Ihmiset menevät nyt lentokentälle viettämään aikaansa
Eivät edes ole lähdössä lentämään. Viettävät vain aikaansa ja nauttivat olostaan. Se on kuulemma melkein kuin matkustamista.
En käsitä. Kohta varmaan viettävät talvilomaansa juna-asemalla?
Kommentit (23)
Voisin hengata lentokentällä. Junassa on myös mukavaa nukkua, voisin tehdä pelkästään yöjunareissuja. Ravintolavaunuissa mukavaa syödä, juoda ja katsella maisemia:) Olen tappanut aikaani myös sairaalan kanttiinissa juoden kahvia ja syöden hyvää pullaa.
Lentokentät ovat ihania, voisin kuvitella viettäväni aikaa siellä vaikka en olisi lähdössä matkalle.
Pitäisikö kokeilla nyt kun koululaisten talviloma on kohta? Lähteä teinien kanssa melkein matkalle ja viettää päivä lentokentällä. Ikimuistoinen lomapäivä.
Välillä tulee käytyä terminaalissa syömässä tai kahvilla.
Jaa. Mä menen Jumboon. Sielläkin voi käydä kahvilla ja katsella kaikkea krääsää.
Minua matkitaan kaikessa. Olen harrastanut tätäkin vasta 21 vuotta.
Melkein paras hetki reissaamisessa on kun menomatkalla tullaan kentälle ja pääsee kansainväliselle puolelle kauppoihin ja loungeen.
Asunnottamat siirtyvät hengailemaan ja torkkumaan Helsinki-Vantaalle. Täytyyhän katto olla pään päällä talvipakkasilla. Rikkailta turisteilta voi myös vähän ruokarahaa anoa. Antaa varmasti hyvän kuvan Suomen hyvinvointivaltiosta.
Toivottavasti muutenvaan hengailjat eivät vie istumapaikkoja pitkän matkan reissaajilta, jotka todella tarvitsevat lepopaikat. Itselle ei ole juolahtanut mieleenkään mennä ilman asiaa lentokentälle , enkä tunne ketään joka tekisi niin.
Kävin myös nuorempana, lentokentillä on kiva tunnelma. Nykyään tulee tehtyä työmatkoja niin paljon, että vapaa-aika lentokentällä ei kiinnosta. Mutta Hki-Vantaalla on kyllä kivoja palveluita ja ruokapaikkoja, ei se olisi yhtään hassumpi paikka vaikka kahvitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Minua matkitaan kaikessa. Olen harrastanut tätäkin vasta 21 vuotta.
Mä oon harrastanut sitä 35 vuotta. Hki-Vantaa oli kiva ennen tota isoa remonttia. Näki lähtevät ja saapuvat koneet sieltä kahvilasta, mihin pääsi, vaikka ei olisi ollut mihinkään lähdössä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti muutenvaan hengailjat eivät vie istumapaikkoja pitkän matkan reissaajilta, jotka todella tarvitsevat lepopaikat. Itselle ei ole juolahtanut mieleenkään mennä ilman asiaa lentokentälle , enkä tunne ketään joka tekisi niin.
Ei siellä kukaan matkustajien paikkaa vie, turvatarkastuksen ohi ei pääse ilman lippua. Nyt oli kyse esim saapuvien aulassa olevista kaupoista ja ravintoloista
Amatöörit. Samalla junalla pääsee Triplaan, siellä kellarissa Biitsissä voi ottaa kengät ja sukat pois, käyskennellä rantahiekassa, voi ostaa rantabaarista juoman ja nauttia se rantatuolissa ja kun silmät laittaa kiinni, voi nauttia täydellisestä rantailmastosta. Surfatakin voi jos haluaa.
Ja jos en halua rantalomaa vaan enemmän itämaista tunnelmaa, otan metron Itikseen ja uppoudun Puhoksen basaaritunnelmaan.
Ruotsissa moinen ei muuten onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Ei vie, ei ne muutenvaan hengailijat pääse matkustajien puolelle. Turvatarkastuksesta pääsee läpi vain matkalipun kanssa. Minkä vuoksi en oikein tuota harrastusta ymmärrä, isoilla lentokentillä mielenkiintoiset jutut on kyllä siellä matkustajien puolella eikä aulassa.
Mulla oli jotain 10 vuotta sitten seurustelukumppani, joka tykkäsi tehdä tuota. Usein tuli sitten Helsinki-Vantaalla hänen kanssaan käytyä, mutta mä en ikinä kyllä itse ymmärtänyt sitä viehätystä. Mulle lentoasema on lähinnä stressin pesäke, kiireisiä ja usein matkaa vähän jännittäviäkin ihmisiä sinkoilemassa sinne tänne. Mutta sille exälle oli melkein loman veroinen kokemus kun pääsi ottamaan tuopin tai pari lentoaseman ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa moinen ei muuten onnistu.
Eikä Limingassa.
No ottaa matkalaukun mukaan,siinä on hyvä sitten sanoa jos näkee tuttuja että tulin juuri sieltä ja sieltä ja viikon päästä lähden sinne,kyllä mahtaa köyhiä harmittaa jotka luultavasti matkustavat ruotsiin.
Kävin seisomassa bussipysäkillä 10 minsaa. Ei tuntunut matkalta 🙁
En kans ymmärrä. Lentokenttä vihoviimeinen paikka mihin menisi huvikseen viettämään vapaa-aikaa. Matkalle lähdettäessä läpikulku välttämätön paha et pääsee haluamaansa kohteeseen.