Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sotelin esivalintakoe TEHTY!!!

sh-opiskelijaksi
03.05.2016 |

Siis tein juuri sairaanhoidon monimuodon esivalintakokeen. Mulla meni se muuten tosi hyvin, MUTTA 6 väittämää jäi siitä isosta materiaalioauudesta koska aika loppui kesken! Enkku ja matikka otti niin paljo aikaa. Suomenkieli meni hyvin kans.
ärsyttää vaan et tossa materiaaliosuudessa ne loppuväittämät olis ollu nii helppoja ja en kerenny tekemään.
Toivottavasti mun koulu ei jäis nyt tuosta 6 väittämästä kiinni, ku jokainen meistä kuitenki tekee eri tahdilla tehtäviä ja tärkeintä mun mielestä on se et saat oikeita vastauksia. Harmittaa silti tosi paljon.

Miten teillä muilla meni se koe?

Kommentit (193)

Vierailija
141/193 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö kaikista helpoin oo laskea että oikea vastaus: +1p ja väärä vastaus (riippuen aiheesta) joko -0.3p tai -0.5p?

Kyllä, juuri näin se kannattaa tehdä. Jos lähtee vähentelemään suoraan sieltä 80p niitä, niin helposti unohtaa vähentää 1,3 tai 1,5p ja käykin niin että vähennellään sitä 0,3 tai 0,5, jolloin keskustelufoorumilta ei saa kuvaa miten ihmisillä on koe oikeasti mennyt :)

Vierailija
142/193 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 pisteestä vähensin väärien vastausten -0,3 ja -0,5 pisteet kertomalla ne väärien vastausten lukumäärällä :D jos nyt järkevästi selitin

toivottavasti haet esim sosinomiksi etkä SH tai EH:ksi. Tollasella päättelykyvyllä mun mielestä ei voi olla ihmishengestä vastuussa. Huh huh. Joidenkin on ehkä vaan parempi pysyä muissa ja vähän yksinkertaisemmissa hommissa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/193 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain laskujeni mukaan 68 p

---

36/40 materiaaliin perustuvista

15/15 äidinkielestä

9/10 englannista

11/15 matikasta 

Yhteensä 71p, josta siis vähensin väärien vastauksien miinukset (0.3-0.5)  =68

Olis kiva kuulla muiden tuloksia, niin osais vähän hahmottaa.. :)

Vierailija
144/193 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien laskujen mukaan abaut

32/40 aineisto

10/10 enkku

15/15 matikka

15/15 äikkä

Eli näiden mukaan 69,6p. "Kauhuskenaarion" mukaan laskettuna tulisi jotain vähän reilu 65p, optimistisesti jotain 71p. Noissa haarukoissa liikutaan, vähän pettyny oon aineistoon (Move!-pallonheittojuttu väärin!?!), muihin osioihin tyytyväinen :)

Vierailija
145/193 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

51/80, laitoin kaikkiin miinuksen mistä en ollu varma, eli varmaan maksimissaan 54p.

Vierailija
146/193 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32/40 aineisto

10/10 enkku

15/15 matikka

15/15 äikkä

Eli näiden mukaan 69,6p. "Kauhuskenaarion" mukaan laskettuna tulisi jotain vähän reilu 65p, optimistisesti jotain 71p. Noissa haarukoissa liikutaan, vähän pettyny oon aineistoon (Move!-pallonheittojuttu väärin!?!), muihin osioihin tyytyväinen :)

Tuolla tavalla lasket 72p/ 80.

Siitähän on siis jo 8pistettä pois ja sitten vielä vähennät miinus- pisteet lisäksi... Eli annat itsellesi tavallaan 8ylimääräistä miinuspistettä.

Kyllä ne miinuspisteet lasketaan kaikki yhteen ja vähennetään siitä 80pisteestä. Jolloin sun tulos olisi 77,6p. Vai?

Vierailija
147/193 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on 8 väärin, niin on 72 oikein, joista saa siis 72 pistettä. Noista 8 väärästä tulee osiosta riippuen 0,3 tai 0,5 pistettä miinusta eli 2,4-4 miinuspistettä, jolloin yhteispisteet ovat 68-69,6

Vierailija
148/193 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

32/40 aineisto

10/10 enkku

15/15 matikka

15/15 äikkä

Siitähän on siis jo 8pistettä pois ja sitten vielä vähennät miinus- pisteet lisäksi... Eli annat itsellesi tavallaan 8ylimääräistä miinuspistettä.

Kyllä ne miinuspisteet lasketaan kaikki yhteen ja vähennetään siitä 80pisteestä. Jolloin sun tulos olisi 77,6p. Vai?

Ajattelitko, että jos kaikki menee pieleen, lasketaan ensin kokonaispistemäärä ja siitä vähennetään? Silloin pienin pistemäärä jos kaikista saisi -0,5 pistettä olisi 40.

Jos toimii samalla logiikalla oikein menneiden osalta, pitää ne oikeat summata minimipisteiden päälle. Eli 40+80 olisi maksimipisteet.

Vierailija
149/193 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

32/40 aineisto

10/10 enkku

15/15 matikka

15/15 äikkä

Häh? Yllä laskettu on ihan oikein. Et tietenkään saa automaattisesti 80 pistettä mistä vhennät vääriä, vaan lasket +1 niistä mitkä oikein ja -0,3 tai -0,5 niistä mitkä väärin.. Ei tää pitäis ihan rakettitiedettä olla :D Jos vaan vähentäisit 80 pisteestä -0,3 niistä vääristä, sillä logiikalla saisit edelleen +0,7 väärästä vastauksesta.. 

Vierailija
150/193 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

32/40 aineisto

10/10 enkku

15/15 matikka

15/15 äikkä

No höpöhöpö. Toivottavasti tuolla logiikalla varustetty ihminen ei pääse lähellekään mitään sotekoulua...

Ethän sinä niistä vääristä vastauksista saa pisteitä! Eli jos miinuspisteitä ei vielä lasketa ja vastaat väärin yhteen kymmenestä kysymyksestä niin silloin saan 9 pistettä, että niin? Kyllä, mutta koska vääristä saa vielä minusta lisäksi niin saat siitä osiosta missä vastasit väärin yhteen niin pisteitä 8,7 tai 8,5 riippuen vähennettiinkö väärästä vastauksesta,0,5 vai 0,3. Et suinkaan saa siitä osiosta 9,7 tai 9,5 vastausta. Muutenhan esim matiikan osiosta saisi täydet pisteet sinun logiikallasi vain jos vastasi kaikkiin en tiedä, koska siitä ei tullut miinusta. Vai luuletko että vastaamalla kaikkiin väärin sai puolet pisteistä? :D

Vierailija
151/193 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

32/40 aineisto

10/10 enkku

15/15 matikka

15/15 äikkä

Häh? Yllä laskettu on ihan oikein. Et tietenkään saa automaattisesti 80 pistettä mistä vhennät vääriä, vaan lasket +1 niistä mitkä oikein ja -0,3 tai -0,5 niistä mitkä väärin.. Ei tää pitäis ihan rakettitiedettä olla :D Jos vaan vähentäisit 80 pisteestä -0,3 niistä vääristä, sillä logiikalla saisit edelleen +0,7 väärästä vastauksesta.. 

Jos maksimi on 80 pistettä, miksi ne miinukset vähennettäisiin maksimista?

Kun 80 tehtävästä voi saada jokaisesta yhden pisteen sen mennessä oikein ja se tehtävä menee väärin, ei sitä yhtä pistettä saa. Sen lisäksi tulee tehtäväkohtainen miinus.

Jos kaikki on väärin, ei pistemäärä voi olla 0, koska tulee miinuspisteitä sen lisäksi, että ei saa pistettä. Alin pistemäärä kaikkien mennessä väärin on -40 ja -24:n välillä.

Jos kymmenen menee väärin -0,3 arvoisesti, niistä tulee ensin -3 pistettä. Sen jälkeen voi saada enää 70 jäljellä olevista maksimissaan 70-3=67.

Vierailija
152/193 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Missä mainittiin, että kokeen jokaisesta osiosta olisi saatava vähintään 2p, että koe ylipäänsä hyväksytään?

Muuten meni hyvin, mutta just ennen enkun osioon siirtymistä loppui aika. Ja siis se enkun osio jäi kokonaan tekemättä. 😯

Vierailija
153/193 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku laittaa linkin, mistä oikeat vastaukset löytyvät? En vaan löydä niitä... Kiitos!

Vierailija
154/193 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 66.8/80 pistettä kun vähennettiin 1.3/1.5 pistettä väärästä vastauksesta.

Toivottavasti riittäisi ensihoidon seveltuvuuskokeisiin :/

Ei ollut mikään läpihuuto juttu vaikka kolmas vuosi sh:n opintoja pulkassa. Ei ollut opiskelusta juurikaan hyötyä kun aineiston sisäistämisen sijaan vaadittiin pikkutarkkaa tietoa.

Jokatapauksessa onnea kaikille tasapuolisesti mahdollisiin soveltuvuuskokeisiin ja jos nyt ei tärppää niin syksyllä uudestaan!

Vierailija
155/193 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
156/193 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä oikeasti harmittaa, että menin väsään enkun tehtäväosion ennen matikkaa. Matikan olisin kyll suorittanut hyvin ja välttynyt miinuspisteiltä, jotka tuli kun aika loppui kesken. Enkku meni vissiin nyt muuten vaan penkin alle. Ja nyt kun on lukenut juttuja sieltä sun täältä, kuinka ihmiset on käyttäneet sanahakuja tietsikalla koemateriaalista jne. tai tehneet porukalla niin on aika seläyetty olo sen suhteen että itse pääsis edes valintakokeisiin.

Vierailija
157/193 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Onko kukaan saanut jo sähköpostiin kutsua pääsykokeisiin. Luin että aikaisintaan 13.5 alkaa kutsuja sadella..Jännittää ihan hulluna!! Minä en ole vielä kutsua saanut..

Vierailija
158/193 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut lähetetään soteli-alalle aikaisintaan 18.5. Muihin on voinut jo saada kutsun.

Vierailija
159/193 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tänään ainakin kaksi kutsua Poriin. Tamkista ei oo kuulunut vielä mitään. Onko kukaan saanut Tamkiin kutsua?

Vierailija
160/193 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kutsun tänään Jee!!