Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset? Kertokaa!
Itse voisin kirjoittaa näistä kirjan, jo kahden edellisen suhteen perusteella, mutta arkipäivää oli:
- Kaupasta kuitti miehelle, että näki kellonajan ja pääsi laskemaan paljonko aikaa kului matkaan ja jos edellisenä päivänä olin suoriutunut kaupasta 10 minuuttia nopeammin, niin olin käynyt toisen miehen luona.
- Tekstiviestinä piti lähettää sijainti tai valokuva paikasta missä olin, jos mies joutui lähtemään töiden takia toiseen kaupunkiin.
Kestin tätä kaikkea, koska olin hölmö ja luulin, että todistelemalla mies muuttuu ja alkaa luottamaan. Nyt tiedän, että mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane.
Kertokaa mihin olette nöyrtyneet?
Kommentit (3465)
Kävin parvekkeella tupakalla ja eksäni alkoi yksi kerta meuhkaamaan kun kerran meni 5min vaikka yleensä menee vain 4min. Kuulemma kirjoittelin jollekkin salaa.
Toisella kertaa maattin sängyllä ja oli läppäri mahan päällä kun katsottiin leffaa. Aivan yks kaks yllättäen mies löi raivolla läppärin kannen kiinni ja alkoi huutamaan ja haukkumaan miten moraaliton olen kun runkkaan kesken leffan kun katson vieraita miehiä. Ruudussa siis oli juuri joku paidaton mies muistaakseni. (Todellisuudessa raavin reidessä olevaa ihottumaa mutta mieshän ei tätä nähnyt kun peitto oli päällä)
Up! Tämä on terapeuttinen ketju.
Vanha ketju mutta hyvä! Luin tätä miettiessäni eroa miehestä, jolla epäilen olleen jokin persoonallisuushäiriö. Tai sitten vain alkoholi oli sekoittanut hänen päänsä. Isoimmat raivokohtaukset mies sai humalassa mutta humalaan mies toisaalta joi itsensä lähes päivittäin.
Pitkä viesti ja siitä pahoittelut mutta kirjaanpahan tänne ylös terapiahenkisesti esimerkkejä tapahtumista suhteen aikana:
- Oltuani ensimmäisiä kertoja miehen asunnossa yksin ja miehen ollessa töissä, hän oli illalla oudon hiljainen. Kysyin syytä ja mies kertoi löytäneensä valkoiselta sohvalta kaksi munakarvaa. Syytti minua vieraan miehen tuomisesta asuntoon.
- Vaati minua poistamaan puhelimestani kaikki kaverimiesten puhelinnumerot. Vaati luonnollisesti katkaisemaan kaiken yhteydenpidon näiden kanssa.
- Vaati saada lukea kaikki henkilökohtaiset sähköpostini tarkistaakseen, etten sitä kautta viestittele. Tarkisti myös puhelimen, Facebookin viestit yms. Sai niin hirveän raivokohtauksen, että annoin tähän luvan.
- Riidat olivat täysin infernaalisia ja ne saattoivat lähteä liikkelle esim. siitä, että katsomassamme elokuvassa nainen petti. Riidat saattoivat kestää läpi yön ja niin, että olin aamulla järkytyksestä tärisevä ja työkyvytön ihmisraunio.
. Mies epäili minun pettävän asiakkaitteni kanssa ja kuulemma petin saadakseni myytyä enemmän edustamiani tuotteita erityisesti vanhemmille, 60+ miehille. Mies oli itse vanhin seksikumppanini ikinä.
- Sai hillittömän kohtauksen kun joku parikymppisenä tapailemani mies lähetti minulle sähköpostia reilun kymmenen vuoden jälkeen tapahtuneesta. Mies vannotti minua kertomaan jos joku ex on yhteydessä ja näin tein. Ei olisi kannattanut kertoa sillä riidasta tuli aivan järkyttävä ja tähän sähköpostiin palattiin yhä uudestaan ja uudetaan. En tietenkään ollut vastannut siihen mitään.
- Mies riehui humalassa lähes joka viikonloppu ja aiheena oli aina sama eli petollisuuteni. Kerrankin heitti minut ulos asunnostaan keskellä yötä. Itkiessäni tuulikaapissa ja samaan aikaan mies heitteli (voimalla) päälleni mm. tietokoneen, laturin, miehelle synttärilahjaksi ostamani orkideat lasipurkeissaan.
- Kerran miehen humalaisen riehumisen aikana mies rupesi kaatuilemaan pitkin seiniä ja lattioita. Koska mies oli edellisenä päivänä leikattu eikä missään tapauksessa olisi saanut juoda kaatuilusta puhumattakaan, soitin huolestuneena hänen veljelleen ja kysyin, mitä tehdä ja uskaltaako miehen jättää yksinään koska minäkään en enää uskaltanut jäädä asuntoon hänen kanssaan. Mies raivostui tästä ja luuli, että soitin jollekin panolleni. Ei auttanut, vaikka mies sai puhua veljensä kanssa koska mies ei tunnistanut veljensä ääntä humalatilansa takia.
- Toisen kerran lähdin ajamaan omaan kotiini keskellä yötä miehen uhattua lyödä minua (taas olin pettänyt). Jälkikäteen tästä tuli uusi riita siksi, että olin miehen mukaan tosiasiassa mennyt panemaan jotakin miestä.
- Haukkui kymmeniä kertoja humalassa minut kokonaisuudessaan rumaksi huoraksi. Esitteli myös entisten panojensa kuvia tietokoneeltaan ja kertoi, kuinka en ollut mitään näihin verrattuna.
jatkuu...
...jatko:
- Käytin ennestään harvakseltaan unilääkkeitä koska olen aina ollut huono nukkumaan. Suhteen aikana jouduin aloittamaan unilääkkeiden säännöllisen käytön miehen ahdistavan käytöksen takia. Lääkkeet ovat vahvoja ja niiden vaikutuksen alaisena ei kerta kaikkiaan saisi poistua sängystä. Mies tiesi tämän mutta mm. kerran talvella heitti minut ulos asunnostamme heti nukahdettuani ja olin niin sekaisin, etten tiennyt missä olin. Soitin hätänumeroonkin ennen, kuin pakkanen tyhjensi puhelimeni akun. Minulla ei ollut taskussani kuin auton avaimet ja nukuin yön autoni takakontissa.
- Alkuun ei lyönyt mutta vähitellen riitoihin tuli mukaan myös väkivalta. Mies löi mm. silmäni mustaksi, repi tukkoja hiuksistani ja hiuksista repimällä kaatoi minut lattialle jatkaen siinä kuristamistani hokien "tunnusta, tunnusta". Potki sekä löi (mies on minua kaksi kertaa isompi ja oli harrastanut nuorena nyrkkeilyä), hakkasi päätäni lattiaan, esti pääsyni ulos asunnosta jne. Kerran, kun taas itkin sohvalla käsittelyn jälkeen epäuskoisena, mies viimeisteli riidan kaatamalla päälleni ison lasillisen konjakkia.
- Viimeisimpänä muistan tilanteen, kun mies taas keskellä yötä herätti minut ja rupesi riehumaan. Normikäytännön mukaan muksi minua ensin kotonamme, jonka jälkeen pääsin livahtamaan pakoon ovesta. Menin hakemaan autoani parkkihallista mutta mies seurasi perässä ja esti minua ajamasta pois asettumalla seisomaan autoni eteen. Sen jälkeen hän repi minut autosta pois ja paiskasi takaisin niin, että löin pääni auton ovenpieleen. Tämän jälkeen repi ulos uudestaan ja paiskoi pitkin betonilattiaa. Syynä oli se, että mies epäili minun lähteneen "karkuun" mennäkseni panemaan jotakuta. Halusi tarkastaa puhelimestani kenelle olin soitellut aamuyöllä n. klo 04:30. En ollut soittanut kenellekään. Puhelimeni hajosi rytäkässä ja kun mies ei saanut käräytettyä minua "rysän päältä", potkaisi autoni kylkeen ison klommon.
Olin sairauslomalla suhteen viimeiset kuukaudet sillä olin myös henkisesti täysin loppu.
Suhteessa oli siis myös hyviä hetkiä, muuten en tällaista olisi ikinä katsellut. Kuulemma rakasti minua niin paljon, ettei voinut mitään huolelleen pettämisestä/hänen jättämisestään (heh).
Erottuamme mies lähetteli minulle huoritteluviestejä ja raportoi uudesta naisystävästään kaksi viikkoa eromme jälkeen. Turha varmaan mainita, etten miestä ikinä pettänyt enkä ollut niin ollut ajatellutkaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
...jatko:
- Käytin ennestään harvakseltaan unilääkkeitä koska olen aina ollut huono nukkumaan. Suhteen aikana jouduin aloittamaan unilääkkeiden säännöllisen käytön miehen ahdistavan käytöksen takia. Lääkkeet ovat vahvoja ja niiden vaikutuksen alaisena ei kerta kaikkiaan saisi poistua sängystä. Mies tiesi tämän mutta mm. kerran talvella heitti minut ulos asunnostamme heti nukahdettuani ja olin niin sekaisin, etten tiennyt missä olin. Soitin hätänumeroonkin ennen, kuin pakkanen tyhjensi puhelimeni akun. Minulla ei ollut taskussani kuin auton avaimet ja nukuin yön autoni takakontissa.
- Alkuun ei lyönyt mutta vähitellen riitoihin tuli mukaan myös väkivalta. Mies löi mm. silmäni mustaksi, repi tukkoja hiuksistani ja hiuksista repimällä kaatoi minut lattialle jatkaen siinä kuristamistani hokien "tunnusta, tunnusta". Potki sekä löi (mies on minua kaksi kertaa isompi ja oli harrastanut nuorena nyrkkeilyä), hakkasi päätäni lattiaan, esti pääsyni ulos asunnosta jne. Kerran, kun taas itkin sohvalla käsittelyn jälkeen epäuskoisena, mies viimeisteli riidan kaatamalla päälleni ison lasillisen konjakkia.
- Viimeisimpänä muistan tilanteen, kun mies taas keskellä yötä herätti minut ja rupesi riehumaan. Normikäytännön mukaan muksi minua ensin kotonamme, jonka jälkeen pääsin livahtamaan pakoon ovesta. Menin hakemaan autoani parkkihallista mutta mies seurasi perässä ja esti minua ajamasta pois asettumalla seisomaan autoni eteen. Sen jälkeen hän repi minut autosta pois ja paiskasi takaisin niin, että löin pääni auton ovenpieleen. Tämän jälkeen repi ulos uudestaan ja paiskoi pitkin betonilattiaa. Syynä oli se, että mies epäili minun lähteneen "karkuun" mennäkseni panemaan jotakuta. Halusi tarkastaa puhelimestani kenelle olin soitellut aamuyöllä n. klo 04:30. En ollut soittanut kenellekään. Puhelimeni hajosi rytäkässä ja kun mies ei saanut käräytettyä minua "rysän päältä", potkaisi autoni kylkeen ison klommon.
Olin sairauslomalla suhteen viimeiset kuukaudet sillä olin myös henkisesti täysin loppu.
Suhteessa oli siis myös hyviä hetkiä, muuten en tällaista olisi ikinä katsellut. Kuulemma rakasti minua niin paljon, ettei voinut mitään huolelleen pettämisestä/hänen jättämisestään (heh).
Erottuamme mies lähetteli minulle huoritteluviestejä ja raportoi uudesta naisystävästään kaksi viikkoa eromme jälkeen. Turha varmaan mainita, etten miestä ikinä pettänyt enkä ollut niin ollut ajatellutkaan tehdä.
Siis voi herrajumala!! Tämähän on melkein koko pitkän ketjun ns voittaja tsi pohjanoteeraus!
Voinko kysyä että onko tämä ex siis työelämässö, onko hän yleensä ”normaali”? Vai onko siis ihan damaged goods kokonaan?
Ihan hirvreetä. Toivottavasti olet toipunut ja tavannut jonkun hyvän ja turvsllisen tyypin!
Tähänlin letjuun ”riemu repesi” -trolli kirjoitteli miutaman viestin. Törkeimmät lokit -ketjuun osallistui myös.
Tapailin joskus viiskymppistä miestä (joka oli reilusti minua vanhempi) vähän aikaa. Kerran hän tuli kylppäristä ja vei minut sinne ja osoitteli pieniä partakarva"tikkuja", sellaisia puolen millin pituisia, jotka olivat hanan vieressä. Että joku mies on siellä ajanut partaansa ja kuka se oli. Ja nyt jäin kiinni!
Muistutin sitten miestä, että hän oli ITSE ajanut partaansa saman päivän aamuna siellä kylppärissä ja ne olivat hänen omiaan. Ja yök, ei ollut vaivautunut siivoamaan niitä siitä pois.
Joskus hän oli rappukäytävässä kytiksellä, kun tiesi minun olleen kavereiden kanssa syömässä tms. Hän istui siellä pimeässä vahtimassa, tulenko yksin kotiin.
Nää nyt ei kovin "pahoja" ole, mutta creepyjä. Sama tyyppi teki kaikkea muutakin creepyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...jatko:
Siis voi herrajumala!! Tämähän on melkein koko pitkän ketjun ns voittaja tsi pohjanoteeraus!
Voinko kysyä että onko tämä ex siis työelämässö, onko hän yleensä ”normaali”? Vai onko siis ihan damaged goods kokonaan?
Ihan hirvreetä. Toivottavasti olet toipunut ja tavannut jonkun hyvän ja turvsllisen tyypin!
Hyvässä asemassa työelämässä. Sikäli tyypillä pyyhkii erinomaisen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana seurustelin hyvin masentuneen henkilön kanssa. Meillä oli paljon yhteisiä kavereita.
Olin joskus kahvilla meidän yhteisen kaverin kanssa joka myös oli yrittänyt jo pidempään auttaa tätä masentunutta miestä, olivat läheisiä ja siis tiesi tilanteesta kaiken. Yhtäkkiä poikaystävä lähetti minulle viestin, että olen ottanut kortsun mukaan ja aion panna tätä kaveria. Olin ihan pöllämystynyt että mitä ihmettä, mistä tällaista keksit. Kuulemma sängyn alla oli ollut kortsu mutta ei ole enää. Ja ainut tapa jolla voin todistaa etten ole tehnyt mitään olisi tulla takaisin kotiin käyttämätön kortsu mukanani. No vaikea on tuotakin toteuttaa kun ei mulla mitään selllaista ollut, vai olisiko pitänyt kaupasta hakea ja valehdella? Ja siitäkin olisi varmaan tullut joku selkkaus. Uhkaili ranteiden leikkaamisella ja lähetti kuvia partateristä.
Mun exä oli tällainen. Mutta sillä itsellään oli paljon "virtuaalinaisia" kavereina ympäri Suomea, enkä aluksi tiennyt tätä. Hän kävi seksuaalissävytteisiä keskusteluja heidän kanssaan. Minulla ei olisi saanut olla yhtäkään kaveria, ei edes samaa sukupuolta olevaa (jos vaikka muuttuisin bi-seksuaaliksi ja pettäisin häntä).
Sulla on toinen, sulla on joku toinen..
Kävikö teilläkin niin että se mustasukkainen mies oli itse pettänyt? Itse sain tietää just pari päivää sitten että mies oli käynyt huoraamassa, ja se ite epäily että itselläni oli joku toinen ( ei tod. ollut).
semmosta123 kirjoitti:
Kävikö teilläkin niin että se mustasukkainen mies oli itse pettänyt? Itse sain tietää just pari päivää sitten että mies oli käynyt huoraamassa, ja se ite epäily että itselläni oli joku toinen ( ei tod. ollut).
Minä en tiedä totuutta. Olen tuon kahdessa erässä pitkän viestin kirjoittanut ja ajatukseni parisuhteessa on aina ollut se, että lähtökohtaisesti luotan kumppaniini enkä kyttää hänen tekemisiään. Luotan siihen, mitä minulle kerrotaan (tämä ei toki toiminut viimeisimässä suhteessani toiseen suuntaan).
Joka tapauksessa suhteemme aikana näin sammuneen miehen näytölle tulleita emoji-viestejä, jotka eivät jättäneet arvailulle hirveästi sijaa. Itse olen ollut aina "kirjallinen" ihminen, joka on hieroglyfejä mieluumin sanoittanut tunteensa. Toisin sanoen en ihan hirveän korkealle älylliselle tasolle arvostanut naista, joka lähettää avopuolisolleni pelkkiä munakoisoemojeita, "vesiroiskeita" yms. kuvatarjontaa.
Näin jälkiviisaasti sanoisin, että miehen käytöksen myötä minulta katosi kaikki luottamus. Minulle on aivan sama, onko hän pettänyt vaiko eikö ole. Minulla oli suhteemme aikana puhtaat jauhot pussissani ja se riittää minulle. Miestä pidän säälittävänä, henkisesti häiriintyneenä yksilönä. Olin hänen moraalinsa sekä siitä johtuvan käytökseensä berrattuna kuin timantti, jota hänellä ei ikinä olisi ollut varaa ostaa.
Lyhyt vastaus kysymykseesi: Fanaattisesti kumppaninsa uskollisuutta epäilevä kumppani on hyvin suurella todennäköisydellä se, joka pettää itse.
Minua n. 40-vuotta vanhemmat pultsariveljekset olivat vakioasiakkaita kaupassa missä olin ainoa kassa. He asuivat tönössä kotimatkani varrella ja tapasivat kaljoitella kuistillaan. He moikkasivat aina iloisesti, myös silloin kun kuljin siitä avomieheni kanssa. Välittömästi talon ohitettuamme mies kysyi olenko noidenkin kanssa huorannut.
Mies myös vahti kellon kanssa kotimatkani kestoa ja kysyi muutaman minuutin heitosta ehdinkö käydä naapurikaupungissa p..lua jakamassa. Kyttäsi myös verhojen raossa kuka minua mahtaa kotiovelle saatella.
Ja ihan pahin oli kun aloimme odottaa vauvaa. En viitsi edes toistaa mitä hän sanoi, koska se lausahdus loukkasi syvästi pientä viatonta lasta.
Lienee turha sanoa ettemme ole enää yhdessä.
Yllätin miehen kerran tutkimassa biojätteissä olevaa suodatinpussia, että olenko keittänyt kahvia vain itselleni, vai onko joku muukin (=joku vieras mies) ollut luonani kahvilla.
Paras aivoitus oli kuitenkin se, että sain kerran työkaveriltani ison kasan raparperia, niin mies sai päähäni että myyn oikeasti seksiä työpäivän aikana, ja joku asiakkaani on maksanut minulle rahan sijaan muovikassillisella raparperia.
On ihan syystäkin ex.
Nyt kannattaa kaikkien mustasukkaisuuteen taipuvaisten hakeutua terapiaan, jos haluatte pysyvän parisuhteen. Näistä kertomuksista näette että "rakkautenne" ei kertakaikkiaan riitä.
Nykyinen vaimo suuttuu jos vien exän haudalle kynttilän tai kukkasia.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen vaimo suuttuu jos vien exän haudalle kynttilän tai kukkasia.
Antaisin suuttua ja jatkaisin kynttilöiden sytyttämistä.
Emme asuneet yhdessä. Kerran minun luonani kävi vartijointiliikkeen myyjä myymässä hälyttimiä.
Myyjän käyntikortti oli pöydällä.
Parin viikon päästä ihmettelin kun myyjästä ei kuulunut vaikka sovimme tapaamisesta. Silloin mies kertoi että oli soittanut sille ja sanonut ettei ole enää tulemista.
T kuin paljon voi hävettää
Ja nyt se on taas aika, ihan opiskelumielessä , tämän ketjun!