Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
2181/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Suomalaisilta syöjiltä on kadonnut normaalin syömisen määrän taju. Ei sitä muuten euroopan lihavimmaksi kansaksi pääsisikään.'

---

Tämä juuri. En tiedä mihin vajeeseen suomalaiset oikein ahmivat. Kaupan päälle vielä perisuomalainen ahneus.

Vierailija
2182/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä häävieraana. N30

ikävintä? Turha draama.

Huonointa? 💩 ruoka.

tylsintä? Katsella muiden juopottelua. 

epäonnistuneinta? jompikumpi pettänyt bestmanin tai kaason kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2183/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylivoimaisesti tylsintä on odottaa juhlapaikan pihalla hääparia kuvauksesta. Miksei niitä kuvia voi ottaa jo ennen vihkimistä? Tai edes järjestää vieraille odotusajaksi juotavaa ja mahdollisuuden odottaa sisällä, jos nyt on ihan pakko ottaa kuvat vasta vihkimisen jälkeen.

Tosi monet haluaa, että se hääkuva on oikeasti kuva avioparista, eli vasta vihkimisen jälkeen.

Mun mielestä ymmärrettävää. Me otettiin kuvat ennen vihkimistä, se on meille oma intiimi hetki ja kuva ikuistettuna. Mutta toiset eivät halua näyttäytyä häämekossa sulhaselle ennen vihkimistä ja ymmärrän sen. Silloin tosi nopsat kuvat vaikka samalla kun vieraat syövät.

Miksi alapeukut?

Vierailija
2184/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ylipäätään kutsutaan niihin häihin, ja sitten tuntee olevansa ikävä tyyppi, kun ei huvita osallistua.

Vierailija
2185/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 g maksalaatikkoa / vieras

Vierailija
2186/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt ehkä parissakymmenessä hääjuhlassa elämäni aikana ja anteeksi suorapuheisuuteni, yksikään juhla ei ole jäänyt mieleen erityisen hauskana ja onnistuneena. 

Jos suomalaiset häät viedään läpi siten kuin ne 99% tapauksista viedään, niin luvassa on kirkkovihkiminen, sitten autolla jonnekin kymmenen kilsan päähän seuraintalolle tai vastaavaan, odottelua, syödään perunaa, maksalaatikkoa, karjalanpaistia, lohta ja salaattia, odottelua, kiusallisia leikkejä, odottelua, pari huonohkoa puhetta, hiukan odottelua, kiusallisia leikkejä, vähän odottelua, kermakakkua ja kahvia ja sitten vieraat rupeaakin vähitellen lähtemään, paitsi morsiusparin parhaat kaverit, jotka ovat käyneet salaa naukkaamassa viinaksia jossain halkovajan takana / auton peräkontista ja jäävät keskenään ryyppäämään joko keskenään tai lähtevät lähikaupungin yökerhoon tilataksilla.

En tiedä teistä, mutta tuo yllä oleva ei ole mun käsitys hauskoista ja onnistuneista juhlista. 

Kerran pääsin Espanjassa häihin. Oli iltajuhla, pari oli käynyt vannomassa valat ihan lähimpien todistaessa jo aiemmin samana(?) päivänä, muut vieraat oli kutsuttu illaksi. Upea tila, taivaallista ruokaa, kaikki tanssivat, upeita musiikkiesityksiä ja DJ, yksi liikuttava puhe, ilotulitus illan päätteeksi. Siinä oli hyvät häät.

Vierailija
2187/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko niin että hääjuhlat on vähän turhan pitkiä usein? Iltajuhla munkin mielestä riittäisi vallan mainiosti. Tanssiminen ja itse juhla alkaisi heti. Turha odottaminen, muodollisuudet ja täyteohjelmat jäis pois. Eikä haukkaisi myöskään vierailta ihan kokonaista kesälauantaita.

Vierailija
2188/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät on aivan turha juhla, ero on kuitenkin jo näköetäisyydellä.

Vierailija
2189/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari istui pöydässään ja availi lahjakirjekuoria nyrpeän näköisinä

Vierailija
2190/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mälsä, hevonkuusessa sijaitseva juhlapaikka, joka mauttomasti koristeltu. Hämäläinen pitopöytä. Ylimakea ja aivan liian vahva booli. Tylsä, paskaa musiikkia soittava bändi ja pakolliset tanssikuviot. Kaikki typerät leikit ja ylipitkät, kaksimieliset puheet. Päihtynyt hääväki.

Eli tyypilliset hääjuhlat suomalaisittain vuodelta 1980. Ei kiitos enää ikinä.

Vierailija
2191/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko niin että hääjuhlat on vähän turhan pitkiä usein? Iltajuhla munkin mielestä riittäisi vallan mainiosti. Tanssiminen ja itse juhla alkaisi heti. Turha odottaminen, muodollisuudet ja täyteohjelmat jäis pois. Eikä haukkaisi myöskään vierailta ihan kokonaista kesälauantaita.

Me aloitettiin iltapäivällä että pienet lapset pääsee mukaan

Vierailija
2192/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käynyt ehkä parissakymmenessä hääjuhlassa elämäni aikana ja anteeksi suorapuheisuuteni, yksikään juhla ei ole jäänyt mieleen erityisen hauskana ja onnistuneena. 

Jos suomalaiset häät viedään läpi siten kuin ne 99% tapauksista viedään, niin luvassa on kirkkovihkiminen, sitten autolla jonnekin kymmenen kilsan päähän seuraintalolle tai vastaavaan, odottelua, syödään perunaa, maksalaatikkoa, karjalanpaistia, lohta ja salaattia, odottelua, kiusallisia leikkejä, odottelua, pari huonohkoa puhetta, hiukan odottelua, kiusallisia leikkejä, vähän odottelua, kermakakkua ja kahvia ja sitten vieraat rupeaakin vähitellen lähtemään, paitsi morsiusparin parhaat kaverit, jotka ovat käyneet salaa naukkaamassa viinaksia jossain halkovajan takana / auton peräkontista ja jäävät keskenään ryyppäämään joko keskenään tai lähtevät lähikaupungin yökerhoon tilataksilla.

En tiedä teistä, mutta tuo yllä oleva ei ole mun käsity

jos 20 häät eikä mikään kelpaa kannattaisiko kattoo peiliin?

Vierailija
2193/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tied

en tiedä, vähän samaa mieltä. Suurin osa häistä on todella samanlaisia keskenään. Miksei järjestäisi vaan pienempiä ja aidompia häitä ihan lähipiirille? Tai vaikka ihan kahdestaan?

Vierailija
2194/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä kutsua persuja pilaamaan häitään. Metelöivät humalassa ja haastavat riitaa jo kirkossa. Hääpaikalla miespuoliset ahdistelevat tyttöjä, poikia ja naisia. Naispersut juoruavat kimeälllä äänellä ja arvostelevat negatiiviseen sävyyn kaikkea mahdollista. Paitsi ei persuäijiä joiden kanssa pitävät loppuillasta fasistisen heil-kokouksen. 

Vierailija
2195/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kuule nyt ottamassa lääkkeesi ja mene vaikka pikku päikkäreille että tuo omituinen päähänpinttymä persuista unohtuisi.

Vierailija
2196/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa on häissä aina, kun sinne ei ole kutsuttu (humalassa) väkivaltaisia ja/tai toisten vieraiden ulkonäköä/pukeutumista/lahjoja vain ilkeästi arvostelevia.

Vieraat ovat tärkein elementti, jotta häistä tulee hääJUHLA.

Jos jollekin vieraalle vain ilkeillään puhumattakaan tönitään tai ollaan muuten väkivaltaisia, juhlamieli ja rauha ja rakkaus on tipotiessään paitsi hääparilta myös vierailta.

Vierailija
2197/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pieni lapsi kun muun hääväen joukossa odotin kaksi tuntia polttavassa helteessä jonkun maamiesseurantalon pihassa ilman varjoa. Aikuisetkin olivat tuskaisia ja latelivat sarkastisia huomautuksia. Kun joku sen talon ylläpitäjä tuli viimein avaamaan ovia, ihmiset olivat vihaisia ja kyselivät miksi jouduimme seisomaan pihalla. Nainen oli kauhuissaan ja sanoi, että kyllä hän olisi voinut tulla päästämään jo aiemmin, mutta oli tilattu avaamaan ovet 2 h vihkimisen jälkeen! 

Syyksi selvisi jossain vaiheessa että hääpari oli kuvattavana. Odotuksesta tai vessojen, juomien ja istuinten puutteesta ei ilmoitettu kenellekään mitään. Talossa ei ollut mitään miksi väki ei olisi voinut odottaa sisällä.

Nyt aikuisena meillä on puolison kanssa kaikilla reissuilla vähintään 2 l vettä ja ateriapatukoita mukana ja monesti niille on käyttöäkin. Emme myöskään nouse autosta seisoskelemaan, ehdimme kyllä mukaan jonottamaan vähän kauempaakin. 

Vierailija
2198/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki leikit. Miksi ihmiset ei vois kulkea juttelemassa muiden kanssa noiden typerien leikkien sijaan..  Ja vieraiden tosiaan kannattaa syödä kotona jotain jos joutuu odottelemaan..  Mä karttelen häitä ym minkä kerkeän.. Harvat ne naimisissa pysyy varsinkin jos nuorena mennään.. 

Vierailija
2199/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja kun selailee, tulee väistämättä siihen tulokseen, että kenenkään ei kannattaisi hääjuhlia järjestää. Kaikki on kuitenkin kamalaa ja kukaan ei oikeasti haluaisi edes osallistua. Täysin turhaa rahanmenoa siis, vihkimisen voi järjestää parin todistajan läsnäollessa ja hääpari juhlia sitten keskenään.

Vierailija
2200/2309 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo kartanot ovat kyllä vihoviimeinen paikka viettää häitä, ellei kaikki vieraat mahdu päätupaan. Niitä kun ei ole rakennettu juhlakäyttöön vaan asuinkäyttöön. Vrt. johonkin oikeaan juhlatilaan, siellä on aina maksimoitu ne päätilan neliöt.

Totta, vaikka monen tulevan morsiamen unelma varmaan on päästä viettämään häitään jossain romanttisessa kartano miljöössä, niin epäkäytännöllisiä usein ovat. Olen itse ollut vieraana sellaisissa häissä, jossa hääparia näimme tuskin ollenkaan hääjuhlan aikana, kun olimme sijoitettuna eri huonetilaan. Kyseisessä kartanossa oli monta pientä huonetta, joihin vieraat oli pitänyt jakaa. Morsiusparin kanssa samassa huoneessa istui läheisimmät sukulaiset ja me muut sitten saimme viihtyä omissa porukoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi