Se "Secret", vetovoiman laki -juttu on HEVONPASKAA!
Sellaiseen uskoo vain herkkäuskoiset ihmiset jotka uskoo myös horoskooppeihin.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vetovoiman laki toimii täydellisesti, mutta sen käyttäminen vaatii panostamista ja opettelua ja pitkäjännitteisyyttä. Se ei toimi sormia napsauttamalla ja ihan vaan niin, että haluaa riittävästi jotain asiaa. Laki täytyy sisäistää täydellisesti ja minulla siihen meni aikaa vuosia. Nyt olen elänyt kymmenkunta vuotta vetovoiman lakia hyväksikäyttäen. Kun sen oppii, se ei ole ollenkaan vaikeaa eikä työlästä. Mutta niinkuin Raamatussakin sanotaan jotenkin siihen tyyliin, että vaikka laiskalla olisi ruokakuppi edessään, niin hän kuolee nälkään kun ei viitsi lusikoida ruokaa suuhunsa.
miksi huijaat itseäsi ja muita? eikö sinulla ole mitään moraalia?
Minä kiinnoistuin nuorempana new age - hörhöilystä ja mm. luovasta visualisoinnista, meditoin. Tein itselleni aarrekartan kunnianhimoisesta haaveesta ja se toteutui niin nopeasti ja tarkasti parissa päivässä etten ole sen jälkeen uskaltanut enää yrittää uudestaan. Eikä minun tarvinnut edes tehdä mitään, sekun odotin pari päivää ja toive putosi syliin :D! Tuon jälkeen yritin pari kertaa tehdä uutta karttaa mutta hanke tyssäsi aina epäröintiin ja pelkoon. Osaanko nyt toivoa oikein, pitäisikö toivoa jotain parempaa. Jos joku vetovoiman laki on, niin pelkääminen on sille kryptoniittia.
Unohdin koko jutun, kuten myös meditoinnit ja muut hörhöjutut, mutta nuopa ei unohtaneetkaan minua. Olen joskus aikaisemminkin valittanut tänne miten en halua elämän käännekohtiin ja itsellni tärkeitä asioita häiritsemään kaikenlaisia ihmeellisiä sattumia. Tai jos en pääse niistä eroon, voisko joku edes selittää mikä tarkoitus niillä on, jos on :D. Jutun juju on se että jos kiinnitän johonkin asiaan suuret määrät ajatusenergiaa, tulee jokin rasittava koettelemus tai vastaisku. Esimerkki viime kesältä, olin kevättalven aika stressaantunut, joten odotin kuin kuuta nousevaa "omaa lomaani" eli yhtä viikonloppua ilman miestä, lapsia, työtä ja arjen huolia. Taivaalliset pari päivää kerrankin täydellisessä rauhassa vanhempien mökillä. Loppuviikosta kaveri soitti pulassa, hän oli lähdössä matkalle ja lemmikkieläimelle varattu auttaja oli sairastunut. Olin pahasti saamapuolella kaverini ja minun YYA-sopimuksessa, joten oli tosi vaikea kieltäytyä mutta pystyin siihen. Torstaina vanhemmat soitti että mökkikunnassa on vesi käyttökiellossa e-colin takia. Great, se siitä mökkireissusta sitten. Perjantaina kun minun oli pitänyt lähteä reissuun puolilta päivin, istuin vielä kahden aikaan miettimässä pöydän ääressä että no mitä minä nyt sitten teen tämän lomani kanssa. Saman tien soitti asiakas ja teki tarjouksen josta oli hyvin vaikea kieltäytyä, ja joka olisi ampunut koko viikonloppuni tuusan nuuskaksi. Olin ilmoittanut asiakkailleni loma-ajat ja tämä asiakas oli ainoa joka soitti koko kolmiviikkoisen kesälomani aikana. Onnistuin juuri ja juuri kieltäytymään. Kun istuin siinä kahvini ääressä taisin sanoa ääneen voi vittu, ja hyvin maanläheinen insinöörimieheni huusi olkkarista että Mirkku, tuo loppuu sitten kun sä opit sanomaan ei :D.
24 kertoo vielä toisen esimerkin. Esikoisen vauva-ajan loppupuolella päätettiin että olen sittenkin kolme vuotta äitiyslomalla, lapsen takia. Ilmoitin yhdelle tärkeälle mutta veemäiselle asiakkaalle, että palaan töihin vuonna se ja se. Sitten kuitenkin kun lapsi oli vähän yli kaksivuotias, rupesi tuntumaan että kyllä hän jo pärjäisi tarhassakin. En kertonut vielä kenellekään asiasta, mutta rupesin miettimään töihinpaluun käytännön toteutusta. Tuo kyseinen asiakas oli ollut vuosia kivenä kengässä, hän ahdisti ja stressasi mutta oli iso ja tärkeä asiakas, joten pitkällisen henkisen painin jälkeen päätin kuin päätinkin luopua asiakkaasta. Sain päätöksen tehtyä eräänä päivänä kolmelta yöllä ja nukahdin väsyneenä mutta tyytyväisenä. Uusia tuulia kohti! Aamulla tuo asiakas soitti kymmeneltä ja pyysi että tulisin jo töihin. Viimeisestä kommunikoinnistamme oli vuosi ja seuraavan oli tarkoitus tapahtua vuoden päästä. Voi epätoivo. Menin töihin, en dumpannut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse löysin nykyisen aviomieheni kuukausi sen jälkeen, kun aloin tehdä Attract true love -meditaatiota ja voitin arvassa 100 000 kun aloin "tavoitella" rahaa :D olen akateeminen skeptikko, mutta en voi olla enää uskomatta siihen, että ajatuksilla ja energialla on jotain tekemistä elämänkulumme kanssa. Jokainen kohtaa vastoinkäymisiä, mutta tärkeintä on, miten niihin suhtautuu. Tekee hyvää psyykeellekin.
Kalskahtaa noituudelle.
Entä sitten? Noituudessa tai uuspakanuudessa on paljon samankaltaisia ajatuskuvioita.
Vierailija kirjoitti:
Onnea sinulle joka käytit kymmenen vuotta vetoviiman lain opiskelemiseen. Saman ajan joku toinen läytti ihan vaan elämiseen ja työntekoon, hänen tuloksensa ja onnellisuutensa voivat hyvin olla paremmat kuin sinulla. Niinkuin Raamatussakin sanotaan, otsa hiessä pitää sinun leipäsi ansaitseman. Tietty pitäis vielä selvittää miten kys. opus tähän liittyy.
Kiitos, onnea tarvitaan aina :). Eihän sitä lakia onneksi kokopäivätoimisesti tarvitse opiskella, ihan elin normaalia elämää ja siinä samalla opettelin käyttämään vetovoiman lakia. Toki se alkoi toimia jo muutaman viikon harjoittelun jälkeen, mutta 10 v meni, ennenkuin olin sen sisäistänyt. Ihan hyvin voi olla ja varmaan onkin monia minua "parempia tuloksia" saaneita. Ajattelen asiaa ihan puhtaasti omalta kannaltani, miten paljon elämäni on muuttunut kun opin käyttämään lakia. Edelleenkään en kykene esim. vetämään puoleeni miljoonia, koska en pysty kuvittelemaan itseäni miljonäärinä, joten en tuhlaa aikaani siihen. Minulla on pienemmät tavoitteet, tai no, ei kai ne pienempiä ole, mutta rahallisesti pienempiä.
Ei se ole hevonpaskaa, vaan periaate joka esitetään monen uskonnon pyhissä kirjoituksissa, jopa Raamatussa: "mitä tahansa anotte uskoen jo saaneenne, se on teille tuleva" tai "jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi maasta ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä".
Materialistisen tietoisuuden näkökulmasta tuo toki on ns. hevonpaskaa, sillä se sotii materiaalisen maailman lakeja vastaan. Nykyihmisen, joka on pienestä asti kasvatettu rationaalisuuteen ja juurrutettu vahvasti aineellisen maailman todellisuuteen ja deterministisyyteen, on toki huomattavan vaikea saada itseään uskomaan siihen että uskolla voi vaikuttaa asioihin, ja sen takia laki toimii monella nykyisin huonosti, ellei sitten omista sen harjoitteluun paljon aikaa ja vaivaa. Ajatushan on, että saa sen mitä uskoo, mutta jos ei oikeasti pysty uskomaan, ei lainkaan mukaan saa. Toivominen tuottaa lopputuloksena vain lisää toivomista, haluaminen lisää haluamista - vasta usko että on jo saanut tuottaa uskotun asian materialisoitumisen myös fyysisten aistien nähtäväksi todellisuudeksi.
Itselleni Vetovoiman laki oli ensimmäinen askel paluuseen hengellisyyden pariin ateistivuosien jälkeen. Aiempi fundamentalistinen kristillisyys tosin antoi minulle sen edun moneen muuhun nähden, että uskoin ihmeiden mahdollisuuteen edes. Pienistä asioista kuten pysäköintipaikan tai tietyn näköisen höyhenen löytämisen visualisoimisesta etenin lopulta siihen että pääsin allergioista, silmälaseista ja ylipainosta. Siinä vaiheessa oli jo pakko vähitellen alkaa oikeasti uskoa että jonkinlainen muun tason todellisuus taitaa sittenkin olla kuin pelkkä materiaalinen, ja että tämä todellisuus jotenkin vuorovaikuttaa kokemamme kanssa.
28, kertoisitko yksityiskohtia miten pääsit allergioista, ylipainosta ja silmälaseista? En ilku, kiinnostaa vaan :)
Tietenkin kaikki löpinät on hevonpaskaa. Tarina on valmiiksi kirjoitetttu ja veneet on varastettu. Nyt ei sitten veneillä, vaikka ilman kusipäitä veneiltäisiin.
En oo kuullukaan tästä jutusta ikinä. Täytyypä kuukkeloida. Kohta näette tulenko takaisin selkäkeikkaa nauraen vai syvästi vaikuttuneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse löysin nykyisen aviomieheni kuukausi sen jälkeen, kun aloin tehdä Attract true love -meditaatiota ja voitin arvassa 100 000 kun aloin "tavoitella" rahaa :D olen akateeminen skeptikko, mutta en voi olla enää uskomatta siihen, että ajatuksilla ja energialla on jotain tekemistä elämänkulumme kanssa. Jokainen kohtaa vastoinkäymisiä, mutta tärkeintä on, miten niihin suhtautuu. Tekee hyvää psyykeellekin.
Kalskahtaa noituudelle.
Entä sitten? Noituudessa tai uuspakanuudessa on paljon samankaltaisia ajatuskuvioita.
Joo, sanoitin sen vaan auki. Not my cup of tea.
Käyttäjä102 kirjoitti:
Ei se ole hevonpaskaa, vaan periaate joka esitetään monen uskonnon pyhissä kirjoituksissa, jopa Raamatussa: "mitä tahansa anotte uskoen jo saaneenne, se on teille tuleva" tai "jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi maasta ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä".
Materialistisen tietoisuuden näkökulmasta tuo toki on ns. hevonpaskaa, sillä se sotii materiaalisen maailman lakeja vastaan. Nykyihmisen, joka on pienestä asti kasvatettu rationaalisuuteen ja juurrutettu vahvasti aineellisen maailman todellisuuteen ja deterministisyyteen, on toki huomattavan vaikea saada itseään uskomaan siihen että uskolla voi vaikuttaa asioihin, ja sen takia laki toimii monella nykyisin huonosti, ellei sitten omista sen harjoitteluun paljon aikaa ja vaivaa. Ajatushan on, että saa sen mitä uskoo, mutta jos ei oikeasti pysty uskomaan, ei lainkaan mukaan saa. Toivominen tuottaa lopputuloksena vain lisää toivomista, haluaminen lisää haluamista - vasta usko että on jo saanut tuottaa uskotun asian materialisoitumisen myös fyysisten aistien nähtäväksi todellisuudeksi.
Itselleni Vetovoiman laki oli ensimmäinen askel paluuseen hengellisyyden pariin ateistivuosien jälkeen. Aiempi fundamentalistinen kristillisyys tosin antoi minulle sen edun moneen muuhun nähden, että uskoin ihmeiden mahdollisuuteen edes. Pienistä asioista kuten pysäköintipaikan tai tietyn näköisen höyhenen löytämisen visualisoimisesta etenin lopulta siihen että pääsin allergioista, silmälaseista ja ylipainosta. Siinä vaiheessa oli jo pakko vähitellen alkaa oikeasti uskoa että jonkinlainen muun tason todellisuus taitaa sittenkin olla kuin pelkkä materiaalinen, ja että tämä todellisuus jotenkin vuorovaikuttaa kokemamme kanssa.
:D :D :D
1) Know what one desires and ask the “universe” for it.
2) Focus one’s thought upon the thing desired with great feeling such as enthusiasm or gratitude.
3) Feel and behave as if the object of one’s desire is already acquired.
4) Be open to receiving it.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Secret_(book)
"'The Power' and 'The Secret' are larded with references to magnets, energy and quantum mechanics. This last is a dead giveaway: whenever you hear someone appeal to impenetrable physics to explain the workings of the mind, run away—we already have disciplines called 'psychology' and 'neuroscience' to deal with those questions. Byrne’s onslaught of pseudoscientific jargon serves mostly to establish an 'illusion of knowledge,' as social scientists call our tendency to believe we understand something much better than we really do."[18]
The book has been criticised for its interpretations of quantum physics. Lisa Randall has stated that it is "disquieting" that Byrne claimed to have "never studied physics or science at school, and yet when (Byrne) read complex books on quantum physics (Byrne) understood them perfectly because (Byrne) wanted to understand them".[19] Mary Carmichael and Ben Radford have stated that the book has "a semblance of scientific accuracy. ...The problem is that neither the film nor the book has any basis in scientific reality."
Kaupitellaan kirjaa ja DVD:tä. Molemmat löytynee nykyään ilmaiseksi netistä.
Vierailija kirjoitti:
28, kertoisitko yksityiskohtia miten pääsit allergioista, ylipainosta ja silmälaseista? En ilku, kiinnostaa vaan :)
Eipä se haittaa vaikka ilkkuisitkin, kyllähän nämä asiat sellaisia on että kun niistä puhuu näin "laajalle valikoimattomalle yleisölle" kuten netissä, niin suuri osa lukijoista ei niihin usko ja heidän mielestään kyseessä on omituinen hörhöily.
Ensimmäinen noista isommista asioista oli allergia. Minulla alkoi lapsena 11-vuotiaana keväisin ensin koivusta vaikeat siitepölyoireet, sitten se laajeni allergiaksi vähän kaikenlaista kohtaan: heinät, huonepöly, eläimet, ihokin alkoi heittää nokkosrokolle vähän väliä mistä vaan, esim. uuden vaatekappaleen kemikaalijäämistä. Lääkkeiden turvin sitä oli elelty tuosta asti noin kolmikymppiseksi, kunnes päätin että jos kerran voin saada Vetovoiman lain avulla pienempiä asioita, miksi en tätäkin, koska uskonhan sanotaan pystyvän siirtämään vaikka vuoria.
Niinpä sitten yhtenä keväänä, kun taas alkoi koivun pölytysaika, päätin, että minä en enää ole millekään allerginen. Olin harjoitellut jo paljon uskomista pienemmillä asioilla, joten tiesin mekanismin ja prosessin. Olin oppinut hallitsemaan ajatuksiani varsin pitkälle, estämään heti alkuunsa sen jos mieli alkaa vaellella epäilyksiin tai muuhun haitalliseen kielteiseen sisäiseen puheeseen.
Mutta tuntui se silti välillä hullulta, että silmät oli punaiset, aivastelin, nenä vuosi, ja käsilaukussa oli koko ajan lääkearsenaali hengenvaarallisten hengitysteiden tukkoon menemisten varalta, ja samalla uskoa, että ei, en ole millekään allerginen. Se oli itse asiassa niin vaikeaa uskoa, että minun oli pakko käyttää kiertotieuskomusta selittääkseni oireet, joita en pystynyt kieltämäänkään, ja jotka tahtoivat aina johdattaa mielen epäilyksiin. Sanoin itselleni, että tämä on flunssa, ei allergiaa, ja että se kestää pari viikkoa ja menee ohi. Sitten joka päivä vaan visualisoin itseni haistelemassa siitepölynorkkoja onnellisena, ilman oireita, ja vakuutin itselleni että tämä on vain flunssa ja se menee kohta ohi. Lopultua unimaailmakin alkoi vahvistaa uskomusta, sillä heräsin joskus yöllä ja unissa esim. omistin koiran, vaikka olin ollut koirille erittäin allerginen, niin että pelkkä koiranomistajan vieressä istuminen aiheutti silmien vuotamista ja aivastelua. Lopulta oireet tosiaan menivät ohi, eivätkä ole koskaan enää palanneet.
Kannattaa myös muistaa, että ei tarvitse pystyä uskomaan 100% ajasta. Jos uskoo, että satunnaiset epäilevät ajatukset estävät onnistumisen, on aika mahdotonta onnistua. Mutta jos uskoo, että riittää että uskoo pääosan ajasta, ja vahvistaa mielessään, että uskominen on vahvaa, epäileminen voimatonta, niin silloin luo uskomuksille myönteisen ilmapiirin materialisoitua.
Käyttäjä102 kirjoitti:
Jos nyt jollain tasolla uskoisit tai tahtoisit uskoa kristillisesti, tajuat varmaan, että niitä voimia ei voi valjastaa omien mielihalujen täyttämiseen. Raamattu opettaa, että ne halut täyttää saatana joukkoineen. Sielunvihollinen kulkee kiljuvan jalopeuran tapaan etsien kenet se voisi niellä. Ja tämä on yksi keino siihen. Saatana ei tule koskaan paljastaen itseään. Se verhoaa itsensä aina jonkun kauniimman viitan alle ja houkuttelee ihmistä niin, että ihminen ei edes itse tajua asiaa.
Vierailija kirjoitti:
2) Focus one’s thought upon the thing desired with great feeling such as enthusiasm or gratitude.
"'The Power' and 'The Secret' are larded with references to magnets, energy and quantum mechanics. This last is a dead giveaway: whenever you hear someone appeal to impenetrable physics to explain the workings of the mind, run away—we already have disciplines called 'psychology' and 'neuroscience' to deal with those questions. Byrne’s onslaught of pseudoscientific jargon serves mostly to establish an 'illusion of knowledge,' as social scientists call our tendency to believe we understand something much better than we really do."[18]
The book has been criticised for its interpretations of quantum physics. Lisa Randall has stated that it is "disquieting" that Byrne claimed to have "never studied physics or science at school, and yet when (Byrne) read complex books on quantum physics (Byrne) understood them perfectly because (Byrne) wanted to understand them".[19] Mary Carmichael and Ben Radford have stated that the book has "a semblance of scientific accuracy. ...The problem is that neither the film nor the book has any basis in scientific reality."
Tuo on vain YKSI kirja ja dvd, YHDELTÄ kirjailijalta. Vetovoiman laki on ikivanha oppi, siitä on kirjoitettu kirjoja tuhansia vuosia sitten ja 1900-luvun alussa jne. Osa sitten menee hyvin kaupaksi osa ei.
Jos jotain "amerikkalaista suosittua" haluaa lukea niin suosittelen Louisa Hay:n kirjoja ja youtubesta löytyviä filmejä. Pesee Rhondan 100-0.
Voin kertoa oman esimerkin. Pidin itseäni teininä rumana ja vähän pönäkkänä. Tutustuin Louisan kirjoituksiin ja tein harjoituksia (peilin edessä "rakastan sinua" .. "olet kaunis" jne) kesäloman ajan.
Mikään ulkoinen asia ei muuttunut.
Syksyllä minulta kyseltiin, olenko "laihduttanut". Näytin siis erilaiselta.
Suosittelen lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vain YKSI kirja ja dvd, YHDELTÄ kirjailijalta. Vetovoiman laki on ikivanha oppi, siitä on kirjoitettu kirjoja tuhansia vuosia sitten ja 1900-luvun alussa jne. Osa sitten menee hyvin kaupaksi osa ei.
Jos jotain "amerikkalaista suosittua" haluaa lukea niin suosittelen Louisa Hay:n kirjoja ja youtubesta löytyviä filmejä. Pesee Rhondan 100-0.
Otsikossa puhutaan Secretistä joka ilmeisesti kuitenkin viittaa tuohon Secret -kirjaan.
Ylipaino muuten on yksi melko helppo selätettävä Vetovoiman lailla, koska siinä ei varsinaisesti tarvitse uskoa mihinkään yliluonnolliseen. Jos yhtään on aiheesta lukenut, niin tietää että nykyään tiedetään ihmisen energiatalouden ja nälänsäätelyn olevan erittäin monimutkainen kokonaisuus, johon vaikuttaa monet asiat suolistobakteereista unen laatuun ja stressitasoon. Niinpä on lopulta aika helppo saada itsensä uskomaan että oma keho toimii hoikkuutta edistävästi ja ylläpitävästi, koska ei tarvitse uskoa saavuttavansa mitään yliluonnollista muutosta, vaan vain pieniä hyvinkin luonnollisia säätöjä kehon mekanismeihin. Suurin vaikutus on tietysti myös sillä, että kun uskoo olevansa hoikka ja elinvoimainen, sitä alkaa syödä sen mukaan. Minä uskoin olevani 53-kiloinen vaikka alussa painoin yli 70 kiloa, ja automaattisesti aloin syödä kuten ajattelin hoikkien naisten syövän. Tämän tosin huomasin vasta jälkeenpäin, että kas, ruokavalio olikin aika paljon muuttunut ilman tietoisia päätöksiä tai itsekuria.
Mainitsemani silmälaseista pääseminen on sellainen, jota ei kannata yrittää ennen kuin on harjoitellut yksinkertaisemmilla asioilla, ja lisäksi on selvittänyt maailmankuvansa näiden asioiden suhteen. Se kun käytännössä vaatii uskoa, että ajatus ja mieli voi muokata fyysistä todellisuutta varsin suoraan ja konkreettisesti, ja siihen saattaa olla vaikea uskoa jos on vasta siinä vaiheessa, että varovasti kokeilee että olisiko tässä laissa mitään perää.
Onnea sinulle joka käytit kymmenen vuotta vetoviiman lain opiskelemiseen. Saman ajan joku toinen läytti ihan vaan elämiseen ja työntekoon, hänen tuloksensa ja onnellisuutensa voivat hyvin olla paremmat kuin sinulla. Niinkuin Raamatussakin sanotaan, otsa hiessä pitää sinun leipäsi ansaitseman. Tietty pitäis vielä selvittää miten kys. opus tähän liittyy.