Mitä ajattelette seksin aikana?
Itse tuossa "perusavioaamupikaisen" aikana ehdin kymmenessä minuutissa miettiä (suunnilleen järjestyksessä) että
1. Herääkö pinnasängyssä nukkuva lapsi.
2. Tänään pitää pestä vessa ja pyyhkiä pölyt, ihanaa että imuroin jo eilen.
3. Päivän kohokohta tulee olemaan kun haen puutarhamultaa ja illalla laitan uutta nurmikkoa tulemaan.
4. On plösö olo mm-kisoista aiheutuvan syöpöttelyn jäljiltä, pakko pitää muutaman päivän detox. Onneksi on peruspikaseksiä eikä tarvitse näytellä itseään sen kummemmin, paita ja liivitkin pysyy päällä.
5. Kuinkakohan monta kertaa viikossa seksiä pitäisi olla että mies olisi oikeasti onnellinen ja tyytyväinen, ja miten hienoa olisi suoda se hänelle.
6. On tämä halittelu ja lähellä olo aika ihanaa, mutta ahdistavaa kun kroppa ei syty ei sitten millään. Harmittaa miehen puolesta kun yrittää ilman moitteen sijaa.
7. Täytyy muistaa pistää lapsen lakanat pyykkiin, vaippa on vuotanut taas.
Ja vielä viimeiseksi jälkihalien aikana, että USA on kyllä oikeasti järkyttävä tollola jos kerran Trump valitaan presidenttiehdokkaaksi, ja että miten tästä miehen alta lämpimästä kykenee ryömimään ylös ja vessaan.
Melko romanttista :D Mulla on tosin järkyttävä haluttomuuskausi päällä, antaisin mitä vaan että pääsisin sitä eroon :/
Kommentit (30)
No kyllä siinä tais mielessä mies olla. Aika eri ku se joka oli paikalla.
En ajattele vaan elän, koen, tarkkailen, annan tapahtua vapaasti, otan vastaan. Olen kokenut yhteensulautumisen myös henkisellä tasolla rakastellessa. Sitä on vaikea kuvailla, ihanaa se on, 'taivaallista'. Ja voitko uskoa, että välillä minäkin olen ollut haluton ja seksin aikana miettinyt katon maaliläikkiä, mutta rakkaus mieheeni on avautunut uudella tavalla ja lisäbonuksena rakastelukin muuttui ihan muuksi kuin seksisuoritukseksi. En osannut sitä odottaa olleenkaan, mutta se on ....Upeaa
Varmaan aika tylsä vastaus mutta mä ajattelen vaan kuinka hyvältä tuntuu :)
Kuvittelen makaavani puukotettuna kadulla ja ihmiset kävelevät vain ohi.
3, mistä tuo rakkauden avautuminen lähti liikkeelle? Oliko joku "valaistuminen", seurausta omasta henkisestä prosessista, mindfullnessia, vai nimenomaan parisuhteeseen liittyvää? Olisi mahtavaa kokea samaa :)
1. Toivottavasti vauva ei herää
2. Vittuku menee osa pelistä ohi
3. Tulis jo
4. Toivottavasti ei sotke verellä sohvaa
Oli siis vuotoa ja väsymystä eikä ois oikein jaksanu. Ei kaikki kerrat oo tämmösiä :D
Vierailija kirjoitti:
Itse tuossa "perusavioaamupikaisen" aikana ehdin kymmenessä minuutissa miettiä (suunnilleen järjestyksessä) että
1. Herääkö pinnasängyssä nukkuva lapsi.
2. Tänään pitää pestä vessa ja pyyhkiä pölyt, ihanaa että imuroin jo eilen.
3. Päivän kohokohta tulee olemaan kun haen puutarhamultaa ja illalla laitan uutta nurmikkoa tulemaan.
4. On plösö olo mm-kisoista aiheutuvan syöpöttelyn jäljiltä, pakko pitää muutaman päivän detox. Onneksi on peruspikaseksiä eikä tarvitse näytellä itseään sen kummemmin, paita ja liivitkin pysyy päällä.
5. Kuinkakohan monta kertaa viikossa seksiä pitäisi olla että mies olisi oikeasti onnellinen ja tyytyväinen, ja miten hienoa olisi suoda se hänelle.
6. On tämä halittelu ja lähellä olo aika ihanaa, mutta ahdistavaa kun kroppa ei syty ei sitten millään. Harmittaa miehen puolesta kun yrittää ilman moitteen sijaa.
7. Täytyy muistaa pistää lapsen lakanat pyykkiin, vaippa on vuotanut taas.Ja vielä viimeiseksi jälkihalien aikana, että USA on kyllä oikeasti järkyttävä tollola jos kerran Trump valitaan presidenttiehdokkaaksi, ja että miten tästä miehen alta lämpimästä kykenee ryömimään ylös ja vessaan.
Melko romanttista :D Mulla on tosin järkyttävä haluttomuuskausi päällä, antaisin mitä vaan että pääsisin sitä eroon :/
Nainen on 100% itse syypää huonoon seksiin jos mikään muu on mielessä kuin se seksin harrastaminen.
Naurettavaa syyttää miestä siitä että mies ei saa naiselle orgasmia kun seksin aikana nainen ajattelee jotain muuta
6:lle: Perustavanlaatuinen kriisi, jonka seurauksena huomasin tarkkailevani itseäni 'ulkopuolelta' vaikeissa ahdistus- ja paniikkikohtauksissa. Mieleni olikin aivan rauhallinen ja tyyni, myötätuntoinen itseäni kohtaan. Todella voimakas kokemus.
Minulla diagnosoitiin paniikkihäiriö ja lääkärini suositteli minulle mindfullness- kurssia. Siellä totesin, että tuo mitä olin kokenut, oli juuri sitä mihin siellä kurssilla pyrittiin. Rupesin huomaamaan entistä enemmän arkipäivän tilanteissa erillisyyteni tunnereaktioistani. Oivalsin ja näin egoni, eli sen rakennelman, jonka ympäristö, uskomukset ja tunnekokemukset olivat minusta muokanneet. Alkoi hurja ketjureaktio, jonka seurauksena rakkauteni mieheeni, äitiyteni ja koko elämäni mullistui, ja se on vasta alkua. Seksin muuttuminen hyvin intensiiviseksi rakkaudeksi tuli yllätyksenä, mutta mitä muutakaan se voisi olla!
Tämä on jokaisen saavutettavissa, vaikeinta on luopua siitä uskomuksesta, että se on 'vaikeaa'.
Itse ajattelen kuolemaa ja miltä kuoleman hetki tuntuu. Se piristää.
1. Ajatteleekohan se taas vauvan heräämistä?
2. Ainako se ajattelee vain siivoamista taas on jynssätty kämppää mutta minun kanssa jynssäys ei näytä nappaavan
3. Olisi mukava alku päivälle jos edes toinen teeskentelisi nauttivansa tästä.
4. Miksi se ei liikuta itseään tai edes yritä, tässähän saisi kummatkin hyvän treenin aikaiseksi. Kumpikin siitä hyötyisi vielä mukavalla tavalla.
5. Olisipa edes kerran kunnon seksiä, jälleen tuli turha olo tästä en tiedä miksi edes vaivaudun.
6.No yritetään esittää ettei se haittaa.
7.Pitäisi jo muutenkin lähteä töihin niin saa tämänkin asian pois mielestä.
Halien aikana on Trump kyllä pelle varmasti saa kuitenkin ihan tyydyttävää seksiä verrattuna minuun.
Provoilen tässä mutta mieti että jos miehesi ajattelee näin. Oikeasti.
Miksi et yritä? Ota lusikka kauniiseen käteen. Kunpa saisi kunpa osaisi ei tapahdu jollei itse ala tekemään. Väität, että tekisit mitä vain, tai siis todellisuudessa et tee tai toimi, jotta homma toimisi.
Eihän sitä pysty ajattelemaan ja tuntemaan yhtä aikaa. Ainakaan en jälkeenpäin muista mitään ajatelleeni. En muista edes pitäneeni ääntä vaikka pidän. Kovaa.
Aina välillä naapurin harava, jalkapallo-ottelu tai työkaveri saattavat tuntua kiinnostavammilta kuin meneillään oleva rakastelu.
Sänkypuuhissa pitäisi keskittyä hetkeen, mutta se on kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty. Tv-ohjelma tai tekemätön kotityö saattaa tosiaankin pyöriä mielessä ja joskus ajatukset kulkevat ihan omia, arvaamattomia polkujaan.
Me Naiset kysyi lukijoiltaan, millaisia outoja, hassuja tai tilanteeseen sopimattomia ajatuksia mielessä risteilee seksin aikana. Tässä suosituimmat aiheet:
Syöminen
Olisikohan pieni tankkaus paikallaan ennen seksiä?
”Mietin syömistä, nälkäisenä ei pitäisi harrastaa seksiä!”
Satu, 33
”Harrastamme seksiä yleensä illalla, kun olemme saaneet lapset nukkumaan. Aika usein huomaan miettiväni, mitä iltapalaa tekisimme, kun seksihommat on hoidettu. Ei nyt niin outo ajatus, mutta ei kyllä nopeutakaan iltapalalle pääsyä.”
Mari, 37
Toisaalta: seksiekspertin mukaan seksiä kannattaa harrastaa jo ennen illallista
Ympäristö
Joskus ympärillä olevat tai tapahtuvat asiat vievät huomion – vaikka seksi tuntuisi hyvältä.
”Katsoin ikkunasta ulos, kun mies otti minua takaapäin sohvalla. Harmittelin, että vastapäätä asuva naapurin mummo ei huomannut, että hänen kottikärryistään tippui harava.
Toinen hassu ajatus tuli mieleen mökillä, kun harrastimme saunassa seksiä ja näin miten naapurin hevoset juoksentelivat laitumella. Mietin, miten kiva olisikaan päästä tallitöihin.
Molemmilla kerroilla oli hyvää seksiä, silmät vain sattuivat osumaan epäoleelliseen asiaan.”
Nelli, 26
Miksi ihmeessä ap harrastat haluttomana seksiä? Eikö sinua satu, kun et ole kiihottunut? Haluton seksi ei varmastikaan paranna haluja yhtään.
Tekemättömät hommat
Kun elämä on hektistä, sängyssä voi olla vaikeaa tyhjentää pää. Moni ajattelee seksin aikana tiskejä, työjuttuja tai klassikkoa eli kauppalistaa.
”Todellakin mietin kauppalistaa ja listaa tekemättömistä kotitöistä. Lisäksi sitä, että milloin tämä loppuu.”
kk, 62
”Seksin aikana on tullut ajateltua vaikka mitä: kohta pääsen taas lukemaan kesken jäänyttä kirjaa, millaisenkohaan loppuratkaisuun kirjailija onkaan päätynyt? Joskus mietin seuraavan päivän työasioita, mitä ostaisi kaupasta, mitä laittaisi seuraavana päivänä töihin ylle.
Pidemmän liiton avioseksi on harvoin sellaista ilotulitusta, etteikö siinä ehtisi ajatella arkisiakin asioita. Ja epäilen puolisonkin ajattelevan kaikkea muutakin kuin keskinäistä kuumaa kemiaamme.”
Tiina, 47
Muut ihmiset kuin kumppani
Merkittävä osa ihmisistä miettii toisinaan seksin aikana jotakuta toista kuin omaa kumppania. Vaikka ystävää, työtuttua, eksää tai julkkista.
”Ajattelen hämmentävän usein entistä miesystävääni. En suin surminkaan haluaisi enää harrastaa seksiä hänen kanssaan, ja siksi ajatukset häiritsevät aika paljon. Meillä oli varmaan vaan niin aktiivinen seksielämä, että sieltä riittää ammennettavaa.”
Lulu, 42
”Ajattelen usein työkaveria.”
Kissa, 40
”Kaikkein hämmentävintä on, kun seksin aikana mieleen tulee perheenjäsen, vaikka isä tai veli. Ei siis todellakaan eroottisessa mielessä, vaan jonkun arkisen ajatuksen kautta. Ja mitä vimmatummin yritän karistaa perheenjäsenen mielestäni, sitä vaikeampaa se on.”
Taina, 27
Muuta tekemistä
Vaikka seksi olisi kuinka kivaa, jokin muu puuha saattaa houkutella vielä enemmän.
”Toisinaan sitä on joutunut kesken toimituksen miettimään, kuinka äkkiä hommat kehtaa hoidella, kun telkkarista on alkamassa äärimmäisen tärkeä jääkiekko- tai jalkapallomatsi. Auta armias, jos tämän sanoisi ääneen kesken kaiken.
Kerran jouduin sivusilmällä vaivihkaa seuraamaan auki olevasta toosasta Suomen jalkapallo-ottelua, joka muistetaan 'Gijonin ihmeenä'. Koko ottelun aika meni pelehtiessä. Muhinoinnin tuoksinassa ehdin sentään nähdä Teemu Pukin ikimuistoisen maalin, tuuletella en ehtinyt.”
Don Rinkula, 35
Mistä tämäkin juolahti mieleen?
Joskus mieleen juolahtaa jotain todella outoa.
”Huomasin miettiväni seksin aikana, minkäköhänlaista ruokaa toisen maailmansodan sotilaat rintamalla aikoinaan saivat. Meni vähän keskittyminen pilalle.”
Strutsinmuna, 20
Eilen ajattelin että tulis jo että pääsisin kakalle.
Tajusin että seksin aikana pääsen jonkinlaiseen meditatiivisen tilaan, en ajattele mitään kun tuntuu niin hyvältä. Joskus tehostan nautintoa ajattelemalla tarkoituksella jotain kiihottavaa.
Eino Gröniä ajattelen että kestäisi(n) edes 10 minuuttia.
Ap:lle
"Pitäisikö tästä päätellä, että seksiä pitäisi harrastaa ja kumppaniaan hyväillä, vaikka yhtään ei tekisi mieli?
– En missään nimessä suosittele! Olen aivan päinvastaista mieltä, psykoterapeutti ja seksuaaliterapeutti Maaret Kallio hengähtää.
Seksin harrastaminen ilman omaa halua on hänen mielestään lyhytnäköistä eikä ratkaise esimerkiksi parisuhteen haluttomuusongelmaa, siis sitä, että toinen haluaa ja toinen ei.
– Kritisoin ammattilaisia, jotka antavat ymmärtää, että on pakko antaa. Seksuaalisuus on niin herkkä ominaisuus ihmisessä ja asia parisuhteessa. Seksiä voi harrastaa muutaman kerran tällä tavalla suorittaen, kuurona omalle keholle, mutta lopulta sen hinta parisuhteelle on kova."
http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/seksi/anna_seksia_vaikket_halu…
Itse asiassa otsikkoon olisi voinut lisätä, että mitä ajattelitte EDELLISEN seksikerran aikana? -Ap