Se "Secret", vetovoiman laki -juttu on HEVONPASKAA!
Sellaiseen uskoo vain herkkäuskoiset ihmiset jotka uskoo myös horoskooppeihin.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Negatiiviset märisijät vetävät negatiivisia ihmisiä ja asioita puoleensa. Elämästään saa helvetin synkkää ja ikävää, kun vaan valittaa eikä silloin kyllä tapahdu mitän hyvää.
Tämä onkin hyvä esimerkki siitä miten Vetovoiman laki toimii, jopa tiedostamatta käytettynä, eli että se mitä uskoo toteutuu. Ihminen joka ei usko olevansa mitään, ja jota koko maailma kohtelee väärin ja kova onni kolhii, yleensä huomaakin elävänsä hyvin synkkää ja sairauksien, vastoinkäymisten ja ihmissuhdekonfliktien tai yksinäisyyden värittämää elämää. Tämä henkilö kokee olevansa ulkoisten olosuhteiden, genetiikan, lapsuuden, ilkeiden ihmisten tms viaton uhri, ja näin hän kieltää itseltään kaiken voiman. Hän ei ikinä uskoisi, että hän itse luo mielessään oman todellisuutensa, ja hänellä olisi valta luoda ihan erilainenkin.
Juutalaisten olisi pitänyt sitten käyttää vetovoiman lakia. Olihan se tunnettu jo toisen maailmansodan aikaan. Nyt holokausti oli oma syy.
Keskitysleirit ei ehkä ole sellainen paikka missä positiivinen ajattelu hirveästi kukoistaisi.
Mitä niiden muutamien sieltä selvinneiden tarinoita on lukenut, niin kyllä siellä on aika poikkeuksellista ajattelua taustalla. Hyvin moni vain luovuttaa kauheuden keskellä. Tämä EI tarkoita sitä, että joo ne muut kuoli kun ne luovutti, kun joku nyt kuitenkin lukee tahallaan väärin.
Naisiinhan tuollainen hihasta vetäisty -soopa, jonka tueksi ei ole yhtä ainoaa todistetta, ainoastaan puree.
Vierailija kirjoitti:
Toimii se, mutta ei se ole niin taianomaista kuin siinä kirjassa esitetään. Kyse on vaan siitä että kun tavoitteet on kirkkaana mielessä, alitajunta poimii asioita jotka vie kohti tavoitetta. Jos ajattelee että kaikki on paskaa, sillekkin löytyy vahvistusta. Silloin kiinnittää huomiota lähinnä siihen mikä kaikki onkaan paskaa.
Mitä väärää on sanoa sitä taianomaiseksi? Koska sitä se on. Ja se valtava ahaa-elämys, että itse voi päättää mitä tuntee, miten ottaa asiat joita kohtaa. Että ei olekaan pakko panikoitua, suuttua, hermostua, ahdistua vaan voi leijua zen-tilassa ja todeta, että tästäkin selviän, tästä seuraa varmasti jotain hyvää ja jonain päivänä nauran onnellisena. Ja niin käy!
Nyt olisi kyllä hyvä erottaa asenne (optimisti ja pessimisti ja neturaali) ja vetovoiman laki toisistaan. Selvähän se on, että optimistilla on kevyempi elämä ja enemmän onnistumisia (koska on myös enemmän yritystä). Ja sanonta pessimisti ei pety on aika huuhaata, koska pessimisti on peruspettynyt koko ajan. Ja näillä ei ole mitään tekoa minkään vetovoiman lain kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä102 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä102 kirjoitti:
Ylipaino muuten on yksi melko helppo selätettävä Vetovoiman lailla, koska siinä ei varsinaisesti tarvitse uskoa mihinkään yliluonnolliseen. Jos yhtään on aiheesta lukenut, niin tietää että nykyään tiedetään ihmisen energiatalouden ja nälänsäätelyn olevan erittäin monimutkainen kokonaisuus, johon vaikuttaa monet asiat suolistobakteereista unen laatuun ja stressitasoon. Niinpä on lopulta aika helppo saada itsensä uskomaan että oma keho toimii hoikkuutta edistävästi ja ylläpitävästi, koska ei tarvitse uskoa saavuttavansa mitään yliluonnollista muutosta, vaan vain pieniä hyvinkin luonnollisia säätöjä kehon mekanismeihin. Suurin vaikutus on tietysti myös sillä, että kun uskoo olevansa hoikka ja elinvoimainen, sitä alkaa syödä sen mukaan. Minä uskoin olevani 53-kiloinen vaikka alussa painoin yli 70 kiloa, ja automaattisesti aloin syödä kuten ajattelin hoikkien naisten syövän. Tämän tosin huomasin vasta jälkeenpäin, että kas, ruokavalio olikin aika paljon muuttunut ilman tietoisia päätöksiä tai itsekuria.
Mainitsemani silmälaseista pääseminen on sellainen, jota ei kannata yrittää ennen kuin on harjoitellut yksinkertaisemmilla asioilla, ja lisäksi on selvittänyt maailmankuvansa näiden asioiden suhteen. Se kun käytännössä vaatii uskoa, että ajatus ja mieli voi muokata fyysistä todellisuutta varsin suoraan ja konkreettisesti, ja siihen saattaa olla vaikea uskoa jos on vasta siinä vaiheessa, että varovasti kokeilee että olisiko tässä laissa mitään perää.
Voisitko taikoa myös minun silmälasini pois?
7
Jos Vetovoiman laista puhutaan, niin sitä voi käyttää lähinnä itseensä ja joskus välittömässä lähipiirissä niihin, joilla ei ole sen vastaisia perususkomuksia, esim. lemmikeihin ja lapsiin. Mutta kenenkään omia uskomuksia ei voi ulkopuolelta toisen uskomuksilla jyrätä, vaan kunkin oma maailmankuva on se joka määrää hänen kokemuksensa laadun. Jos jonkun mielestä kyseessä on taikominen ja taikomista ei ole olemassa, niin eipä hänelle kukaan pysty näillä keinoin osoittamaan että onpas. Eikä kyllä olisi mitään syytäkään, kyllä jokainen saa elää sellaisten uskomusten kanssa kuin haluaa.
Ja hölmöyksiin uskovia saa sanoa hölmöiksi.
Saa toki, jokaisella kun on mielipiteidensä ilmaisemisen vapaus. Sillä välin me hölmöt elämme tyytyväisinä hölmöä elämäämme välittämättä siitä, vaikka se olisi koko muun maailman mielestä hölmöä ;)
Siis tämä vetovoimatyyppihän on pesunkestävä uskis? Puhuu vaan rukoilusta eri nimellä.
Kyllä väitän vahvasti paskapuheeksi jos pelkän toivomisen voimalla ilman laserleikkausta tai vastaavaa toimenpidettä on silmälasien tarve poistunut.
Ilmeisesti myös syövän saadessa sitten toivotaan toivotaan niin peijoonisti ja parannutaan sillä hoitoon menemisen sijasta.
Ei tuo opitimismi ja enemmän yrittäminen kylläkään kaikkea selitä; olen enimmäkseen optimisti, tietoisesti sen itse valinneena. Mutta en yritä tavoitella unelmiani, ts. en tee mitään käytännössä niiden eteen, en ponnistele millään tasolla. Jos jokin ajatus, unelma tulee mieleeni, heitän sen rukouksessa Jumalalle ja luotan siihen, että jos se on minulle hyväksi, se toteutuu muodossa tai toisessa. Ja näin käy!
Löysin tuon kirjan kirppiksen edessä kadulla ilmaispöydältä .
Täyttä shittiä koko 'law of attraction', australialiaisen huijariämmän kirjoittama.
Meni jo heti seuraavalla viikolla siihen tutustuttuani jätelehtien mukana siirtolavakonttiin.
Googleta nimi, niin näet kuinka moni pitää sitä täytenä huuhaana.
Kerkesi varmaan netota satoja tonneja kirjoillaan,luennoillaan,kursseillaan ym.niiden oheiskamalla.100% huijari.
Älkää vaan kukaan uskoko lausettakaan sitä höpöhöpötekstiä, mitä hän on kirjoissaan kirjoittanut.
...on muuten ollut ihan oikeusjuttukin asian tiimoilta.
Käyttäjä102 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä102 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä102 kirjoitti:
Ylipaino muuten on yksi melko helppo selätettävä Vetovoiman lailla, koska siinä ei varsinaisesti tarvitse uskoa mihinkään yliluonnolliseen. Jos yhtään on aiheesta lukenut, niin tietää että nykyään tiedetään ihmisen energiatalouden ja nälänsäätelyn olevan erittäin monimutkainen kokonaisuus, johon vaikuttaa monet asiat suolistobakteereista unen laatuun ja stressitasoon. Niinpä on lopulta aika helppo saada itsensä uskomaan että oma keho toimii hoikkuutta edistävästi ja ylläpitävästi, koska ei tarvitse uskoa saavuttavansa mitään yliluonnollista muutosta, vaan vain pieniä hyvinkin luonnollisia säätöjä kehon mekanismeihin. Suurin vaikutus on tietysti myös sillä, että kun uskoo olevansa hoikka ja elinvoimainen, sitä alkaa syödä sen mukaan. Minä uskoin olevani 53-kiloinen vaikka alussa painoin yli 70 kiloa, ja automaattisesti aloin syödä kuten ajattelin hoikkien naisten syövän. Tämän tosin huomasin vasta jälkeenpäin, että kas, ruokavalio olikin aika paljon muuttunut ilman tietoisia päätöksiä tai itsekuria.
Mainitsemani silmälaseista pääseminen on sellainen, jota ei kannata yrittää ennen kuin on harjoitellut yksinkertaisemmilla asioilla, ja lisäksi on selvittänyt maailmankuvansa näiden asioiden suhteen. Se kun käytännössä vaatii uskoa, että ajatus ja mieli voi muokata fyysistä todellisuutta varsin suoraan ja konkreettisesti, ja siihen saattaa olla vaikea uskoa jos on vasta siinä vaiheessa, että varovasti kokeilee että olisiko tässä laissa mitään perää.
Voisitko taikoa myös minun silmälasini pois?
7
Jos Vetovoiman laista puhutaan, niin sitä voi käyttää lähinnä itseensä ja joskus välittömässä lähipiirissä niihin, joilla ei ole sen vastaisia perususkomuksia, esim. lemmikeihin ja lapsiin. Mutta kenenkään omia uskomuksia ei voi ulkopuolelta toisen uskomuksilla jyrätä, vaan kunkin oma maailmankuva on se joka määrää hänen kokemuksensa laadun. Jos jonkun mielestä kyseessä on taikominen ja taikomista ei ole olemassa, niin eipä hänelle kukaan pysty näillä keinoin osoittamaan että onpas. Eikä kyllä olisi mitään syytäkään, kyllä jokainen saa elää sellaisten uskomusten kanssa kuin haluaa.
Ja hölmöyksiin uskovia saa sanoa hölmöiksi.
Saa toki, jokaisella kun on mielipiteidensä ilmaisemisen vapaus. Sillä välin me hölmöt elämme tyytyväisinä hölmöä elämäämme välittämättä siitä, vaikka se olisi koko muun maailman mielestä hölmöä ;)
Autuaita ovat lasten kaltaiset
Raamatustakin löytää viisautta, terv. uuspakana
Jos koko ajan jotain rukoilee, toivoo tai arvailee, niin välillä ne osuu sattumalta oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä shittiä koko 'law of attraction', australialiaisen huijariämmän kirjoittama.
Meni jo heti seuraavalla viikolla siihen tutustuttuani jätelehtien mukana siirtolavakonttiin.
Kerkesi varmaan netota satoja tonneja kirjoillaan,luennoillaan,kursseillaan ym.niiden oheiskamalla.100% huijari.
Älkää vaan kukaan uskoko lausettakaan sitä höpöhöpötekstiä, mitä hän on kirjoissaan kirjoittanut.
Kuten aiemmin todettu; tässä ei puhuta vain siitä Secret-kirjasta vaan vetovoiman laista, joka on ikivanha juttu.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä vetovoimatyyppihän on pesunkestävä uskis? Puhuu vaan rukoilusta eri nimellä.
Kyllä väitän vahvasti paskapuheeksi jos pelkän toivomisen voimalla ilman laserleikkausta tai vastaavaa toimenpidettä on silmälasien tarve poistunut.
Ilmeisesti myös syövän saadessa sitten toivotaan toivotaan niin peijoonisti ja parannutaan sillä hoitoon menemisen sijasta.
Toivominen on eri asia kuin Vetovoiman laki. Toivoa tarvitsee, kun uskoo että itseltä puuttuu jotain mitä haluaa. Jos uskoo jo saaneensa, ei ole mitään syytä enää toivoa, ja vasta silloin ollaan tilassa jossa Vetovoiman lain mukaan ollaan luovassa tilassa jossa uskottu materialisoituu. Se on vähän kuin olisit tilannut uuden auton, jolla on vaikka kuukauden toimitusaika tehtaalta. Et sinä sitä autoa vielä autotallissa näe, mutta tiedät että se on sinun, eikä ole enää tarvetta etsiä ja kiertää autokauppoja, vaan voit vaan odottaa että autokaupasta soitetaan että täällä se auto nyt olisi haettavissa. Samoin Vetovoiman lailla luova näkee kyllä fyysisin aistein, ettei uskottu ole vielä materialisoitunut, mutta se ei haittaa mitenkään, koska usko materialisoitumiseen on yhtä vahva kuin usko että tilattu tuote tulee kyllä perille.
Itse en muuten tosiaan ottaisi hoitoa syöpään, enkä mihinkään muuhunkaan sairauteen. Enkä käyttäisi edes Vetovoiman lakia, en enää. Minun elämäni on Luojan hallinnassa. Jos minulle tulee syöpä, niin se on jotain tarkoitusta varten. Jos se tarkoitus on, että on minun aikani jo lähteä tästä elämästä, niin hyväksyn sen täysin enkä käytä minkäänlaista fyysistä (lääketieteen hoidot) tai mentaalista (Vetovoiman laki) voimaa vastustaakseni sitä mikä on. Jos taas aikani ei ole vielä, niin paranen. Kumpikaan ei ole mikään ongelma, sillä minä en koe ensisijaisesti olevani tämä ajallinen ruumis, joten ei ole niin kovin tärkeää elääkö se vai kuoleeko se.
Vetovoiman lain käyttö ei yleisesti ottaen ole sen enempää väärin kuin on väärin käyttää fyysistä voimaa nostaakseen esine jonka haluaa pois tieltä, mutta se ei ole enää minun tieni, ei sen jälkeen kun ymmärsin mikä oli se pieni itse joka huolissaan paranteli elämäänsä sekä käytännön keinoin että Vetovoiman lain keinoin, ja mikä on se Itse, jolle mikään tässä maailmassa ei ole ongelma, ei elämä eikä kuolema, ei kärsimys eikä nautinto...
Hyvin moni tässä kuvailee kuinka "jatkuvasti vaan ihan peijoonisti rukoilee ja toivoo ja uskoo" missä mennään jo heti harhaan. Se "uskominen" ei ole lainkaan ponnistelua.
Se on sitä, että tänään tilaan paketin nettikaupasta ja ensi viikolla odotan sen tulevan postissa. Tai ylihuomenna, jos olen stadilainen :)
Se on samanlaista itsestäänselvää odottamista ja luottamista. Ei hiki otsalla rukoilua epätoivoisena. Koska silloin tunne on täysin erilainen.
..ja kuten nettitilauksissakin, joskus mustan mekon sijaan tulee pinkki mekko ja se tuntuu ihan kauhealta. Mutta sitten sitä toteaa, että ei hittolainen, tää pinkki sopii mulle, kaikki kehuvat asuasi ja ymmärrät, että tämä olikin parempi lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin moni tässä kuvailee kuinka "jatkuvasti vaan ihan peijoonisti rukoilee ja toivoo ja uskoo" missä mennään jo heti harhaan. Se "uskominen" ei ole lainkaan ponnistelua.
Se on sitä, että tänään tilaan paketin nettikaupasta ja ensi viikolla odotan sen tulevan postissa. Tai ylihuomenna, jos olen stadilainen :)
Se on samanlaista itsestäänselvää odottamista ja luottamista. Ei hiki otsalla rukoilua epätoivoisena. Koska silloin tunne on täysin erilainen.
Ihan hirveää, jos pitää osata kaikki tilata elämässä itselleen.
Vierailija kirjoitti:
..ja kuten nettitilauksissakin, joskus mustan mekon sijaan tulee pinkki mekko ja se tuntuu ihan kauhealta. Mutta sitten sitä toteaa, että ei hittolainen, tää pinkki sopii mulle, kaikki kehuvat asuasi ja ymmärrät, että tämä olikin parempi lopputulos.
Eli miten tuo eroaa ihan tavallisesta elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Ehditkö lukea sitä kirjaa ollenkaan? Siinä nimittäin puhuu paljon muutkin kuin kirjailija itse, siinä viitataan niin hindulaisiin sutriin, Raamattuun, buddhalaisiin teksteihin joista kaikista löytyy yhtäpitävästi Vetovoiman lain periaatteet. Ilman näitä lainauksia vuosisatoja ja tuhansia aikaa kestäneistä opetuksista varmaan aika harva uskoisikaan kirjan opetuksia.
Ja on totta että siinä kirjassa on monien mielestä luotaantyöntäviä sovellusehdotuksia, kuten se että pitäisi piirrellä itselleen shekki ja siihen haluamansa rahasumma, ja sitten alkaa visualisoida että omistaa sen rahan. Aika monella sisin sanoo vastaan tällaista: se sanoo että toive on egoistinen ja kohtuuton, ja ehkä väärinkin maailmassa jossa köyhyys ja nälkä vaivaavat monia muita. Lisäksi ensimmäiseksi harjoitukseksi jonkun ison rahasumman saaminen on aivan liian vaikea uskottavaksi useimmille, joten turhan helposti käy niin että huomio kiinnittyy esim. tähän shekkivisualisointiin ja ihminen toteaa vain, että älytöntä hömppää, heittäen lapsen pesuveden mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveää, jos pitää osata kaikki tilata elämässä itselleen.
Tämä muuten juuri on se, mihin itse lopulta törmäsin kehityttyäni jo varsin hyväksi Vetovoiman lain käyttäjäksi. Tajusin, että rajallinen mieleni ei oikeasti tiedä sitä mikä minulle olisi parasta. Lisäksi tosiaan, on jossain määrin raskasta luoda itse elämäänsä jatkuvasti, käyttää mielen energiaa sen miettimiseen mitä haluaisi tapahtuvan ja ilmenevän ja sitten sen luomiseen.
Itselleni lopulta tie oli siitä tahtovasta egosta luopuminen, ja suostuminen pelkästään olemaan Luovan voiman työkalu, joka itse lepää vailla huolta huomisesta ja katselee mitä suurempi voima kauttani tahtoo tehdä. Mutta Vetovoiman laki oli itselleni tarpeellinen silta täysin materialistisesta ja luonnollisesta maailmankuvasta hengelliseen. Ja toimiihan se vieläkin, mutta ei tietoisesti käyttäen: minä vaan luotan että Jumala järjestää kaiken niin kuin kaiken pitää olla, ja näin tapahtuu.
Kaikki ihmisten tuottama ja kokema kauheus on ihmiskunnan nykyisen tietoisuudentilan syy.