Kuinka kannattaisi lähteä lähestymään luennoitsijaa yo:lla?
Ei vaan ole pokkaa laittaa hänelle suoraan viestiä kiinnostuksestani, enkä tiedä mitä muutakaan tässä voi tehdä. Paras olisi nähdä kasvotusten, mutta yliopistolla näen häntä seuraavan kerran ehkä syksyllä. Tilanne on raastava, en pysty ajattelemaan muuta kuin häntä.
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
kiinaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiinaa kirjoitti:
Sovi tapaamisaika ja mene käymään hänen huoneessaan. Kysy ensin jostain opintoihin liittyvästä asiasta ja lopuksi pyydä häntä kanssasi ulos. Miltä kuulostaisi? :)
Onko teillä muuten paljon ikäeroa ja onko kyseessä yliopisto-opettaja vai professori?
Kuulostaa vähän liian suoralta toiminnalta tämäkin. Onhan sekin riski olemassa, että saisin pakit! Varovainen tunnustelu ja tutustuminen alkuun olisi parempi vaihtoehto. En tosin tiedä miten onnistun siinäkään... Tuntiopettaja kyseessä ja ikäeroa on melko paljon.
-Ap
Hmm ymmärrän. Toisaalta miten muutenkaan voisit toimia kuin pyytää kahville tms. Tällöin saisit tietää samantien, että olisiko myös hän kiinnostunut. Tosin voithan myös edetä hitaammin ja tutustua häneen paremmin. Käy kyselemässä häneltä jotain liittyen hänen tutkimusintresseihinsä ja kerro, että olet ajatellut tehdä samasta aiheesta gradun tai jtn!
Aivan kuin jonkun opettajan tulisi olla kiinnostunut jokaisesta opiskelijastaan, joka on kiinnostunut samoista aiheesta kuin itse. Vähänkö noloa...
Ei jokaisesta, mutta ehkä juuri ap:sta. Sitä paitsi pääsääntöisesti jokainen yliopistoihminen kertoo mielellään tutkimuksestaan kaikille, joita kiinnostaa. Ainakin omalla laitoksellani on näin ja uskon, että niin on monessa muussakin paikassa. :)
Minkä alan opiskelija olet? Opettaako ihastuksesi omaa ainettasi vai jotakin muuta, kuten tutkinnon pakollisia opintoja (kielet yms.)?
kiinaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiinaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiinaa kirjoitti:
Sovi tapaamisaika ja mene käymään hänen huoneessaan. Kysy ensin jostain opintoihin liittyvästä asiasta ja lopuksi pyydä häntä kanssasi ulos. Miltä kuulostaisi? :)
Onko teillä muuten paljon ikäeroa ja onko kyseessä yliopisto-opettaja vai professori?
Kuulostaa vähän liian suoralta toiminnalta tämäkin. Onhan sekin riski olemassa, että saisin pakit! Varovainen tunnustelu ja tutustuminen alkuun olisi parempi vaihtoehto. En tosin tiedä miten onnistun siinäkään... Tuntiopettaja kyseessä ja ikäeroa on melko paljon.
-Ap
Hmm ymmärrän. Toisaalta miten muutenkaan voisit toimia kuin pyytää kahville tms. Tällöin saisit tietää samantien, että olisiko myös hän kiinnostunut. Tosin voithan myös edetä hitaammin ja tutustua häneen paremmin. Käy kyselemässä häneltä jotain liittyen hänen tutkimusintresseihinsä ja kerro, että olet ajatellut tehdä samasta aiheesta gradun tai jtn!
Aivan kuin jonkun opettajan tulisi olla kiinnostunut jokaisesta opiskelijastaan, joka on kiinnostunut samoista aiheesta kuin itse. Vähänkö noloa...
Ei jokaisesta, mutta ehkä juuri ap:sta. Sitä paitsi pääsääntöisesti jokainen yliopistoihminen kertoo mielellään tutkimuksestaan kaikille, joita kiinnostaa. Ainakin omalla laitoksellani on näin ja uskon, että niin on monessa muussakin paikassa. :)
Haluaisin sitten kyllä kuulla miksi ap kokee, että mies voisi olla kiinnostunut.
Meinaat että pildellä lohkeaa parempi arvosana. Voi sinua.
Muodostuuhan näitä opiskelija-opettaja-pariskuntia yliopistoilla vaikka kuinka. Ei mun mielestä ap:n tapaus ole niin utopistinen kuin moni täällä väittää. Kyllähän näitä tapahtuu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus on vaivannäköä. Solutat johonkin esseeseen kryptisen salaviestin ja katsot tajuaako tyyppi. Jos se tuntee vähänkään mitään sua kohtaan, se itsekin etsii piiloviestejä sun käytöksestä ja kirjoituksista ja löytää sun viestin.
Millainen tämä ''kryptinen salaviesti'' sitten voisi olla? :D
-Ap
Jos tuo tuntuu liian monimutkaiselta ja vaikealta, niin piirrä vaikka kirkkovene sun vastauspaperiin.
Vierailija kirjoitti:
Muodostuuhan näitä opiskelija-opettaja-pariskuntia yliopistoilla vaikka kuinka. Ei mun mielestä ap:n tapaus ole niin utopistinen kuin moni täällä väittää. Kyllähän näitä tapahtuu koko ajan.
Ai riviopiskelijan kanssa? Eri asia, jos ap ois edes joku assari tms.
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että pildellä lohkeaa parempi arvosana. Voi sinua.
Arvosanoilla ei ole minulle juuri mitään merkitystä, ja ne ovat jo nyt tarpeeksi hyviä. Kyse on aidosta kiinnostuksesta kyseistä ihmistä kohtaan :) En myöskään ymmärrä tätä arvosanojen yhdistämistä asiaan, sillä ei ole edes varmaa, tulenko enää koskaan istumaan hänen kursseillaan.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Enkä edes etsi parisuhdetta...
-Ap
Kun tulee vain mieleen luennolla istunut ap, jota opettaja ei ole edes huomannut. Mutta ap on tän open. Ja nyt änkeää yhtäkkiä open tutkijanhuoneeseen kiinnostuneena tämän tutkimuksesta. Huutonaurua...
Jos nyt aloittaa siitä, että menee luennon jälkeen juttelemaan. Minä ainakin olen tykännyt siitä, kun opiskelijat ylipäätään ja kaiketi ilman taka-ajatuksia tulevat kertomaan ajatuksiaan. Siinä on saattanut tovi vierähtää, kun on juteltu. Eikä se ole mitenkään hukkaan heitettyä aikaa, olen saanut siitä kelpoja ideoita opetukseeni. Ja olisin voinut lähteä opiskelijan kanssa kahville, mutta rehellinen ollakseni, kyllä se siihen sitten olisi jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä edes etsi parisuhdetta...
-Ap
Siis yäk...HUO-RA
Pakko sanoa että en usko että luennoitsija on kovin innoissaan aloittamaan suhteen opiskelijan kanssa, ihan vain siksi että tämä on paheksuttua ja suomen yliopistopiirit pienet, joissa sana leviää nopeasti luennoitsijan tai opettajan virkaa hakiessa. Miehen ura lienee hänelle tärkeämpi kuin opiskelijan ihastus, jonka olemassaolosta hänellä ei välttämättä ole hajuakaan suuren opiskelijamäärän takia.
Vierailija kirjoitti:
Kun tulee vain mieleen luennolla istunut ap, jota opettaja ei ole edes huomannut. Mutta ap on tän open. Ja nyt änkeää yhtäkkiä open tutkijanhuoneeseen kiinnostuneena tämän tutkimuksesta. Huutonaurua...
Saahan sitä nauraa, jos siltä tuntuu :) Ei hän ole kyllä voinut olla huomaamatta minua, mutta eri asia on sitten se, onko hänellä minkäänlaista kiinnostusta minua kohtaan.
-Ap
Sinun täytyy olla hyvin kärsivällinen. Ensin istuudut kahvioon vähän etäälle hänestä. Hän tarkastelee sinua, etkä sinä puhu mitään. Väärinkäsitykset johtuvat aina sanoista. Mutta päivä päivältä voit istuutua vähän lähemmäksi. Olisi parempi palata samaan aikaan. Jos esimerkiksi menet kello neljältä iltapäivällä, niin jo kolmelta hän alkaa olla onnellinen. Mitä pidemmälle kello ehtii, sitä onnellisemmaksi hän tulee. Kello neljän maissa hän alkaa jo hermostua ja olla levoton.
Vierailija kirjoitti:
kiinaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiinaa kirjoitti:
-Ap
Tutkimusalueesta keskustelu on oikeasti hyvä! Ei tietenkään jokaisella opettajalla ole velvoitetta olla kiinnostunut jokaisesta noista asioista kyselevistä opiskelijoista, mutta usein puhuvat noista asioista enemmän kuin mielellään jokaiselle joka jaksaa kuunnella. Ja aika harva opiskelija oikeasti kyselee niistä tai muuten uskaltaa ottaa mitään kontaktia proffiin, ja yleensä tän suhteen poikkeava opiskelija koetaan vaan positiivisella tavalla.
-7
Ei ihme, ettei salaviestit ottaneet tulta alleen, ap:hän onkin pelkkä jakorasia, ei mieheen henkisesti panostusta haluava, rakastunut ihminen...
Vierailija kirjoitti:
kiinaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Nainenhan minä.
-Ap
Olisipa mullakin sun kaltaisia opiskelijoita
Älä vielä luovuta. Ehkä ap puhuu sinusta :D
No tuskinpa, koska ap puhuu yliopistosta ja opetan itse lukiossa :D
Eli lukioikäiset kiinnostaa? Nyt vauhdilla johonkin muualle töihin, ällöttävää!
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, ettei salaviestit ottaneet tulta alleen, ap:hän onkin pelkkä jakorasia, ei mieheen henkisesti panostusta haluava, rakastunut ihminen...
Haluan panostaa häneen henkisesti ja haluan syvällisen suhteen, mutten parisuhdetta. Siinä ei olisi mitään järkeä ikäeron ja muiden esteiden vuoksi. Tosin eihän sitä koskaan tiedä... Tahtoisin syvällisen rakkaussuhteen.
Saattaisit muuten perua jakorasia-syytöksesi, jos tietäisit enemmän seksihistoriastani :)
-Ap
Ehkei toi salaviestijuttu ole sun juttusi, kun et kerran alkuunkaan edes keksi yhtä. Sähän siinä tilanteessa oot, yleensä niitä on silloin helppo keksiä tyhjästäkin :D