Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30kg ylipainoa, tarvitsen apua

Vierailija
03.05.2016 |

Lapset 2v ja 1v. Ennen lasten syntymää olin aina normaalipainoinen. Ensimmäisen raskauden aikaan lihoin todella paljon, enkä saanut kiloja pois ennen esikoisen raskautta. Tuloksena nyt 30kg ylipainoa, jota tullut vain lisää, koska arki kahden lapsen kanssa on mitä on, enkä ole jaksanut keskittyä ruokavalioon. Normaali liikkuminen jo hankalaa. Kaappi täynnä 2v takaisia ja vanhempia vaatteita jotka eivät inahdakaan päälle. Miten muut pienten lasten äidit saavat itseään niskasta kiinni/aikaa laihduttamiseen. Tukiverkostoa ei ole, eikä lapsille ulkopuolista hoitajaa. Mittani nyt 100kg/170cm, vielä 2-3v sitten 65kg/170cm...

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juurikin dietillä ja 4,5kg lähtenyt kuukaudessa. En liiku juuri ollenkaan satunnaisia kävelylenkkejä lukuun ottamatta. Syön paljon kasviksia, juon vettä n2-3l vrk, vähensin hiilareita ja nekin mitä syön on täysjyvää. Lasken noin 1500kcl pvä syömisiin. Ja annan itseni lipsua koska en ota tätä niin vakavasti. Välillä otan töihin naturdiet smoothien/patukan aterian korvikkeeksi. (n.2e/kpl) .

Proteiinia kanasta, kalasta ja maitorahkasta.

Uunijuureksia pottujen tilalle tai sosekeittoa niin voi kaikki syödä samaa. Mutta mulla lapset koulussa joten helpompaa. Sinuna myös armahtaisin itseäni, jos et nyt jaksa, sen aika tulee myöhemmin. Tärkeämpää on jaksaa lasten kanssa. Mieti mitä jaksat tehdä ja mene sen mukaan:)

Vierailija
42/49 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juurikin dietillä ja 4,5kg lähtenyt kuukaudessa. En liiku juuri ollenkaan satunnaisia kävelylenkkejä lukuun ottamatta. Syön paljon kasviksia, juon vettä n2-3l vrk, vähensin hiilareita ja nekin mitä syön on täysjyvää. Lasken noin 1500kcl pvä syömisiin. Ja annan itseni lipsua koska en ota tätä niin vakavasti. Välillä otan töihin naturdiet smoothien/patukan aterian korvikkeeksi. (n.2e/kpl) .

Uunijuureksia pottujen tilalle tai sosekeittoa niin voi kaikki syödä samaa. Mutta mulla lapset koulussa joten helpompaa. Sinuna myös armahtaisin itseäni, jos et nyt jaksa, sen aika tulee myöhemmin. Tärkeämpää on jaksaa lasten kanssa. Mieti mitä jaksat tehdä ja mene sen mukaan:)

Ja syön x6 päivässä mutta pienehkön annoksen.2-3h välein niin ei tuu mätettyä liikaa kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta normaalia pienempi ruokalautanen.

Täytä se puolet kasviksia ja salaattia, 1/4 peruna/pasta/riisi ja 1/4 proteiinia (lihaa, kanaa, kalaa) .

Juo vettä pitkin päivää ja tee lasten kanssa vaunulenkkejä ja liity mukaan lasten leikkeihin.

Vierailija
44/49 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita pienillä muutoksilla!

-Helpoin on jättää _kaikki_ kalorilliset juomat pois. Tilalle vettä ja "päiväkahvitteluita" varten mustaa kahvia tai teetä ilman lisukkeita.

- Vähennä suolaa! Suola kerää nestettä ja turvottaa.

-Turha napostelu pois.

-Säännöllinen ruokarytmi(auttaa jättämään napostelun), panosta laadukkaaseen ruokaan. Ei eineksiä. Kasviksia, hedelmiä, vaaleaa lihaa, rasvaista kalaa.... Terveellinenkin ruoka on hyvää!

-Karkkipäivä auttaa jaksamaan. Sitäkään ei tarvi pitää kuin kerran kahteenviikkoon ja silloinkin kohtuudella. Esim suklaapatukka tai 100g irttareita. Jos on herkkä sortumaan niin karkkipäivät kannattaa jättää pois laskuista.

-Ulkoile ja leiki lasten kanssa aina kun mahdollista. Näin ei tarvitse lähteä salille rehkimään.

Vierailija
45/49 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutta Gustavsbergin go fat go-dieetti löytyy netistä ilmaiseksi. Saat sen aikana noin 1600 kilokaloria päivässä eli laihdut noin puoli kiloa viikossa. Aterioilla voit syödä ihan tavallisia kaupasta saatavia raaka-aineita ja voit tarjota samaa ruokaa myös perheellesi. Otan esimerkiksi vaikkapa päivällisen. Silloin syöt 100 grammaa uunilohta, 40 grammaa (kuivapaino) keitettyjä ohrasuurimoita tai täysjyväriisiä ja 200 grammaa kasviksia, joiden päälle laitat hieman omenaviinietikkaa ja 10 grammaa oliiviöljyä. Ihan kelpo päivällinen minun mielestäni.

Tuo go fat go dieetti ei ole mikään kovin laadukas ja monelta on mennyt muutenkin luottamus siihen jutan ammattitaitoon. Jutta ei tiedä ravinnon laatuasioista tarpeeksi joten pitemmän päälle jutan ohjeilla ei välttämättä hyvä seuraa. Tuo juttu kannattaa lukea ajatuksella.

https://roskatiede.wordpress.com/2016/01/12/onko-jutta-gustafsberg-suom…

Vierailija
46/49 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, mikä on hiilari? Se ei ole sama kuin vilja.

Vierailija
47/49 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle paras keino on ollut se, että muokkasin ruokarytmin vastaamaan omaa luonnollista rytmiäni, jolloin se on kaikkein helpoin ylläpitää. Ohjeita ja neuvoja ja kaikenmaailman valmiita dieettejä löytyy kyllä joka sormelle ja varpaalle, mutta eivät ne kaikki välttämättä sinulle sellaisenaan sovi.

Vierailija
48/49 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle paras keino on ollut se, että muokkasin ruokarytmin vastaamaan omaa luonnollista rytmiäni, jolloin se on kaikkein helpoin ylläpitää.  

Mulla tämä sama. Tarvitsen paljon ruokaa alkupuolesta päivää, joten syön silloin hyvin. Kunnon aamupalan klo 6, aamukahvin kanssa hedelmän tms. klo 9 ja vielä lounas (no yleensä kevyt) klo 11, sitten vielä jotain klo 14 -16, joko muheva välipala tai lämmin annos. Sen jälkeen ei tarvitse syödä enää mitään.

Vierailija
49/49 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Unohda kaikki kikkadieetit.

2. Unohda laihduttaminen ja jojoilu.

3. Raskausajan diabetes-ruokavalio ja lautasmalli!!!

Olin kokeillut jo kaikkea turhaan kun joku ihme oivallus tapahtui. Olen tuota seuraamalla tuonut painoani alas jo 6 kiloa tasaisella tahdilla ja ilman tuskaa. Ainoa asia mitä joskus tuntuu kaipaavan on rasvaisempi ruoka.

Peukutin jo, mutta haluan komapata tätä vielä. 

Diabeetikkojen ruokavalioon kannattaa perehtyä, se on todella terveellinen ja monipuolinen (kts. diabetes.fi). Kun sen yksinkertaiset periaatteet opettelee, sitä ei tarvitse enää miettiä, vain käyttää. Dieeteissähän pitää koko ajan miettiä, mitata, punnita. Syömisestä tulee liian hallitseva osa elämää. 

Etkö pääse lasten kanssa edes vaunulenkeille, pitkille kävelyille? Ulkonahan on ihana ilma! Vai oletko pakotettu seisomaan/ istumaan puistossa? 

Lapsillasi on varmaan isä, joka viettäisi heidän kanssaan mielellään aikaa. Samalla sinä pääsisit lenkille (kävellen tai juosten) tai vaikka uimaan. Kun meilllä oli pienet lapset nautin eniten omahetoisesta liikunnasta, ilman aikatauluja, ryhmiä jne. Mies oli lasten kanssa, minä lähdin kävelemään, sauvoilla tai ilman. Samalla sain päätäni putsattua. 

Laihtumisessa kannattaa aina olla kärsivällinen, jos haluaa pysyvän muutoksen elämäänsä. Jos vaikka jätät sokerin, "herkut" ja napostelun pois, kärvistelet vieroitusoireita ehkä pari viikkoa. Kyllä sinä sen kestät. Sen jälkeen noita ei edes tee mieli (ei "herkkupäiviä"!). Jos pienten lasten kanssa kotona on vaikea syödä kunnollisia, monipuolisia aikuisten aterioita, niin ainakin yksi ratkaisu siihen on, että syöt keski-eurooppalaisittain, eli päivällisen vasta, kun pikkuiset ovat nukkumassa. Saat ruokarauhankin. 

Vähän opettelua ja tapojen muuttamista se vaatii, mutta tehtävä ei ole mahdoton. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän