Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, pidättekö transsukupuolisia naisia "oikeina" naisina?

Vierailija
03.05.2016 |

Miten on? Myös perusteluja kaivataan.

Kommentit (264)

Vierailija
241/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että pienikin vähemmistö massoista uskoo trans-sekoiluun, kertoo jälleen, että ihmiskunta koostuu lähinnä saatanan tyhmistä lampaista, joilla ei pitäisi olla osaa eikä arpaa yhtään missään. Te aidosti uskotte ja hyväksytte aivan kaiken, elukat. 

Miksi uskot, että jotkut ihmiset ovat eläimiä? Se ei kuulosta järin älykkäältä.

Kiitos. Sinä olet hyvä esimerkki juuri mainitsemani kaltaisista elukoista. 

Et vieläkään kuulosta erityisen älykkäältä. Haluatko siitä huolimatta lukita vastauksen?

Tyhmä elukka ei tiedä, mitä älykkyys on, samoin kuin ei tiedä, että itse on tyhmä. 

Antaako Joseph Goebbelsin propagandaohje sinulle inspiraatiota? Hän sanoi, että hauku vastustajiasi aina, kun voit.

Vierailija
242/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän ihan hirveän vähän aikaani sen ajattelemiseen, millaiset elimet ihmisillä on. Ei mulla ole mitään tarvetta kiistää kenenkään ilmoitusta sukupuolestaan.

Mutta mitä sanoit ei edes liity elimiin. 

En ymmärrä viestiäsi. Jos näen ihmisen vaikka kadulla, niin en mä sen kromosomeja mieti, enkä elimistöä sen tarkemmin tai rintojen kokoa jne. Eli siis mä en tosiaan käytä energiaani oikeastaan ollenkaan sen miettimiseen, onko joku mies tai nainen. Toki munkin aivot on sosiaalistettu siihen, miltä miehet ja naiset näyttää, mut en mä jää miettimään, että onkohan toi nyt mies tai nainen.

Sit, jos asia jostain syystä on mulle relevantti, niin kun mia ei edelleenkään mietitytä, mitä ihmisestä löytyy jalkovälistä tai vaikka vatsanahan alta, niin miksei se ihmisen oma ilmoitus olisi just se, mistä mä sen sukupuolen tulkitsen? 

Toki sit, jos on jotain vaikka elimiin liittyvää se, miksi se sukupuoli on relevantti (vaikka kohdunsuunsyövän seulonta tai joku vastaava), niin silloin sillä jalkovälillä on väliä, mut en kyllä tällaisia asioita käsittele, niin tämä on relevanttia vain yleisellä tasolla.

Seksikumppanin suhteen on tietysti sellainen asia, että haluan esim. penis vaginaan -seksiä, ja silloin tietysti se täytyy selvittää, millainen elin potentiaalisella kumppanilla on. Mutta noin muuten, mulle on ihan sama, mitä sukupuolta yatävät, kaverit, satunnaiset vastaantulijat jne. ovat. Ei sillä ole mitään relevanssia vaan sillä, pidänkö ihmisestä muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä heitä naisina. Sukupuolidysforiasta kärsiviä ihmisiä, joille oikea hoito ei välttämättä olisi sukuelinten silpominen vaan joku ihan muu hoito. 

Miksi sinua kiinnostaa, mitä muut ihmiset tekevät sukupuolielimillään? Suomessa on tapana pitää huoli omista asioista.

Vierailija
244/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transnainen on biologisesti mies, samoin kuin transmies on biologisesti mies. 
Siinä missä transnainen ei koskaan tule olemaan nainen, transmies ei koskaan tule olemaan mies, operaatioistaan huolimatta. 
Tuossa larppaamisessa on enimmäkseen kyse mielenterveysongelmista, kenties omista negatiivisista kokemuksista vastakkaiseen sukupuoleen, joka aiheuttanut vihaa ja katkeruutta, ja tuntee tarvetta tehdä kaikkensa, että niillä biologisesti naisilla/miehillä olisi omassa tilassaan mahdollisimman epämukavaa ym. Myös fetissit liittyvät toimintaansa hyvin suuressa määrin. 

Vierailija
245/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että pienikin vähemmistö massoista uskoo trans-sekoiluun, kertoo jälleen, että ihmiskunta koostuu lähinnä saatanan tyhmistä lampaista, joilla ei pitäisi olla osaa eikä arpaa yhtään missään. Te aidosti uskotte ja hyväksytte aivan kaiken, elukat. 

Ja kuinka tarkkaan olet itse tutustunut aihetta koskevaan tutkimusaineistoon? Vai perustuuko näkemyksesi ala-asteen oppikirjoihin?

Vierailija
246/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ja olen itse transsukupuolinen. En sitä julki tuo mutta tietysti sanon olevani trans jos joku kysyy. Ei ole kyllä kukaan kysynyt.

Vierailija
247/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä. He eivät ole naisia, he ovat transnaisia. Se on eri juttu kuin nainen. Naiseuteen kuluu olennaisena osana esim. kohtu, rinnat, naisten sukupuolielimet...  jos mies hankkii nämä leikkauksella, on selvää ettei kyseessä oe oikea nainen. En pidä heitä yhtään huonompina kuin naisia, mutta he eivät ole naisia, vaan transnaisia.

Jos nainen menettää kohtunsa ja rintansa esim. syövälle, onko hän sen jälkeen vähemmän nainen?

No ei tietenkään ole kun kyse on kromosomeista.

Vierailija
248/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on naiseksi määritelty henkilö joka tuottaa munasoluja ja omistaa kohdun. Pientä variaatiota on, intersukupuoliset ja kohdunpoistossa olleet mutta siinä se variaatio onkin.

Yksikään nainen ei "tuota" munasoluja vaan nämä on valmiina tyttösikiön munasarjoissa jo ennen kuin koko vauva on edes syntynyt. Toisin sanoen, munasolu josta sinä olet syntynyt, on ollut jo valmiina äitisi munasarjoissa kun hän on joskus kauan sitten lillunut sikiönä mummosi kohdussa. Uusia munia ei ole tai tipu enää sikiöajan jälkeen vaan ne vain vähenee kunnes loppuu kokonaan (menopaussi).

Miehet tuottaa uusia siittiöitä jatkuvalla syötöllä.

Vierailija
249/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai he on oikeita naisia ja ap on ihan todellinen incel.

Vierailija
250/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole mies vaan hiiri.

Vierailija
251/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolijankkaaja on näemmä taas tehnyt uuden ketjun. Yleensä nämä kiihkeimmät vastustajat kieltävät jotain itsessään.

Vierailija
252/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseksi syntynyt on nainen. Mieheksi syntynyt on mies, vaikka kuinka yrittäis olla nainen. Sitä ei vaan voi muuttaa. 

Vierailija
253/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, he ovat transnaisia. Heillä on oma kokemuksensa kehon ja mielen yhteensopimattomuudesta ja kunnioitan sitä. He eivät kuitenkaan ole eläneet tytön ja naisen kehossa, ympäristön kohdellessa heitä tyttöinä ja naisina. Siispä heillä ei voi olla naisena elämisen kokemusta, ihan niinkuin minullakaan ei voi olla kokemusta transnaiseudesta.

Vierailija
254/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiseksi syntynyt on nainen. Mieheksi syntynyt on mies, vaikka kuinka yrittäis olla nainen. Sitä ei vaan voi muuttaa. 

Sukupuolijankkaaja ei karvoistaan pääse.

Vierailija
255/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kiinnostus jollakin muiden sukupuolta kohtaan.

Vierailija
256/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitan. Täällä kaikki on väärin,

mitä tahansa puhut. x

Vierailija
257/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa aloituskysymykseen niin 99% heistä näyttää "enemmän" James Bond-leffasarjan kaunottarilta kuin suurin osa naisista. Ja tarkoitan tällä vaan sitä että he ovat jotenkin ylikorostuneen naisellisen näköisiä. Itse tykkään arkisemmasta, luonnollisemmasta naiseudesta mutta kauneus on katsojan silmässä :) 

Vierailija
258/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolijankkaaja on näemmä taas tehnyt uuden ketjun. Yleensä nämä kiihkeimmät vastustajat kieltävät jotain itsessään.

Ketju on vuodelta 2016, kaikki uudethan täältä  poistetaan. On kiellyttyä todeta, että transnainen ei ole nainen 😅 Tähän on tultu🤔

Vierailija
259/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, he ovat transnaisia. Eivät silti mitenkään vähempiarvoisia.

Vierailija
260/264 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa aloituskysymykseen niin 99% heistä näyttää "enemmän" James Bond-leffasarjan kaunottarilta kuin suurin osa naisista. Ja tarkoitan tällä vaan sitä että he ovat jotenkin ylikorostuneen naisellisen näköisiä. Itse tykkään arkisemmasta, luonnollisemmasta naiseudesta mutta kauneus on katsojan silmässä :) 

No ei kyllä näytä 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi