Lapsivuodeosasto ja kamala huonetoveri
Onko kukaan saanut synnytyksen jälkeen jakaa huonetta jonkun ärsyttävän tyypin kanssa?
Kommentit (260)
Vieruskaverin mies nyki sitä väliverhoa jatkuvasti pois paikoiltaan, oli kiva maata siinä sängyllä tissit levällään, kun huoneessa ramppasi koko ajan vieraita.
Olin onnekas kun ainoa huono kokemus oli ns hienostorouva jonka tärkein tehtävä synnärillä oli spreijata hiuslakkaa kuontaloonsa joka aamu minuuttitolkulla. Se haju ärsytti ja muutenkin tuntui ettei se oikein sovi pieneen 2 hengen huoneeseen vauvojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olin ilmeisesti viikon samoilla lakanoilla koska en käynyt liinavaatevarastossa. Ei sen puoleen alapää ei vuotanut koska sain nk kiireellisen sektion. Miellyttävät muistot jäi naistenklinikalta.
Keksipä parempi, sektion jälkeen jälkivuotoa kestää n. 4 viikkoa. Nimim: Kaksi kiireellistä ja yksi suunniteltu sektio
Vierailija kirjoitti:
Olin ilmeisesti viikon samoilla lakanoilla koska en käynyt liinavaatevarastossa. Ei sen puoleen alapää ei vuotanut koska sain nk kiireellisen sektion. Miellyttävät muistot jäi naistenklinikalta.
Nyt puhut höpöjä. Alapää vuotaa kyllä sektionkin jälkeen. Ei sitä jälkivuotoa sieltä mitenkään voi etukäteen pois kaapia. :D
T. N30, kaksi "kiireellistä" sektiota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksipä parempi, sektion jälkeen jälkivuotoa kestää n. 4 viikkoa. Nimim: Kaksi kiireellistä ja yksi suunniteltu sektio
Minulla kesti viikon, ja pärjäsin ekojen päivien jälkeen pikkuhousunsuojilla.
Keksipä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo vuosia, mutta sain huonetoveriksi vanhemman ensisynnyttäjän. Olivat saaneet pojan.Kun puoliso tuli vauvaa katsomaan heidän keskustelunsa pyöri koko vierailuajan perheen kissan ympärillä tyyliin: onko Feline syönyt maksaa? Minähän sanoin että ei saa antaa kun vatsa tulee löysäksi. Mitenköhän Feline nyt tottuu tähän vauvaan? Tätä kissan ympärillä jutustelua kesti koko vierailun ajan, vauvaa tuskin noteerattiin ollenkaan, mitä nyt uusi isä vilkaisi. Tätä jatkui koko viikon, jonka olimme osastolla kumpikin (sektio).
Silloin vain mietin että jos Feline ei totu vauvaan annetaako vauva kenties pois?
Tämä oli siis käsityksesi kamalasta huonetoverista 😨
Menetitkö yöunesi, kerroitko huolesi hoitajille 😈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kesti viikon, ja pärjäsin ekojen päivien jälkeen pikkuhousunsuojilla.
Keksipä parempi.
Mutta tuossapa nimenomaan sanottiin, että jälkivuotoa ei tullut ollenkaan, kun oli saanut sektion. Mullakin on kestänyt kerran jälkivuoto normisynnytyksestä pari viikkoa, mutta sitä verta on silti tullut ja tulee aina synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa? Mitenhän mut on leikattu, kun ei tosiaan ollut mitään monen viikon vuotoa. Sairaalasta pääsin kolmantena päivänä ja ihan ilman sidettä istuin autossa sen pari sataa kilometriä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhut höpöjä. Alapää vuotaa kyllä sektionkin jälkeen. Ei sitä jälkivuotoa sieltä mitenkään voi etukäteen pois kaapia. :D
T. N30, kaksi "kiireellistä" sektiota
Itselläni vuoto säi siteeseen ei lakanoille.
En käynyt kertaakaan liinavaatekaapilla.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut synnytyksen jälkeen jakaa huonetta jonkun ärsyttävän tyypin kanssa?
On. Huonetoverisi.
En mä vaan muista mun vuotoja...
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo vuosia, mutta sain huonetoveriksi vanhemman ensisynnyttäjän. Olivat saaneet pojan.Kun puoliso tuli vauvaa katsomaan heidän keskustelunsa pyöri koko vierailuajan perheen kissan ympärillä tyyliin: onko Feline syönyt maksaa? Minähän sanoin että ei saa antaa kun vatsa tulee löysäksi. Mitenköhän Feline nyt tottuu tähän vauvaan? Tätä kissan ympärillä jutustelua kesti koko vierailun ajan, vauvaa tuskin noteerattiin ollenkaan, mitä nyt uusi isä vilkaisi. Tätä jatkui koko viikon, jonka olimme osastolla kumpikin (sektio).
Silloin vain mietin että jos Feline ei totu vauvaan annetaako vauva kenties pois?
Kerrankin on vauvaperhe, jossa huolehditaan myös kissasta!!! Tai siis lemmikistä, jes, uskoni ihmiskuntaan on palautunut <3
Kun kinaa ääliön kanssa, kannattaa varmistaa, ettei vastapuoli tee samoin.
Huonetoverit ei ärsyttäny, vaan niitten vierailevat sukulaiset. Yhdelläkin tuppasi varmaan 10-20 henkilöä huutelemaan sinne ulkomaata ja kurkkivat verhon takaa paljaita rintojani. Hoitajaakin kutsuin avuksi, muttei tainnut mahtua tungoksen läpi.
Huii.. Alkoi jännittämään kun toisen lapsen synnytys lähestyy. Esikoisen kanssa kävi tuuri, sattui yksi perhehuone olemaan vapaana.
Esikoisen just saanut parikymppinen nainen. Kun kuuli, että mulla on toinen se alkoi häiritä mua koko ajan, jopa yöllä saattoi herättää, että niin miten se vaippa vaihdettiin? Pitääkö laittaa talkkia? Muutenkin halus tentata ja seurustella koko ajan. Sillä ei käynyt kuin sen äiti kerran, ei muita vieraita koko aikana kun oltiin osastolla. Onneks itse olin vain 3 yötä siellä.
Eka oli tosi hiljainen, mutta toisen mies oli kamala. Olin osastolla Naikkarilla, jolla melkein kaikki oli leikattuja tai oli muita ongelmia ollut. Huonekaverilla myös sektio, joten evät olleet saaneet perhehyonetta. Mies otti kuitenkin asenteen, että hän asuu perhehuoneessa. Hän kävi itsekin huoneensuohkussa, levittisinne paitojaan kuivumaan, ja levitti tavaroitaan jokapuolelle. Jätti myös vaipanvaihtopisteen siivoamatta, tai vaimo jätti. Itse olin sit vauvanluona Lastensairaalassa, ja annoin hedän olla,, mutta ongelmaksi muuttui, kun lapseni pääsi osastolle. Pyysin siirtämään tavarat ja käyttäytymään. Oli tosi kiukkunen, aivan kuin vauvani ei olisi saanut tulla heidän huoneeseensa. ( olin osastolla 8 päivää)
Mies muuten raivostui, kun poislähtiessä kätílö kieltäytyi tulemaan hänen mukaansa tarkistamaan, että heidän turvaistuimensa oli kiinnitetty oikein.
Tätä on mielenkiintoista lukea! Itse kun on lokakuussa edessä yhteinen huone muiden synnyttäneiden kanssa! Odotan toista ja ekan kanssa oltiin perhehuoneessa. Niistä liinavaatteista sanon sen verran, että kätilöopistolla kans sieltä itse haettiin puhtaat vaatteet, pyyhkeet ja lakanat. Ei hoitajat niitä tuo jos äiti on itse täysin pystyvä ne sieltä hakemaan.
Synnytyksen jälkeen aamulla jouduin odottamaan vauvan kanssa käytävässä 2 tuntia koska huonekaverini oli lähdössä kotiin. Olivat koko perheen kanssa hakemassa. Perheeseen kuului 3 poikaa ja äänekäs isäntä. Olivat myös seurallisia ja itse kovin väsynyt ja kipeä. Huone löyhkäsi kamalalle hajustepesuaineelle joten en voinut olla siellä. En ymmärrä miksi eivät vain lähteneet vaan piti istua isolla porukalla huoneessa.
Esikoisen kun sain, mulla oli kaksi huonekaveria jotka nukkuivat kun tukit eivätkä heränneet kun omat vauvat öisin itkivät. Mä sitten nuorena kilttinä tyttönä hyssyttelin kaikki yöt heidän vauvojaan :D
Toisen lapsen saatuani jaoin huoneen aivan kamalan ja sekopäisen akan kanssa, jonka vauva huusi 24/7 ja tää muija oli aivan hermoromahduksen partaalla. Jutteli puhelimeen miten ei jaksa enää, olihan hän ollut äiti jo vuorokauden.. telkkarista tuli silloin myös lätkän mm-kisat, ja hän kannusti Suomea välillä karjumalla ihan täysillä. Itse yritin vaan toipua kiireellisestä sektiosta..
Kolmannen saatuani huonekaverinani oli hetken sellainen kaikkitietävä äiti, joka oli itse töissä siellä sairaalan labrassa. Hän tuntui tietävän kaikesta paremmin kuin kätilöt ja lääkärit, siis omasta mielestään. Jokaiselle kätilölle hän muisti myös kertoa koko elämäntarinansa, mm.5 vuotta sitten kuolleesta äidistään, jopa keskellä yötä kun itse olisin halunnut nukkua.