Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset vetävät "lihakset painaa" -kortin esiin ylipainosta puhuttaessa??

04.05.2016 |

Huvittava ilmiö siihen nähden, kuinka vähän lihaksikkaita on. Kyseinen ilmiö tapahtui taas edellisessä poistetussa ketjussani. Naisten ei ole edes mahdollista saada niin paljon lihaksia, että niiden varjolla bmin ylitys olisi fine.

Miksi on niiiiiiiiin vaikeaa myöntää olevansa _läski_???

Edit: TIEDOKSI KAIKILLE: EMME KESKUSTELE MARGINAALI-ILMIÖSTÄ KUTEN PAINONNOSTAJISTA TAI KEHONRAKENTAJISTA, OLETTE MISSANNEET JÄLLEEN POINTIN TS. VÄLTTELETTE AIHEESEEN VASTAAMISTA, JOKA ON SE, ETTÄ 60-70% ON YLIPAINOISIA JA HE SELITTÄVÄT YLIPAINONSA LIHASMASSALLA.

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokun se lihas nyt sattuu painamaan enemmän kuin läski. Esim. mun kohdalla painoindeksi ei pidä lainkaan paikkaansa kun olen pelkkää lihasta.

Vierailija
82/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella ihmisellä rasvasolujen määrä on vakio, lihoessa ne suurenee ja laihtuessa pienenee.

Rasva soluja ei siis korvata lihaksilla, vaan laihduttaminen on mahdollista myös ilman lihaksien kasvatusta. Lihaksien kasvatus toki auttaa laihtumista, koska lihas käyttää hyvin energiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tonttumainen avaus,mikä älykääpiö tuollaisia puhuu.

Käyppä teurastamolla punnitsemassa lihaa ja rasvaa niin näet kumpi on painavampaa.

Vierailija
84/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva ja lihas painaa suunnilleen yhtä paljon, lihas hiukan enemmän.

Mutta lihas on tiiviimpää, eli sitä mahtuu enempi pienempään tilaan kuin rasvaa.

Siksi on mahdollista painaa enemmän lihaksikkaana kuin läskinä ja olla samankokoinen, lisäksi lihas varastoi nesteitä tehokkaammin.

Vierailija
85/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisit ravitsevaa ruokaa Ssss niin ei tulisi tällaisia aivopieruja!

Vierailija
86/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta hieman olen samaa mieltä SSSSSSS:n kanssa siitä että ylipainoiset helposti perustelevat omaa painoansa mitä ihmeellisimmillä asioilla. Painavat luut tai lihakset jne..lista on loputon.

BMI on vain yksi mittari, jolla voidaan mitata ihmisen kehoa, mutta kuten täälläkin jo todettu niin se ei ota kantaa ollenkaan painon koostumukseen.

Muuten olen kyllä kaikesta erimieltä ja surullista nähdä miten vääristynyt kehon kuva ihmisellä voi olla.

Vierailija
87/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

83: Ajattele mitä ajattelet. Et voi vaatia vastauksia, kun tekään ette anna niitä kysymuksiini.

86: Tietenkin ymmärrrän, mutta läskidenialismi ei ole minulle huumoria!

87: Linkki?

Kyllä se meille muille huumoria tuottaa. Hei, aletaan kaikki keksiä omia sanoja!

Kaikista huvittavinta on tämä asenne: "Ei se oo mun keksimä!!!!!!! Se oon ihan oikea käsite!!!!!!!! Läskidenialismi on vakava ilmiö!!!!!!!!" Ssssn pitäisi hoitaa ensin oma päänsä kuntoon. 

Surullista, että koette läskidenialismin hauskana. Se Kertoo paljon teidän idioottimaisuudesta.

Sinun idioottimaisuudelle tässä nauretaan 😅 Kun se ei tee sinua yhtään viisaammaksi, vaikka kuinka keksit uusia sanoja. Olet kuin lapsi, joka on oppinut uuden sanan ja hokee sitä koko ajan. Kun jää älyllisesti alakynteen, toisen keskustelijan voi aina leimata läskidenialistiksi.

Naurakaa rauhassa. Säälin teitä.

- - -

M46, kerro ruokavaliostasi ja miten ylläpidät lihaksiasi/kuinka suuret ne ovat? Olisi mielenkiintoista kuulla!

Miten ruokavaliolla saa lihakset? Ei mitenkään! Lihakset saa kun treenaa niin perkeleesti! Ruokavaliossa riittää, että proteiinia on n. gramma per kilo. Kaikki muu on yhdentekevää.

Vierailija
88/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, mutta hieman olen samaa mieltä SSSSSSS:n kanssa siitä että ylipainoiset helposti perustelevat omaa painoansa mitä ihmeellisimmillä asioilla. Painavat luut tai lihakset jne..lista on loputon.

BMI on vain yksi mittari, jolla voidaan mitata ihmisen kehoa, mutta kuten täälläkin jo todettu niin se ei ota kantaa ollenkaan painon koostumukseen.

Muuten olen kyllä kaikesta erimieltä ja surullista nähdä miten vääristynyt kehon kuva ihmisellä voi olla.

Oletko koskaan miettinyt MIKSI he perustelevat? Voisiko syy olla siinä, että he ovat biokemiansa orjia eivätkä tajua, miksi he ovat lihavia? Kukaan ei TAHDO olla lihava ja jos tahtoisi olla, niin osoite olisi silloin sama kuin anorektikoille, eli psykoterapia.

Vierailija
89/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vaahdota kyseisestä asiasta kunnes näppäimistö menee rikki, sen verran tuo kyseinen lihakset painaa enemmän kuin rasva, täten bmi on roskaa -argumentti ottaa päähän. Lyhyesti vain kyse on siitä, ettei ihminen halua myöntää olevansa oikeasti lihava. Onko kukaan koskaan kuullut samaa oikeasti lihaksikkaiden ihmisten suusta?

Jos lihaksesi ovat jossain hautautuneena ylimääräiseen rasvaan, lihas ei todellakaan ole se minkä takia painoindeksisi on korkea!

Vierailija
90/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla toki on normaaliin, yhtä paljon liikkuviin normaalipainoiseen verrokkiin nähden yleensä enemmän lihasmassaa jota tarvitsee kroppansa liikuttamiseen. Tämä ei toki tee hänestä laihaa tai normaalipainoista jonka paino tulee vain lihaksesta.

Itse en harrasta mitään kehonrakennukseen viittaavaakaan mutta olen erittäin fyysisessä työssä. BMI:ni huitelee normaalipainon ylärajoilla mutta olen silti paljon laihempi mitä se antaa ymmärtää - vatsa on litteä, vyötärö ja reidet kapeat jne. En kuitenkaan eriyisen lihaksikkaaltakaan näytä, koska naisilla lihasmassa on huomaamattomampaa kuin miehillä, mutta kyllä sekin painaa.

Vierailija
91/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin vaahdota kyseisestä asiasta kunnes näppäimistö menee rikki, sen verran tuo kyseinen lihakset painaa enemmän kuin rasva, täten bmi on roskaa -argumentti ottaa päähän. Lyhyesti vain kyse on siitä, ettei ihminen halua myöntää olevansa oikeasti lihava. Onko kukaan koskaan kuullut samaa oikeasti lihaksikkaiden ihmisten suusta? Jos lihaksesi ovat jossain hautautuneena ylimääräiseen rasvaan, lihas ei todellakaan ole se minkä takia painoindeksisi on korkea!

Niin? Lihas painaa enemmän kuin rasva. Fakta. BMI on roskaa. Fakta. Kuullut jonkin jonkun suusta? Ei ikinä faktaa. Hakata näppäimistön rikki? Oma asiasi.

Vierailija
92/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, joillain ihmisillä on korkea painoindeksi vaikka he ovat hyvässä kunnossa ja alhaisen/normaalin rasvaprosentin omaavia, mutta he ovat urheilijoita/kehonrakentajia ja jo sen verran perillä asioista että tietävät painoindeksin olevan viallinen heidän kohdallaan. Muulle 99 prosentille  ihmisistä bmi on käypä väline terveellisen kehonpainon arvioinnissa. Tämä 99 prosenttia tuntuu olevan se osapuoli joka huutelee painoindeksistä. Kyse on tietämättömyydestä.

Vierailija
93/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasva ja lihas painaa suunnilleen yhtä paljon, lihas hiukan enemmän.

Mutta lihas on tiiviimpää, eli sitä mahtuu enempi pienempään tilaan kuin rasvaa.

Siksi on mahdollista painaa enemmän lihaksikkaana kuin läskinä ja olla samankokoinen, lisäksi lihas varastoi nesteitä tehokkaammin.

Juuri näin.

Tätä voisi havainnoida sillä että laittaa yhteen astiaan kilon vaahtokarkkeja ja toiseen kilon lihaa. Kumpi vie isomman tilan? Lihas on paljon tiiviimpää kuin rasva.

Mun neljä kokoa pienempi kaveri painaa yhtä paljon kuin minä, mulla enemmän rasvaa kropassa ja hänellä taas lihasta. Ihmisen paino ei siis näin ollen kerro koko totuutta ja näin ollen koko BMI käsitys joutaa romukoppaan, mittanauha on huomattavasti parempi mittari.

Vierailija
94/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, joillain ihmisillä on korkea painoindeksi vaikka he ovat hyvässä kunnossa ja alhaisen/normaalin rasvaprosentin omaavia, mutta he ovat urheilijoita/kehonrakentajia ja jo sen verran perillä asioista että tietävät painoindeksin olevan viallinen heidän kohdallaan. Muulle 99 prosentille  ihmisistä bmi on käypä väline terveellisen kehonpainon arvioinnissa. Tämä 99 prosenttia tuntuu olevan se osapuoli joka huutelee painoindeksistä. Kyse on tietämättömyydestä.

Eli sinun mielestäsi vain prosentti urheilee?

Vierailija
95/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin vaahdota kyseisestä asiasta kunnes näppäimistö menee rikki, sen verran tuo kyseinen lihakset painaa enemmän kuin rasva, täten bmi on roskaa -argumentti ottaa päähän. Lyhyesti vain kyse on siitä, ettei ihminen halua myöntää olevansa oikeasti lihava. Onko kukaan koskaan kuullut samaa oikeasti lihaksikkaiden ihmisten suusta? Jos lihaksesi ovat jossain hautautuneena ylimääräiseen rasvaan, lihas ei todellakaan ole se minkä takia painoindeksisi on korkea!

Niin? Lihas painaa enemmän kuin rasva. Fakta. BMI on roskaa. Fakta. Kuullut jonkin jonkun suusta? Ei ikinä faktaa. Hakata näppäimistön rikki? Oma asiasi.

Kyllä, lihas painaa enemmän kuin rasva, mutta on myös kompaktimpaa. BMI ei toimi kehonrakentajille/urheilijoille mutta lopuille 99 prosentille ihmisistä toimii hyvin. Viestistäsi päätellen taidat kynsin hampain pitää kiinni ajatuksesta ettet ole lihava.

Vierailija
96/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa ja painoindeksiä on turha katsoa. Tärkeintä on vyötärönympärys suhteessa pituuteen. Mittanauha käteen. Vyötärön pitäisi olla alle puolet pituudestasi.

Vierailija
97/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää jankata muiden ihmisten painosta? Olen hoikistunut yli 30kg ja käynyt salilla parhaillaan 5 krt viikossa. En jaksa kytätä painoa koska tiedän vaatteista  ettei painoa ole tullut. 

Vierailija
99/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt tyhmiä jorise, mee nyt vaikka nettiin vähän opiskelee asiaa.

Ja mihin helvettiin se AP hävis?

Heti kun tulee asiaa ja joku kumoaa sen väittämän niin se häviää pieruna saharaan.

Vähän paremmin vois pohjustaa nää provonsa.

Jos ei ole tietoa tai kanttia myöntää olleensa väärässä, on parempi pysyä hiljaa.

Vierailija
100/131 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tässä asiassa samaa mieltä ap:n kanssa. Tasaisin väliajoin täällä on aloituksia, joissa kysytään että miksi paino ei laske. Aloittajalle kerrotaan, että johtuu lihasten kasvusta. Tämä siitäkin huolimatta, että dieettiä olisi kestänyt vain muutama viikko.