Miksi teidän miehenne lähtevät kävelemään ja jättävät perheensä?
Miksi he luulevat että jos on lapsia tehnyt on ok lähteä ja kävellä pois?
Kommentit (68)
Varatuomari vielä jatkaa. Lapsi asiat ovat tuomarinkin mielestä todella vaikeita ja niihin suhtaudutaan erittäin vakavasti. Muistan kun auskutlointi (1 vuoden kestävä ns. tuomioistuin harjoittelu, jonka suorittamisen jälkeen saa varatuomarin arvonimen) aikanani erä 60-v käräjätuomari sanoi minulle, että lapsiasiat ovat niin kauaskantoisia, että ne ovat tärkeimpiä käräjäoikeudessa käsiteltäviä asioita. Esitän tässä yleisesti pohidttavaksi kysymyksen, että miten itse tuomarina ratkaisisit lapsen huolto- ja tapaamisasian? Pitäisikö olla jokin valtioneuvoston asetuksella vahvistettu pisteytys -järjestelmä, jossa otettaisiin huomioon tyyliin. Koulutus, tulotaso, omaisuus, asumistilanne, parkkisakkojen lukmäärä jne. Olisiko tämä hyvä systeemi? Sitten tuosta yhteishuoltoasiasta, joku sanoi, että se on pääsääntö.. Laissa lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta 4 § määritellään huoltajan tehtävät "
Lapsen huoltajan on turvattava lapsen kehitys ja hyvinvointi siten kuin 1 §:ssä säädetään. Tässä tarkoituksessa huoltajalla on oikeus päättää lapsen hoidosta, kasvatuksesta, asuinpaikasta sekä muista henkilökohtaisista asioista.
Ennen kuin huoltaja tekee päätöksen lapsen henkilökohtaisessa asiassa hänen tulee keskustella asiasta lapsen kanssa, jos se lapsen ikään ja kehitystasoon sekä asian laatuun nähden on mahdollista. Päätöstä tehdessään hänen on kiinnitettävä huomiota lapsen mielipiteeseen ja toivomuksiin.
Huoltaja edustaa lasta tämän henkilöä koskevissa asioissa, jollei laissa ole toisin säädetty." Eli huoltajan tehtävät ovat lähinnä lasta koskevien asioiden päättämistä, Näin ollen yhteishuollon edellytksenä on se että vanhemmat ovat yhteistyökykyisiä. Jokainen ymmärtää, ettei päätöksenteosta tule mitään, jos vanhemmat riitelevät keskenään. On tullut vastaan tilanteita, jossa molemmat vanhemmat toivovat yhteishuoltoa ja samaan aikaan ovat ilmi riidoissa. Tämä ei oikein käy...
Meillä mies oli kiltti ja kunnollinen, kunnes tuli 40+ -ikään ja ilmeisesti kyllästyi olemaan kiltti ja kunnollinen. Ihastui 20 vuotta nuorempaan työkaveriin, joka yllättäen vastasi tunteisiin, joten perhe sai jäädä. Mitään isoa vikaa liitossa ei ollut, mutta toki arkea, eikä mitään suurta rakastumisen tunnetta. Nyt sitten elelee poikamiesboksissa omien sanojensa mukaan tyytyväisenä ja tapailee tätä 20 vuotta nuorempaa tyttöystäväänsä. No hänellähän on "vihdoin oikeus olla onnellinen", kuten hän asian ilmaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdin kävelemään kun ilmeni, että ex-vaimolla oli suhde työkaverinsa kanssa. Lapset olisi ottanut mukaani, mutta sosiaalitätien mielestä äidillä on aina parempi oikeus lapseen.
M
Sosiaalitädit ei päätä kenen luokse lapsi jää eron jälkeen asumaan ellei ole kyseessä lastensuojelutapaus, jossa toinen vanhempi on esim. päihdeongelmainen. Olisit taistellut lapsistasi ja vienyt asian oikeuteen. Mutta nähtävästi et oikeasti edes halua lapsia itsellesi, kun tyydyt vain ulisemaan nettipalstalla.
Tämä on siis mielestäsi ulinaa. Loukkasiko tämä jotenkin feminististä "uhriaatetta" vai miksi tästä ei saa mielestäsi tällä palstalla kirjoittaa.
Helppo toisen on sanoa, ettet taistellut lapsista. Olet aika voimaton tilanteessa, jossa toinen on pettänyt ja perhe yhtäkkiä hajoaa. Lisäksi tuntuu, että tuulimyllyjä vastaan on isänä turha taistella, jos äiti on suht normaali, eikä hänellä ole alkoholiongelmaa tms. Halvaksi riiteleminen oikeudessa ei myöskään tule. Pitkään jatkuva oikeustaistelu ei ole myöskään lapsen kannalta hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Palstamammat, nuo maapallon ainoat täydelliset olennot. Vikaa ei koskaan ole itsessään. Ikinä.
Mies, joka hylkää perheensä eli vaimon ja yhteisen lapsen, on mielestäni ala-arvoinen olento.
Normaalit ihmiset ajattelevat aivoillaan eivätkä peniksellä.
t. Sinkku
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies oli kiltti ja kunnollinen, kunnes tuli 40+ -ikään ja ilmeisesti kyllästyi olemaan kiltti ja kunnollinen. Ihastui 20 vuotta nuorempaan työkaveriin, joka yllättäen vastasi tunteisiin, joten perhe sai jäädä. Mitään isoa vikaa liitossa ei ollut, mutta toki arkea, eikä mitään suurta rakastumisen tunnetta. Nyt sitten elelee poikamiesboksissa omien sanojensa mukaan tyytyväisenä ja tapailee tätä 20 vuotta nuorempaa tyttöystäväänsä. No hänellähän on "vihdoin oikeus olla onnellinen", kuten hän asian ilmaisee.
Olen pahoillani, että aiempi puolisosi näkee vaimon hylkäämisen olevan oikeutettua, jos hän haluaa olla onnellinen... Epämiellyttävä yksilö, valitettavasti. Toivon, että sinun elämäsi muuttui paremmaksi, kun perheen aikuinen lapsi lähti omille teilleen. Ihmettelen myös naista, joka sekaantui iäkkääseen ja varattuun mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tekemässä lähtöä. Parisuhdetta n. kuusi vuotta takana, lapsi 4v.
Puoliso huutaa ja riehuu milloin mistäkin. On katkera, mustasukkainen, kateellinen lähes kaikesta. Mitään en ilmeisesti osaa tehdä oikein, en kuulemma auta tarpeeksi. Odottaa jatkuvasti lahjoja ja ravintolapäiviä sekä ulkomaan matkoja vaikka rahasta on tiukkaa ja minä tuon enimmän rahan taloon ja maksan enimmän osan menoista.
Ei ole tyytyväinen mistään, ei pystytä kunnolla käymään mistään kun saa ihmeraivareita ihme syistä.
Nainen on masentunut
Uhkailee ja kiristää lapsen huoltajuudella. Pari kertaa käynyt kimppuun, joskus huutaa myös lapselle vähän turhasta.Ja minä kyllä teen ja autan, kotitöissä voisin vähän parantaa, huom vähän. Lapsen kanssa teen ja touhuan ja olen mielestäni oikein hyvä isä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen mies joka on vähänkään epäröinyt lastenhankintaa ja tuntee tulleensa isäksi painostuksesta.
Nämä ja vahinkoraskauden seurauksena syntyneet lapset, jotka nainen on yksimielisesti päättänyt pitää. Ja turha huudella mistään kondomin käytöstä, voi Luoja mikä itku ja parku tulisi, jos mies ei luottaisi naisensa osaavan käyttää pillereitä.
Tuolle joka sanoit, että taidan olla korruptoitunut.. No viestisi on niin tyhjä ja ala-arvoinen, että parempi, etten vastaisi. En kyllä ole korruptoitunut. Itse taidat olla katkeroitunut, kun olet "saanut väärän päätöksen, jolla sinua on syrjitty pelkän sukupuolesi takia". Kyllähän se varmasti harmittaa kun arvon tuomari ei ymmärä kuinka paljon "parempi vanhempi" sinä olisit. Olisi ollut varmasti kiva samalla päästä vähän näpäyttämään eksää.. Eikö vain?
Varatuomari