Painoindeksisi(BMI) ja tämän päiväiset syömisesi/juomisesi?
Laskuri löytyy esim. bmi.fi. Kiinnostaa lähinnä syy-seuraussuhteiden mahdollinen olemassa olo.
Kommentit (83)
Bmi 50
Lava kaljaa, 5 sipsipussia ja naapurin kultainennoutaja.
Kana-ananas-aura-fetajuustoperhepitsa, kuppi kahvia, 1,5 litraa cokista ja litra jaffaa. Darrapäivä. BMI 21,8. N
Bmi 17
3 pientä hotdogia (sämpylå, nakki, sipuli ja ketsuppi)
2 riisikakkua voilla
N. 3L vettä
Normisti syön enempi kyllä. Tänään vaan oli rankasti pihahommia eikä kerennyt, nyt ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä nykyistä painoa mutta BMI taitaa olla jotain 22.
Muutama maitokahvi, turkkilaista jugurttia banaanin kera, jauhelihaa, porkkanoita, parsakaalia ja kermaa, kalahampurilainen, karjalanpiirakoita ja juustoa, 3 olutta, pieni tonnikalapitsa.
+ cashew- ja pecanpähkinöitä. Yllätyin miten paljon olen syönyt tänään, eilinen meni varmaan vähemmällä ruualla.
24,2 164/52 En oo rakenteeltanikaan mikään heiveröinen, mut aina täst vois pari kiloo tiivistää.
10:00
Kokojyväsämpylä, Keiju, salaattia, 3 juustoviipaletta, 4 kurkkuviipaletta, 3 tomaattiviipaletta
Lasi appelsiinimehua, kuppi teetä yhdellä sokeripalalla ja maidolla
12:00
Lihamureketta, muusia, salaattia, normaali annos
Lasi maitoa, 2 lasia vettä
Päärynä
Pari karkkia
15:00
Joku yltiömakea viineri
Kuppi teetä yhellä sokeripalalla, lasi vettä
16:00
Joku Nespresson maitovaahtokahvi
17:30
Jugurtti, banaani, lasi vettä
Pari karkkia
20:00
2 tortillaa joissa jauheliha-tomaattikastike, aurajuusto, ananas, salaatti, kurkku, juusto, kermaviili
Muutama karkki
Lasi cokista
23:30
Omena
Pari lasia vettä
BMI 35
Aamiaiseksi upporasvassa uitettuja makarooneja ja paahtoleipää, joka on voideltu hylkeen ihralla. Päällä raakaa pekonia. Tämän jälkeen 2 litraa kokista ja 0,5 litraa kahveeta. Päivälliseksi uppomunia, ranskalaisia, friteerattuja vaahtokarkkeja ja pekonipurilainen. Illalla suklaalevy ja 6kpl lihispakkaus. Illalla viisuja katsellessa kymmemen kaljaa ja pakkasesta kylmää salmaria.
ssss kirjoitti:
BMI 15.79
-osa ruisleivästä
-omena
-salaatti
-peruna
-tee
-vesi
Miten pystyt syömään noin vähän??
Niin ja omani näyttäisi olevan 23,5.
En muista mitä olen syönyt... pirusti teetä olen juonut, juusto snacks -pussi, dumle-pussi, caesar-salaatti, tonnikalapurkki, naudanliha&munanuudelit... siinä se varmaan olikin.
kahvi,maitoa, leipää ja ruokaa
bmi jotain 29
ssss kirjoitti:
Luuserimies kirjoitti:
ssss kirjoitti:
BMI 15.79
-osa ruisleivästä
-omena
-salaatti
-peruna
-tee
-vesi
Miten pystyt syömään noin vähän??
Söin paljon edellisenä päivänä, joten ei ollut nälkä. Kiireisestä päivästä on myös hyötyä!
Sun kannattais kattoo vähän jotain "cooking with mama june" -reseptivinkkejä.
ssss
Tosta tuo resepti ykkönen. Kokeile joskus.
Bmi 21
15:30-45 pari nakkia
17:40 vajaa lautasellinen makaroonimättöä
20:00-23:00 kolme lasia coca colaa
Ja vettä tulee juotuu useita kertoja päivässä
T. Ruokahalut kadoksissa useita viikkoja.
Ketä kiinnostaa bmi, kun se ei ole mikään yksilötason mitta? Mitä sinulle kertoo se, että minun bmi on 29,7? Olisiko kuitenkin kiinnostavampaa, että rasvaprosenttini on pitkälti alle kahdenkympin, tai se, että vaikka elopainoa on toistasataa kiloa on vatsapalikat kuitenkin ihan silmämääräisesti laskettavissa?
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Ketä kiinnostaa bmi, kun se ei ole mikään yksilötason mitta? Mitä sinulle kertoo se, että minun bmi on 29,7? Olisiko kuitenkin kiinnostavampaa, että rasvaprosenttini on pitkälti alle kahdenkympin, tai se, että vaikka elopainoa on toistasataa kiloa on vatsapalikat kuitenkin ihan silmämääräisesti laskettavissa?
Ylipaino on ylipainoa sen muodosta riippumatta. Ei BMI 30 ihminen ole esteettinen, terve tai optimaalisesti toimiva, olipa se elopaino rasvaa tai lihasmassaa.
Etkö nähnyt millaisia kuikelomiehiä mammat tänäänkin taas hehkuttivat Euroviisu-ketjussa - kaikki normaalipainossa BMI-mittarilla ;)
Kahvia ja 2 palaa leipää juustolla ja makkaralla
Rullakebabin jämät eiliseltä
Pari palaa suklaata ja muutama karkki
2 vohvelia kermalla ja hillolla
Lisää kahvia
Ruisleipä juustolla janmakkaralla ja maitoa
Noin 150g karkkia, pari sipsiä ja 2 lasia colaa
Kyllähän tämä jossain näkyykin.. BMI 30.1
ssss kirjoitti:
BMI 15.79
-osa ruisleivästä
-omena
-salaatti
-peruna
-tee
-vesi
Missä proteiini? Missä rasvat? Missä energia?
Luuserimies kirjoitti:
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Ylipaino on ylipainoa sen muodosta riippumatta. Ei BMI 30 ihminen ole esteettinen, terve tai optimaalisesti toimiva, olipa se elopaino rasvaa tai lihasmassaa.
Etkö nähnyt millaisia kuikelomiehiä mammat tänäänkin taas hehkuttivat Euroviisu-ketjussa - kaikki normaalipainossa BMI-mittarilla ;)
Höpö höpö. Minä olen sekä esteettinen, terve, että helvetin hyvin toimiva. Iso-Arskan BMI oli 33 hänen voittaessa ensimmäisen Olympia-tittelin. Siitä esteettisempää ei oikein voi olla, jos ei sitten määrittele koko termiä uusiksi.
Bmi 28
En ole syönyt mitään tänään koska juon tänään. Teetä ja bloody mary edessä (vodkaa, tomaattimehua, sauvasekoitettu sekaan selleriä ja mausteita aika reilusti). Luultavasti syön tänään munakkaan ja feta salaatin, koska tomaatit meinaavat homehtua.
Normaalisti syön pari wokki ateriaa päivässä riisillä tai nuudeleilla eli ateriat on satunnaisia vihanneksia ja sikanautaa pääsääntöisesti. Ainoa kestäsvä teema on oikeastaan inkivääri, chili ja valkosipuli. Salaatteja syön ehkä 3-4 kertaa kuussa ja leipää kerran kuussa. Harvoi syön mitään ennen puoltapäivää. En käytä sokeria muuten lainkaan vaan keinotekoisia makeurusaineita.
Läkiä tuntuu kertyvän nykyisen painoindeksin verran tosi helposti. Kuukausien skarppailulla saa vähän pudotettua ja sitten viikko lepsuilua ja ollaan taas lähtopisteessä.
2 itsetehtyä valkosuklaa-pistaasicookieta
Panda Choco pussin jämät (ehkä n. 70g)
2 Lidlin semmosta snickers-jädekopiota
3 siivua ciabattaa (eka voilla, kaks muuta ketsupilla ja juustolla mikron kautta)
annos marokkolaista lihapullakastiketta, sitruunabulguria ja raitaa
pari palaa kakkua
3 riviä Fazerin salty toffee suklaata
Että semmosta. Herkkuja menee ja niillä eletään, kuten näkyy (ja kyllä, näkyy myös kropassa). Bmi 24.3.
Voisko joku vakuuttaa mut siitä, miks tää ei oo hyvä juttu? Koska olossa ja jaksamisessa en huomaa eroa. Okei välillä on aamulla tosi pöhöttynyt olo mutta noin muuten. Tää päivä nyt oli ihan äärimmäinen, en normaalisti syö näin huonosti. Mutta joka päivä menee herkkuja ja korvaan niillä aterioita. Ja heti aamusta tekee ihan sikana mieli herkkuja.
-Kahvia kauramaidon kanssa, mansikka-kiivismoothie
-Tofu-paprika-herkkusieniwokkia
-Granaattiomenaa, kirsikkatomaatteja
Bmi 21,9. Oon laihiksella.