Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset? Kertokaa!

Vierailija
15.05.2016 |

Itse voisin kirjoittaa näistä kirjan, jo kahden edellisen suhteen perusteella, mutta arkipäivää oli:

- Kaupasta kuitti miehelle, että näki kellonajan ja pääsi laskemaan paljonko aikaa kului matkaan ja jos edellisenä päivänä olin suoriutunut kaupasta 10 minuuttia nopeammin, niin olin käynyt toisen miehen luona.

- Tekstiviestinä piti lähettää sijainti tai valokuva paikasta missä olin, jos mies joutui lähtemään töiden takia toiseen kaupunkiin.

Kestin tätä kaikkea, koska olin hölmö ja luulin, että todistelemalla mies muuttuu ja alkaa luottamaan. Nyt tiedän, että mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane.

Kertokaa mihin olette nöyrtyneet?

Kommentit (3465)

Vierailija
2281/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija suuttu kun sanoin että halusin nussia sen pikkusiskoa? ihme ämmä, jätin

Vierailija
2282/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta sai loistavia vinkkejä kiusaamiseen. Kiitos!

kyllä, itse kusin exän kasvovoiteisiin, oi sitä naurua kun hiero niitä lärviinsä viikko tolkulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JennaMicaela kirjoitti:

Nykyinen avopuolisoni oli suhteen alussa ihana; kehui, kuunteli, tuki ja ymmärsi.

Pikkuhiljaa kaikki kuitenkin muuttui. Ryhdyttiinkin elämään hänen säännöillään: nukkumaan mentiin tasan silloin, kun häntä huvitti. Ja jos suunnittelinkin herääväni itse vaikkapa lauantaiaamuna kahdeksalta opiskellakseni, tuli siihen aina tiukka EI ja käsky olla laittamatta herätystä ollenkaan.

Ruokakauppaan piti mennä aina yhdessä, ja vain keskiviikkoisin ja sunnuntaisin. Varsinkin sunnuntaisin meillä oli minuuttiaikataulu, jota piti noudattaa, tai koko päivä olisi pilalla. Bussiin nro se piti ehtiä klo xx:xx, tai muuten koko aikataulu menee pilalle eikä hän edes ehdi syödä tasan klo yy:yy, niin kuin oli etukäteen suunnitellut! Ja johan siihen mennessä ehtisi nälkäkiukkukin iskeä!

Ne nälkäkiukkukohtaukset muuten ovat saatanasta: ihan kaikki ihmiset ovat "v***n k*päälu**kah***ria", ihan pienetkin asiat ärsyttävät vimmatusti ja tavarat ja huonekalut saavat nyrkistä. Itse vetäydyn nykyään näiden kohtauksien ajaksi joko vessaan, roskienvientireissulle tai makkariin "vaatteita viikkaamaan". Jos olen hänen lähellään, alan pinnistelystäni huolimatta vain itkeä ja täristä.

Hänellä on muutenkin lyhyt pinna. Huonekalujen potkiminen ja hakkaaminen riidellessä on tavallista. Yleensä riidat loppuvat joko minun itkuuni tai jännittyneen hiljaisen hetken jälkeiseen anteeksipyyntöön.

Pari vuotta sitten erään suht mitättömän riidan päätteeksi hän ärähti "V****u mä tapan sut!". Lukittauduin vessaan epäuskoisena; miten ihminen, jonka luulin rakastavan minua, voi sanoa noin? Varsinkin kun hän tietää väkivaltaisesta lapsuudestani ja mielipiteistäni kaikenlaiseen parisuhdeväkivaltaan liittyen!

Lopulta tulin pois vessasta ja nyyhkytin sohvalla. Sain soperrettua vain, että haluan miettiä suhteen jatkoa.

No enpä lopulta laittanut suhdetta poikki, vaan yhdessä asutaan edelleen.

Nyt kyllä mietin koko ajan, koska suhteeseen tulee se viimeinen niitti. Mikä on "tarpeeksi paha" teko, joka riittäisi lähtemiseeni?

Tää jätkä on mun idoli!! jos olisin homo tälläsen äijjän kyl ottasin ei mitään vässykkää reppanaa

Vierailija
2284/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä teki säännöllisesti yllättäviä tupatarkastuksia. Tuli yllättäen kylään ja tarkasti kaapit, saunan ja parvekkeen, ettei vaan olisi salarakas piilossa. Sanoin vitsillä, että ei se mun salarakas sinne siivouskomeroon mahtuisi. Olin aiemmin pettänyt häntä ja jäin kiinni, joten ymmärsin tuon överin mustasukkaisen käytöksen.

sitä saa mitä tilaa, pettäjään ei kannata koskaan luottaa

Vierailija
2285/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä nyt sairainta ole, mutta hyvin epäreilua. Ex-avomiehelläni oli vanha lukioystävä, joka asui kimppakämpässä ja liikkui kotona yleensä vain alasti. Exäni vietti hänen luonaan viikonlopun ja kotiin tultuaan sanoi, että olipa panettanut koko viikonlopun, kun joutui katsomaan alastonta naisen kroppaa. No, mitäs tuosta. Mutta kun minun lapsuuden naapurini, joka oli myös paras kaveri ikävuodet 2-10 v., tuli kylään meille, kävi saunassa ja oli hetken ilman paitaa saunan jälkeen sohvalla, ex-mieheni raivostui minulle. Minä kuulemma oikein kuolasin perään. Siis kun näin muutaman minuutin ajan jonkun yläkropan, ihmisen, jonka olin tuntenut suunnilleen aina.

Vierailija
2286/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nyt sairainta ole, mutta hyvin epäreilua. Ex-avomiehelläni oli vanha lukioystävä, joka asui kimppakämpässä ja liikkui kotona yleensä vain alasti. Exäni vietti hänen luonaan viikonlopun ja kotiin tultuaan sanoi, että olipa panettanut koko viikonlopun, kun joutui katsomaan alastonta naisen kroppaa. No, mitäs tuosta. Mutta kun minun lapsuuden naapurini, joka oli myös paras kaveri ikävuodet 2-10 v., tuli kylään meille, kävi saunassa ja oli hetken ilman paitaa saunan jälkeen sohvalla, ex-mieheni raivostui minulle. Minä kuulemma oikein kuolasin perään. Siis kun näin muutaman minuutin ajan jonkun yläkropan, ihmisen, jonka olin tuntenut suunnilleen aina.

Käsi sydämellä, kostuko?

Vierailija
2287/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenystävän, edelleen läheisin ystäväni, parisuhdetta tuli seurattua joku vuosi... Puolison mielestä emme saaneet viettää aikaa kahdestaan, koska ystävä olisi muka pettänyt puolisoaan kanssani. Niin, meillähän ei ollut tilaisuuksia pariutua kuin about 20 vuotta ennen kuin he tapasivat. Puoliso halusi lukea kaikki lähettämäni viestit, ja ne viestit mitä ystävä minulle lähetti. Puhelimessa ei saanut puhua ilman kaiutinta. Tämä puoliso yritti myös saada mieheni mustasukkaiseksi ja vahtimaan tekemisiäni, mies vain naureskeli ja lakkasi lopulta vastaamasta naisen puheluihin ja lukemasta hänen viestejään. Ystäväni suhde loppui aikanaan, ihmettelen edelleen miksi hän jatkoi niin pitkään.

Ihmettele sinä keskenäs. Mustasukkaisuus voinllla sairasta, jos et sitä tähän päivään tiennyt.

Tollo.

Vierailija
2288/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen paikalla mesessä mutta en puhu miesystävän kanssa, minun täytyy varmastikin puhua jollekin toiselle miehelle. Eräänä perjantaina laitoin töihin piilolinssit silmälasien sijaan, meikkiäkin oli kuulemma liikaa joten miehen mielestä en ollut varmaankaan töissä vaan jossain muualla panemassa. Kun suhteemme oli katki puolisen vuotta, tapailin joitakin kertoja erästä miestä. Homma sitten kuitenkin kariutui ja jonkin ajan kuluttua ajauduimme taas tämän nykyisen kanssa takaisin yhteen. Nyt hän epäilee koko ajan että käyn panemassa tätä välissä deittailemaani tyyppiä. Voi Jeesus. Vaihtoon menee lopullisesti.

Vierailija
2289/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveitä juttuja! Mun exä oli varma, että mulla on suhde jokaisen kaverinsa kanssa. Revitteli asiaa myös näiden kavereidensa kuullen eikä uskonut vaikka hekin sanoivat ettei asia ole niin. Itse toki sääti ties mitä ja ties kenen kanssa. Tutki mun puhelimen aina kun nukuin ja kaikki aika piti viettää hänen valvontansa alla etten vain petä häntä. Siinä vaiheessa, kun mulla vihdoin tuli mitta täyteen ja jätin hänet paineli herra suoraan uuden naisen luo asumaan. Jälkeenpäin nauraen kertoi kuinka paljon on mua pettänyt ja mitä päästään keksimää puhunut musta.

Miten jotkut pystyvät käyttäytymään noin? Käyttämään toisia ihmisiä kuin tavaroita

Vierailija
2290/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus on aina oire vakavasta aivo sairaudesta. Jos tunnistaa mustasukkaisuuden, niin melkeinpä menisin kokovartalo tomografiaan. Tai muihin tutkimuksiin, joissa löydetään sairauden alkusyy.

Vierailija
2291/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan fyysisesti paha olla kun luki näitä kokemuksia. Pahaa tekee myös nuo kommentit, joissa kerrotaan kokemuksesta preesensissä. 

Älkää rakkaat ihmiset alistuko tai tottuko tuollaisiin temppuihin mitä sairaalloisesti, huom! sairaalloisesti mustasukkainen tekee. 

Tai ei se ole enää edes mustasukkaisuutta. Sairasta alistamista ja kontrollointia se on.

Vierailija
2292/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exä teki säännöllisesti yllättäviä tupatarkastuksia. Tuli yllättäen kylään ja tarkasti kaapit, saunan ja parvekkeen, ettei vaan olisi salarakas piilossa. Sanoin vitsillä, että ei se mun salarakas sinne siivouskomeroon mahtuisi. Olin aiemmin pettänyt häntä ja jäin kiinni, joten ymmärsin tuon överin mustasukkaisen käytöksen.

sitä saa mitä tilaa, pettäjään ei kannata koskaan luottaa

Noei sitä nyt perkele tungeta kenenkään kämppään tupatarkastuksia tekemään vaikka toinen olisi kuinka pettänyt.

Nolaahan tuossa (se tarkastaja) jo itsensäkin.

Vierailija
2293/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JennaMicaela kirjoitti:

Nyt kyllä mietin koko ajan, koska suhteeseen tulee se viimeinen niitti. Mikä on "tarpeeksi paha" teko, joka riittäisi lähtemiseeni?

Sitten kun se tappaa sut niin viimeinen ajatuksesi on että olisi pitänyt lähteä aikaisemmin.

Tämä! Tätä ketjua voi lukea jonkinlaisena perverssinä ajankuluna tai horror-viihteenä. Mutta vakavasta asiasta on kyse.  Ainoa tapa selviytyä sairaalloisen mustasukkaisesta suhteesta on lähteä, piste. Miten sen kukin tekee, pitää miettiä itse - pitää ottaa huomioon, miten väkivaltainen mies on.

Toivon hartaasti, että jokainen joka tunnistaa oman elämäntilanteensa näistä jutuista, lähtee. Muuten saadaan taas lukea miten mies ampui / kuristi vaimonsa ja lapsensa / poltti talon, ja löytyi lähimaastosta itsensä ampuneena / tieltä ylinopeudella rekan kanssa nokkakolarin ajaneena.

Mitään nauramista näissä jutuissa ei ole, eikä yhdenkään kirjoittajaa pidä syyllistää, sen verran vakavasta asiasta on kyse.

Vierailija
2294/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai käskyn kertausharjoituksiin ja sairasti sitä viikkotolkulla, kun oli ihan pää hajalla siitä, että mitä minä sillä välin teen!  

No hän keksi sitten minulle kaikenlaisia tekemisiä, mitkä minun pitää tehdä sen viikon aikana.  Etten siis ehtisi ottamaan vastaan miesvieraita tai käymään missään tai mitä hän nyt ikinä päässään keksikin.  Oli jopa käynyt kotonaan kymmenen kilometrin päässä pyytämässä, että siellä olisi perunannostotalkoot sen viikon aikana kun hän on kertaamassa ja luvannut että minä tulen sinne talkoisiin (kun hän ei itse päässyt, hyvästä syystä!).  No ei siellä ollut, oli liian aikaista.  Joutui sitten itse menemään sinne potun nostoon, kun se aika koitti ja minä olin angiinassa.  

Kaiken huippu oli, että hänen piti omista pikkujouluistaan tulla välillä taksilla käymään kotona tarkastamassa, että olin siellä ja ihan yksin.  Taksi odotti pihassa, kun herra kävi tekemässä tilannekatsauksen.  Mitähän se kuskikin ajatteli.

Kuvioon kuului, että itse liehui kaikkien naisten helmoissa ja petti minkä ehti.  En edes jaksanut välittää enää, mikä oli sekin sitten hänestä merkki siitä, että minulla oli muita miehiä.

Ero oli kauhean vaikea.  Myöhemmin hän menehtyi oman käden kautta.  Luulen, että hän ei vain pystynyt elämään niitten omien mörköjensä kanssa.  En kaipaa häntä yhtään, mutta säälin kovasti.  

En pettänyt häntä kertaakaan niiden vuosien aikana ja eronkin jälkeen kesti vuoden niin, että en käynyt missään muualla kuin töissä enkä tutustunut keneenkään.  En vain henkisesti jaksanut, halusin olla yksin ja vapaa syytöksistä ja epäilyistä ja nauttia siitä, että kukaan ei vaatinut minua tilille mistään olemattomista.

Vierailija
2295/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä muuttui vihaiseksi kun katsottiin suomalaista elokuvaa jossa oli miehiä saunassa. Alkoi kysellä että onko kiva katella noita, haluaisitko olla noiden kanssa yms. Tässä vain yksi esimerkki siitä hulluudesta. Onneksi on exä.

Vierailija
2296/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JennaMicaela kirjoitti:

Sitten kun se tappaa sut niin viimeinen ajatuksesi on että olisi pitänyt lähteä aikaisemmin.

Tämä! Tätä ketjua voi lukea jonkinlaisena perverssinä ajankuluna tai horror-viihteenä. Mutta vakavasta asiasta on kyse.  Ainoa tapa selviytyä sairaalloisen mustasukkaisesta suhteesta on lähteä, piste. Miten sen kukin tekee, pitää miettiä itse - pitää ottaa huomioon, miten väkivaltainen mies on.

Toivon hartaasti, että jokainen joka tunnistaa oman elämäntilanteensa näistä jutuista, lähtee. Muuten saadaan taas lukea miten mies ampui / kuristi vaimonsa ja lapsensa / poltti talon, ja löytyi lähimaastosta itsensä ampuneena / tieltä ylinopeudella rekan kanssa nokkakolarin ajaneena.

Mitään nauramista näissä jutuissa ei ole, eikä yhdenkään kirjoittajaa pidä syyllistää, sen verran vakavasta asiasta on kyse.

Tämä on niin totta ja siitä sairaasta suhteesta pitäisi ymmärtää lähteä mahdollisimman aikaisin.  Siis heti, kun kumppanisi alkaa esittää jotain ihan mahdotonta ja huomaat joutuvasi puolustautumaan asiasta, jota et ole tehnyt ja joka ei olisi edes mahdollista.  

Kun toinen tosissaan esittää jotain ihan päätöntä, sille ei pidä vain nauraa ja ottaa huumorina.  Se ei ole sitä.  Se on merkki vakavasta itsetunnon puutteesta ja sairaasta mustasukkaisuudesta, joka vain kasvaa sitä mukaa kun seurustelu etenee.  

Heti pitää lähteä.  

En tiedä pystyykö tuollaisesta sairaudesta paranemaan koskaan, ehkä ikä tuo jonkinlaista käsityskykyä omasta tilastaan, en tiedä.  Parempi olisi vain, ettei siihen kukaan jäisi niitä hulluuksia kuuntelemaan ja alistumaan.  Siskollani oli työkaveri, joka lähti aina töistä muutamaa minuuttia aikaisemmin, että varmasti ehti kotiin ajoissa, koska mies odotti siellä kellon kanssa.  Toisinaan mies oli ulko-oven edessä odottamassa ja vahtimassa, naisen piti tarkasti huolehtia siitä, ettei vaan tule kukaan miespuolinen työkaveri ulos samoihin aikoihin, ettei synny mitään noloja näytelmiä.  Eikä koskaan osallistunut mihinkään työpaikan ulkopuolisiin menoihin.  Surullista ja kamalaa.

Sovittaisiko naiset, että ei ikinä alistuta mihinkään tällaiseen ja jos joku pyytää apua tilanteeseensa, niin autetaan toisiamme.

Ja miesten kohdalla sama asia, koska eihän tämä ole sukupuoleen sidottu juttu.  Jostain syystä vain näitä asioita kuulee enemmän naisilta, eikö miehet kehtaa tai osaa sitten tuoda asemaansa esille vai mistä on kyse.

Vierailija
2297/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee hieman aiheen ohi, koska kyseessä on toinen pariskunta, en minä.

Eksäni uusi kumppani oli todella mustasukkainen, kun jouduimme olemaan yhteydessä lapsen asioista. Hän laittoi miehen hankkimaan kapulamallin puhelimen, jolla sai olla yhteydessä minuun. Älypuhelimella ei siis minulle saanut viestittää. Ilmeisesti pelkäsi, että mies näkee profiilikuvani, tai lähetän vaikka kuvan tai ääniviestin whatsappiin.

Myös viestien luonteen piti olla juuri uuden kumppanin mielen mukainen. Esimerkiksi kerran mainitsin hakevani lapsen hieman normaalia aiemmin, koska olimme menossa katsomaan sukulaisvauvaa. Sain uudelta naiselta viestin, jossa hän raivosi syyn kertomisen olevan täysin turhaa ja kirjoitti esimerkin siitä, miten asia olisi pitänyt ilmoittaa.

Suhteen lopussa hänen mustistelunsa meni niin pahaksi, että eksäni joutui aina joka toinen viikonloppu lastamme tavatessaan ajamaan lapsi mukanaan omaan lapsuudenkotiinsa kolmen tunnin päähän, koska uusi nainen ei voinut enää ottaa lastamme heidän yhteiseen kotiinsa.

Onneksi lapseni isä tuli järkiinsä, ja lopetti mustasukkaisen naikkosen pillin mukaan hyppimisen.

Vierailija
2298/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks exä oli sitä mieltä, että jos mulla ei ole mitään salattavaa, niin se voi ihan hyvin selata mun kännykän. Just sitä aiemmin se oli sanonut, että sun puhelin on kuin sun päiväkirja - yksityinen. Sit se tarjoa omaa puhelintaan mulle selattavaksi. Se ilme sen naamalla, kun kieltäydyin kunniasta. 😂 vittü mua ei voinu vähempää kiinnostaa, mitä sen puhelimessa oli tai ei ollu. Enemmänkin mua huoletti se, että sille ei oikein menny jakeluun, et mä en enää halunnu mitään suhdetta sen kaa.

Voishan siitä pallinaamasta kertoa vaikka mitä, mut olkoon nyt.

Vierailija
2299/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin veljeni kanssa puhelimessa ja sovittiin, että haen hänen lapset hoitoon seuraavana päivänä. Exä suuttui tuosta puhelusta ja hakkasi puhelimeni vasaralla p@sk@ksi ja nyrkein minut.

Nauroi tekonsa jälkeen, että enpä kehtaa naama tohjona lähteä huor@@m@@n. Lähdin heti samana iltana vanhempieni luokse ja ukosta tein rikosilmoituksen. Jouduin vaihtamaan numeroni, ja se sekä osoite on ollut salainen siitä saakka. Edelleen kyseinen ukko kyselee yhteisiltä tutuilta minusta, ja uhkailee tappavansa, jos minut tavoittaa.

Vierailija
2300/3465 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perheen lapsi tulee kesken kauniin iltapäivän kertomaan vieraille, että isi yrittää just hukuttaa äitiä vessanpönttöön. 

Ja taas hetken päästä tuli sinivilkkuinen piipaa hakemaan isiä.