Miten voi Aino Akten kesähuvilan kunnostus maksaa 2 miljoonaa! Mistä hinta voi koostua. Linkki
Tämä on melko suuri, muttei mikään jättisuuri. Ehkä noin kahden tavallisen kodin kokoinen jos sitäkään.
Miten kunnostus maksoi 2 miljoonaa!
Olen itse rak ins. Arvioisin hinnaksi noin 300 000 maksimissaan.
Mutta tämä hinta on kylläkin ihan suhteessa siihen pukukopin hintaan jossain rannalla, joka sekin oli törkykallis.
Kuka vetää välistä julkisissa kohteissa?
Kommentit (8)
Remppafirma löytyi varmaan jonkun sukulaissuhteilla, silloin hintalapussa vain taivas on rajana, kun maksajana on kaupunki.
Julkinen hankinta, näppäränä inssinä tiedät kyllä mistä lisätiedot kaivaa.
T.
DI (miesten Alfa)
Olihan se päästetty huonoon kuntoon ja sisätiloissa mikrobivaurioita. Aika perusteellinen remppa + restaurointi.
Miksi mun Vastaus meni moderointiin. Lyhyesti: olin nuorempana mestarina remppakohteessa ja talosta yhden asunnon ostaja halus vesihanan parvekkeelle kukkia kastellakseen. Vastaava mestari sanoi ostajalle hinnaksi 6000. Vaivoin pidin suuni supussa.
seinät oli valmiiksi puhdistettu sisältä hirrelle. Sen loveus ja läheltä kulkevan putken liittäminen hanaan oli 2 tunnin työ putkimieheltä ja repsikalta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Julkinen hankinta, näppäränä inssinä tiedät kyllä mistä lisätiedot kaivaa.
T.
DI (miesten Alfa)
Kyllä minäkin olen DI rakennuspuolelta.
Olenko naisten alfa? En ole.
Edellinen siis ap.
Sanon itseäni rakennusinsinööriksi, sillä se kohdistaa osaamisalueen paremmin.
En ole alfa.
Ap
Kyllä taloyhtiöidenkin remonteissa on paljon turhaa hintaa.
Opiskellessani teknillisellä yliopistolla professori sanoi luennollaan, että kannattaa tienata rahat isojen asunto-osakeyhtiöiden remonteissa. Siellä raha liikkuu. Pienemmät on pihejä ja etenkin okt-asukkaat laskee tarkkaan. Ei kannattavaa bisnestä.
Tässä on se pukukoppi. Hinta 1,2 miljoonaa.
https://www.verkkouutiset.fi/a/espooseen-pukukoppi-12-miljoonalla-eurol…