisesta, hän otti sen tosissaan eikä koskaan suostunut tajuamaan, että sehän oli huumoria.
Täytyi hänelläkin olla tuskallista, kun piti koko ajan painia sellaisten asioiden kanssa. Kaikki miehet oli uhkia, iästä ja ulkomuodosta huolimatta, yhtä lailla uhkia oli 12-vuotias poika kuin satavuotias vaarikin.
Alkoholiongelma pahensi tätä vielä tietenkin.
Kun otin eron, hän tajusi menettäneensä otteensa minuun ja vuoden päästä teki itsemurhan. Olisin vielä jollain lailla tuntenut myötätuntoa, mutta se kirje, jonka hän jätti jälkeensä, karisti minusta sen vähänkin pois.
Ei taivaan vallat, mistä epävarmuudesta tai koetusta hylkäämisestä tällainen voi kummuta? Jotenkin se kietoutuu kyllä sen seksuaalisuuden ympärille, siitähän siinä koko ajan on kyse.
Exä yritti kieltää aurinkolasieni käytön, epäili että yritän peittää niillä himokkaat katseeni muita miehiä kohtaan. Hän itse käytti kyllä aurinkolaseja, ja kun ihmettelin millä logiikalla hän voi niitä pitää, niin vastaus oli: se ei koske mua, mä en petä toisinkuin eräät..?🤔🤣
Vierailija kirjoitti:
Exä yritti kieltää aurinkolasieni käytön, epäili että yritän peittää niillä himokkaat katseeni muita miehiä kohtaan. Hän itse käytti kyllä aurinkolaseja, ja kun ihmettelin millä logiikalla hän voi niitä pitää, niin vastaus oli: se ei koske mua, mä en petä toisinkuin eräät..?🤔🤣
Ei jumalauta
Vierailija kirjoitti:
Surulliseksi vetää kun kohta on kirjoitettu yli 200 sivua todella sairaasta, elämästä vieraantuneesta käytöksestä. Pari keissiä olisi ymmärtänyt, mutta näitä juttuja lukiessa tulee mieleen että viiraako vähintään joka toisella miehellä? Mitä suomalaisissa parisuhteisa oikeasti tapahtuu?
Ja Suomessa ei edes ole sellaista yhteiskunnan puolelta tulevaa naisen alistamiseen pakottavaa kulttuuria, joten mistä sellainen näiden miesten päähän on tullut?
Pistää kyllä pohtimaan että mikä yhteiskunnassamme on vikana.
Voisipa asettaa kysymyksen toisin eli että mitä vikaa miehissä on? Mites niissä muissa kulttuureissa, jotka alistavat naisia? Naisten pitää miesten yhteisellä päätöksellä pukeutua kaapuun, peittää hiukset, peittää muodot, joillakin saa näkyä jopa vain silmät. Ihan vain miesten mustasukkaisuuden takia naiset alistetaan tähän, pukeutumaan kaapuun. Eivät saa ajaa autoa tai tehdä töitä. Tämä ajatusmaailma kumpuaa siis jostain miesten syvällisistä sairaista ajatuksista yleismaailmallisesti. Ei koske todellakaan vain Suomea.
Täällä moni muukin on kertonut, että kumppani ei tykännyt kun käy töissä ja siellä on miehiä, itsellä oli sama juttu. Entisen mielestä minun olisi pitänyt irtisanoutua töistäni hänen ns pelkonsa takia, että miehet himoavat minua ja rakastelen mielelläni niiden kanssa jossain siivouskomerossa. Sama juttu oli myös kun kävin kaupassa ja ystävien luona, saatoinhan poiketa samalla pettämään jonkun miehen luokse, yritti estellä sanallisesti etten menisi yksin kauppaan ja ystäville kylään.
Vierailija kirjoitti:
No minä en ainakaan enää eron jälkeen olisi halunnut mitään pakollisia terapia jaksoja, ne olisi vaan kuormittaneet minua ihan turhaan.
Parasta terapiaa oli normaali elämä, jota sain alkaa elää, kun hullu mustasukkainen kontrolloija oli pois elämästäni.
Ja häntä itseään ei takuuvarmasti olisi saatu mihinkään terapiaan käsittelemään ajatuksiaan, täysin kuolleena syntynyt idea. Pakollinen terapia, hei haloo??? Siis eikö eroa olisi saanut ilman sitä? Häntä se ei olisi haitannut. Ikimaailmassa häntä ei kuitenkaan olisi mihinkään sellaiseen saatu. Ja minä en sitten olisi saanut hänestä eroa, kun hän ei suostuisi terapiaan?
Älytön ajatus.
Terapiaan mennään silloin, kun itse sitä tuntee tarvitsevansa. Pakollisuus siihen ei kuulu, se on aina oltava vapaaehtoista. Ainakin siviilioloissa, vankiloista en tiedä, onko siellä pakko johonkin sellaiseen osallistua. Sen kuitenkin ymmärtää erkkikin, että mitään hyötyä mistään pakollisesta terapiasta ei ole. Ja senkin tiedän, että jotkut käyttää sitä yhtenä keinona päästä toisen niskan päälle.
Ainakin läheinen sukulaismies lähti oikein voitonriemuisena ehdotettuun terapiaan koska ajatteli siellä sitten saavansa ja voivansa haukkua vaimoaan oikein perusteellisesti ja osittain onnistuikin. Voi miten päähän potkittu hän olikaan ja viimeinkin ihminen, joka kuunteli häntä! Täyttä sontaa jauhoi että saisi itsensä putipuhtaaksi kaikesta pahasta ja tuskasta, mitä oli perheelleen aiheuttanut. Minunkin piti lähiomaisena osallistua yhteen istuntoon ja sain vain todeta, että tuo mies on vielä hullumpi kuin mitä olin luullut.
Ja mitään hyötyähän siitä ei ollut, turhaa jauhantaa.
Kirjoittajahan tarkoitti, että ne miehet pitäis pistää sinne terapiaan!!!
Kuka vttu vastailee pitkän kaavan mukaan ja varmasti vielä omiin kirjoituksiinsa??lopeta jo.
Oma äitini oli alistettu ja isä vahti koko ajan. Kaikki menot kellotettu. Viimeinen niitti äidille oli, kun sairastu syöpään, niin isän mielestä äiti keksi sairauden, että pääsee mieslääkäreiden kopeloitavaksi. Yritti prkl vielä estää hoidot. Siinä vaiheessa äidin silmät aukesi ja sai rohkeutta jättää isän. Veljeni otti äidin luokseen asumaan. Äiti selvisi (sekä syövästä että isästä), mutta isä lähti viimeselle matkalle oman käden kautta. Yritti sillä uhkailemalla kiristää äitiä takaisin, mutta menikin "pieleen", onnistu ja hyvä niin.
Entinen kundikaveri näki jokakulman takana vihollisia eli muita jätkiä jotka varmasti yrittää mua tai on mun jo rakkaita.
Saattoi alkaa kaupassa pälyilemään epäluuloisesti ympärilleen ja sormella osoittaa mulle, että toi mies sua katsoi silmät kiiluen! Vaikka olisi katsonut tuoteselosteita paketeista.
Epäili hänelle tulleita roskaposteja sähköpostiinsa mun ihastuksilta.
Koki huoltomiehet uhkana kerrostalossaan (jossa asui) jotka siellä kulki, nehän voivat olla mun rakkaita.
Meuhkasi, että ystävieni poikaystävät voivat katsoa minua sillä silmällä, ole siis varovainen!
Yritti kytätä tarkkaan, ketkä kommentoi ja likettää mua mun someprofiileissa, oli ärtynyt kuinka aikaanvievää ja hankalaa on seurata asiaa, ei hän tolkkua kuka voisi yrittää mua tai olla mun pano. Nämä oli pahimmat luulonsa.
Vierailija kirjoitti:
Huutelut, haistattelut parvekkeeltaan ohikulkeville random miehille oli säännöllistä, epäili niitä minun rakastajiksi.
Kehuskeli kuinka oli iltakävelyillään monet kerrat rähissyt ykskaks useammalle miehelle, että sinä et saa minun naistani.
Syytti minua pettämisestä, luonani käy kuulemma viikottain eri mies kanssani kiksuttamassa.
Etsi netistä sattumanvaraisesti eri miesten puh. numeroita ja soitteli niihin solvauksiaan huvin vuoksi (yritti säikyttää kilpakosijat noin pois).
Selvinpäin teki noita asioita, epäilen kyllä, että oli/on jotenkin henkisesti sairas. Nopeasti tuli ero.
Välillä sitä ihmetteleekin, että mitenkä jaksatte noin lapsellisia miehiä?
Keksitään kaikenlaisia kotileikkisääntöjä, estetään muita kontakeja, huudellaan ja herjataan, eikä koskaan tiedä että mitä seuraavan mutkan takana tapahtuu, tuleeko täys pimahdus vai lapsellista kiukuttelua?
Täällä joku zairas eksä vastailee omiin pitkiin monologeihinsa.
.