Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei hallitse vihaansa

Vierailija
07.05.2016 |

Heippa! Olen 23-vuotias nuori nainen ja seurustelen 25-vuotiaan miehen kanssa. Olemme seurustelleet kolme vuotta ja muutimme yhteen viime marraskuuussa. Yhteenmuuton jälkeen on ongelma alkanut ilmaantumaan, suurimpana niistä miehen vihanhallintaongelmat.

Mies pelaa paljon tietokone- ja pleikkaripelejä, muun muassa battlefieldiä ja call of dutya. Kun pelissä menee huonosti, hän hermostuu suunnattomasti ja alkaa huutamaan ja kiroilemaan. Huutamisen ja kiroilun ehkä vielä jotenkin kestäisin, mutta en sitä, että hän alkaa hajottamaan paikkoja. Pleikkarin ohjaimia hän on hajottanut useamman, seinään on lyönyt reiän ja näppäimistön lyönyt rikki.

Olemme keskutelleet asiasta ja hän on aina rauhoituttuaan ollut pahoillaan ja luvannut parantaa tapansa, mutta eipä ole parantanut. Kaikki menee hyvin, kunnes taas pelissä jokin menee huonosti. Itse en jaksaisi katsella tällaista käytöstä aikuiselta mieheltä. Onko muut kokeneet vastaavaa? Kuinka saada mies hillitsemään itsensä, vai onko turhaa edes yrittää? Erokin on jo käynyt mielessä.. Yhteenmuutto ei tainnut olla hyvä idea.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä todellakaan haluaisi tai uskaltaisi olla tuollaisen ihmisen kanssa. Ensimmäisenä tulee mieleen että mitä jos se raivostuu minulle ja saan nyrkin naamaan.

Vaikka ei minulle mitään tekisikään niin silti todella naurettavaa ja lapsellista alkaa riehumaan tuolla tavalla.

Vierailija
2/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne, mutta mikä tahansa pienen pienikin pettymys johtaa tavaroiden ja paikkojen rikkomiseen sekä raivoamiseen. Auttaa en valitettavasti osaa, mutta ainakin meidän tapauksessa ammattiapua tarvittaisiin kipeästi. Ketään vaan kun ei voi pakottaa..

Tsemppiä ja toivottavasti joku osaa auttaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä todellakaan haluaisi tai uskaltaisi olla tuollaisen ihmisen kanssa. Ensimmäisenä tulee mieleen että mitä jos se raivostuu minulle ja saan nyrkin naamaan.

Vaikka ei minulle mitään tekisikään niin silti todella naurettavaa ja lapsellista alkaa riehumaan tuolla tavalla.

Minua hän ei onneksi ole vielä koskaan fyysisesti vahingoittanut, mutta tavarat kyllä lentelee vähän väliä. Minulla ei vain mene jakeluun, että miten jostain niinkin pikkujutusta, kuin tietokone- tai pleikkaripelistä voi mennä niin hermot, että pitää alkaa paikkoja hajottaan. Siitähän seuraa vain enemmän harmia... Tätä miestä ei vain terapiaan saa, vaikka mitä tekis. On sellainen jääräpää että huhhuh :(

Vierailija
4/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama tilanne, mutta mikä tahansa pienen pienikin pettymys johtaa tavaroiden ja paikkojen rikkomiseen sekä raivoamiseen. Auttaa en valitettavasti osaa, mutta ainakin meidän tapauksessa ammattiapua tarvittaisiin kipeästi. Ketään vaan kun ei voi pakottaa..

Eihän suhde varmaan kestä, ellei käytös muutu. Itse olen miettinyt, että jos esimerkiksi päätyisimme lapsia hankkimaan, niin mitä lasten kasvatuksesta sitten tulisi? Tuollainen käytös ei anna lapsille ainakaan hyvää esimerkkiä.. :/

ap

Vierailija
5/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikipäivänä voisi olla tuollaisen kuumakallen kanssa. En voi sietää mitään raivoamista, vaikka olisi aihettakin niin tavarat ei saa lennellä eikä paikat hajota, huutaminenkin on vähän siinä ja siinä. Ja jonkun tietokonepelin takia raivoaminen, ei kiitos.

Vierailija
6/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies pelaa? Eikö sillä ole parempaa tekemistä???

Vierailija
7/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän suhde varmaan kestä, ellei käytös muutu. Itse olen miettinyt, että jos esimerkiksi päätyisimme lapsia hankkimaan, niin mitä lasten kasvatuksesta sitten tulisi? Tuollainen käytös ei anna lapsille ainakaan hyvää esimerkkiä.. :/

ap

Mieti että toinen pelaa kokoajan ja toinen hoitaa kodin ja lapsen

Sekin riittää jo esteeksi

Vierailija
8/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksumpaa pelaaminen on kuin ryyppääminen tai tupakointi.

Vierailija
9/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille pesää nii poika rauhotuu.

Vierailija
10/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut samaa, juurikin yhteenmuuton myötä. Ei ollut toki noin rajua mutta tavarat lentivät ja nyrkkiä meni seinään, pysyvämpää vahinkoa ei tainnut syntyä. Samanlaista käyttäytymistä myös elämän muilla pettymyksillä yms.

Johti lopulta väkivaltaan itseänikin kohtaan. Sitä ennen asiasta puhuttaessa sanoi ettei koskaan satuttaisi minua. Jep jep.

En suosittelisi jäämään, jos mies ei näe ongelmaa eikä hae apua.

Vierailija
11/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies varmaan aidosti katuu raivoamistaan, mutta ongelma lienee, että ei voi käytökselleen mitään. Jos hankkisitte lapsia, stressiä ja kiukunaihetta, väsymystä tulisi entistä enemmän ja miten hän sitten pystyisi itseään hillitsemään? Olet nuori ihminen, ei kannata jäädä aikuista miestä kasvattamaan ihmisten tavoille.

12/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen pannaan hetkeksi? Mutta jos kyseinen piirre on myös muualla elämässä, niin mies terapiaan tai lähde kävelemään. En itse jäisi odottamaan milloin se pleikkasäädin olisi minun kasvoissani.

Vierailija
13/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä vittua nyt taas? Näiden valkoroska psykoämmien mielestä tupakointi ja ryyppäys on peukutusten mukaan parempi asia kuin tietokonepelien pelaaminen? LOL

Mutta siinä vaiheessa kun joku supercell tekeekin tietokonepeleillä 2,5 miljardia euroa voittoa 30-vuotiaille jätkille, niin nämä siideripunkero tupakoitsijat kyllä tulisivat vaikka varpaiden välit nuolemaan.

14/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä vittua nyt taas? Näiden valkoroska psykoämmien mielestä tupakointi ja ryyppäys on peukutusten mukaan parempi asia kuin tietokonepelien pelaaminen? LOL

Mutta siinä vaiheessa kun joku supercell tekeekin tietokonepeleillä 2,5 miljardia euroa voittoa 30-vuotiaille jätkille, niin nämä siideripunkero tupakoitsijat kyllä tulisivat vaikka varpaiden välit nuolemaan.

Tai sitten joistain on typerää laittaa addiktioita paremmuusjärjestykseen...

Ja pelaamisessahan ei ole mitään vikaa. Kuten ei alkoholin nauttimisessakaan. Sen sijaan jos pelaaminen aiheuttaa tuollaisia reaktioita, kuten ap:n kuvaus tai sinun omituinen purkauksesi, on kyse ehkä jostain muustakin, kuin satunnaisesta hauskanpidosta. 

Vierailija
15/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan syynä esimerkiksi se, että eivät nuo ole oikein verrannollisia. Kummatkin toki haitallisia, kun ei pitkäaikainen istuminen ts. pelaaminen ole terveellistä, mutta vertaus oli silti vähän huono.

Aika aggressiivinen lähestymistapa sinulla.

Vierailija
16/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan syynä esimerkiksi se, että eivät nuo ole oikein verrannollisia. Kummatkin toki haitallisia, kun ei pitkäaikainen istuminen ts. pelaaminen ole terveellistä, mutta vertaus oli silti vähän huono.

Aika aggressiivinen lähestymistapa sinulla.

No älä nyt sentään pillittämään ala.

Vierailija
17/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-__-

Vierailija
18/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tavalla käyttäytyvä "mies" ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi eikä ole oppinut käsittelemään pettymyksen tunteita.

Turpiin tulee ja varmasti jos jatkaa tuollaisen kanssa. 

Vierailija
19/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin välillä raivostunut pleikkaripelejä pelatessani. Yksi neuvo voi olla pitää lähellä jotain sellaista jota saa heittää eikä mene rikki, kuten tyyny. Parempi vaihtoehto olisi tietysti lopettaa pelaaminen kokonaan, mutta kaikki ei siihen pysty.

Vierailija
20/21 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottanut hänelle, että purkaisi kiukkunsa jotenkin muutoin, esim menemällä lenkille, tai että hankkisi nyrkkeilysäkin ja hakkaisi sitä. Eihän tuo käytös aikuismaista ole todellakaan. Joskus hän on jopa noudattanut neuvoani ja mennyt lenkille, mutta kun tosissaan suuttuu niin ei edes ehdi ajatella lenkille menoa, vaan tavarat saa kyytiä. Arvostan kuitenkin itseäni sen verran, että en tällaista ala loputtomiin kestämään, vaan aion muuttaa pois, jos käytös ei muutu..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi