Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kannattaisi lähteä lähestymään luennoitsijaa yo:lla?

Vierailija
07.05.2016 |

Ei vaan ole pokkaa laittaa hänelle suoraan viestiä kiinnostuksestani, enkä tiedä mitä muutakaan tässä voi tehdä. Paras olisi nähdä kasvotusten, mutta yliopistolla näen häntä seuraavan kerran ehkä syksyllä. Tilanne on raastava, en pysty ajattelemaan muuta kuin häntä.

Kommentit (200)

Vierailija
61/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee vain mieleen luennolla istunut ap, jota opettaja ei ole edes huomannut. Mutta ap on tän open. Ja nyt änkeää yhtäkkiä open tutkijanhuoneeseen kiinnostuneena tämän tutkimuksesta. Huutonaurua...

Saahan sitä nauraa, jos siltä tuntuu :) Ei hän ole kyllä voinut olla huomaamatta minua, mutta eri asia on sitten se, onko hänellä minkäänlaista kiinnostusta minua kohtaan.

-Ap

No sunlaisille jakorasioille en viitsi edes nauraa. Sori vaan. Luulin, että tässä oli jotain tunteita mukana ja se ois ollu vähän eri asia. Aika toivotonta toki sekin. Luulet, että joku älykäs mies kun kiihottaa sun libidoasi, haluaa heti toteutella tyhmät fantasiasi? Dream on, landepaukku. Taitaa tuo yliopistoelämä olla sulle Uutta ja Ihmeellistä...

Vierailija
62/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap kerää näin sankasti alanuolia? Sitä voi ihastua missä vain? Vai onko täällä jotain parhaat päivänsä jo nähneitä puotipuksuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee vain mieleen luennolla istunut ap, jota opettaja ei ole edes huomannut. Mutta ap on tän open. Ja nyt änkeää yhtäkkiä open tutkijanhuoneeseen kiinnostuneena tämän tutkimuksesta. Huutonaurua...

Saahan sitä nauraa, jos siltä tuntuu :) Ei hän ole kyllä voinut olla huomaamatta minua, mutta eri asia on sitten se, onko hänellä minkäänlaista kiinnostusta minua kohtaan.

-Ap

No sunlaisille jakorasioille en viitsi edes nauraa. Sori vaan. Luulin, että tässä oli jotain tunteita mukana ja se ois ollu vähän eri asia. Aika toivotonta toki sekin. Luulet, että joku älykäs mies kun kiihottaa sun libidoasi, haluaa heti toteutella tyhmät fantasiasi? Dream on, landepaukku. Taitaa tuo yliopistoelämä olla sulle Uutta ja Ihmeellistä...

Miksi olet noin aggressiivinen? Se, etten halua parisuhdetta, ei sulje sitä pois, etteikö minulla olisi tunteita. 

-Ap

Vierailija
64/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies Facebookissa? Voisitko pyytää hänet kaveriksesi, vai onko liian rohkeaa? Jos et näe häntä enää yliopistolla ennen syksyä, niin muutakaan vaihtoehtoa ei oikein ole. Ellet sitten ota selvää, missä mies asuu ja liikkuu, ja ala pyöriä hänen kulkureiteillään. Mutta tullainen stalkkaaminen on vähän vaivalloista eikä mies kuitenkaan ikinä silloin satu paikalle, kun sinä olet siellä.

Yksi keino olisi tietty sähköpostin lähettäminen jostain opiskeluasiasta. Sinun pitää itse keksiä, mikä se voisi olla. Kysyt jostain kurssista vaikka, että kannattaako se valita, missä vaiheessa se olisi hyvä käydä jne. Sitten vain jatkat sitä viestittelyä, ja lopulta puhe kääntyy ikään kuin itsestään johonkin opiskelun ulkopuoliseen asiaan. Tuolla edellä joku hyvin sanoi, että rakkaus on vaivannäköä. Se on totta. Kiinnostuneen pitää itse nähdä se vaiva, että lähestyy ja tekee aloitteen. Sinun tapauksessasi etenkin kun mies ei asemansa takia voi muutenkaan olla aloitteentekijä.

Vierailija
65/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap kerää näin sankasti alanuolia? Sitä voi ihastua missä vain? Vai onko täällä jotain parhaat päivänsä jo nähneitä puotipuksuja?

No saahan sitä ihastua joo... Mutta mitä tää ap kuvittelee, että vanhempaa miestutkijaa kiinnostaa häneen syvällinen ja ihana suhde, mutta joka ei ole parisuhde. Tyrsk.

Vierailija
66/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ensin, ettei sinulla ole tulevia opintosuorituksia luennoitsijan kanssa, sillä ammattietiikka voi asettaa kynnyksen viedä juttua eteenpäin.

Jos ei ole, niin sitten ei ole mitään ongelmaa. Lähesty kuten lähestyisit muutenkin. Tee suoraan selväksi että romanttisesta kiinnostuksesta on kyse. Itse ottaisin ehkä treffipyynnön mielummin vastaan facessa, sähköpostilla tai tekstarilla kuin opiskelijalta vastaanotolla, koska jälkimmäinen tilanne voi olla vähän hämmentävä kun vastaanotolla on orientoitunut hoitamaan vain opintoasioita. Mikään ei toki estä pokaamasta luennoitsijaa jossain muussa sosiaalisessa tilanteessa, jos teillä on sellaisia - esim. jotain tiedekunnan tai ainejärjestön juhlia joissa luennoitsija käy.

Itse olen saanut kerran kurssipalauttessa viestiä "olisi kiva tavata myöhemmin :)". Olen myös, arvosanojen antamisen jälkeen, pyytänyt opiskelijanaista aveciksi järjestön juhliin (ja mukavat juhlat olikin :D). Tässä huomattakoon kuitenkin, että itse olen 30+ tohtoriopiskelija ja vedin kurssia siinä ominaisuudsesa, ja nainen taas toista tutkintoaan suorittava, joten meillä oli ikäeroa vain pari vuotta. Pidin kuitenkin ensin huolta siitä, että opettaja-oppilas -suhde oli päättynyt ja arvosanat annettu.

Vierailija
67/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Miten olet herättänyt huomiota?

Vierailija
68/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen, aika hyökkääviä kommentteja täällä. Ehkä muutkin täällä kaipaavat hieman rakkautta...

-Ap

Vierailija
69/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti edes helle saisi ihmiset hieman rennommiksi ja leikillisemmiksi :)

Vierailija
70/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt yhtään sen ihmeellisempi asia, kuin että ihastuu työkaveriinsa? Ei.

Vierailija
71/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies vai nainen?

Nainenhan minä.

-Ap

Olisipa mullakin sun kaltaisia opiskelijoita

LOL, tuossa voi olla syy miksi et opeta ketään :D

Tai ainakaan opettaisi kovin kauaa. 

Vierailija
72/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Miksi olet noin aggressiivinen? Se, etten halua parisuhdetta, ei sulje sitä pois, etteikö minulla olisi tunteita. 

-Ap

Luulin, että olet keräämässä sulkaa hattuusi pelkän seksuaalisen valloituksen saralla, kun sanoit, ettet halua parisuhdetta. Et ole vielä sanonut, miksi luulet saavasi vastakaikua?

Vierailija
73/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt yhtään sen ihmeellisempi asia, kuin että ihastuu työkaveriinsa? Ei.

Auktoriteettiin ihastuminen on eri asia. 

Se on hyvin tavallista kylläkin. 

Vierailija
74/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen, aika hyökkääviä kommentteja täällä. Ehkä muutkin täällä kaipaavat hieman rakkautta...

-Ap

Jos olisit minun opiskelijani, olisin imarreltu. Jos olisit nätti ja minä sinkku, olisin myönteinen asiasta. Näitä tapahtuu joka yliopistossa, tiedän itsekin tapauksia.

Vierailija
75/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas. Työkaveri on samalla tasolla. Vertainen.

Vierailija
76/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auktoriteettiin ihastuminen on eri asia. 

Se on hyvin tavallista kylläkin. 

Onkohan tutkittu löytyykö näiltä ihmisiltä jotakin yhteistä nimittäjää. Yleensä ehkä hiukan reppanoita ja kokemattomia, ainakin oman otantani mukaan. Silloin on turvallista jos joku "isä-/äitihahmo" voisi ottaa ohjat. 

Vierailija
77/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sekin riski olemassa, että saisin pakit! Varovainen tunnustelu ja tutustuminen alkuun olisi parempi vaihtoehto. 

Varovainen tunnustelu tuskin toimii. Ammattitaitoinen opettaja, etenkin opiskelijoita vanhempi mies, kohtelee työssään kaikkia yhtä asiallisesti tai ystävällisesti. Hän ei ota sellaista riskiä, että tulkitsisi opiskelijan sosiaalisuuden ihastukseksi. Yksikin virhearvio voisi viedä häneltä maineen ja katkaista yliopistouran, jos leviää huhu opiskelijoiden ahdistelusta. Hän alkaa ajatella sinua naisena vasta sitten, kun olet antanut siihen luvan. Teistä kahdesta vain sinulla on vapaus tehdä aloite. Hyvä puoli tässä on, että sinulla on täysi syy käyttäytyä rohkeammin kuin yleensä. 

Vierailija
78/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas. Työkaveri on samalla tasolla. Vertainen.

Tuolla logiikalla mitään suhdetta ei voisi syntyä, jos ihmiset eivät olisi "tasavertaisia". Sadomasokismikin olisi mahdottomuus, se kun perustuu valtaan.

Täytyy sanoa, että surullisen kapeakatseisia ja tosielämästä vieraantuneita ihmisiä täällä.

Vierailija
79/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vielä "rohkaisuksi" olen kuullut toisen käden tietona, että yliopistolla kyllä on jonkin verran komeita nuorempia (n. 40 v) miesopettajia joilla on juttuja opiskelijanaisten kanssa. Huhun kohteen kohdalla paheksuin lähinnä sitä, että tyyppi on naimisissa. Mutta siis ei tuollainen aivan ennenkuulumatonta ole, kun kuitenkin joidenkin kurssien tiimoilta ollaan paljon läheisessä kanssakäymisessä.

Vierailija
80/200 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

-Ap

Luulin, että olet keräämässä sulkaa hattuusi pelkän seksuaalisen valloituksen saralla, kun sanoit, ettet halua parisuhdetta. Et ole vielä sanonut, miksi luulet saavasi vastakaikua?

No, ihastunut ihminen nyt usein toivoo saavansa vastakaikua. Enhän minä voi millään olla varma, että niin kävisi. Arvelen kuitenkin, että jos nuori, nätti ja ihan fiksu tyttö lähestyy, saattaahan siinä kiinnostus herätä... En tiedä. Jotenkin olen ollut lukevinani hänen olemuksestaan, että voisi kiinnostaa, mutta sekin voi mennä ihan oman ihastuksen piikkiin. Tiedostan, että hänen mukavat kommenttinsa saattoivat kuulua ihan vain siihen opettajan rooliin.

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi