Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset? Kertokaa!
Itse voisin kirjoittaa näistä kirjan, jo kahden edellisen suhteen perusteella, mutta arkipäivää oli:
- Kaupasta kuitti miehelle, että näki kellonajan ja pääsi laskemaan paljonko aikaa kului matkaan ja jos edellisenä päivänä olin suoriutunut kaupasta 10 minuuttia nopeammin, niin olin käynyt toisen miehen luona.
- Tekstiviestinä piti lähettää sijainti tai valokuva paikasta missä olin, jos mies joutui lähtemään töiden takia toiseen kaupunkiin.
Kestin tätä kaikkea, koska olin hölmö ja luulin, että todistelemalla mies muuttuu ja alkaa luottamaan. Nyt tiedän, että mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane.
Kertokaa mihin olette nöyrtyneet?
Kommentit (3465)
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä vielä, vaikka uhannut tappaa sinut...lopussa "mikähän vielä tarpeeksi paha teko".
Ala jo pakata ja lähde, vielä kun voit. En jäisi hullun aivoituksia odottamaan, mitä tekee.
Kiität lopulta itseäsi, kun lähdit.
Monet valitettavasti ajattelee niin sinisilmäisesti, että eihän se sitä uhkaustaan toteuta. Mun ex uhkasi tappaa mut ja lähdin sillä samalla sekunnilla. Monet ihmetteli miksi tein noin yhden uhkauksen tähden ja sanoin etten aio odottaa sitä hetkeä, kun toinen meistä viedään laudoissa ja toinen raudoissa.
Lapsena kärsin paljon isäni narsismista ja psykopatiasta, oli/on sairaalloisen mustasukkainen äidistä äidillä ei saanut olla miespuolisia kavereita,haukkui sätti ja solvasi ihan meitä kaikkiakin, oli väkivaltainen, itse kuitenkin petti äitiä,ovat olleet yli 30 vuotta naimisissa eikä meno ole vuosien saatossa muuttunut pahentunut vaan, itse pistin välit poikki psykoon, äidillä tällä hetkellä jonkintyyppinen stressihäiriö, isäni kontrolloi edelleen kaikkea ollaan sisarukset yritetty useita vuosia puuttua mutta tilanne ei ole parantunut ja äiti vähättelee asioita. Emme voi tehdä mitään ja se tuntuu pahalta:( mutta en voi olla äitiinkään yhteydessä kun toinen kontrolloi ja kyttää puhelinta,lukee viestit ja laittaa äitin puhelimesta solvausta ja haukkumisviestejä. Kaikki täällä kertovat asiat kuvastaa hyvin isäni luonnetta ja käyttäytymistä,on vaikuttanut niin että pelkään tietyntyyppisiä miehiä ja kartan isoja mies/poikalaumoja ja jos niitä tulee vastaan saan paniikki/ahdistuskohtauksen,yhden kerran seurustellut elämäni aikana miehen kanssa ei ollut yhtä paha kuin isäni tai täällä kertomat asiat mutta pyrki kyllä joskus kontrolloimaan arkipäivän asioita.
Mies pokasi "parhaan" entisen kaverini kostoksi bileissä ja olin kotona, no halusi erottaa meidät. Mutta en olisi uskonut kaverini lähtevän mukaan leikkiin. No kostoksi estin molemmat instassa siinäpäs ihmettelee miksi mua ei näy. Eikä edes pahoitellut!
Vierailija kirjoitti:
Mun yks exä oli sitä mieltä, että jos mulla ei ole mitään salattavaa, niin se voi ihan hyvin selata mun kännykän. Just sitä aiemmin se oli sanonut, että sun puhelin on kuin sun päiväkirja - yksityinen. Sit se tarjoa omaa puhelintaan mulle selattavaksi. Se ilme sen naamalla, kun kieltäydyin kunniasta. 😂 vittü mua ei voinu vähempää kiinnostaa, mitä sen puhelimessa oli tai ei ollu. Enemmänkin mua huoletti se, että sille ei oikein menny jakeluun, et mä en enää halunnu mitään suhdetta sen kaa.
Voishan siitä pallinaamasta kertoa vaikka mitä, mut olkoon nyt.
Hei tää voisi olla minun kirjoittama! :D Oltiin erottu ja exä yritti saada minua takaisin. Olin jo lähtenyt porukoiden luokse asumaan, mutta jouduin käymään siellä kun kaikki minun tavarat oli vielä siellä. Exä oli valmistanut illallisen ja sitten halusi tutkia minun instagrammin :D Minun instagrammissa ei edes ollut mitään näkemisen arvoista, mutta en tietenkään antanut katsoa jo ihan periaatteesta. Lähin menemään sieltä ja exä uhkasi, että ampuu itsensä siihen paikkaan. Silloin pelkäsin enemmän kuin ikinä.
Mä niin toivon välillä, että exän nykyinen lukisi näitä. Mutta eiköhän se saa ennemmin tai myöhemmin tietää millainen helmi herra on :)
Vierailija kirjoitti:
Mies pokasi "parhaan" entisen kaverini kostoksi bileissä ja olin kotona, no halusi erottaa meidät. Mutta en olisi uskonut kaverini lähtevän mukaan leikkiin. No kostoksi estin molemmat instassa siinäpäs ihmettelee miksi mua ei näy. Eikä edes pahoitellut!
Mitä se mies kosti? Eli mitä olit tehnyt ennen hänen kostoaan? Lapsellista käytöstä teiltä kaikilta. Eikä niitä kiinnosta sun instaestot, ovat toisensa löytäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä nyt sairainta ole, mutta hyvin epäreilua. Ex-avomiehelläni oli vanha lukioystävä, joka asui kimppakämpässä ja liikkui kotona yleensä vain alasti. Exäni vietti hänen luonaan viikonlopun ja kotiin tultuaan sanoi, että olipa panettanut koko viikonlopun, kun joutui katsomaan alastonta naisen kroppaa. No, mitäs tuosta. Mutta kun minun lapsuuden naapurini, joka oli myös paras kaveri ikävuodet 2-10 v., tuli kylään meille, kävi saunassa ja oli hetken ilman paitaa saunan jälkeen sohvalla, ex-mieheni raivostui minulle. Minä kuulemma oikein kuolasin perään. Siis kun näin muutaman minuutin ajan jonkun yläkropan, ihmisen, jonka olin tuntenut suunnilleen aina.
Käsi sydämellä, kostuko?
Tämä viesti kuvastaa täydellisesti tässä ketjussa esiintyvän miestyypin sekopäistä ajatusmaailmaa.
Mulla oli näärännäppy silmässä niin se kuulemma oli tullut kun joku oli roiskinut siihen spermaa!
Tuhos mun exän polttamat cd-levyt ja leikkas saksilla villatakin jonka olin ostanut ostanut ollessani exän kanssa Tallinnassa.
Huusi niin että kortteli kaikui miten esittelen itseäni kun pesin ikkunaa hihaton toppi ja farkkuhame päällä.
Väitti mun morsettavan jollekin kun olin tupakalla puukengät jalassa ja naputtelin jalalla parvekkeen betonilattiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se mies kosti? Eli mitä olit tehnyt ennen hänen kostoaan? Lapsellista käytöstä teiltä kaikilta. Eikä niitä kiinnosta sun instaestot, ovat toisensa löytäneet.
Siinäpä se, en tehnyt mitään. Olin vaan kotona.
- Kirjoittaja
Minä en kuulemma pettänyt ainoastaan kaikkien miesten, vaan myös naisten kanssa. Erehdyin laittamaan kerran hiuslisäkkeen, äijä poltti sen grillissä etten vaan pääse hiuksillani vokottelemaan miehiä (ja naisia)
Exä luuli että minulla on juttua miehen kanssa joka tykkäili minun kuvista facebookissa. Todellisuudessa en ollut ikinä edes jutellut tämän tyypin kanssa. Aikoinaan tuli minun kaveriksi facebookissa kun siihen aikoihin hyväksyin kaveriksi kaikki tutut/puolitutut ketkä oli samalta kylältä kotoisin.
Sitten tämä exä väitti, että joku olisi varoittanut häntä että meillä olisi jotain juttua :D Ihan varmasti...
Plus kaikki muut mustasukkaiset sekoilut päälle. Seurasi minua whatsappissa ja keksi aina uuden miehen kenen kanssa minulla oli juttua.
Ja se oli tämä se mies joka kirjoitteli toisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä vielä, vaikka uhannut tappaa sinut...lopussa "mikähän vielä tarpeeksi paha teko".
Ala jo pakata ja lähde, vielä kun voit. En jäisi hullun aivoituksia odottamaan, mitä tekee.
Kiität lopulta itseäsi, kun lähdit.Monet valitettavasti ajattelee niin sinisilmäisesti, että eihän se sitä uhkaustaan toteuta. Mun ex uhkasi tappaa mut ja lähdin sillä samalla sekunnilla. Monet ihmetteli miksi tein noin yhden uhkauksen tähden ja sanoin etten aio odottaa sitä hetkeä, kun toinen meistä viedään laudoissa ja toinen raudoissa.
Niin, se on vähän myöhäistä lähteä sitten kun tappouhkaus on toteutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiität lopulta itseäsi, kun lähdit.Monet valitettavasti ajattelee niin sinisilmäisesti, että eihän se sitä uhkaustaan toteuta. Mun ex uhkasi tappaa mut ja lähdin sillä samalla sekunnilla. Monet ihmetteli miksi tein noin yhden uhkauksen tähden ja sanoin etten aio odottaa sitä hetkeä, kun toinen meistä viedään laudoissa ja toinen raudoissa.
Jos joku esittää tuollaisen uhkauksen henkilölle, jonka pitäisi olla se kaikkein rakkain, elämänkumppani, sen jälkeen kaikki parisuhteen edellytykset ovat menneet ja kumppanin todellakin pitää lähteä heti vaikkei uskoisi toisen toteuttavan uhkausta.
Normaaleissa suhteissa ei koskaan ole tällaista! Edes leikillään. Ikinä!
Olin odottamassa kummityttöä ja vaimoa ostoskeskuksen parkkipaikalla kun ovesta tulee joku riitelevä pariskunta. Nainen lähtee itkien karkuun. Sitten se mies bongaa mut ja tulee räyhään mulle. Heppasin vartijat paikalle siinä vaiheessa kun tää tyyppi potkas etuvalon sököksi. Varmaan kuvittelee vieläkin (myöhemmistä yhteydenotoista päätellen) että mulla oli jotain tekemistä sen eukon kanssa. Kaikki vaan siksi että satuin oleen parkkiksella oikeaan aikaan.
Oli mustasukkainen kertausharjoituksessa olleista naisista. Ihan kuin reserviläinen pääsisi valitsemaan kenen seurassa kertausharjoituksensa viettää.
Olen varmaan joskus kirjoittanut tähän ketjuun, mutta...
Ex halusi aina tavata kasvokkain kaikki kaverit kenen kanssa vietän aikaa, ei sen takia että haluaisi tutustua vaan sen takia että nämä kaverit ovat oikeasti olemassa enkä vaan ole pettämässä jonkun toisen miehen kanssa
Jos en ollut ilmoittanut meneväni mihinkään töiden jälkeen(esim.ruokakauppaan), 5 minuuttia sen jälkeen kun minun "olisi pitänyt olla jo kotona" ex laittoi viestiä ja kyseli missä viivyn
Heitin siivotessani vanhentuneet kortsut pois kaapista, ex huomasi sen ja alkoi hirveä huuto että kenen kanssa olen ne käyttänyt
Lähdin aamulla töihin, ex laittaa vihaisena viestiä että missä olen "et ainakaan töissä, kun työpaitasi roikkuu henkarissa" eikä hänellä käynyt mielessäkään että minulla oli useampi kuin 1 työpaita
Kun lopulta sanoin että haluan erota, hän ensin esitti ymmärtäväistä ja katuvaa (varmaan saadakseen taas uuden mahdollisuuden) mutta sitten kelkka kääntyi ja hän oli täysin vakuuttunut että jätin hänet toisen miehen takia. Hän ei varmaan tänä päivänäkään näe omassa toiminnassaan mitään väärää.
6 vuotta sitä kesti ja vaikutti itsetuntooni ja kaverisuhteisiini. Olen kiitollinen jokaisesta ystävästä joka pysyi silti rinnallani. Nykyään elän terveessä parisuhteessa jossa molemmilla on omia kavereita ja omaa tilaa eikä kaikesta tarvitse raportoida.
Näitähän riittää, mutta aika huippu oli se, että kun asuimme kolmannessa kerroksessa, makkarin ikkuna vielä sellaiseen korkeaan tuuheaan puuhun päin, niin exä väitti että olin vaihtanut ikkunalaudalla olevien kukkaruukkujen paikkaa viestittääkseni rakastajalleni, että mieheni on kotona, nyt ei sovi tulla. Muistan kun käytiin oikein katsomassa, että näkyykö ne ruukut edes ulos. Ei näkynyt. Mikähän helvetin superhessu Haukansilmä sieltä oli tulossa, jos ne ruukut onnistui näkemään. Saatikka arvioimaan tämän ruukkuihin kätketyn salaisen viestin.
Nuorena asuin avoliitossa komean nuoren miehen kanssa, joka uhkasi tappavansa koirani jos petän häntä tai annan aihetta epäillä pettämistä tai jos haluan erota.
Onnistuin eroamaan siten, että hain opiskelemaan toiselle paikkakunnalle ja "jouduin" muuttamaan sinne. Kun olin muuttanut, ilmoitin että etäsuhde ei varmaan toimikaan. Aikansa hän kävi koulun pihapusikoissa kytiksellä, myös erään miesopettajamme pihassa kuulemma käynyt kyselemässä, että "Maijahan on täällä eikö niin, mulla on tärkeää asiaa". Myös opiskelija-asuntolan pihassa ja rappukäytävillä pyöri, kun luuli minun majailevan siellä.
Mulla oli exän mukaan suhde ihan kenen tahansa kanssa, ikään ja sukuoleen katsomatta. Syyttelyitä sai kuulla lähes päivittäin ja olin turtuneen tottunut jo siihen samaa kaava noudattavaan kuulusteluun.
Mutta yhtenä päivänä hän kehitti ihan uuden teorian.
Olimme kaupassa ja kaivoin taskusta puhelinta. Avainnippu sattui olemaan samassa taskussa, ja kuului pieni metallinen kilahdus kun avaimet osuivat puhelimeen.
Exä tästä riemastuneena päätteli, että se oli viesti muille kaupassa olijoille, että ilmaista h***anp****a tarjolla koko seuraavan yön, sillä exä oli menossa yövuoroon ja sai ihan vahvistuksen epäilyilleen, sillä kassajonossa emme todellakaan olleet jonon viimeisiä, vaan taaksemme oli tullut muitakin. Jännä.
Omissa suhteissa mustasukkaisuus on minusta pysynyt ihan terveissä raameissa ja hyvä niin. Sivusta olen saanut seurata paria sairaisiin mittasuhteisiin noussutta keissiä. Niistä muutama esimerkki, nimet ei ole oikeat:
CASE "Jansku & Mara"
Janskun isä sairastui sellaiseen muistisairauteen, johon kuuluu yhtenä oireena harhat. Maran mielessä appiukon oudot puheet kääntyivät niin, että koko suku peittelee Janskun h**raamista. Mara pisti tuulemaan: oli palkannut jonkun minkä lie etsivän (joka siis seurasi Janskua töistä lähikauppaan, kirjastoon, joogatunnin pitopaikan luo jne. - mitä nyt keski-ikäinen nainen pikkupaikkakunnalla tekee). Tutki puhelimet, nuuhki alushousut, tuhosi meikit ja osan vaatteista. Jätti noin vain menemättä töihin, uhkasi hakata anopin ja hakkasi lankomiehensä. Sitten kun keksi kuka muka on se rakastaja (eli joku nuorisotyöntekijä, joka teki iltavuoroja nuorisotiloissa samassa rakennuksessa missä Jansku kävi joogassa) niin yritti ajaa autolla päälle. Erohan siitä tuli ja jonkun mielenterveysdiagnoosin se "Mara" oli saanut, en tiedä minkä. Meni eukko, suhteet todella moneen ihmiseen, työpaikka ja jopa se auto vaurioitui kun hölmöili. Tosi outoa oli se, miten se maalitti puolisonsa koko perhettä.
CASE "Tupu & Pena"
Tupun ja Penan kuviossa oli semmoinen peruskuvio, että Pena sikaili ja epäili vaimonsa tekevän kaikkea mitä itse teki. Eli Pena saattoi livetä perjantaina töistä baariin ja siitä sitten ties minne ja sunnuntaina kotiin tullessa Tupua turpaan ja ristikuulustelu. Erityispiirteenä oli kaiken ja kaikkien leimaaminen hulluiksi (koska jos joku olisi laverrellut Penan reissuista, niin olisi jo etukäteen Tupun tiedossa että hulluhan se on). Minä tutustuin Tupuun töiden kautta ja parissa viikossa kuvio oli selvä. Sitä oli silloin jatkunut vuosia ja kun meidän yhteinen projekti päättyi niin heidän suhde jatkui. Hyvän elintason Pena Tupulle tarjosi/tarjoaa, mutta kyllä on melkoinen hinta. Tämän parin jos joku palstalainen livenä tuntee, niin varmasti tunnistaa - kumpikaan ei salaile näitä jokasunnuntaisia kahinoita. Jos ovat eronneet niin onnittelut!
Kiität lopulta itseäsi, kun lähdit.