Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsivuodeosasto ja kamala huonetoveri

Vierailija
15.05.2016 |

Onko kukaan saanut synnytyksen jälkeen jakaa huonetta jonkun ärsyttävän tyypin kanssa?

Kommentit (260)

Vierailija
1/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaksi huonetoveria, jotka kuorsasivat kuorossa niin että ikkunat helisi. Minua säälittiin ja sain nukkua yöni liinavaatevarastossa vauvan kanssa.

Vierailija
2/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jonkun yh:n, joka sai ensimmäisen lapsensa. Ei hoitanut lastaan yhtään itse, vaihdatti vaatteet,vaipat ym hoitajilla. Kutsui hoitajan siis aina "näyttämään miten tämä juttu tehdään" vaikka olisi ollut kymmenes vaipanvaihto jo kyseessä ja myös yöllä. Öisin sytytti täydet valot päälle, vaikka vaipanvaihtopaikalla oli yövalo ja nukkui siis tuon hoitopöydän viereisessä sängyssä. Kolisteli ja paukkoi niin, että herätti mun vauvan joka kerta kun vaan nukahti. Yöllä kutsui hoitajia huoneeseen ja olisin vielä ymmärtänyt imetysneuvonnan ym, mutta kun alkoi ihan muita asioita niiden kanssa jutella. Aamuyöstä antoi sitten oman vauvansa hoitajille, että saisi itse nukuttua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kaksi huonetoveria, jotka kuorsasivat kuorossa niin että ikkunat helisi. Minua säälittiin ja sain nukkua yöni liinavaatevarastossa vauvan kanssa.

Vaikea uskoa, että pääsit liinavaatevarastoon. Tai jos pääsit, sairaala on mokannut pahasti.

Käytävän tai suihkutilan ymmärtäisin, mutta potilailla ei ole mitään asiaa liinavaatevarastoon.

Vierailija
4/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa, että pääsit liinavaatevarastoon. Tai jos pääsit, sairaala on mokannut pahasti.

Käytävän tai suihkutilan ymmärtäisin, mutta potilailla ei ole mitään asiaa liinavaatevarastoon.

No miettikää nyt alapeukuttajat. Mistä voit olla varma, että liinavaatteet ovat sitten vielä puhtaat? Aivastelet ja rintaruokit siellä, maitoakin saattaa roiskua.. haluatko sieltä vielä " puhtaat" lakanat kun tulet vuodeosastolle?

Se on henkilökunnalle se tila, jotka niitä käsittelevät hygieenisesti.

Vierailija
5/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kyllä annetaan korvatulpat, jos huonekaveri kuorsaa.

Vierailija
6/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, etteivät potilaat saisi mennä lainkaan liinavaatevarastoon? Seinäjoella ainakin sieltä juuri piti itse hakea mitä tarvitsi ja ovi oli aina auki.

Vierailija
7/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo vuosia, mutta  sain huonetoveriksi vanhemman ensisynnyttäjän. Olivat saaneet pojan.Kun puoliso tuli vauvaa katsomaan heidän keskustelunsa pyöri koko vierailuajan perheen kissan ympärillä tyyliin: onko Feline syönyt maksaa? Minähän sanoin että ei saa antaa kun vatsa tulee löysäksi. Mitenköhän Feline nyt tottuu tähän vauvaan?   Tätä kissan ympärillä jutustelua kesti koko vierailun ajan, vauvaa tuskin noteerattiin ollenkaan, mitä nyt uusi isä vilkaisi. Tätä jatkui koko viikon, jonka olimme osastolla kumpikin (sektio).

Silloin vain mietin että jos Feline ei totu vauvaan annetaako vauva kenties pois?

Vierailija
8/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, etteivät potilaat saisi mennä lainkaan liinavaatevarastoon? Seinäjoella ainakin sieltä juuri piti itse hakea mitä tarvitsi ja ovi oli aina auki.

samoin kuopiossa.

Vierailija
9/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ennen puoltayötä viereiseen paikkaan tuli ulkomaalainen nainen joka rupesi kova äänisesti soittelemaan sukulaisia läpi ja kertomaan vauvasta. Vauva huusi vieressä ja jossain vaiheessa hoitajat tulivat sanomaan että nyt pitää hoitaa vauvaa ja side pitää itseltä mennä vaihtamaan. Vauva ei kuitenkaan rauhoittunut millään ha hoitajat ottivat mukaansa kansliaan.

Vierailija
10/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt ole varma, miten kukakin liinavaatevaraston ymmärtää, mutta itse on potilaana pitänyt hakea vaihtolakanat, pyyhkeet ja vaihtovaatteet liinavaatevarastosta, jos on tarvetta pyyhkeelle tai vaihtaa lakanoita/vaatteita. Ei siis mistään kaapista otettavia vaan ihan sellaisesta vaatehuoneen tapaisesta huoneesta.

Vierailija
11/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kyllä annetaan korvatulpat, jos huonekaveri kuorsaa.

Annettiin korvatulpat, eivät ne mitään auttaneet. Ja kyllä olin liinavaatevarastossa yöt, tämä tapahtui vuonna 2000. Samassa sairaalassa on eräs ministerikin joutunut liinavaatevarastoon, kun ei ole ollut tilaa muualla 😉.

Vierailija
12/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkäällä myös haetaan itse kaikki liinavaatteet varastosta.

Vierailija
13/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain jonkun yh:n, joka sai ensimmäisen lapsensa. Ei hoitanut lastaan yhtään itse, vaihdatti vaatteet,vaipat ym hoitajilla. Kutsui hoitajan siis aina "näyttämään miten tämä juttu tehdään" vaikka olisi ollut kymmenes vaipanvaihto jo kyseessä ja myös yöllä. Öisin sytytti täydet valot päälle, vaikka vaipanvaihtopaikalla oli yövalo ja nukkui siis tuon hoitopöydän viereisessä sängyssä. Kolisteli ja paukkoi niin, että herätti mun vauvan joka kerta kun vaan nukahti. Yöllä kutsui hoitajia huoneeseen ja olisin vielä ymmärtänyt imetysneuvonnan ym, mutta kun alkoi ihan muita asioita niiden kanssa jutella. Aamuyöstä antoi sitten oman vauvansa hoitajille, että saisi itse nukuttua :)

Kuulostaa ihan minulta, paitsi että yritin kyllä hoitaa vauvani itse, kun olin ensin saanut yhden kerran seurata vierestä. Ja yritin sen mukaan, mitä pystyin - olin niin kipeä alapäästäni etten voinut edes kääntää kylkeä normaalisti vaan jouduin hilautumaan mahalleni, siitä peppu pystyyn ja kontilleni ja sitten kääntymään varovasti. Puhumattakaan sängystä nousemisesta. Vauva vieressä se oli aika vaikeaa, ja olin avun tarpeessa - ja siksi vietenkin yhden ylimääräisen yön sairaalassa pyynnöstäni.

Ja ekana yönä hoitajat haki multakin vauvan, mutta ei suinkaan omasta pyynnöstäni vaan he totesivat "sunkin olisi tärkeää saada nukuttua" ja huolestuttuaan vauvan hengitystavasta veivät hänet lastenosastolle tarkkailtavaksi jossa mm. kuvattiin keuhkot ja epäiltiin erinäisiä ongelmia.

Olin varmaan rasittava huonetoveri jonkun mielestä, mutta onneksi 3/4 yötä olin yksin huoneessa ;)

Vierailija
14/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaisista kulttuureista tulevat ovat olleet rasittavia. Jouduin olemaan viikon osastolla ja sinä aikana oli äiti, jonka koko laaja suku tuli koko päiväksi meidän 6 hengen huoneeseen kuten heilläpäin on tapana. En olisi jaksanut sitä ihmismassaa ja yhteislauluja.Sitten oli äiti, jonka ulkomaalainen mies käytti huoneen potilasvessaa, ei hygieenistä. Yhden mies taas soitti huoneessa olevaan lankapuhelimeen ympäri vuorokauden mihin aikaan tahansa puolenkin tunnin välein. Hänen vaimonsa karjui Afrikan ranskalla tajaisin, ettei mies soittaisi ainakaan yöllä, koska hän herättää kaikki.

Näin NKL:lla kymmenen vuotta sitten. Olin heikossa kunnossa sektion jälkeen ja olin ollut toisella osastolla jo pitkään ennen sektiota. Oli kova hätä myös teholla olevasta vauvastani.

Vierailija
15/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli huonekaverina teinityttö. Soitti hoitajia paikalle vartin välein eikä tiennyt mitä tehdä, kun vauva itki. Kiroili ja valitti jatkuvasti. Soitteli poikaystäväänsä paikalle, mutta tämä oli niin pahassa krapulassa, ettei jaksanut vaivautua. Oli jotenkin säälittävä tapaus. Edelleen välillä mietin, että mitenhän heillä menee nykyisin.

Vierailija
16/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ihan hirveä kitisijä. Itselläni oli massiiviset komplikaatiot ja odottelin uusintaleikkausta, mutta se venyi ja venyi kun primadonnalla vieressä oli milloin pää kipeä tai janotti ha juoksutti paikalle koko henkilökuntaa. Lopulta sen mies tuli paikalle. Ei kiinnostanut muija eikä lapsi, mutta että oli nainen jättänyt keittiön siivoamatta kun sairaalaa lähti.

Vierailija
17/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan minulta, paitsi että yritin kyllä hoitaa vauvani itse, kun olin ensin saanut yhden kerran seurata vierestä. Ja yritin sen mukaan, mitä pystyin - olin niin kipeä alapäästäni etten voinut edes kääntää kylkeä normaalisti vaan jouduin hilautumaan mahalleni, siitä peppu pystyyn ja kontilleni ja sitten kääntymään varovasti. Puhumattakaan sängystä nousemisesta. Vauva vieressä se oli aika vaikeaa, ja olin avun tarpeessa - ja siksi vietenkin yhden ylimääräisen yön sairaalassa pyynnöstäni.

Ja ekana yönä hoitajat haki multakin vauvan, mutta ei suinkaan omasta pyynnöstäni vaan he totesivat "sunkin olisi tärkeää saada nukuttua" ja huolestuttuaan vauvan hengitystavasta veivät hänet lastenosastolle tarkkailtavaksi jossa mm. kuvattiin keuhkot ja epäiltiin erinäisiä ongelmia.

Olin varmaan rasittava huonetoveri jonkun mielestä, mutta onneksi 3/4 yötä olin yksin huoneessa ;)

Et ollut sä :) Tuo mamma ei siis kyennyt mitään tekemään ilman, että hoitajat tuli käytännössä tekemään sen hänen puolestaan. Jokaiselle syötöllekin kutsui hoitajan katsomaan. Ei vaikuttanut edes erityisen kipeältä, (mitä nyt synnytyksen jälkeen jokainen on). Ja itse pyysi hoitajia viemään vauvan pois, että saisi levätä. 

Vierailija
18/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanmoonen. Äkkäili paikalla olleelle poikaystävällekkin ja lakkasi kynsiään. Huudatti musiikkia niin, että kuulokkeet oli ihan turhat. Valitti ruuasta ja soitti äidilleen kokoajan ja käski tuomaan hampurilaisia ym

Vierailija
19/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kai käynyt tuuri huonekavereiden suhteen, kun ei kuorsaamista pahempaa ole omalle kohdalleni sattunut. Tuohon auttoi sairaalasta saadut korvatulpat.

Toisena epäkohtana pidin isoa, 6 hlön potilashuonetta esikoisen synnyttyä. Äidit kyllä olivat kaikki ihan ok, mutta tottakai noin isossa potilashuoneessa on levottomampaa, kun kuusi vauvaa itkee eri aikaan ja vaippoja vaihdetaan vuoron perään ja trafiikki huoneessa oli sen mukainen. Vierailuajat taas...tupa täynnä porukkaa. Tuolloin ei edes ollut mitään rajoituksia, että vain mies ja vauvan isovanhemmat pääsisivät vauvaa katsomaan.

Kahden seuraavan kohdalla pääsin kahden hlön huoneeseen.

Vierailija
20/260 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ilmeisesti viikon samoilla lakanoilla koska en käynyt liinavaatevarastossa. Ei sen puoleen alapää ei vuotanut koska sain nk kiireellisen sektion. Miellyttävät muistot jäi naistenklinikalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme