Häviääkö minuus äitiyden myötä?
Yksi asioista joka pelottaa tai arveluttaa minua äitiydessä on oman identiteetin häviäminen. Olen oman ratsastusharrastuksen myötä seurannut kuinka vanhemmat tuntitolkulla odottelevat ja seuraavat lapsiaan hevostallilla. Eivät siis itse harrasta vaan roikkuvat kentän laidalla ja tallissa seuraamassa kun lapsi touhuaa. Pahimmillaan useita kertoja viikossa ja vielä mopoikään saakka!
Ihan pikkulapsiaika onkin aika selvä, silloin kaikki haluavat jutella vauvasta ja taaperosta. Sekin tuntuu jo pitkältä ajalta syrjäyttää omat harrastukset ja kiinnostuksenkohteet, mutta tänään kuulin kun vielä ala-aste ja yläaste ikäisen vanhempi sanoi: " Kyllä sitten joskus ehdin vielä itsekin harrastamaan". Kuulosti ihan hirveältä, hän on siis lopettanut lajinsa 15 vuotta sitten eikä vieläkään ole tehnyt paluuta kun lapsien harrastukset vievät kaiken ajan.
Mites muut mammat?
Kommentit (44)
Minuus ja identiteetti ei edes ole sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Olin just kommentoimassa et termit menee vähän sekaisin täällä ny. Samoin "rooli" on erillinen asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin just kommentoimassa et termit menee vähän sekaisin täällä ny. Samoin "rooli" on erillinen asiansa.
Minuus ei toisaalta ole kiinni siitä, mitä harrastaa ja mihin aikansa käyttää. Ja identiteetti rakentuu kaikista käyttämistään rooleista.
Pelottava ajatus.