Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin Stockmann nykyään

Vierailija
15.05.2016 |

Todella surkea esitys. Tavarat sijoiteltu kuin heittämällä sinne tänne. Osastoja pienennetty ja toisia lopetettu kokonaan. Ainainen remontti pressuineen päällä. Eipä ole enää entisensä laadukas tavaratalo vaan nykyisin Tarjoustalo/Säästöpörssi luokkaa.
Ovatko typerät investoinnit, esm. valtava parkkihalli, vieneet kaiken kun Akateeminenkin piti myydä. Kirjat lastulevylaatikoissa, poissa upeat puiset kalusteet.
Piti tämäkin vielä nähdä.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

 8 KRS. Fazer kahvilan tarjonta on ikävää käymme yleensä iltapäivällä suolaisten tarjottavien tiskissä on tyhjiä tarjottimia ja melko suppea valikoima tarjottavia. Kysymys: miksi kukaan ei valvo, täytä tai siisti tiskiä ? Tänään kävimme työkavereiden kanssa puolelta päivää ja sama näky. Leivonnaisia kyllä löytyy, mutta lounaalla haluaisi jotain pientä suolaista. Olemme käyneet nyt usein keskustan muissa kahviloissa ikävää, kun Stoc- Fazer on ollut vuosia meidän kantapaikka. 

 

Vierailija
102/123 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä puuhaa Fazer cafe Stockmannin esimies, kun tarjonta on kuin Pihtiputaan linja-auto pysäkin kahvilassa? Onnetonta, kun on kysymys maineikkaan leipomon ym. kahvilasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä puuhaa Fazer cafe Stockmannin esimies, kun tarjonta on kuin Pihtiputaan linja-auto pysäkin kahvilassa? Onnetonta, kun on kysymys maineikkaan leipomon ym. kahvilasta.

Se on totta tänään kävin vaimon kanssa ja leipätarjonta mitätöntä klo 13 aikaan karjan piirakoita oli, jotain pyöreitä piirakoita, yksi katkarapuleipä ei mitään muuta? Fazerin pitäisi herättää kahvilahoitajan, että hoitaisi homman. 

Vierailija
104/123 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjan piirakka on lehmällä.

Vierailija
105/123 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin. Kovin oli hiljaista. Itse pyrin asioimaan keskustassa asuvana  Stokkalla.  

106/123 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tuolla kerran vuodessa viimeksi jouluna.

Minusta aikakin vaateosasto oli sekava ja iso.

Voisivat ottaa hiukan mallia Berliinin KaDeWe tavaratalosta.

Vaikka siellä on osastot toisinpäin.

Helsingissä Herkku ruokakauppa on alhaalla ja Saksassa taas ylin kerros.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/123 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kävin. Kovin oli hiljaista. Itse pyrin asioimaan keskustassa asuvana  Stokkalla.  

Kyllä Stockmannilta löytää sen mitä ihminen tarvitsee jokapäiväiseen elämiseen. Olen käynyt siellä lapsesta saakka ensin perheeni kanssa sitten oman perheen, nyt vielä 87 vuotiaana se on ainoa josta saan kaikki mitä tarvitsen.

Vierailija
108/123 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjan piirakka on lehmällä.

Et taida paljon tietää Suomen kansan herkkuruuista harmi suosittelen kokeilemaan erilaista joskus pettyy joskus taas toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/123 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjan piirakka on lehmällä.

Et taida paljon tietää Suomen kansan herkkuruuista harmi suosittelen kokeilemaan erilaista joskus pettyy joskus taas toisin.

Taitaa tarkoittaa Karjalan piirakkaa?

Vierailija
110/123 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä oli todella hyvä pössis vajaa 10v sitten kun keskusta oli rempattu, aspan motivaatio oli huippua ja hienoa ja uudet asiakaskategoriat oli lanseerattu. Minäkin ostin ihan kaiken aina Stockalta koska tiesin a) saavani hyvää palvelua b) saavani palauttaa tuotteen ilman kyräilyä ja syyttämistä jos siinä oli jotain vikaaja c) ympäristö oli miellyttävä.

En tajua, miksi ovat nyt nämä vahvuudet ajaneet tehokkaasti alas. Ei se Stockan henki asu ulkoistetuilla osastoilla. Ilen vähitellen joutunut, jatkuvien pettymysten jälkeen, vuosien ajan First-asiakkuuden jälkeen alkaa kantaa rahani toisaalle. Suuri sääli.

Rahat loppu. Asiakkaita ei käynny.

 

Jos ei ole rahaa niin ei palvelutasoa voi pitää yllä.

 

Muualta saa parempaa, helpompin ja halvemmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/123 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vaan totta että siellä kassalla on välillä vähän erikoista käytöstä myyjillä. Ei kaikilla ja ei enää onneksi ole sitä että katsotaan päästä varpaisiin nokka pystyssä kuten joskus on maine ollut, itsellä ei sitä kokemusta tällä hetkellä mutta kun palautat jonkun tuotteen niin jotkut vähän nyrpistelee nenäänsä. Tämä ei ole minulle tapahtunut vaateosaston kassoilla mutta siellä ylimmällä kodinsisustuskerroksessa. Viimeinen oli se kun vanhempi myyjä sanoi silleen kevyesti puhellen mutta tuli vähän olo että mitä... että hänelle kerrottiin että palautustietoja säilytetään kaksi vuotta... että johonkin rekisteriin menevät...mutta eihän näissä tarvitse syytä sanoa (Hullut päivät-palautus). 

Vierailija
112/123 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on vaan totta että siellä kassalla on välillä vähän erikoista käytöstä myyjillä. Ei kaikilla ja ei enää onneksi ole sitä että katsotaan päästä varpaisiin nokka pystyssä kuten joskus on maine ollut, itsellä ei sitä kokemusta tällä hetkellä mutta kun palautat jonkun tuotteen niin jotkut vähän nyrpistelee nenäänsä. Tämä ei ole minulle tapahtunut vaateosaston kassoilla mutta siellä ylimmällä kodinsisustuskerroksessa. Viimeinen oli se kun vanhempi myyjä sanoi silleen kevyesti puhellen mutta tuli vähän olo että mitä... että hänelle kerrottiin että palautustietoja säilytetään kaksi vuotta... että johonkin rekisteriin menevät...mutta eihän näissä tarvitse syytä sanoa (Hullut päivät-palautus). 

Tai olin palauttamassa mielestäni virheellistä tuotetta joka aika kallis niin tulkitsin kommentin perusteella ettei oikein tykännyt tai sitten oli hänen tyylinsä vaan kertoa faktaa ja ymmärsi että on aihetta palautukseen mutta ehkä voisi jättää kommentoimatta ollenkaan kun herää ajatuksia mitä tarkoittavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/123 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockmann on pelkkä kielipolitiikan väline. Esim. Tampereella ja Oulussa, jotka ovat täysin suomenkielisiä kaupunkeja, raikaa tavataralossa ruotsinkieliset kuulutukset. Hyh.

Onneksi ei kuitenkaan englantia jota tuputetaan joka paikkaan.

Vierailija
114/123 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se helsingin alakerran kahvila voisi ottaa a- oikeudet niin tunnelma olisi kuin lentokentällä. Kiva olis juoda siinä skumppaa kalliiden ysl & lancome meikkiostosten jälkeen ja fiilistellä loungetunnelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/123 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama havaittu. Ei huvita enää käydä

Sama Tampereella. Ei huvita työskennellä siellä enää. Työntekijät kyykkyyn ja päälliköille jättipalkat. Kun meistä tehtiin väkisin osa-aikasia niin johtajan komentti oli että käyttäkää säästöjänne. Siis niinku mitä säästöjä?!?

Vierailija
116/123 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaisilla vain ole varaa ostaa sieltä. Ihan sama siis mitä tekevät. 

Vierailija
117/123 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockmann on pelkkä kielipolitiikan väline. Esim. Tampereella ja Oulussa, jotka ovat täysin suomenkielisiä kaupunkeja, raikaa tavataralossa ruotsinkieliset kuulutukset. Hyh.

"Laatu"  oli  tarkoitus  luoda  asiakaskunnalla?   Karkottaa  muut  kuin  ruotsinkieliset. 

Vierailija
118/123 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tärkeintä säilyttää keskustan talo"!  Jessus tässähän tulikin vuoden slogan.  Tämän aivopierun kirjoittaja taitaa olla juuri niitä jotka melskaavat ja tuhoavat kaiken ymmärtämättä arvoja ja jatkuvuutta. Hieman hienovaraisemmalla ja järkevämmällä karsimisella keskustan tavaratalo olisi säilyttänyt arvonsa.

Siinä oikeassa että kaikenmaailamn Hobby Hallit, Seppälä ja Lindexit etc. ovat aivan turhia investointeja suuruunhulluusvuosista. Olisivat vain keskittyneet olennaisimpaan, mutta nuoret ekonomiplantut egojensa kanssa ovat saattaneet tilanteen tähän eli konsernin lippulaivan upotukseen.

Samaa mieltä noista Seppälöistä ja Lindexeistä. Ihmettelin aikoinaan miksi niitä sinne haalittiin. Luulen, että yksi syy siihen että sillä kaupalla menee huonosti, on suuret ikäluokat. Oma kokemukseni on, kun jäin eläkkeelle, Stockmannilla käyntini väheni.. Töissä käydessä kävin lähes joka arkipäivä 15-vuotiaasta lähtien ostoksilla siellä. Sieltä löytyi kaikki tarpeellinen nopeasti ja kohtuulliseen hintaan.

Vierailija
119/123 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itiksen tavaratalo on ulkoapäin luotaantyöntävä outo kyhäelmä. Salaperäinen rakennus, verhottu.

Ei kutsuva ja lisäksi sijainti hyvin etäinen.

Ei ihme että menee huonosti.

Mikä on itiksen Stockmann-tavaratalon rakennus? Sehän sijaitsee Itiksen kauppakeskuksessa. 

Vierailija
120/123 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itiksen tavaratalo on ulkoapäin luotaantyöntävä outo kyhäelmä. Salaperäinen rakennus, verhottu.

Ei kutsuva ja lisäksi sijainti hyvin etäinen.

Ei ihme että menee huonosti.

Mikä on itiksen Stockmann-tavaratalon rakennus? Sehän sijaitsee Itiksen kauppakeskuksessa. 

Itiksen Sockmann on lopettanut toimintansa jo aikoja sitten.  Pari viikkoa sitten kävin Helsingin  keskustan Stockmannin 8.kerroksessa  sijaitsevassa palvelupisteessä  hakemassa erään lipun, joka oli varattu   Tiketistä.  Odotustilassa oli mustia nahkasohvia, jotka olivat nuhruiset ja istuinosat kuluneet melkein puhki.  Törkeän näköistä.  Olikohan ne hankittu jostain Romaniasta 1970-  luvulla?   Siltä ne näyttivät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi