Ahdistaa kun kaikki pienempien lasten äidit pitävät mun
lapsiani jo niin kamalan isoina. Onko muilla tällaista oloa. Ja varsinkin kun tämä ajankulku voisi puolestani pysähtyä, ei mikään kiire kasvaa niin nopeasti.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan, että se lasten kasvatus on sellainen projekti, joka päättyy siihen kun muuttavat pois kotoa. Mutta mitä sen jälkeen on luvassa. Miltä tyhjä koti tuntuu?
Miltä tuntuu
- kun töistä voit mennä suoraan ystäviesi kanssa terassille, harrastuksiin tai vaikkapa ravintolaan syömään?
- kun vapaapäivän aamuna voit nukkua niin pitkään kuin haluat?
- kun kysymättä keneltäkään voit varata äkkilähdön matkalle?
- kun rahaa on enemmän kuin koskaan aikaisemmin ja se kaikki vain sinulle itsellesi?
- kun voit olla viikkokausia pois kotoa ja koti on palatessasi yhtä siisti kuin lähtiessäsi?
- kun voit syödä olohuoneessa, tietokoneen ääressä tai vaikkapa sängyssä?
- kun kodissasi on tilaa enemmän kuin koskaan aikaisemmin?
- kun kukaan ei keskeytä?
- kun voit suunnitella kaikki tekemisesi täysin oman mielesi mukaan?
- kun voit muuttaa mieltäsi ja suunnitelmiasi ihan miten haluat?
- kun voit tehdä kaikkia niitä (ei-toivottuja) asioita, joissa aiemmin jouduit olemaan esimerkkinä lapsillesi, mutta enää ei tarvitse?
- kun saat ensimmäisenä lukea Aku Ankan?
- kun voit syödä mitä haluat ja milloin haluat, elää vaikka koko viikon suklaalla ja marsipaanilla?Se tuntuu varsin mukavalta :)
Heh, pakko sanoa että mä luen aina Aku Ankan ekana, ja syön missä, miten ja milloin huvittaa. Nykyään saan nukkuakin keskeytyksettä niin pitkään kuin huvittaa, vapaapäivinä. Ja mulla on pienet lapset.
Minkä ikäiset?
Joo, o. Kyllähän se sitten on niin, että isoja kun ovat niin murheetkin ovat isoja. Ja aina niistä huoli on, ei se vanhemmuus lopu siihen kun lapsi täyttää 12v.
Onpas sinulla vain ahdistuksen aiheet. Ajattele millaisia muita ongelmia voi ihmisillä olla.
Mulla on vain olo, että kaikki hyvä on takanapäin. Nämä lapset ovat niin omillaan, ja tohuavat itsekseen asioitaan. Mä tykkäsin hoivat niitä. Ap
Heh, pakko sanoa että mä luen aina Aku Ankan ekana, ja syön missä, miten ja milloin huvittaa. Nykyään saan nukkuakin keskeytyksettä niin pitkään kuin huvittaa, vapaapäivinä. Ja mulla on pienet lapset.