Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä suomalaisten nuorempien naisten ylipaino on lisääntynyt ja paljon!

Vierailija
03.05.2016 |

Nuoremmilla tarkoitan suunnilleen alle 35-vuotiaita. Käyn useamman kerran viikossa uimahallissa ja siellä jos missä sen huomaa. Sen sijaan moni meistä keski-ikäisemmistä on yllättävän timmissä kunnossa.

Ja ylipainolla en tarkoita muutaman kilon läskejä vaan jo sairaalloiselle puolelle menevää liikalihavuutta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja keneköhän vika se on? Te vanhemmat sukupolvet olette itse rakentaneet tämän yhteiskunnan, jossa on jäätävä sokerikulutus ja siihen mahdollistava ruokatuotanto sekä markkinointi. Lisäksi kasvatuksella ja omilla esimerkeillä tai hemmottelulla on iso merkitys siihen, mitä elintapoja lapset ja nuoret omaksuvat. En syyttäisi nuoria heidän huonoista elintavoista tai ylipainosta. Kyllä siinä on vanhempien sukupolvilla peiliin katsomista. Tuskin niistä nuoristakaan on kivaa olla ylipainoinen, sokeririippuvainen ja epämotivoitunut liikkumaan.

Maataloustuet pois niin järjetön ruoankulutus loppuu.

Vierailija
22/29 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jotain tilastodataa vähän kaipaisin tueksi. Yksi uintireissu jossain ei vain riitä kertomaan koko maan tilanteesta yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullisinta on nähdä nuorten ihmisten ylipainon vuoksi vääntyneet jalat. Ortopedeille riittää töitä tulevaisuudessakin.

Jalat vääntyvät polvista ulospäin.

Tuollaista en ole nähnyt. Lihavilla olen nähnyt vain noita polvien kohdalta sisäänpäin vääntyneitä jalkoja, olen luullut, ja luulen vieläkin, että sillä on tekemistä ylipainon kanssa. 

Vierailija
24/29 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullisinta on nähdä nuorten ihmisten ylipainon vuoksi vääntyneet jalat. Ortopedeille riittää töitä tulevaisuudessakin.

Tuollaista en ole nähnyt. Lihavilla olen nähnyt vain noita polvien kohdalta sisäänpäin vääntyneitä jalkoja, olen luullut, ja luulen vieläkin, että sillä on tekemistä ylipainon kanssa. 

Joo, sisäänpäin ne vääntyvät. Näin tai vaikka näin.

Vierailija
25/29 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko linkata noiden sivujen osoitteet? Oliko siellä myös kokovartalokuvia? Millä hakusanalla löysit nuo?

Vierailija
26/29 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon elinympäristön hormonimatkijat vaikuttavat lihomiseen. Tuntuu, ettei pelkällä syömisellä kukaan liho untuvapatjan näköiseksi. Itsekin nuorena olin melkoinen sokerihiiri, mutta en siltikään yhtään ylipainoinen. En usko, että pelkkä syöminen lihottaa ihmisiä sillä tavalla.

Vierailija
27/29 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja pojat ovat kyllä ylipainoisempia kuin naiset ja tytöt. Mutta toki liikalihavuus ok lisääntynyt kaikissa ikäluokissa. Suomessa elintason nousu on ollut aika nopeaa, 50-luvun lapset eli suuret ikäluokat ovat saaneet vielä kehitysapua esimerkiksi UNICEFilta, koska Suomi oli pitkään Länsi-Euroopan mittapuulla köyhä kehitysmaa ja takapajula.

Täällä ollaan lihavampia kuin ennen, mutta ennen oltiinkin hyvin köyhiä.

https://www.thl.fi/fi/tutkimus-ja-asiantuntijatyo/hankkeet-ja-ohjelmat/…

Vierailija
28/29 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko linkata noiden sivujen osoitteet? Oliko siellä myös kokovartalokuvia? Millä hakusanalla löysit nuo?

knock knees overweight tai obesity, en muista kummalla hain

Vierailija
29/29 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

normipainoinen kirjoitti:

Olen samaa mieltä, mutta asiastahan ei saisi puhua koska pullukat loukkaantuu, hehän kantavat kilonsa ylpeänä. Jos vaan ottaisivat sen huomioon että liikapaino on omalle terveydelle huono asia.

No jos ne lihavat ovat kerran tulleet uimaan (=harrastamaan liikuntaa) niin eivätkös he juuri ota huomioon sen että liikapaino on terveydelle huono asia ja yrittävät päästä painosta eroon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan