Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun kaikki pienempien lasten äidit pitävät mun

Vierailija
08.05.2016 |

lapsiani jo niin kamalan isoina. Onko muilla tällaista oloa. Ja varsinkin kun tämä ajankulku voisi puolestani pysähtyä, ei mikään kiire kasvaa niin nopeasti.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö lapsiasi isompia lapsia isoina? Yeah. Semmosta se on. Tee lisää lapsia, niin on pieni taas käsissä :)

Vierailija
2/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö lapsiasi isompia lapsia isoina? Yeah. Semmosta se on. Tee lisää lapsia, niin on pieni taas käsissä :)

No, itse asiassa en enää nykyään pidä. Olen oppinut tajuamaan, että lapset ovat lapsia iästä huolimatta. Ja en ainakaan sano lasten äidille ääneen, että onpa nuo lapsesi isoja jo. koska se voi olla hänelle haikeaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti se on ihanaa, että lapset on isompia. Minulla on 4 lasta, joista nuorin on 7 & ja vanhin 16. Minä en kaipaa yhtään vauva-aikaa vaan nautin todella paljon tämän hetkisestä elämästä. Pitkästä aikas minulla on vapaa-aikaa ja voin miettiä, mitä minä haluan tehdä.

Vierailija
4/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti se on ihanaa, että lapset on isompia. Minulla on 4 lasta, joista nuorin on 7 & ja vanhin 16. Minä en kaipaa yhtään vauva-aikaa vaan nautin todella paljon tämän hetkisestä elämästä. Pitkästä aikas minulla on vapaa-aikaa ja voin miettiä, mitä minä haluan tehdä.

Oletko koskaan tuntenut haikeutta lasten kasvaessa? Mä tarttisin nyt apuja tässä asiassa. On niin kurja olo. Ap

Vierailija
5/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset sitten on niitä isoja? Tuohan on niin häilyvä käsite.

Vierailija
6/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsellä vanhin on 9v. Ap

Vierailija
7/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhyy etkö tienny että lapset kasvaa??! Keksi muuta viihdykettä elämään!

Vierailija
8/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toki tiesin. Mutta keskustella asiasta saa. Käsittääkseni tällä palstalla on tarkoitus jakaa ajatuksia, vai olenko ihan väärässä paikassa. Ap

Vierailija
9/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri itse mietin, ettei lapsi enää kauaa ole pieni ja minusta riippuvainen. Enkä voi sitten enää ihastella kaikkia uusia asioita, joita lapsi oppii/tekee. Kuitenkin olen samalla tyytyväinen, että lapsi kasvaa. Kun alkaa miettiä, mitä kaikkea vauva aikaan liittyy (heräilyt, oman ajan puute, jatkuva vahtiminen jne), olen vain tyytyväinen ettei lapsi ole vauva ikuisesti. Tavallaan jo odotan aikaa, kun vessassa käyminen ja syöminen sujuisi itsenäisesti, ja leikkisi hetken kiltisti itsekseen. Nyt lapsi 1,5v, eli jonkun hetken saan vielä odotella :)

Vierailija
10/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no itse tykkäsin lapsistani viimeksi vauvoina, mutta ikävuodet (2-)3-6 olisin voinut jättää suosiolla väliin. Nyt kun he ovat 6 ja 8 niin alkaa helpottaa. Että sori, en voi samaistua, vaikka tunnen siitä myötätuntoa, että sinä olet surullinen.

Vierailija
11/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin koen, että vielä 6 ja 8-vuotiaiden kanssa saa ihastella heidän uusia taitojaan jatkuvasti. Esim. kuopus vain oppi lukemaan, ilman opetusta. Se oli hienoa. Jne.

10

Vierailija
12/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no itse tykkäsin lapsistani viimeksi vauvoina, mutta ikävuodet (2-)3-6 olisin voinut jättää suosiolla väliin. Nyt kun he ovat 6 ja 8 niin alkaa helpottaa. Että sori, en voi samaistua, vaikka tunnen siitä myötätuntoa, että sinä olet surullinen.

Mikä sua häiritsi 6v kanssa? Oliko kiukkukohtauksia? Sitäkin olisi mukava kuulla, että millaista elämä tulee tästä eteenpäin olemaan äitinä. Mitkä asiat haastavat ja mitkä helpottavat? Ap

Vierailija
13/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä on tulossa siihen saakka kunnes lapset on aikuisia. Tuntuuko se haikealta vai saako siinä luotua uuden suhteen lapsiinsa heidän kasvaessa? Kun ei ole sitä muuta säätämistä enää. Pystyy keskustelemaan ja kuuntelemaan paremmin. ap

Vierailija
14/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsia 5 ja ovat 12-20 -vuotiaita. Mitään haikeutta en tunne lasten kasvaessa. Päinvastoin, on upeaa että he kasvavat, kehittyvät ja oppivat uusia asioita! Koululaisten kanssa voi harrastaa ja tehdä asioita ihan eri tavalla kuin pikkulasten kanssa. Kahden vanhimman lapsen kanssa meillä on kiinnostavia pitkiä keskusteluita milloin mistäkin aiheesta.

Vierailija
15/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lapsia 5 ja ovat 12-20 -vuotiaita. Mitään haikeutta en tunne lasten kasvaessa. Päinvastoin, on upeaa että he kasvavat, kehittyvät ja oppivat uusia asioita! Koululaisten kanssa voi harrastaa ja tehdä asioita ihan eri tavalla kuin pikkulasten kanssa. Kahden vanhimman lapsen kanssa meillä on kiinnostavia pitkiä keskusteluita milloin mistäkin aiheesta.

Pidätkö tuota 12v vielä pienenä? Kun on kuitenkin jo aikuisiakin lapsia siinä vertailukohtana.

Vierailija
16/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä ikinä kaipaa pikkulapsiaikaa eikä todellakaan ole haikeutta siitä että lapset kasvaa. Siksi en ole tajunnut että se voisi olla jollekin arka aihe. Omat lapset 5 ja 8 ja kyllä tuo nuorempi tuntuu tosi pieneltä edelleen.

Vierailija
17/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä sanotaan, että se lasten kasvatus on sellainen projekti, joka päättyy siihen kun muuttavat pois kotoa. Mutta mitä sen jälkeen on luvassa. Miltä tyhjä koti tuntuu?

Vierailija
18/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö se tilanne kun lapset kasvavat ja lähtevät pahan ikäkriisin?

Vierailija
19/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan minulle, mitä sinä kaipaat vauva-ajassa. Minusta vauva-aika on se tylsin aika. Mielenkiintoisempi aika alkaa sitten, kun lapset alkaa kommunikoimaan. Minä juttelen ja pelaan lasten kanssa. Nuorimmat tykkäävät vielä halata ja haluavat iltasadun. Vanhemmat miettivät mopokorttia ja koulua. Minusta lapset pitävät minut virkeänä ja nuorena ja se on helpompaa, kun on nukkunut koko yön hyvin. Sinä puhut vauvoista, mutta kyllä sinun lapsesi tarvitsevat sinua vielä pitkään. Avun laatu vain muuttuu syöttämisestä yms muuksi ja keskustelua käydään vähän jokaisesta aiheesta. Tänään olen ehtinyt keskustella demokratiasta ja äänestämisestä, verotuksesta, pojists, mopoista ja pienempien kanssa kukista ja äitienpäiväkorteista. Ja kyllä isommatkin tykkää vielä käydä vieressä, kun kaipaavat turvaa ja apua.

Lapset ovat ihania ja heidän ei tarvitse olla vauvoja.

Viime syksyllä huomasin, että minulle jää aikaa ja hetken olin ihmeissäni. Sitten pakotin itseni ottamaan askelia kohti omaa elämää. Nykyisin käyn ainakin kerran päivässä koiralenkillä, kevät tuo puutarhatyöt, luen iltaisin ja välillä tapaan kavereita. Seuraavaksi pitäisi varmaan aloittaa miehen kanssa joku harrastus kahdestaan, sillä toive on, että vanhenemme kahdestaan, kun lapset muuttavat joskus pois kotoa.

Vierailija
20/48 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö tuota 12v vielä pienenä? Kun on kuitenkin jo aikuisiakin lapsia siinä vertailukohtana.

Tavallaan joo, mutta onhan tuokin jo iso, yläasteelle menee syksyllä.

Se piti vielä sanoa, että isojen lasten kanssa ei ole sitä ns. hoitotyötä, mutta paljon saa olla kuuntelijana ja juttuseurana. Lapset vaativat (ja saavat) läheisyyttä isompinakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan