Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko haluaa julkistaa kihlauksensa valmistumisjuhlissani

Vierailija
02.05.2016 |

Valmistun piakkoin insinööriksi. Juhlia on järjestelty pitkin kevättä ja kaikki alkaa olla kunnossa. Eilen kuulin vahingossa pommin: siskoni aikoo mennä kihloihin poikaystävänsä kanssa ja asia julkistetaan juhlissani sukulaisille.

Ensinnäkin: sisko on seurustellut vasta noin 9 kk miehen kanssa, joka on yli kolmikymppinen, sisko täyttää vasta 26. Ikäero ja lyhyt suhde arveluttavat. Siskon edellinen suhde päättyi vasta vuosi sitten ja minusta mies on pelkkä laastari. Ihan ok työssäkäyvä poikamies omistusasuntoineen kyllä. Eli en usko jutun kestävän.

Toiseksi: minun juhlani menevät pilalle. Sisko on aina, jo lapsesta asti, varastanut shown. Synttäreilläni sisko omi kaverini aina itselleen ja minä nyhjäsin yksin jossain. Tätä en olisi silti halunnut uskoa.

Kuulin siis eilen vahingossa toisesta huoneesta puhelinkeskustelun, kun hän puhui poikaystävänsä kanssa sormuksista ja siitä päivästä ja sisko hihitteli, että kyllä vanhemmat yllättyy!

Haluaisin perua koko juhlat. En pysty sanomaan siskolle asiasta. Siitä ei ole koskaan seurannut mitään hyvää.

Melkein toivon, että hän lukisi tämän, mutta hän ei av:llä pyöri, toisin kuin luuserisiskonsa.

Kiitos, kun sain kertoa. Se helpotti jäsentämään asiaa.

Kommentit (161)

Vierailija
141/161 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoda asia etukäteen vanhemmillesi ja suvulle. Näin ollen ei tule kenellekään uutisena sinun juhlapäivänäsi.

Tai puhu siskolleni että mitäs jos pitäisi kihlajaisjuhlansa erikseen niin saisi vierailta kihlajaislahjojakin, tuona päivänähän niitä lahjoja tuodaan vain sinulle.

Vierailija
142/161 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkua kihlajaisuutisen jälkeen leikatessa pyydä siskoasi avuksi ja kakkulapioi hänen kihlasormensa irti+ poikki. Sormuksen vieriessä irtoutuneesta sormesta pitkin lattioita purskahda nauruun, tässäkö oli suvun lyhyimmät kihlat! Anna kyynelten valua naurusi keskeltä. Taustalta kuulet kuinka suvun lapset kysyvät silmät kirkkaina vanhemmiltaan onko tämä siskosi sellainen lutikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/161 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormuksen vierittyä kadoksiin löydä se, pujota sormeesi ja rakastele siskosi poikaystävää intohimoisesti keskellä kahvipöytää. Jos joku nostaa puhelimensa kuvatakseen tapahtumaa, virnistele kameralle iloisesti.

Vierailija
144/161 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedoksi, pidän siskoa ihan moukkana, ja ap:n ongelma on inhottava. Nämä jotkut vinkkivitoset vaan kirvoittaa tällaista samantasoisuutta, anteeksi ap!

Vierailija
145/161 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n pitää juhlissa todeta kylmän rauhallisesti onnea kihlaparille ja onnea vauvauutisen johdosta. Oisko liian julmaa...

Tämä sama idea on ollut täällä jo monta kertaa eri versioina. Onko mulla päässä vikaa kun en tajua mitä pointtia, varsinkaan julmaa, tässä on? Jos sisko ei ole raskaana, on vaan idioottimainen juttu, ja jos on, niin muuten vaan älyttömän törppöä, nimenomaan ap:lta. Miten tällä siis ap jäisi voitolle? Voisiko joku selittää? Älkääkä nyt vaan sanoko että idea on se että on noloa mennä kihloihin jos on jo raskaana, juhlia ei käsittääkseni järjestetä 50-luvulla.

Vierailija
146/161 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna miettisin vielä ap etten menisi paikalle edes koko juhliin enää. Koska jos saatte molemmat lapsia sama paska jatkuu lastenne ristiäisissä/nimiäisissä, syntymäpäivillä, rippijuhlissa jne.

Tulee mieleen narsistivanhemmat ja golden child (sisko) ja mikäs se ap sitten olisi? Se syyllinen lapsi?

Oletko järjiltäsi? Mikä neuvo! Että Ap ei menisi itselleen järjestettyihin juhliin? Että koko suku voisi kauhistella, että onko se nyt vielä tullut hulluksikin! Sille järjestetään juhlat eikä neiti nirppanokalle kelpaa! Onneksi on edes siskon kihlajaiset, voi sentään antaa lahjan sille ja saa vatsansa täyteen.

Ainakin jos itse menisin kutsuttuna juhliin, joiden sankari ei tulisi paikalle, pitäisin häntä idioottina.

Ap, älä ikinä ota vastaan neuvoja tuollaisilta neropateilta!

Tarkoitin, että voisin ap:nä sanoa, etten tule, järjestäkööt ne tai ei. Saavat pitää kihlaijaisina, jos haluavat. Miksi ihmeessä ap:n on nyt pakkojuhlittava moiset juhlat?

Vierailija
147/161 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n pitää juhlissa todeta kylmän rauhallisesti onnea kihlaparille ja onnea vauvauutisen johdosta. Oisko liian julmaa...

Tämä sama idea on ollut täällä jo monta kertaa eri versioina. Onko mulla päässä vikaa kun en tajua mitä pointtia, varsinkaan julmaa, tässä on? Jos sisko ei ole raskaana, on vaan idioottimainen juttu, ja jos on, niin muuten vaan älyttömän törppöä, nimenomaan ap:lta. Miten tällä siis ap jäisi voitolle? Voisiko joku selittää? Älkääkä nyt vaan sanoko että idea on se että on noloa mennä kihloihin jos on jo raskaana, juhlia ei käsittääkseni järjestetä 50-luvulla.

Eikö oikeasti kukaan tämän toimintamallin ehdottajista tai peukuttajista voisi avata ajatuksenkulkuaan?

Vierailija
148/161 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna miettisin vielä ap etten menisi paikalle edes koko juhliin enää. Koska jos saatte molemmat lapsia sama paska jatkuu lastenne ristiäisissä/nimiäisissä, syntymäpäivillä, rippijuhlissa jne.

Tulee mieleen narsistivanhemmat ja golden child (sisko) ja mikäs se ap sitten olisi? Se syyllinen lapsi?

Oletko järjiltäsi? Mikä neuvo! Että Ap ei menisi itselleen järjestettyihin juhliin? Että koko suku voisi kauhistella, että onko se nyt vielä tullut hulluksikin! Sille järjestetään juhlat eikä neiti nirppanokalle kelpaa! Onneksi on edes siskon kihlajaiset, voi sentään antaa lahjan sille ja saa vatsansa täyteen.

Ainakin jos itse menisin kutsuttuna juhliin, joiden sankari ei tulisi paikalle, pitäisin häntä idioottina.

Tarkoitin, että voisin ap:nä sanoa, etten tule, järjestäkööt ne tai ei. Saavat pitää kihlaijaisina, jos haluavat. Miksi ihmeessä ap:n on nyt pakkojuhlittava moiset juhlat?

Täh??? Ne juhlathan ovat ap:n valmistujaisjuhlat! Ihme neuvo, että ap hoitaa kaikki juhlajärjestelyt ja muut ja sitten ei itse edes ilmestyisi paikalle, koska haluaa jättäytyä siskonsa jalkoihin.

Vierailija
149/161 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh??? Ne juhlathan ovat ap:n valmistujaisjuhlat! Ihme neuvo, että ap hoitaa kaikki juhlajärjestelyt ja muut ja sitten ei itse edes ilmestyisi paikalle, koska haluaa jättäytyä siskonsa jalkoihin.

Etkö oikein osaa lukea? Kirjoitin: "Tarkoitin, että voisin ap:nä sanoa, etten tule, järjestäkööt ne tai ei." Järjestäkööt.

Sinulle on suomea: Minä järjestäkööt?

Vierailija
150/161 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö oikein osaa lukea? Kirjoitin: "Tarkoitin, että voisin ap:nä sanoa, etten tule, järjestäkööt ne tai ei." Järjestäkööt.

Sinulle on suomea: Minä järjestäkööt?

No huomasitko aloituksessa, kun ap kertoi että on järjestellyt juhlia koko kevään? Että eiköhän suurin osa järjestelyistä ole jo tehty, sisko voisi siis vain ilmestyä valmiiseen pöytään juhlakaluksi. Onpa hieno neuvo!

Vierailija
151/161 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistun piakkoin insinööriksi. Juhlia on järjestelty pitkin kevättä ja kaikki alkaa olla kunnossa. Eilen kuulin vahingossa pommin: siskoni aikoo mennä kihloihin poikaystävänsä kanssa ja asia julkistetaan juhlissani sukulaisille.

Ensinnäkin: sisko on seurustellut vasta noin 9 kk miehen kanssa, joka on yli kolmikymppinen, sisko täyttää vasta 26. Ikäero ja lyhyt suhde arveluttavat. Siskon edellinen suhde päättyi vasta vuosi sitten ja minusta mies on pelkkä laastari. Ihan ok työssäkäyvä poikamies omistusasuntoineen kyllä. Eli en usko jutun kestävän.

Toiseksi: minun juhlani menevät pilalle. Sisko on aina, jo lapsesta asti, varastanut shown. Synttäreilläni sisko omi kaverini aina itselleen ja minä nyhjäsin yksin jossain. Tätä en olisi silti halunnut uskoa.

Kuulin siis eilen vahingossa toisesta huoneesta puhelinkeskustelun, kun hän puhui poikaystävänsä kanssa sormuksista ja siitä päivästä ja sisko hihitteli, että kyllä vanhemmat yllättyy!

Haluaisin perua koko juhlat. En pysty sanomaan siskolle asiasta. Siitä ei ole koskaan seurannut mitään hyvää.

Melkein toivon, että hän lukisi tämän, mutta hän ei av:llä pyöri, toisin kuin luuserisiskonsa.

Porvoossa on nämä juhlat.

Vierailija
152/161 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvoossa on nämä juhlat.

Jeiiii!!!

Päästiinkö sivulle 12 asti ennen porvoohuutelua! Tää täytyy olla av: n enkka!

Olitko, porvootyyppi, lomilla, vai miten näin kauan kesti? Ja samalla voit kertoa mulle, miten joku viitsisi keksiä näin tuikitavallisen jutun provoillakseen? :D

Vierailija
153/161 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti soitat vaan vanhemmille tai suvun puheliaammalle tyypille ja vihjaat sillee ohimennen, että näit siskon katselevan hääjuttuja tai sormuksia tai muuta sellasta...Taitaa olla häät suunnitelmissa. Ei enää varasta showta, kun koko suku tietää jo asiasta.  :)

Vierailija
154/161 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin asian puheeksi siskoni kanssa, mutta tämä ei ap:lle ilmeisesti ollut vaihtoehto. Tässä tilanteessa antaisin juhlien mennä miten menevät, ja jos kihloista ilmoitetaan kesken juhlien, onnittelisin kihlaparia ja kysyisin koska pitävät kihlajaiset.

Vierailija
155/161 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin asian puheeksi siskoni kanssa, mutta tämä ei ap:lle ilmeisesti ollut vaihtoehto. Tässä tilanteessa antaisin juhlien mennä miten menevät, ja jos kihloista ilmoitetaan kesken juhlien, onnittelisin kihlaparia ja kysyisin koska pitävät kihlajaiset.

Pitääkö joku kihlajaisia? Tosissani kysyn. Ketä sinne yleensä kutsutaan, onko ihan sukujuhla? Itse oon saanu ihmisten kihlauksista tietää lähinnä siitä kun on yhtäkkiä sormus sormessa.

Vierailija
156/161 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä, että jos jollakulla on valmistujaiset tai mitkä tahansa juhlat, niin eikai se juhlakalu ole koko ajan muutenkaan keskipisteenä, vaan kaikki seurustelee kaikkien kanssa? Omien lasteni valmistujaisissa tietenkin lapsiani onniteltiin, mutta kyllä kaikki juttelivat kaikkien kanssa ja kyselivät jokaisen kuulumisia ristiin rastiin. Jos joku siellä olisi ilmoittanut kihlautumisestaan, niin heitä olisi onniteltu ja kyselty mahdollisesti onko jo häät tiedossa, ja sitten taas jatkettu jokaisen kanssa juttelua. Kummallisia perheitä teillä, jos yksi ihminen pitää olla keskipisteenä koko ajan, eikä muita voi huomioida ollenkaan.

Vierailija
157/161 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä on mahtanut käydä?

Vierailija
158/161 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö joku kihlajaisia? Tosissani kysyn. Ketä sinne yleensä kutsutaan, onko ihan sukujuhla? Itse oon saanu ihmisten kihlauksista tietää lähinnä siitä kun on yhtäkkiä sormus sormessa.

Kyllä, jotkut pitävät kihlajaisia. Usein taitavat olla lähinnä kihlaparin vanhemmat, sisarukset ja ehkä isovanhemmat + mahdollisesti muita läheisiä paikalla. Jotkut pitävät ihan kaveriporukalla bileet. Mutta juu, totta, kaikki ei pidä kihlajaisia, joten kai tuon kysymyksen voisi vaihtaa muotoon "Aiotteko pitää kihlajaiset?".

Vierailija
159/161 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka laittaa syötävät?  Ketä juhliin tulee, onko  isotkin bileet?

Vierailija
160/161 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. paremmissa piireissä vietetään kihlajaisia, mutta tavikset ovat juhlista luopuneet. Porukathan menee ties kuinka monta kertaa kihloihin alkaen jo yläkoulusta. Jos joka kerran pitäisi juhlat järjestää, kun Jannica-Yessica touhottaa menneensä kihloihin Jani-Petterin kanssa. Muutaman kuukauden kuluttua kehissä onkin jo Ville-Valtteri ja taas jonkin ajan kuluttua uusi tyyppi. Juhli siinä sitten!

Ruotsissa paremmissa piireissä vietetään edelleen kuuliaisia (lysning) eli suku ja ystävät kokoontuvat morsiamen kotiin lahjapaketit kainalossa sen jälkeen kun pari on kuulutettu kirkossa avioon. Kihlajaisiakin saatetaan juhlistaa kakkukahveilla, mutta kuuliaiset on se juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi