Miksi ihmiset vetävät "lihakset painaa" -kortin esiin ylipainosta puhuttaessa??
Huvittava ilmiö siihen nähden, kuinka vähän lihaksikkaita on. Kyseinen ilmiö tapahtui taas edellisessä poistetussa ketjussani. Naisten ei ole edes mahdollista saada niin paljon lihaksia, että niiden varjolla bmin ylitys olisi fine.
Miksi on niiiiiiiiin vaikeaa myöntää olevansa _läski_???
Edit: TIEDOKSI KAIKILLE: EMME KESKUSTELE MARGINAALI-ILMIÖSTÄ KUTEN PAINONNOSTAJISTA TAI KEHONRAKENTAJISTA, OLETTE MISSANNEET JÄLLEEN POINTIN TS. VÄLTTELETTE AIHEESEEN VASTAAMISTA, JOKA ON SE, ETTÄ 60-70% ON YLIPAINOISIA JA HE SELITTÄVÄT YLIPAINONSA LIHASMASSALLA.
Kommentit (131)
Kyllähän ylipainoisilla on suuremmat jalka lihakset, ne tekee tavallaan enemmän treeniä koko ajan. Tästä on turha kiistellä.
Sama kun normaalipainoinen kantaisi 40kg reppua, kyllähän siinä jalat saa hyvän vastuksen.
On lihavia, ja on painavia ihmisiä, nämä tulisi erottaa.
Näennäisesti bm voi ylittyä vaikka ihmisellä ei juuri rasvaa olisikaan.
Myös laiha voi olla läski, 50 kiloisella voi olla enemmän rasvaa kropassaan kuin 75 kiloa painavalla.
Ihmisen kroppa on mielenkiintoinen laitos, jos asia oikeasti kiinnostaa niin kannattaa siirtyä lukemaan tieteellisiä julkaisuja asiasta.
Tiesittekö että kahdella täsmälleen samanpainoisella, samalla liikunta määrällä ja samaa ruokaa syövällä voi aineenvaihdunnan kalorikulutuksessa olla jopa 1000kcal ero.
Oletko AP tutustunut käsitteeseen bulkkaus? Sillä tehostetaan lihaskasvua.
Kaikki ei ole niin yksinkertaista kun AP ajattelee.
Esimerkiksi Bull Mentula ei ole lihava, vaan iso, lihaksista johtuen. Sen BMI paukkuu liki 40: ssä.
Timo Soini taas on lihava.
Ymmärrän Sössöä. Vauva-palstalla sallitaan vain tietynlaiset ajatukset tai muuten läiskitään ad hominemeilla naamaan.
Terv. Nainen BMI 21, jonka ei pitäisi muka mahtua kokoon 34 erään keskustelun perusteella. Sössö varmaan pitäisi minua läskinä, mutta hänellä on oikeus mielipiteeseensä.
Naurattaa nämä yritykset talloa Sössö.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Sössöä. Vauva-palstalla sallitaan vain tietynlaiset ajatukset tai muuten läiskitään ad hominemeilla naamaan.
Terv. Nainen BMI 21, jonka ei pitäisi muka mahtua kokoon 34 erään keskustelun perusteella. Sössö varmaan pitäisi minua läskinä, mutta hänellä on oikeus mielipiteeseensä.
Naurattaa nämä yritykset talloa Sössö.
No mutta jos väittää haluavansa keskustelua painoasioista?
Se tuntuu mahdottomalta kyseisen ihmisen kanssa, olen yrittänyt lukuiset kerrat.
Takertuu niihin provosoiviin viesteihin ainoastaan.
Mun mielestä nimenomaan keskustelu ihmisen kanssa jolla on eri näkemys on antoisaa, mielipide asioista ei voi väitellä. Mutta kun faktat lyödään pöytään kuuluu tarkastella myös niitä omia mielipiteitä.
Hän tykkää laihoista, minä normaalipainoisista, thats fine. Mutta se että laihempi olisi automaattisesti terveempi on asia mistä ei voi kiistellä, koska se ei ole fakta.
Tajuukohan kukaan mitä ajan tällä takaa? On mielipiteitä ja on faktoja, nämä pitäisi pystyä erottamaan että saadaan hedelmällistä ja molempia osapuolia tyydyttävä keskustelu aikaan.
täällä o lihaksikas mies 88kg
painoindeksi 27,4
ja voin sanoo et on tässä se 4-6kg ylimäärästä ja maha vähä pömpöttää
mut mitä väliä ku rautaliikkuu,
sillo ku paino oli 81kg ni rasvaprosentti 15%
rasvaa kehonpainosta oli 12kg ja olin silloin ihanne painossani
työkaverit jotka oli painavia heidä ihanne painonsa 5-10kg vähemmän vaikka ne mua heikkona pikkusena pitääkin
Täällä on AP :lle esitetty se tosiasia että lihakset vaikuttaa painoon, ihan sillä yksinkertaisella faktalla että lihas menee rasvaa pienempään tilaan. Kaksi täysin samankokoista ihmistä voi painaa eri määrän, ja näin ollen fakta on se että BMI ei kerro koko totuutta.
Esimerkiksi AP:llä voi myös itse olla kropassaan enemmän rasvaa kuin 5kg enemmän painavalla kanssa sisarella. Ja silti molemmat on samankokoisia.
Ainoa mikä kertoo totuuden on kehon mittaus mikä kertoo rasvan ja lihasten määrän.
Miksi AP ei myönnä olevansa väärässä että BMI ei kerro koko totuutta ja lihakset vaikuttaa ihmisen painoon.
Mielipide asiat erikseen.
AP jos sinun viereen laitetaan täsmälleen sinun kokoinen ihminen, mutta sulla on kehossa vähemmän lihasta ja enemmän rasvaa, toisella toisinpäin.
Menette vaa'alle ja sinä painat vaikka 45kg ja toinen 50kg, muuttuuko se toinen sinun silmissä lihavaksi sen perusteella mitä vaaka näyttää?
Jos, niin silloinhan se tekee sinusta lihavan ulkonäöllisesti kertoi vaaka mitä tahansa.
Näetkö ristiriidan ajatuksissasi?
Se että jonkun ymmärrys ei riitä faktojen hyväksymiseen ei tee niistä faktoista mielipide asioita.
Se kertoo vain ja ainoastaan kyseisen ihmisen tiedon ja ymmärtämisen määrästä, mikä on AP :llä suht heikkoa.
Mutta älä heitä kirvestä kaivoon, voit oppia asiat. Siihen asti voit keskittyä johonkin mihin tietosi riittävät ja keskustella niistä mielipide asioista, Tämä kyseinen aloitus ei ole sitä.
Hyvää kevättä AP :lle ja mukavia hetkiä mielenkiintoisen aiheen parissa :)
Toisen ketjun poiston johdosta pyydän AP :tä vastaamaan kysymyksiin tähän alkuperäiseen ketjuun.
Mä jaksan vaikka hamaan loppuun asti linkittää ja kysyä näitä uudestaan ja uudestaan jokaisessa aloittamassasi ketjussasi, kunnes myönnät olleesi väärässä.
Täällä nimittäin kirjoittelee muitakin hulluja kuin vain sinä.
Poistetussa ketjussa olit samaa mieltä että lihas painaa enemmän.
Olit sitä mieltä että kysymykseni oli otsikon ulkopuolelta.
Minä en kieltänyt lihavien olemassa oloa enkä heidän olemistaan katukuvassa.
Mä väitin että lihakset vaikuttaa painoon, se kuului aloituksen aihealueeseen koska väitit että ihminen on aina lihava 27 BMI :llä.
Kysyin sinulta onko Bull Mentula mielestäsi lihava?
Hänen BMI on 38
Minulla paino pysyi samana, mutta kroppa muuttui todella paljon, kun kävin säännöllisesti kuntosalilla. Vaatekokoni pieneni ja muutuin kapeammaksi, mutta paino ei laskenut yhtään.
Läskiä hävisi, mutta jotain tuli tilalle. Mahdollisesti Legoja tai nallekarhuja, jos kyse ei ollut lihaksista.
Minä oikeasti pidän sinusta ja intoilustasi, ssss. Olet mielestäni periaatteen ihminen. :)