Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masentunut - mitä olet tehnyt tänään?

Vierailija
15.05.2016 |

Itse selaillut nettiä ja kohta yrittää ruokaa laittaa.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin hanami-juhlassa katsomassa kun muilla oli hauskaa.

Mulla on tänään (ainakin tähän asti) parempi päivä, niinpä mäkin kävin roihikan hanamissa ihmettelemässä pukuja ja ihmisiä. Vähän tosin se suuri ihmismäärä ahdisti ja lähdin kotiin.

Vierailija
42/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kirkossa. Saan uskosta toivoa elämääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä myös auttaisi masentunutta jos joku joskus sanoisi asiat suoraan ja "mollaisi inhottavilla kommenteilla". Eikä vain silitettäisi päätä ja oltaisi että no ei sun tatvi kun olet niin masentunutkin. Kunnon komento ja se potku persuksiin. 17

Luuletko ettei kukaan ole koskaan sanonut niin, tai ettemme itse hokisi sitä itsellemme lähes päivittäin? Täälläkin on paljon kommentteja missä ihmiset tekevät vaikka ja mitä, käyvät pyöräilemässä ja ulkoilevat ja harrastavat seksiä ja mitä kaikkea. Ei kukaan tule lässyttämään meille että voi ressukkaa, nuku vaan tämä päivä kun on noin paha olo. Kaikki yrittävät kuitenkin päivästä toiseen pärjätä. Se potku persuksiin ja kunnon komento toiselta vaan ei yleensä auta paljoa paskaakaan. Se perus "snap out of it ja piristy nyt" kun ei ole mikään pätevä asioita korjaava neuvo masennukseen.

- Se sama pitkien kommenttien avautuja

Vierailija
44/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri nyt mietin, että jaksaisinko nostaa toisen jalkani pois toisen jalkani päältä, kun alempi jalka alkaa puutua kun verenkierto heikkenee toisen jalkan painosta. Taidan odottaa vielä vähän aikaa. Sitten mietin, että jaksaisinko siirtää katseeni varmennukseen, jotta saisin viestini lähetettyä. Juuri nyt tuijotan kaukaisuuteen, enkä ole aivan varma, tuleeko tekstiini kirjoiotusvirheitä, ,koska en kohdenna katsettani tekstiin. Onneksi kymmensormijärjesltelmä on jollakin tavalla hallussa.

Vierailija
45/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitellut Photoshopin käyttöä ja vältellyt saman katon alla asuvia ihmisiä, koska tiedän, etten kykene tänään juttelemaan kenenkään kanssa suuttumatta tai loukkaantumatta jostain aivan naurettavasta asiasta.

Vierailija
46/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tänään (ainakin tähän asti) parempi päivä, niinpä mäkin kävin roihikan hanamissa ihmettelemässä pukuja ja ihmisiä. Vähän tosin se suuri ihmismäärä ahdisti ja lähdin kotiin.

Minusta ihmismassat ovat rauhoittavia, kun sinne voi hävitä sekaan eikä kukaan kiinnitä huomiota.

Vierailija
47/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka on rankkoja kokemuksia takana niin hyvä niistäkin olisi yli päästä ja elämä jatkuu kuitenkin. Ei voi vain hukata sitä elämää vatvomiseen. (sorry vaan)

Niin, hyvähän se on jos pääsee yli. Jos.

Minulla ei ole rankkoja kokemuksia, ja silti olen masentunut. En vatvo mitään, mutta silti olen masentunut. Tiedätkö sinä, mitä masennus on?

En tiedä. Kerro. Minullakin on univaikeuksia ja joku lievä masennusdiagnoosi takana. Lääkkeitä tauluun ja uni kuntoon. Sitten mielekästä tekemistä ja paljon liikuntaa. 17

Vierailija
48/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohittakaa täysin nuo "nyt itseä niskasta kiinni, olet masentava, itseaiheutettua"-kommentit. Tuollaisille provoille on turha yrittää takoa ymmärrystä päähän, he juuri haluavat lyödä lyötyä, ja saavat nautintoa onnistuessaan provoamaan ja purkamaan pahaa oloaan muihin. Yksi alapeukkukin on niille suuri saavutus, joten parempi olla antamatta sitä :D

Vierailija
49/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä se masennus sitten johtuu? Miksei masentuneelle saa sanoa suoraan mitä ajattelee? Miksi masentunutta pitää teidän mielestä aina sääliä ettei se vaan pahoita mieltään?

Vierailija
50/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt puoli pussia purkkaa, koska uuden purkan aloittaminen virkistää nanosekunniksi niin että jaksan vetää vähän syvempään henkeä ja aivot saavat enemmän happea ja se virkistää edes muutamaksi sekunniksi.

Vierailija
51/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin melkein iltapäiväyhteen asti. Kävin kaupassa ja kirpputorilla vanhempieni kyydillä. Söin rahkan ja suklaapatukan ja nyt menen päiväunille.

Vierailija
52/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jotenkin lohduttava ketju, vaikkakin surullinen. Mutta että meitä on näin paljon samassa veneessä. Tsemppiä kaikille <3

Vierailija
53/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistä se masennus sitten johtuu? Miksei masentuneelle saa sanoa suoraan mitä ajattelee? Miksi masentunutta pitää teidän mielestä aina sääliä ettei se vaan pahoita mieltään?

Mistäs minä tiedän, miksi minut on tehty tällaiseksi, että aivokemiani ei ole yhtä laadukasta kuin sinulla. En koe olevani velvollinen edes selvittämään sitä asiaa itselleni saatikka sinulle. Minä nyt vain olen mikä olen.

Kyllä masentuneelle saa sanoa mitä ajattelee. Sinä saat sanoa kenelle tahansa vastaantulijalle mitä tahansa mitä mieleesi pälkähtää. Mikään laki ei estä sinua. On kuitenkin olemassa sosiaaliset normit, joiden mukaan ihmisillä on tapana käyttäytyä. Jos ihminen kovin rankasti rikkoo niitä, hän kohtaa ristiriitoja ympäristössään. Jos ajattelet että vastaantulevan sedän pusero on ruman värinen, ja avuliaasti aiot sen hänelle kertoa, voit saada sedältä kiitokseksi melko hölmistyneen katseen. Järkeään voi käyttää siinä mitä sanoo, kenelle sanoo ja milloin sanoo. Jos taas haluaa pitää ystävät ystävinä, eikä karkoittaa heitä, kannattaa harjoittaa puheissaan hienotunteisuutta. Ei kannata kavereillekaan sanoa, että nenäkarvasi pilkistävät rumasti sieraimistasi, vaikka se mielestäsi olisikin totuus. Ei sinun kannata masentuneelle ihmisellekään sanoa mitä sylki suuhun tuo. Hän on ihminen siinä missä se vastaantuleva setä tai kaverisi. Molemmat voivat loukkaantua siitä jos heille sanoo jotain tahditonta. Miksi masentunut ihminen olisi jotain paarialuokkaa, jota saisi kohdella miten haluaa?

Vierailija
54/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohittakaa täysin nuo "nyt itseä niskasta kiinni, olet masentava, itseaiheutettua"-kommentit. Tuollaisille provoille on turha yrittää takoa ymmärrystä päähän, he juuri haluavat lyödä lyötyä, ja saavat nautintoa onnistuessaan provoamaan ja purkamaan pahaa oloaan muihin. Yksi alapeukkukin on niille suuri saavutus, joten parempi olla antamatta sitä :D

Olkoonkin niin, että ovat provoja. Joukossa saattaa kuitenkin olla yksi ihminen, joka ei ihan aikuisten oikeasti tiedä, mistä masennuksessa on kysymys. Sellaisille ihmisille kannattaa kertoa asiallista tietoa siitä, että masennus ei ole parannettavissa sillä, että nostaa itseään niskasta.

Vierailija
55/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs minä tiedän, miksi minut on tehty tällaiseksi, että aivokemiani ei ole yhtä laadukasta kuin sinulla. En koe olevani velvollinen edes selvittämään sitä asiaa itselleni saatikka sinulle. Minä nyt vain olen mikä olen.

Kyllä masentuneelle saa sanoa mitä ajattelee. Sinä saat sanoa kenelle tahansa vastaantulijalle mitä tahansa mitä mieleesi pälkähtää. Mikään laki ei estä sinua. On kuitenkin olemassa sosiaaliset normit, joiden mukaan ihmisillä on tapana käyttäytyä. Jos ihminen kovin rankasti rikkoo niitä, hän kohtaa ristiriitoja ympäristössään. Jos ajattelet että vastaantulevan sedän pusero on ruman värinen, ja avuliaasti aiot sen hänelle kertoa, voit saada sedältä kiitokseksi melko hölmistyneen katseen. Järkeään voi käyttää siinä mitä sanoo, kenelle sanoo ja milloin sanoo. Jos taas haluaa pitää ystävät ystävinä, eikä karkoittaa heitä, kannattaa harjoittaa puheissaan hienotunteisuutta. Ei kannata kavereillekaan sanoa, että nenäkarvasi pilkistävät rumasti sieraimistasi, vaikka se mielestäsi olisikin totuus. Ei sinun kannata masentuneelle ihmisellekään sanoa mitä sylki suuhun tuo. Hän on ihminen siinä missä se vastaantuleva setä tai kaverisi. Molemmat voivat loukkaantua siitä jos heille sanoo jotain tahditonta. Miksi masentunut ihminen olisi jotain paarialuokkaa, jota saisi kohdella miten haluaa?[/quot

Miksi noin hyökkäävä asenne? Miksei voi sitten keskustella niistä syistä? Ihan asialinjalla tässä ollaan. Masentuneilla vaikuttaa olevan sellainen minä vastaan muu maailma asenne. Ja kuvitellaan että aina joku mollaa ym. Syitä pöytään nyt. Muitakin kun se laiskuus ja komentamisen puute.

Vierailija
56/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihmismassat ovat rauhoittavia, kun sinne voi hävitä sekaan eikä kukaan kiinnitä huomiota.

Ihmismassat ovat minusta rauhoittavia jossain kaukana kotoa, missä voi luottaa siihen että tuttuja ei tule vastaan. Saa näyttää juuri niin ryytyneeltä kuin haluaa.

Vierailija
57/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä masentuneelle saa sanoa mitä ajattelee. Sinä saat sanoa kenelle tahansa vastaantulijalle mitä tahansa mitä mieleesi pälkähtää. Mikään laki ei estä sinua. On kuitenkin olemassa sosiaaliset normit, joiden mukaan ihmisillä on tapana käyttäytyä. Jos ihminen kovin rankasti rikkoo niitä, hän kohtaa ristiriitoja ympäristössään. Jos ajattelet että vastaantulevan sedän pusero on ruman värinen, ja avuliaasti aiot sen hänelle kertoa, voit saada sedältä kiitokseksi melko hölmistyneen katseen. Järkeään voi käyttää siinä mitä sanoo, kenelle sanoo ja milloin sanoo. Jos taas haluaa pitää ystävät ystävinä, eikä karkoittaa heitä, kannattaa harjoittaa puheissaan hienotunteisuutta. Ei kannata kavereillekaan sanoa, että nenäkarvasi pilkistävät rumasti sieraimistasi, vaikka se mielestäsi olisikin totuus. Ei sinun kannata masentuneelle ihmisellekään sanoa mitä sylki suuhun tuo. Hän on ihminen siinä missä se vastaantuleva setä tai kaverisi. Molemmat voivat loukkaantua siitä jos heille sanoo jotain tahditonta. Miksi masentunut ihminen olisi jotain paarialuokkaa, jota saisi kohdella miten haluaa?

Miksi noin hyökkäävä asenne? Miksei voi sitten keskustella niistä syistä? Ihan asialinjalla tässä ollaan. Masentuneilla vaikuttaa olevan sellainen minä vastaan muu maailma asenne. Ja kuvitellaan että aina joku mollaa ym. Syitä pöytään nyt. Muitakin kun se laiskuus ja komentamisen puute.

"Syitä pöytään nyt" ei kuulosta asialinjalta, jos ihan asiallisia ollaan.

Vierailija
58/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkoonkin niin, että ovat provoja. Joukossa saattaa kuitenkin olla yksi ihminen, joka ei ihan aikuisten oikeasti tiedä, mistä masennuksessa on kysymys. Sellaisille ihmisille kannattaa kertoa asiallista tietoa siitä, että masennus ei ole parannettavissa sillä, että nostaa itseään niskasta.

Nimenomaan näin. Enkä ole provo. Sellainen käsitys vain tulee masentuneilla vastauksista että ei saisi kysyäkään kun ollaan jo niskavillat pystyssä ärhentelemässä.

Vierailija
59/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksesi olivat mielestäni epähienoja. Saatat aistia vastauksestani närkästyneen sävyn, koska kärsivällisyyteni ei tällä kertaa riittänyt vastaamaan kysymyksiisi niin, että lievä närkästykseni ei olisi kuultanut läpi.

Vierailija
60/129 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä se masennus sitten johtuu ja onko totta että siihen ei lääkkeet ja lääkkeettömät keinot auta? 17