Vela-tyttären äitienpäiväaamun syyllistyminen
Äitini vastasi äitienpäiväviestiini lähettämällä takaisin "ja hyvää äitienpäivää sinnekin, olethan säkin koira- ja kissaäiti".
Olen vapaaehtoisesti lapseton, useamman koiran (ja kissan) omistaja ja sterilisaatiokin jo tehtynä, äitini tietää asian ja on siitä pahoillaan kun haluaisi lapsenlapsia, veljenikin taitaa olla vela. Tulipas haikea olo tuosta viestistä, vaikkei varmasti tarkoittanut mitään sen syvempää ja illalla grillaillaankin yhdessä. En minä sille voi mitään, ettemme halua lapsia mieheni kanssa, mutta olisihan maailman paras äiti tietenkin ansainnut lapsenlapsia ainoalta tyttäreltään, äidin miellyttäminen nyt vain ei ole tarpeeksi hyvä syy siihen. Joskus se vain menee näin, toivottavasti äiti ei ajattele tehneensä mitään väärin, koska meillä oli huikean hyvä ja ihana lapsuus ja kaikki kunnossa muutenkin. Äiti on vieläkin niin hirveän rakas, ja muutenkin ihan huipputyyppi, toivottavasti ei katkeroidu tai jää vellomaan asiassa.
Kommentit (48)
Toivottavasti ei ole ja oli vain hyväntahtoinen heitto. En kyllä aio kysyäkään kun on niin hankala asia. Kaikesta muusta voidaan puhua, paitsi tuosta asiasta.
-AP
Minusta tuo äitisi viesti oli kiva. Ehkä etsit nyt vähän liikaakin piilomerkityksiä?
Miksi et voi haluta lapsia? Itse yrittäisin oarhaani mukaan tehdä lapsia myösbihan siksi, että vanhrmmat saa nauttia isovanhemmuudesta.
Lasten hankinta on ikään kuin jokaisen sukupolven velvollisuus aiempia kohtaan, että suku jatkuu. Tosin ainahan se ei onnistu. Yrittää kumminkin täytyy!
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo äitisi viesti oli kiva. Ehkä etsit nyt vähän liikaakin piilomerkityksiä?
Aivan varmasti niin teenkin. Tiedän vain, että äidille on ollut kova paikka saada tietää ettei hänestä näillä näkymin tule koskaan mummoa ja aikanaan yritti jopa monin tavoin suostutella meitä tekemään lapsia ja puhui paljon siitä, miten vähän se muuttaisi elämää, miten niin nyt vain kuuluu tehdä ja miten se kuuluu parisuhteeseen, joskus jopa sanoi, että tavallaan olen pettänyt hänet. Eli ei mitään kauhean järkevää, vaan enemmänkin tunnekuohuisen surullista settiä. Ehkä tarkoitti tuon viestin vähän hyvittelevään sävyyn ennemmin.
Minä ajattelen, että äitisi halusi viestillään näyttää, että hyväksyy tilanteen nyt :)
Juttu on kuule nyt näin: äitisi rakastaa sinua. Ja itse sanot rakastavasi häntä. Kyllä se rakkaus säilyy vaikka ei aina toisen ratkaisuja ja valintoja ymmärtäisikään.
Hyvää eläinäitienkin päivää siis!
Miten voit edes kuvitella ettei tuollainen katkeroittaisi ja saisi vellomaan surussa. Tottakai se tekee niin. Tuota voi melkein verrata samanlaiseen tuskaan kuin mitä lapsettomuus aiheuttaa. Äidistäsi tuntuu varmasti tosi pahalta kun kaverinsa puhuvat lapsenlapsistaan. Toivottavasti veljesi tulee isäksi.
Jos olette vapaaehtoisesti lapsettomia niin mitä väliä mitä muut asiasta on mieltä? Ja jos on itse tyytyväinen lapsettomuuteensa niin miksi hakemalla hakea piilomerkityksiä muitten puheista?
Vai oletteko niinkuin tuttu avopari joka aina toitottaa sitå että he ovat avopari ja naimisiin ei mennä se on jämpti. Ja kukaan muu ei ota asiaa koskaan esille mutta he itse joka välissä. Vaikka näkisimme 15 min niin asia on jo mainittu. Niin ja he ovat olleet yhdessä 20 vuotta ja lapsiakin on.
Äiti on murheen murtama,pahinta mitä voi äidille tehdä on olla jatkamatta sukua.
Tämä on kylmä fakta eikä se siitä kiukuttelemalla muuksi muutu.
Vaikka avaus ehkä olikin provo,niin vastaus ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi haluta lapsia? Itse yrittäisin oarhaani mukaan tehdä lapsia myösbihan siksi, että vanhrmmat saa nauttia isovanhemmuudesta.
Lasten hankinta on ikään kuin jokaisen sukupolven velvollisuus aiempia kohtaan, että suku jatkuu. Tosin ainahan se ei onnistu. Yrittää kumminkin täytyy!
Mitä helvettiä? Teet lapsia siksi koska vanhempasi niin haluavat?
Oletko joku orja?
En ole provo, ehkä "hieman" turhan herkkä ja hyväntahtoinen vain ja nuo aiemmin mainitsemani äidin puheet hänen pettämisestään ja muu asian sureminen ja purkaminen minuun satutti aika tavalla kun en minä vela ole häntä loukatakseni, ei se ole edes valinta, vaan itsestäänselvyys joka on kulkenut kanssani koko ikäni. Vaikka lapsettomuus on itselle ja miehelleni aivan päivänselvä asia, niin tuntuuhan se ikävältä, että se satuttaa taas vanhempiani, en minä haluaisi satuttaa tai loukata muutenkaan yhtään ketään. Ja ei, en ole mikään velavouhkaaja, en koe asiassa olevan mitään vouhkattavaa kun asia on niin itsestäänselvä ja mitä se muille kuuluu. Olisihan äiti ja isä voineet itsekin tehdä useamman lapsen varmuuden vuoksi jos asia kerran on noin tärkeä, mutta elämä nyt vain joskus menee miten menee.
-Ap
Tässä kalahti nyt pilkka nolosti omaan nilkkaan. Kun olen yrittänyt provoilla ei se ole ottanut tuulta alleen, ennemmin joka jumalan ketju aina loppunut siihen ja olen turhaan päivittänyt sivua ja odottanut että joku edes ärsyyntyisi tai hämmentyisi ja kun kirjoitan tosissani otetaan se provona. Karma? :D
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Koirien ja kissojen äiti.... voi jestas..😥😂
Joo,juuri tämä koirien ja kissojen vetäminen avaukseen paljasti sen provoksi.
Vielä olisi voinut lisätä että ainakin 5 aborttia on tullut tehtyä.
Joo, olet oikeassa, ei lapsia voi suvun mieliksi tehdä, jos ei itse halua. Älä syyllisty asiasta, koska äitisi tuskin halusi sinulle tuolla kettuilla.
Hienoa, miten arvostat omaa äitiäsi, hauskaa grilli-iltaa.