Se "Secret", vetovoiman laki -juttu on HEVONPASKAA!
Sellaiseen uskoo vain herkkäuskoiset ihmiset jotka uskoo myös horoskooppeihin.
Kommentit (177)
Se, kun Jeesus kehottaa etsimään ja löytämään, anomaan ja uskomaan jne. liittyy täysin hengelliseen elämään, siihen että löydetään ja uskotaan iankaikkiseen elämään, siihen, että Jeesus on sovittanut juuri SINUN syntisi niin että uskot sen omakohtaisesti, ei yleisellä tasolla.
Ai? Mutta minun universumissa se on toiminut oikein hyvin :) Toivottavasti rakkaus vierailee elämässäsi tunteena yhä enemmän :)
Vierailija kirjoitti:
Se, kun Jeesus kehottaa etsimään ja löytämään, anomaan ja uskomaan jne. liittyy täysin hengelliseen elämään, siihen että löydetään ja uskotaan iankaikkiseen elämään, siihen, että Jeesus on sovittanut juuri SINUN syntisi niin että uskot sen omakohtaisesti, ei yleisellä tasolla.
Melko puritanistinen käsitys, jota ei varmasti useimmat kristityt jaa. Kyllä Jeesus sanoo myös, että on tullut että seuraajillaan olisi paitsi pelastus kuoleman jälkeen, niin yltäkylläinen elämä. Jumalan lapsiksi meidät on tehty, joilla "Kaikki mikä on Isän, on myös minun". Häpäisee Isää olla aina vaan kerjäämässä, ihan kuin Isä ei olisi antelias ja hyvä, vaan ilkeä ja pihi Isä joka pistää lapsensa kerjäämään paitsi itseltään, myös maailmalta.
Isä kyllä antaa, eikä pidätä mitään, mutta esteet siihen miksi emme koe niin ovat omassa mielessämme: omissa uskomuksissamme. Niitä voi muokata monellakin tapaa, ja Salaisuus on yksi tavoista ymmärtää että ei Jumala mitään pidätä, vaan oma epäuskomme siihen että Jumala tahtoo meille myös aineellista hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kristillistä.
Kristinuskossa Jeesus haluaa meidän uskovan, mutta Jumala itse päättää mitä haluaa ihmiselle antaa. Joskus se on se syöpä josta ei parane lujimmallakaan uskolla ja lääketieteen hoidolla.
Jumala antaa sen mitä ihminen tarvitsee. Jos mä haluaisin 10 Porschea pihalle niin saisin uskoa loppuikäni eikä niitä näkyisi.Lisäksi kristinuskossa Jeesuksen tulee olla keskipiste, ei ihmisen visualisointikykyjen tai toiveiden. Hän antaa lahjojaan, keskiössä ei ole ihmisen omat psyykkaukset.
Ei taida Raamattu olla ihan samaa mieltä kanssasi. Kyllä ihmistä ihan kehotetaan aktiivisesti haluamaan asioita. Ja vieläpä tuo salaisuus-menetelmäkin käytännössä opetetaan, koska Jeesus sanoo, että mitä tahansa ihminen anoo uskoen jo saaneensa, niin se on hänelle tuleva. Salaisuus / The Secret on vain menetlemä, jolla ihminen voi kehittää sen uskon siihen että on jo saanut.
Tuo kirja voi ihan vapaasti sanoa, että Jeesus kehoittaa kaikkia kävelemään käsillään. Ei se sitä tarkoita, että todella olisi ollut niin. Meinaatko, että Jumalalle on tapahtunut joku virhe Raamatun suhteen?
Ei minusta mitään virhettä ole, ei kummassakaan. The Secret ei laita Jeesuksen suuhun mitään käskyjä, ja toisaalta Raamatussa on monia syvällisiä opetuksia jotka varmasti ovat aivan 100% oikein ja tosia, mutta jotka on monelle meistä taviksista vähän liian edistyneessä muodossa. Siksi joskus tarvitsemme erilaisia hengellisiä tai henkisiä kirjoja lisätiedoksi. Itselleni tosiaan tuo salaisuuden visualisointi tms menetelmät ovat vain käytännön menetelmiä (eikä mitään ainoita oikeita tietysti) toteuttaa se "jos uskotte jo saaneenne".
Samaa oppia löytyy muustakin kristillisestä kirjallisuudesta, esim. korealaisen saarnaajan Yonggi Chon "Luova usko" on käytännössä ihan samaa asiaa, mutta kristillisellä kielenkäytöllä ilmaistuna. Siinä kirjoittaja aloittelee visualisoimalla äärimmäisen köyhänä itselleen tietynlaisen polkupyörän, ja saa sen. Lopussa hän jo laittaa uuden ison seurakuntatalon rakennustyöt käyntiin ilman mitään tietoa rahoituksesta, täysin luottavaisena että hän sen saa koska kerran Jumala on rakentamiseen kehottanut. Ja hän visualisoi valmista rakennusta jne.
Jumala ilmoittaa itsensä Raamatussa. Ei se tarvitse täydennyksekseen mitään new age teoksia paitsi sellaisen ihmisen mielestä, joka poimii palan sieltä ja palan täältä. Se on toki ihan ok valinta, mutta silloin ei puhuta tämän ihmisen kannalta kristinuskosta.
Raamattu varoittaa myös vääristä opettajista, joita tulee olemaan paljon ja jotka opettavat sitä, mitä ihmiset haluavat kuulla. Tämä mainitsemasi herra lienee samaa sarjaa Joel Osteenin, Billy Grahamin, Benny Hinnin ja Rick Warrenin kanssa. He kirjoittavat elämäntaito-opuksia kristillisesti maustettuna. Etenkin Yhdysvalloissa tämä on erittäin ymmärrettävää, koska porukka käy vielä paljon kirkossa ja uskaltaa puhua Jumalasta. Näin saadaan houkutettua näitäkin massoja mukaan, kun puetaan samat opit kuin joogassa ja new agessa kristinuskoon viittaaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko puritanistinen käsitys, jota ei varmasti useimmat kristityt jaa. Kyllä Jeesus sanoo myös, että on tullut että seuraajillaan olisi paitsi pelastus kuoleman jälkeen, niin yltäkylläinen elämä. Jumalan lapsiksi meidät on tehty, joilla "Kaikki mikä on Isän, on myös minun". Häpäisee Isää olla aina vaan kerjäämässä, ihan kuin Isä ei olisi antelias ja hyvä, vaan ilkeä ja pihi Isä joka pistää lapsensa kerjäämään paitsi itseltään, myös maailmalta.
Isä kyllä antaa, eikä pidätä mitään, mutta esteet siihen miksi emme koe niin ovat omassa mielessämme: omissa uskomuksissamme. Niitä voi muokata monellakin tapaa, ja Salaisuus on yksi tavoista ymmärtää että ei Jumala mitään pidätä, vaan oma epäuskomme siihen että Jumala tahtoo meille myös aineellista hyvää.
Jaa. Itse olen kokenut, että Jumala antaa pyytämättäkin ja monesti parempaa kuin osaisin edes pyytää. Koen, että se pitää täysin paikkansa, mitä Raamatussa sanotaan. Että luopuu kaikesta niin saa kyllä takaisin enemmän. Toisaalta Jumalta antaa auringon paistaa ja sateen virrata niin uskoville kuin epäuskoisillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse löysin nykyisen aviomieheni kuukausi sen jälkeen, kun aloin tehdä Attract true love -meditaatiota ja voitin arvassa 100 000 kun aloin "tavoitella" rahaa :D olen akateeminen skeptikko, mutta en voi olla enää uskomatta siihen, että ajatuksilla ja energialla on jotain tekemistä elämänkulumme kanssa. Jokainen kohtaa vastoinkäymisiä, mutta tärkeintä on, miten niihin suhtautuu. Tekee hyvää psyykeellekin.
Kalskahtaa noituudelle.
Nimenomaan. Siunauksia - tai "siunauksia" syvyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kristillistä.
Kristinuskossa Jeesus haluaa meidän uskovan, mutta Jumala itse päättää mitä haluaa ihmiselle antaa. Joskus se on se syöpä josta ei parane lujimmallakaan uskolla ja lääketieteen hoidolla.
Jumala antaa sen mitä ihminen tarvitsee. Jos mä haluaisin 10 Porschea pihalle niin saisin uskoa loppuikäni eikä niitä näkyisi.Lisäksi kristinuskossa Jeesuksen tulee olla keskipiste, ei ihmisen visualisointikykyjen tai toiveiden. Hän antaa lahjojaan, keskiössä ei ole ihmisen omat psyykkaukset.
Ei taida Raamattu olla ihan samaa mieltä kanssasi. Kyllä ihmistä ihan kehotetaan aktiivisesti haluamaan asioita. Ja vieläpä tuo salaisuus-menetelmäkin käytännössä opetetaan, koska Jeesus sanoo, että mitä tahansa ihminen anoo uskoen jo saaneensa, niin se on hänelle tuleva. Salaisuus / The Secret on vain menetlemä, jolla ihminen voi kehittää sen uskon siihen että on jo saanut.
Tuo kirja voi ihan vapaasti sanoa, että Jeesus kehoittaa kaikkia kävelemään käsillään. Ei se sitä tarkoita, että todella olisi ollut niin. Meinaatko, että Jumalalle on tapahtunut joku virhe Raamatun suhteen?
Ei minusta mitään virhettä ole, ei kummassakaan. The Secret ei laita Jeesuksen suuhun mitään käskyjä, ja toisaalta Raamatussa on monia syvällisiä opetuksia jotka varmasti ovat aivan 100% oikein ja tosia, mutta jotka on monelle meistä taviksista vähän liian edistyneessä muodossa. Siksi joskus tarvitsemme erilaisia hengellisiä tai henkisiä kirjoja lisätiedoksi. Itselleni tosiaan tuo salaisuuden visualisointi tms menetelmät ovat vain käytännön menetelmiä (eikä mitään ainoita oikeita tietysti) toteuttaa se "jos uskotte jo saaneenne".
Samaa oppia löytyy muustakin kristillisestä kirjallisuudesta, esim. korealaisen saarnaajan Yonggi Chon "Luova usko" on käytännössä ihan samaa asiaa, mutta kristillisellä kielenkäytöllä ilmaistuna. Siinä kirjoittaja aloittelee visualisoimalla äärimmäisen köyhänä itselleen tietynlaisen polkupyörän, ja saa sen. Lopussa hän jo laittaa uuden ison seurakuntatalon rakennustyöt käyntiin ilman mitään tietoa rahoituksesta, täysin luottavaisena että hän sen saa koska kerran Jumala on rakentamiseen kehottanut. Ja hän visualisoi valmista rakennusta jne.
Jumala ilmoittaa itsensä Raamatussa. Ei se tarvitse täydennyksekseen mitään new age teoksia paitsi sellaisen ihmisen mielestä, joka poimii palan sieltä ja palan täältä. Se on toki ihan ok valinta, mutta silloin ei puhuta tämän ihmisen kannalta kristinuskosta.
Raamattu varoittaa myös vääristä opettajista, joita tulee olemaan paljon ja jotka opettavat sitä, mitä ihmiset haluavat kuulla. Tämä mainitsemasi herra lienee samaa sarjaa Joel Osteenin, Billy Grahamin, Benny Hinnin ja Rick Warrenin kanssa. He kirjoittavat elämäntaito-opuksia kristillisesti maustettuna. Etenkin Yhdysvalloissa tämä on erittäin ymmärrettävää, koska porukka käy vielä paljon kirkossa ja uskaltaa puhua Jumalasta. Näin saadaan houkutettua näitäkin massoja mukaan, kun puetaan samat opit kuin joogassa ja new agessa kristinuskoon viittaaviksi.
Huh huh, että tunnettuja kristittyjä saarnaajia jo listataan tuota vaan vääriksi opettajiksi jotka kirjoittavat jotain pelkkiä "elämäntaito-oppaita"... Itse muuten tulin uskoon 1980-luvulla nimenomaan Billy Grahamin kokouksessa kun puhui Helsingin olympiastadionilla, ja ihan hän saarnasi pelastusta Jeesuksen ristintyön tähden.
Se että hän varmasti kirjoittaa ja puhuu muustakin, on minusta ihan ok, koska kyllähän useimmat kristityt kaipaavat myös elämänohjeita ja inspiraatiota muutakin kuin pelkän Raamatun. Ei sillä, etteikö Raamatussa olisi kaikkea, mutta joskus on helpompi ymmärtää nykykirjoittajan tapaa esittää asioita, ja toisaalta, jos Raamatun on lukenut jo moneen kertaan, siellä oleville asioille voi olla jotenkin sokea ja omien perinteisten tai itselle opetettujen tulkintojen "vanki". Joskus on hienoa lukea tai kuulla ihan erilainen tulkinta, ja oikein tuntea miten omassa päässä rattaat menee vähän eri urille ja ymmärtää laajemmin.
Minusta tuo on vähän vaarallinen linja, että aletaan tuosta vaan leimata jopa kristittyjä, pelastusta Jeesuksen ristintyön tähden saarnaavia ihmisiä, joiksikin harhaoppisiksi tai new ageksi. Kuka yleensäkin on se auktoriteetti, joka sanoo kuka on riittävän oikeassa ja kuka ei? Sinäkö? Sinun seurakuntasiko?
No, Salaisuus toki ei väitä olevansa kristillinen kirjoitus, joten siinä mielessä tätä ongelmaa ei ole. Itse olen tykännyt sitä käyttää ja minusta oppi ei ole Raamatun opin vastainen, mutta eipä tuota toki kenenkään ole tarpeellista käyttää jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Itse olen kokenut, että Jumala antaa pyytämättäkin ja monesti parempaa kuin osaisin edes pyytää. Koen, että se pitää täysin paikkansa, mitä Raamatussa sanotaan. Että luopuu kaikesta niin saa kyllä takaisin enemmän. Toisaalta Jumalta antaa auringon paistaa ja sateen virrata niin uskoville kuin epäuskoisillekin.
Ehkä olet edistyneempi kristityn tiellä kuin minä :) Itse en koe vielä läheskään luopuneeni kaikesta, enkä usko että pystynkään. Armosta sitä täytyy toivoa tällaisen pelastuvansa, kun ei ansioilla onnistu.
Itse en myöskään käytännössä yleensä koe mitään erityistä Jumalan ohjausta vaan ihan itse täytyy omaa elämäänsä ohjata. Joissain isoissa asioissa tosin olen saanut sisäistä johdatusta, mutta pääosin arjessa oman järjen ja tahdon varassa sitä ollaan, niin päätettäessä mitä haluan ja mietittäessä miten sen saan. Ei tämä varmasti täydellistä ole, mutta luulen että meitä on paljon uskovia jotka olemme vasta tässä vaiheessa jossa vielä vanha minä elää eikä vain Kristus minussa, ja jotenkin meidänkin on selvittävä.
Eli vetovoiman laki toimii siis niin, että jos alan ajatella, että kaikki muut ihmiset ympärilläni ovat minua paljon lihavampia (koska silloin minä näyttäisin laihemmalta heidän vieressään), niin he vain lihovat yhtäkkiä kaikki kovasti? Kiva tietää, että siitähän nämä mahamakkarat siis johtuvat, joku on ajatellut ne minulle. Ruokavaliollani ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä alan myymään pihaltani kiviä onnenamulentteina, sanon että ne on täynnä rakkauden valoa ja universumin energiaa, koska e = mc toiseen. Mitä se haittaisi? Kun eihän kenenkään ole pakko moiseen uskoa? On pelkkää rakkautta ja valoa ja minimaalinen rahasumma joka vaihtaa omistajaa.
Mikä ettei? Jos se kivi tuo iloa ja turvaa jollekin ja pienen rahan sulle niin kuka siitä kärsii?
Koska se ei tuo iloa ja turvaa.
Se kivi on vain väline. Usko tuo sitä iloa ja turvaa. Mikä tässä on ongelma? Oletteko kateellisia, kun joku menestyy tällaisilla tavoilla - tuomalla henkistä iloa ihmisille?
Ongelma on siinä, että sen henkisen ilon saa ilman sitä kiveäkin, joten nämä ihmisraukat maksavat turhasta ja sehän on ihan puhdasta kusetusta. Se ei ole kateutta, suututtaa vain tuollainen.
Niin uskonnossa, The Secretissä kuin "henkisessä ilossa" muutenkin on kyse ihan puhtaasta psykologiasta. Ihminen saa kyllä päänuppiaan treenattua asioihin, kun vain hankkii tietoa asiasta. (Se sama päänuppi tekee joillekin tepposet ja alkaa nähdä syitä ja selityksiä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.) Sen takia on härskiä myydä jotain näistä jonkinlaisena erillisenä totuutena ja kääriä sillä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli vetovoiman laki toimii siis niin, että jos alan ajatella, että kaikki muut ihmiset ympärilläni ovat minua paljon lihavampia (koska silloin minä näyttäisin laihemmalta heidän vieressään), niin he vain lihovat yhtäkkiä kaikki kovasti? Kiva tietää, että siitähän nämä mahamakkarat siis johtuvat, joku on ajatellut ne minulle. Ruokavaliollani ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Ei, ei toisilla ole sinua valtaa ajatuksillaan lihottaa edes Vetovoiman lain mukaan. Vaan jokainen itse vastaa omasta kehostaan, mielestään ja välittömästä henkilökohtaisesta ympäristöstään, luo sitä omilla ajatuksillaan. Eli jos sinä olet lihava, ne ajatukset jotka syötättää ja lihottaa ovat sinussa, ja itsessä ne pitää korjata jos haluaa laihtua.
ssdfasdfsdf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä alan myymään pihaltani kiviä onnenamulentteina, sanon että ne on täynnä rakkauden valoa ja universumin energiaa, koska e = mc toiseen. Mitä se haittaisi? Kun eihän kenenkään ole pakko moiseen uskoa? On pelkkää rakkautta ja valoa ja minimaalinen rahasumma joka vaihtaa omistajaa.
Mikä ettei? Jos se kivi tuo iloa ja turvaa jollekin ja pienen rahan sulle niin kuka siitä kärsii?
Koska se ei tuo iloa ja turvaa.
Se kivi on vain väline. Usko tuo sitä iloa ja turvaa. Mikä tässä on ongelma? Oletteko kateellisia, kun joku menestyy tällaisilla tavoilla - tuomalla henkistä iloa ihmisille?
Ongelma on siinä, että sen henkisen ilon saa ilman sitä kiveäkin, joten nämä ihmisraukat maksavat turhasta ja sehän on ihan puhdasta kusetusta. Se ei ole kateutta, suututtaa vain tuollainen.
Niin uskonnossa, The Secretissä kuin "henkisessä ilossa" muutenkin on kyse ihan puhtaasta psykologiasta. Ihminen saa kyllä päänuppiaan treenattua asioihin, kun vain hankkii tietoa asiasta. (Se sama päänuppi tekee joillekin tepposet ja alkaa nähdä syitä ja selityksiä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.) Sen takia on härskiä myydä jotain näistä jonkinlaisena erillisenä totuutena ja kääriä sillä rahaa.
Mutta jotkut eivät osaa saada sitä henkistä iloa ilman kiveä. He tarvitsevat ainakin toistaiseksi jonkun ulkoisen objektin jonka voimaan uskoa. Tämä vaihe on toivottavasti väliaikainen, ja joskus he ymmärtävät että voima jolla asiat on onnistuneet ja hoidettu, on koko ajan ollut heissä itsessään eikä jossain taikakivessä. Mutta mitään pahaa ei ole käyttää apukeinoja niin kauan kuin niitä tarvitsee.
Itsekin muistan että nuorena kun olin tosi jännittäjä ja ahdistunut, pidin "taikakalunani" rippiristiä, jonka uskoin suojaavan itseäni kaikelta pahalta. Se oli tällainen henkinen tukikeppi, jonka avulla uskaltauduin tilanteisiin jotka pelottivat. En minä enää keski-iässä sellaisia tarvitse, mutta en kyllä mitenkään keksi miten sille aralle 15-vuotiaalle minälle olisi pystynyt yhtäkkiä valamaan luottamuksen itseen. Ei, helpompi oli ensin luottaa taikakaluun, ja sitten vähitellen oppia luottamus itseen.
The Secretin suhteen, niin sehän on lähinnä 1 kirja. Ei se nyt mitään valtavaa rahan turhaan heittämistä ole jos sen kirjan tulee ostaneeksi. Paljon muutakin turhaa ostetaan itsetunnon pönkittämiseksi, esim. kosmetiikkaa tai vaatteita joita ei oikeasti tarvitse. Eri asia olisi, jos The Secret vaatisi jotain maksullista jäsenyyttä, käymään kalliita kursseja tms, sitten se olisi minusta haitallista rahastusta. Mutta jos ainoa mitä tarvitaan on että ostaa yhden kirjan tai katsoo jonkun elokuvan, niin eipä tuo niin kauheaa kuppaamista ole.
Vetovoiman laki toimii. Salaisuus-kirjassa on joitakin kohtia, jotka on yliampuvia. Mutta aiheesta on kirjoitettu paljon muitakin kirjoja...
HEL-NYC kirjoitti:
Olen siinä samaa mieltä, että positiivinen ajattelu ja mielikuvaharjoittelu on aina hyvästä, ja kvanttifysiikka on paljastanut hyvin outoja asioita, jotka tuntuvat olevan ristiriidassa tuntemamme tieteen kanssa. Mutta siitä huolimatta pyrkisin ennemmin kannustamaan ihmisiä ihan käytännön tavoitteisiin :D
Kvanttifysiikka ei ole ristiriidassa tieteen kanssa. Ehkä kannattaisi tarkistaa mitä kvanttifysiikka tarkoittaa. Ei liity positiiviseen ajatteluun mitenkään.
Kiva. Yhdenlaiset hihhulit riitelee toistenlaisten hihhuleiden kanssa.