Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
2141/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylivoimaisesti tylsintä on odottaa juhlapaikan pihalla hääparia kuvauksesta. Miksei niitä kuvia voi ottaa jo ennen vihkimistä? Tai edes järjestää vieraille odotusajaksi juotavaa ja mahdollisuuden odottaa sisällä, jos nyt on ihan pakko ottaa kuvat vasta vihkimisen jälkeen.

Tosi monet haluaa, että se hääkuva on oikeasti kuva avioparista, eli vasta vihkimisen jälkeen.

Vierailija
2142/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on isot häät ja paljon vieraita, tuntuvat sisäpiirivitsipuheet tylsiltä. Olin häissä, joissa oli paljon väkeä. Sulhasen harrastusporukkaa oli paikalla ja bestmanin puhe oli lähinnä loputtoman pitkä selostus heidän harrastuksestaan ja sisäpiirivitseineen ja harrastustermeineen siitä ei muutamaa ko. harrastukseen vihkiytynyttä vierasta lukuun ottamatta kukaan ymmärtänyt mitään. 

Myös liian tiukka teema häissä voi moudostua häiritseväksi. En itse ollut paikalla, mutta kuulin tarinaa häistä, joissa oli eräs jalkapalloseura teemana. Oli ilmeisesti morsiusparin suosikki ja jalkapalloihmisiä molemmat. Kuvissa vierailla joukkueen kaulaliinat kaulassa (halusi tai ei) ja kaikki rekvisiitta joukkueen väreillä ja logoilla varustettu. Voi olla vieraille kiusallista, jos ei ko. joukkuetta kannata tai laji ei kiinnosta. Muutenkin liian hallitseva teema vie huomion pois siitä, että kyseessä on häät eikä muut teemabileet tai naamiaiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset otettu mukaan mutta niitä ei itse vahdita

Vierailija
2144/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun omat häät oli suunnitteilla, oli paljon myös muiden ystävien ja sukulaisten häitä. Kaikissa tuntui olevan jotain vikaa - katselinhan tarkasti tulevan morsiamen silmin.

Joissakin oli liikaa leikkejä, toisissa liian vähän. Yksissä loppui ruoka, toisissa ei ruokaa ehtinyt syömään, kun piti siirtyä eri ohjelmaan.

Tylsää oli se, kun piti odotella valokuvauksia. Hääpari oli kyllä paikalla, mutta halusivat kuvat jokaisen sukuhaaran kanssa erikseen. Ja ne kestivät ja kestivät, kun Marja-tätiä ei löytynyt ja Erkki-setä oli peräkontilla jne. Me kaverit vaan odoteltiin. Yhteenkään kuvaan ei kelvattu, ja tämä kuvaus kesti lähes kaksi tuntia.

Ruuan ja juoman vähyys on olleet ehkä ne pahimmat mokat.

Mutta nykyään, kun häitä ei pidetä niin paljon, tai ne on niin pieniä, että emme ole osuneet kutsulistoille, kävisin mielellään millaisissa häissä vaan. Häät on ihania juhlia, ja kaikista häistä on jäänyt hyviä muistoja päällimmäiseksi. Pitäkää häitä ja juhlikaa! 

Vierailija
2145/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla nuorisoseuran talossa nuori morsiuspari, häihin oli kutsuttu kaikki kyläläiset, sukulaiset, vanhempien tuttavat vuosikymmenien ajalta. Tilat jäi pieneksi heti, istumapaikkoja ei lähellekään kaikille, ihmiset rynnni ruokaa ottamaan( se loppui ihan kesken).

Loppujuhlista en tiedä koska lähdimme pois.aviopari taitaa olla edelleen yhdessä, onnittelut heille.

xx

samanikäinen kuin minä 19 vee tyttö meni naimisiin, sulho oli sahtipitäjästä. Hääjuhla morsiamen kotona, vieraita oli kutsuttu paljon ja sahtia oli riittävästi, humalassa oli kaikki.

Kesäilta oli kaunis ja lämmin.

xx

varakkaiden perheiden lapset meni naimisiin, ohjelmanumerona oli bestmanin ja kaason kiertäminen vieraiden pöydissä kerjäämässä rahaa nuorelle parille. Monesti ystävällisesti ohjasimme heitä menemään boolimaljalle välituntia pitämään ja unohtaakseen sen kolehdin keruun.

Vierailija
2146/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista surkeimmat häät missä olen ollut olivat helteellä kuuman navetan ylisillä. Paikka oli hieno, mutta järkyttävän kuuma. Sulhanen ei ottanut takkiaan pois, joten oma puoliso sätti minua kun otin oman takin pois etiketin vastaisesti.

Lisäksi tarjoiltiin vain alkoholitonta juomaa. Ruokaa ja juomaa oli vähintään riittävästi, mutta kun häissä on porukkaa, jotka eivät tunne kaikki toisiaan niin kielenkantoja mukavasti avaisi jos edes mietoa alkoholia saisi. 

Lyhyesti, hiton kalliit ja hienot häät, jotka pilattiin jättämällä alkoholi pois ja valittiin hääpaikka, joka oli helevetin kuuma

Vierailija
2147/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat häät:

- Paikka ei ollut liian kaukana kirkosta tai keskustasta

- Hääpaikalta sai varattua huoneen

- Juomaa riitti

- Lapsille oli varattu pomppulinna, leluja ja hoitaja

- Hääleikkejä ei ollut mitenkään liikaa (näitä kyllä pitää olla, olen ollut häissä, joissa oli koko ajan hiton tylsää, odotin vain kotiin lähtöä)

Vierailija
2148/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljäkymppinen ja tajusin, että en ole ollut täysi-ikäisenä ollenkaan häissä ja elämäni aikanakin vain kaksissa häissä molemmat äitini sukulaisen häät. Näistä ensimmäisissä olin lapsi ja suutuin kun rumana lapsena ei pyydetty morsiuslapseksi ja toisissa olin teininä äitini kanssa. Hääparin näin tuolloin ensimmäisen ja viimeisen kanssa. En tiedä, miksi äitinikään noihin häihin kutsuttiin kun ei ollut hääparin kanssa tekemisissä. En edes ole ihan varma, mitä sukua tuo morsian oli äidilleni ja ilmeisesti tuon morsiamen äiti, joka myös oli äidilleni sukua oli kuollut tai hylännyt lapsensa, en muista. Toki myös äitini sisarukset ja mummoni oli noihin häihin kutsuttu. Toki katsomalla television hääohjelmia olen nähnyt useita häitä.

Vierailija
2149/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on se, kun ei tunne kuuluvansa joukkoon. Olin kaasona häissä ystävälleni, jonka kanssa olimme tutustuneet yliopistossa samassa solussa. Häät olivat hienot. Juhlapaikkana kartano, ruoat pöytiin tarjoiltuina monen ruokalajin menuu. Suuri osa molempien puolten suvuista puhuivat asioista, joista en ymmärtänyt mitään. Toinen suku puhui purjehduksesta ja toinen metsästyksestä. Stressasin myös, etten mokaa mitään.

Juhlat olivat muuten todella mukavat ja morsiankin vielä kiittelli. Olemme yhä hyviä ystäviä, joten tässä se tunne oli enemmänkin ehkä omissa korvien välissä.

Vierailija
2150/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli myös mieleeni, että ehkä noin 10 vuotta myöhemmin kun äitini oli jo kuollut ja sisareni pääsi ylioppilaaksi tunki enomme, siis äitimme veljen vaimo kotiovellemme tuomaan sisarellemme onnittelukorttia ja seteliä, vaikka juhliin ei oltu noita kutsuttu, ylioppilaaksi pääsystä ei oltu kerrottu ja välit enoomme olivat täysin katki. Tilanne oli äärimmäisen kiusallinen, vaikka sisareni yritti hoitaa sen asiallisesti. Tätimme, äitimme sisko, johon välit myös täysin katki kehtasi sitten lähettää myöhässä postissa pelkän onnittelukortin ilman lahjaa. Juhlat olivat olemattomat ja niihin kutsuttiin lähinnä vain setämies, isämme veli ja tämän puoliso, jonka kanssa olimme tekemisissä ja joka oli oikeasti auttanut isäämme. Näiltä äidin sukulaisilta emme saaneet mitään apua mihinkään. Eivät halunneet auttaa, eivätkä tarjonneet apuaan. Sitä olisi tarvittu.

Vierailija
2151/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset häät. Oikein junttilaji! Mikä siinä on ettei aikuinen ihminen pysty olemaan muutamaa tuntia missään ilman että jotain syö tai juo? Ei ihme että kansasta suuri osa on hirveitä tankkeja ja sokerit koholla.

Nimenomaan on junttia se että vieraat näkevät nälkää, janoa tai vessahätää. Oikeastaan moukkamaista, ja monessa muussa maassa se olisi kasvojen menetys. Jos hääparia pitää odottaa jossain niin siellä on aina järkätty vieraille ruokaa ja juomaa siksi aikaa.

Vierailija
2152/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylivoimaisesti tylsintä on odottaa juhlapaikan pihalla hääparia kuvauksesta. Miksei niitä kuvia voi ottaa jo ennen vihkimistä? Tai edes järjestää vieraille odotusajaksi juotavaa ja mahdollisuuden odottaa sisällä, jos nyt on ihan pakko ottaa kuvat vasta vihkimisen jälkeen.

Tosi monet haluaa, että se hääkuva on oikeasti kuva avioparista, eli vasta vihkimisen jälkeen.

Siinä tapauksessa pitää huolehtia vieraiden viihtymisestä kuvauksen ajan. Ehdoton minimi on tarjota juotavaa, varsinkin helteellä. Sateella tai muuten kylmällä ilmalla vieraat pitää myös päästää sisälle, lämpimänäkin päivänä pitää olla käytettävissä vessa. En vaan käsitä sitä, että rahaa riittää pakettiautolliseen kaljaa, mutta vesikannu ja laseja on ylivoimaista järjestää.

Vierailija
2153/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole onneksi koskaan ollut häissä, joissa ruoka olisi loppunut kesken tai olisi odoteltu tuntikaupalla jotain.

Ehkä ikävimmät juhlat ovat olleet sellaiset, joissa vieraalle tulee sellainen olo, että on joutunut johonkin sisäpiirin bileisiin ulkopuolisena. Olen ollut parikin kertaa hääjuhlassa, jossa hääpari ja heidän oma kaveriporukkansa leikkivät keskenään muka hauskoja leikkejä, ja puheet, ohjelmanumerot ja juonnot ovat täynnä sisäpiirin vitsejä joita 90% vieraista ei tajua... Yksissä häissä muut vieraat jätettiin nuorisoseuran talolle humppabändin kanssa jo alkuillasta, kun hääpari ja heidän kaveriporukkansa pakkautui taksiin ja lähti juhlimaan ihan omiin juhliinsa. Sellaisissa juhlissa lähinnä miettii, että koska kehtaa lähteä pois...

Kun juhlakalut poistuvat omista juhlistaan niin silloin viimeistään kehtaa lähteä vaikka heti.

Vierailija
2154/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottavat loppuvat liian aikaisin ja nolointa oli se että oli oman lapsen häät. Olin sanonut että ruokaa  pitää olla runsaasti. Helkkarin caterig ei huomioinut pitkämatkalaisien suurta osuutta

Vierailija
2155/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalioista on tullut aikamoinen painajainen. Just järjestin tilaisuuden, jossa n 50 % vieraista ilmoitti erikoisruokavaliosta. Oli kasvissyöjiä, vegaaneja, allergisia (loputon lista erilaisia yhdistelmiä), laktoosiongelmaisia, keliaakikkoja, sokerin välttelijöitä ja muuten vaan herkkävatsaisia). Ruokatilauksen tekeminen ja tarjoilujen nimeäminen ja erottelu oli aika show.

Että noin yleisesti isojen juhlien järjestäminen on nykyään aika haasteellista.

20 vuotta sitten ei tuollaista showta ollut. Eli valtaosa näistä on naistenlehdistä bongattuja trendikkäitä valintoja, myös yliherkkyydet ja allergiat. Mitään oikeaa vaivaa ei ole, pelkkää placeboa. Helpoin olisi varmasti tehdä menu tarjottavista ruoista ja liittää se kutsuihin. Voi olla lihaa, kalaa, kasvis-ruokaa tarjolla esim. Mutta ei vegaaneille, lakto-ovo-fennomaanikoille mitään erityistä. Syököön kynsiä tai jääkööt kotiin. Itse en ota noita ruokavammaisia enää huomioon lainkaan, ei kestä mielenterveys. Liha, kala, kasvis. Siinä ne. Kyllä, kasvisruoassa on käytetty voita. Koita kestää tai jää kotiin. Ajan myötä näistä tyypeistä kyllä pääsee eroon kun ei niiden kanssa voi käydä missään, edes kahvilassa jossei kahviin saa jotain kaurasoijalitkua.

Vierailija
2156/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin häissä, joissa ruoka loppui kesken. Sain yhden kauhallisen pastasalaattia ja pienen siivun hääkakkua. Nälkä oli melkoinen illan kuluessa.

Häiden tarjoilusta vastaamaan oli hommattu hyvän ravintolan ammattikokki. Varmaankin hän osasi kokata, mutta laskutaito oli hukassa.

Todennäköisin syy on, että tilaaja on tilannut liian vähän ruokaa. Jos on isoruokaisesta suvusta, se pitää ymmärtää kertoa kokille jotta hän osaa tehdä kolminkertaisen satsin, kuten meidän suvussa pitää. Jos ruoka on hyvää, ihmiset eivät syö normaalien annoskokojen mukaan.

Vierailija
2157/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavinta on se että on vieraana ilman että tuntee juuri ketään muista vieraista ja oma puolisoni jonka kanssa olen mennyt onkin kutsuttu kuvaamaan ja on koko ajan kuvaamassa ja ihmiset joiden kanssa voisit seurustella ovat erittäin sisäänlämpiävää porukkaa eivätkä suhtaudu avoimesti tuntemattomiin tai sitten heillä menee jokin nirppanokkavaihde päälle juhlatilaisuuksissa. Näitä on ollut sen verran paljon että pidän varani tulevaisuudessa ja jätän menemättä jos on vähänkin vaarana että vastaava toistuu.

Vierailija
2158/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän ystäväni häissä odottelu. Kirkon jälkeen häävieraat lähti hääpaikalle. Morsiuspari lähti hääkuvaan. Kiersivät hienolla autollaan vieläpä pitkin kaupunkia. Ehdin olla hääpaikalla 1,5 tuntia ennen hääparia. Ei ollut mitään tarjoilua. Jotain musiikkia soittivat. Oli nälkäkin. Siitä ääparin saapumisesta meni vielä tunti, että alkoi saada ruokaa. Monet olivat ajaneet jo kirkkoon muilta paikkakunnilta. Minäkin olin tullut 80 km päästä omalla autolla. Ei ihan tullut mieleen, että pitäisi olla omat eväät.

Vierailija
2159/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni epätoivottu asia onkin jo mainittu, joten kerron vain tämän yhden kokemuksen.

Morsian, joka tanssi isänsä kanssa, ainoana parina tanssilattialla ja morsiamen isä ei osannut tanssia YHTÄÄN. Morsian oli raivon partaalla ja isä naama punaisena, se oli varsin kauheaa katseltavaa. Älkää siis pakottako sellaisia ihmisiä tanssimaan, jotka eivät osaa eivätkä halua, vaikka kuinka "kuuluisi" jonkun perinteen mukaan.

Miksi ihmeessä tästäkin ei voinut sopia etukäteen? Joko ei tanssita tai isä olisi opetellut kuviot hyvissä ajoin.

Vierailija
2160/2309 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät. Teeskennelty ilo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän