Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pettäjä muuttua?

Vierailija
03.05.2016 |

Mua kiinnostaa ihan hirveesti, jos henkilö on pettänyt useaan kertaan ja usean eri henkilön kans, niin voiko sellainen ihminen muuttua? Vai onko se pettäjä myös tulevaisuudessa? Voiko siis sellaiseen ihmiseen enää koskaan luottaa?

Onko mileestänne sukupuolella väliä? Mitä eroa naisten ja miesten pettämisellä on? Onko se aina kaikki pettäjän vikaa vai onko mielestänne olemassa lieventäviä asiahaaroja?

Mietin tätä sekä hypotettisesti että ei.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se siinä 8kympin vaiheessa rauhoittuu

Vierailija
2/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika kirjoitti:

Kai se siinä 8kympin vaiheessa rauhoittuu

eli ei muutu, niinkö? :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko muuttumiseen. Hyvä esimerkki on mun entinen mies, josta halusin uskoa että muuttuu mut paskanmarjat.

Alkoi seurustelemaan uuden kanssa ja sama valehtelu jne jatkuu edelleen.

Ei kannata jäädä odottelemaan sitä muuttumista, virheet toistuu ennemmin tai myöhemmin. Ansaitset parempaa :)

Vierailija
4/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi "lieventävä" asianhaara pettämiselle? Jokainen Suomessa on vapaa solmimaan suhteen tai eroamaan, joten kenenkään ei tarvitse pettää. Pettäminen on aina pettäjän valinta, joka perustuu johonkin pettäjän omaan tarpeeseen.

Moni pettää sen takia ettei ole tyytyväinen itseensä, mutta ei osaa tai ei halua tehdä itselleen mitään. Moni ei tunnusta aluksi syyn olevan itsessään, vaan syyttää aina puolisoaan tai tilannetta. Jos tälläinen ihminen pääsee ensin terapiaan työstämään tilannettaan itsensä kanssa ja jatkaa parisuhdeterapian jälkeen olemassa olevaa suhdetta uudelta pohjalta (tai siirtyy myöhemmin uuden ymmärryksen kanssa uuteen suhteeseen), on mahdollista että ei enää petä.

Toiset pettävät siksi etteivät saa tarpeeksi huomiota, jotkut siksi että kostavat puolisolle jotain pettämällä tai siksi, että saavat nautintoa juuri siitä pettämisestä. Näillä tyypeillä on usein itsekeskseinen, passiivis-agressiviinen tai sadistisen luonne, joten luulen että he jatkavat pettämistä helpommin. 

Vierailija
5/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko muuttumiseen. Hyvä esimerkki on mun entinen mies, josta halusin uskoa että muuttuu mut paskanmarjat.

Alkoi seurustelemaan uuden kanssa ja sama valehtelu jne jatkuu edelleen.

Ei kannata jäädä odottelemaan sitä muuttumista, virheet toistuu ennemmin tai myöhemmin. Ansaitset parempaa :)

Kiitos paljon vastauksestasi!

-ap

Vierailija
6/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muuttua. Mieti asiaa sen kannalta, että olet itse pettäjä. Pystytkö muuttumaan? Aivan 100% varmasti pystyt, kun todella haluat :)

Vierailija
7/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä useat lopettaa sitten kun niihin itseen sattuu ja lujaa. Törmää johonkin ihmispaskaan, minkä jälkeen ei halua olla missään tekemisissä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Nimim. Kokemuksella, itsekin omanlaisensa ihmispaska siis.....

Vierailija
8/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä tehdä, jos halu pettää ei katoa vaikka ei tietoisesti ei enää tekisikään mitään? Kun sekin ajatus on jotenkin kammottava. Voiko siinä muuttua? Toki teoille voi paljonkin, mutta voiko ajatuksille/haluille mitään? Eikö sekin ole omalla tavalla pettämistä että haaveilee muista?

Vierailija
9/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi "lieventävä" asianhaara pettämiselle? Jokainen Suomessa on vapaa solmimaan suhteen tai eroamaan, joten kenenkään ei tarvitse pettää. Pettäminen on aina pettäjän valinta, joka perustuu johonkin pettäjän omaan tarpeeseen.

Moni pettää sen takia ettei ole tyytyväinen itseensä, mutta ei osaa tai ei halua tehdä itselleen mitään. Moni ei tunnusta aluksi syyn olevan itsessään, vaan syyttää aina puolisoaan tai tilannetta. Jos tälläinen ihminen pääsee ensin terapiaan työstämään tilannettaan itsensä kanssa ja jatkaa parisuhdeterapian jälkeen olemassa olevaa suhdetta uudelta pohjalta (tai siirtyy myöhemmin uuden ymmärryksen kanssa uuteen suhteeseen), on mahdollista että ei enää petä.

Toiset pettävät siksi etteivät saa tarpeeksi huomiota, jotkut siksi että kostavat puolisolle jotain pettämällä tai siksi, että saavat nautintoa juuri siitä pettämisestä. Näillä tyypeillä on usein itsekeskseinen, passiivis-agressiviinen tai sadistisen luonne, joten luulen että he jatkavat pettämistä helpommin. 

Kiitos,

näinhän se varmasti on..

-ap

Vierailija
10/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Khyllä voi, itse petin ex miestä, myöhemmin tajusin ettei se mitään rakkautta ollut muutenkaan, nii pysty helposti. Nykyistä en ole kaikkien näiden vuosien aikana pettänyt, vaikka herkullisia tilanteita on tullut eteen useita, joku ääni kertoo päässä että " eheeei, ei se oo sen arvosta". :)

Vierailija
11/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
12/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pettäjästä ja mikä siihen ajoi

Vierailija
13/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi muuttua. Minä muutuin. Petin huonossa suhteessa. Sen jälkeen en ole pettänyt.

Vierailija
14/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme saa ihmisen jäämään suhteeseen jossa on petetty? En itse pystynyt ajatellakkaan jääväni kun asia tuli ilmi. Se epäluottamus olisi kaivellut mua ja kuinka onnettomaksi ihminen tuntee itsensä tollasen jälkeen. Jessus. Häntä pystyyn ja uusia tuulia kohti !

Vierailija
15/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi muuttua. Minä muutuin. Petin huonossa suhteessa. Sen jälkeen en ole pettänyt.

Oletko mies vai nainen ja petitkö useasti vai kerran? Oletko ollut pettämättä vai koska ei tee mieli muita vai koska et enää voisi niin tehdä?

Kiitti paljon etukäteen

ap

Vierailija
16/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämisen salliminen itselle osoittaa selkärangan puutetta ja monia muita tuhoisia psyyken ominaisuuksia. Vaikka henkilö jostain syystä ei enää pettäisi perhettään juuri sivusuhteen muodossa, eiköhän se sadismi, heikkous, itsekkyys, typeryys, salakähmäisyys jne. jne. löydä uusia ilmenemismuotoja. Näin on ainakin tietämälläni pettäjällä. Siis en tiedä onko hänellä yhä sivusuhteita tai edes vaimoa, mutta niitä mädännäisyyden ilmenemismuotoja hänellä oikein pulppuaa.

Vierailija
17/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muuttua. Riippuu ihan ihmisestä. Olen itse ollut pettäjä, aika pahakin pettäjä, mutta sitten hakeuduin terapiaan, koska en oikein itsekään kestänyt käytöstäni. Kävi myös niin, että jouduin itse petetyksi ja jätetyksi, jonka jälkeen tajusin miten paljon asia ihan oikeasti ihmistä satuttaa. Sitten kävinkin terapiassa petettynä :D mutta joo,tiedän myös tapauksia, mitkä ovat täysin toivottomia, koska eivät näe itsessään mitään vikaa ja jollakin tavalla oikeuttaa käytöksensä.

Vierailija
18/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 jatkaa. Ja siis ihan todella tiedän, että enää en pettäisi. En missään tapauksessa.

Vierailija
19/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies vai nainen ja petitkö useasti vai kerran? Oletko ollut pettämättä vai koska ei tee mieli muita vai koska et enää voisi niin tehdä?

Kiitti paljon etukäteen

ap

Olen nainen. Petin kerran. En ole enää hänen kanssa.

En halua pettää koska välitän niin paljon miehestäni. Tilaisuuksia on ollut. Kumma että jotkut miehet silti vonkaavat vaikka sanon että olen varattu.

Vierailija
20/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi muuttua. Riippuu ihan ihmisestä. Olen itse ollut pettäjä, aika pahakin pettäjä, mutta sitten hakeuduin terapiaan, koska en oikein itsekään kestänyt käytöstäni. Kävi myös niin, että jouduin itse petetyksi ja jätetyksi, jonka jälkeen tajusin miten paljon asia ihan oikeasti ihmistä satuttaa. Sitten kävinkin terapiassa petettynä :D mutta joo,tiedän myös tapauksia, mitkä ovat täysin toivottomia, koska eivät näe itsessään mitään vikaa ja jollakin tavalla oikeuttaa käytöksensä.

Mut herätti se kun huomasin kuinka pahasti sillä toista satutin enkä ole sen jälkeen koskaan pettänyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän